Ikääntyvien naisten itsetunnon ongelmat
Vanhemmat naiset (60+) ei enää kuuntele mitä muut yrittää sanoa. Heillä on hirveä tarve osoittaa omaa erinomaisuuttaan ja tohottaa omaa asiaansa eikä enää kuunnella mitä asiaa muilla on. Lopettakaa se fiksun ja tehokkaan esittäminen ja antakaa muillekin suunvuoro. Ette kehity enää jos ette ota vastaan informaatiota muilta välillä. Ei ole mitään tarvetta esittää niin pätevää ja tehokasta koko ajan. Olette riittävän arvokkaita ihmisiä ihan ilman tarpeetonta pätemistä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Ap projisoi omaa itsetunto-ongelmaansa.
Joo. Pelkään että minusta tulee teidän kaltainen heikko itsetuntoinen nettikiusaaja. Mutta yritän pystyä parempaan kuin te.
Mitäköhän ap nyt tarkoittaa? Eihän yli kuusikymppiset eläkkeelle siirtyneet naiset ole hirveän paljon edes tekemisissä nuorempien ikäluokkien kanssa muutoin kuin sukulaissuhteissa. Jos huoltomies tulee kotia niin saa sille pälpättää sen verran kuin sielu sietää, paetkoon paikalta ja vaihtakoon ammattia jos ei kestä. Sama taksin kanssa tai lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Haet selityksiä ongelmillesi ja tuntuu lohduttavalta laittaa ne sinua vanhempien naisten piikkiin? Jos koet ettet tule kuulluksi ja muut vie sinulta liikaa tilaa kannattaa tarkastella sitä omaa itsetuntoa. Mitä enemmän on joutunut patoamaan tunteita sisälleen, sitä suurempi taipumus on purkaa niitä syyttelemällä ja puhumalla pahaa muista selän takana.
Aloitus on totta. Ei ole kyse minusta vaan siitä että nuo ihmiset ei usko enää olevansa arvokkaita. Minusta he ovat ilman pätemistäkin. Aloitus ei ollut loukkaava. Te hyökkäätte ja käännätte sen minun haukkumiseen koska tiedätte sen olevan totta. Totuus satuttaa? T ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri tuon ikäinen, mitä aloituksessa mainittiin. Päteminen ei kiinnosta vähääkään ja oikein toivon, että nuoret neuvovat. Olemme ihan eri sukupolvea esim. tietokoneohjelmien kanssa.
Käytännössä teen yksin ja toivoisin, että vierellä olisi osaava nuori, joka neuvoisi parhaat tavat tehdä.
Mutta ette pysty pitämään suutanne kiinni asioista, kuten perhe ja äitiys? Kuvitelma siitä että olette sen kerran suorittaneet on tehnyt teistä jonkun mestarin ja pilaatte sillä toistenkin perheet.
Eihän tuo ole mikään tämän hetken 60v ihmisen tapa vaan aina edelliset sukupolvet on neuvoneet nuorempia. Ihan aina. Ja tämä on ollut ihmiskunnan tapa välittää tietoa vuosituhansia. Hyvin lyhyt aika historiassa on ollut aika, että tietoa on ollut helposti saatavilla ja ihmiset on osanneet lukea edes sitä painettua sanaa.
Ei tuo ole ikäsidonnainen asia. Minä en esim pystynyt imettämään ja eniten minulle imetyksen hyödyistä julisti ihan itseni ikäiset naiset. Ja samoin äitiyttäni ”paheksuttiin” kun ei olla menossa Muunimaahan.😂
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voisi katsoa peiliin myös? Aloitus on asiaa.
Totuus satuttaa. Se satuttaa että teissäkin on vikoja. Ette olekaan niin täydellisiä kuin haluatte esittää. Kukaan ei ole väittänyt teitä tyhmiksi. Sen lisäsitte itse tähän noissa kommenteissa. :)
Sen olen täällä palstalla huomannut, että jotkut näyttäisivät alentavan itseään ikääntymisen vuoksi, mutta tulkinnut sen olevan enempi omien jälkeläisten etujen turvaamista kuin varsinaisesti itsetunnon heikentymisestä johtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voisi katsoa peiliin myös? Aloitus on asiaa.
En minä sitä kiellä etteikö olisi, en vain ole siitä täysin samaa mieltä. Kaikki ihmissuhteet ovat kahden kauppa. Pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan tulisi aina miettiä olisikohan kummassakin jotain puutteita. Kukaan kun ei ole virheetön, eikä näin ollen voi vaatia sitä muiltakaan. Sen sijaan, että listaamme missä kaikessa muut ovat epäonnistuneet voisimme antaa heille armoa ja edes yrittää asettua heidän asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Totuus satuttaa. Se satuttaa että teissäkin on vikoja. Ette olekaan niin täydellisiä kuin haluatte esittää. Kukaan ei ole väittänyt teitä tyhmiksi. Sen lisäsitte itse tähän noissa kommenteissa. :)
Miksi osoitat tämän kritiikin juuri naisiin, ettäkö ikääntyvillä naisilla olisi erityinen pätemisen tarve nuoremmille, mutta vastaavanikäisillä miehillä ei olisi. Lastenhoidostako tässä puhutaan???
Siis ihmiset suuttuvat aloituksesta? Taidan poistua ketjusta. Sivusta
50 tuli mittariin.
Hippusen vajaa vuosikymmen kuusikymppisyyteen.
Astumme silloin seniori-genreen.
.
Asenteena ikuinen opiskelu.
Opiskelen hautaan saakka.
Sillä asenteella menen.
Intohimoni uuden oppimiseen
on loputon.
.
Ystäväpiirini naiset ovat 35-48
vielä peruskoulua käyvien
tai nuorempien tarhalasten
vanhempia.
Paitsi minua vanhempi
jo 60 lähentelevä serkkuni,
jolla aikuinen, naimaton
lapseton kiddo isossa etelän
kaupungissa. Hänellä on yli
20 vuotta nuorempi miesystävä
ja pitkän välimatkan etäsuhde
omakotitalossa yksin asuvaan
Pohjanmaan mieheen ollut
jo yli 10 vuotta. Heillä ei lapsia.
Tutustuivat geimauspiireissä.
E-serkkuni on persoona --
hyvin harva 50+ n on
gamer-nainen. Hän on.
Mitäs me Eet. 📧📧 🤓🤓
.
(Seksuaalinen vetovoimani) ei
ole kadonnut iän lisääntyessä.
46 eteenpäin saanut enemmän
huomiota kuin ollessani 25.
En edes itse
tiedä tarkalleen, miksi näin.
Sen täytyy olla itsevarmuus/
vibraatiokysymys.
'I do not chase - I attract.'
.
Tämä ainoa kommenttini
yhden lyhyen jälkeen.
.
Katson somesta nimenomaan
korkean vibraation haltijoita -
jotka inspiroivat minua.
Heitä kuuntelen korvat
hörölläni.
(He ovat yleensä tähteläisiä).
Joihinkin somettajiin olen
vuosien saatossa jo
niin kiintynyt, että koen hänet/
heidät sillä tapaa tärkeäksi ~ kuin
perheenjäseneni hän olisi.
x
Vierailija kirjoitti:
Itseään arvostava ihminen ei säti muita näiden epävarmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihmiset suuttuvat aloituksesta? Taidan poistua ketjusta. Sivusta
Miten tämä suuttumus tulee esille? Siten ettei aloitusta vain myötäillä ja olla hiljaa hymistellen samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin työskentelen kokeneitten besserwissereitten kanssa, joilla on yleensä korkea työmoraali, kuin parikymppisten laiskojen pystyyn pierastujen lapamatojen kanssa. Meillä ainakin nuoret ovat usein työtävieroksuvia sarjasaikuttajia, joitten poissaolot saa sitten vanhemmat työntekijät jatkuvasti paikata.
Niinpä niin.
Tunnistan saman ikäryhmän edustajana saman ilmiön, Siihen väsyy.
Meillä takavuosien lasten kasvatuksessa ei korostettu tervettä itsensä rakastamista. Lapsi on saanut kiitosta teoistaan ja siitä, jos on ollut muille mieliksi. Nämä ihmiset ovat eläneet kahden eri ajan vaikutuksesta, ovat varhaisen lapsuutensa kasvaneet sellaisessa ympäristössä ja ajassa, jossa terve itsensä rakastaminen sotkettiin omahyväisyyteen tai jopa narsistisiin piirteisiin, mutta aikuisuudessa he ovat joutuneet omaksumaan tämän uuden roolin, jossa korostetaan sitä itsekkyyttä ja narsismia.
Kuusikymppiset eukot ovat rumia, vanhoja haahkoja.
Haet selityksiä ongelmillesi ja tuntuu lohduttavalta laittaa ne sinua vanhempien naisten piikkiin? Jos koet ettet tule kuulluksi ja muut vie sinulta liikaa tilaa kannattaa tarkastella sitä omaa itsetuntoa. Mitä enemmän on joutunut patoamaan tunteita sisälleen, sitä suurempi taipumus on purkaa niitä syyttelemällä ja puhumalla pahaa muista selän takana.