Ikääntyvien naisten itsetunnon ongelmat
Vanhemmat naiset (60+) ei enää kuuntele mitä muut yrittää sanoa. Heillä on hirveä tarve osoittaa omaa erinomaisuuttaan ja tohottaa omaa asiaansa eikä enää kuunnella mitä asiaa muilla on. Lopettakaa se fiksun ja tehokkaan esittäminen ja antakaa muillekin suunvuoro. Ette kehity enää jos ette ota vastaan informaatiota muilta välillä. Ei ole mitään tarvetta esittää niin pätevää ja tehokasta koko ajan. Olette riittävän arvokkaita ihmisiä ihan ilman tarpeetonta pätemistä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Sepä siinä on. Kun sivistyneenä diplomaattisen koulukunnan
edustajana tänne 2 vuotta sitten
tulin, oli kokemani
🔴kulttuurishokki hirvittävä.
.
Olin 15 vuoden ajan katsellut
ulkomaisia vaikuttajia ja alustoja.
Täällä tôrkylaarissa emme
lady/gentleman-maneerein
pitkälle pötki. Kommentointi ja
aikuiskiusàaminen ovat täällä
muusta maailmasta
eksponentiaalisesti karkeampaa
eikä sympaattiselle smalltalkille
kuten 'Onnea uuteen kotiin ja
voimia muuttoon!' peptalkeille
oke metsäläiskansalla oikein sijaa
eikä ymmärrystä.
.
Olenkin joutunut modifioimaan
käytöstäni ylisallivasta/ottanut
nykyään tavakseni puolustautua
ja refleksoida minuun projisoidun
takaisin > pòrnotørkyn tai
selvästi kiusaàvan kommentin
heittäneelle naispuoliselle
(kade)kirjoittajalle.
Meninhän täällä tosi pitkään
niin, että ohitin kaiken liian
hellämielisenä 'ylikilttinä puudelina.'
Koska pitää olla kohtelias, niin niin..
.
Sitten sèksuaalinen àhdistelu vain
lisääntyi lisääntymistään, jopa
lèsbonaiset äityivät hàrskiharreiksi.
Kirjoittelivat nuôlemishaaveitaan
minun perääni jne. Olin aivan hätää
kärsimässä - palstan sisältö alkoi
tunkeutua yöuniini painajaisina..
E
Hyvää torstaita.
Kotihoito ja vanhustenhuolto on kusessa vanhojen naisten kanssa. Ne jankkaa jarruttaa kaikkea. Tappelee keskenään ja haukkuu hoitajia. Raskaita kohdattavia. Katkeria ja ilkeitä. Ei kuuntele ketään.
Vierailija kirjoitti:
60+ ei tarvitse neuvoa oikeastaan missään, poislukien uudet työtehtävät. Heillä on niin paljon elämänkokemusta, valintoja tehtynä jne. En ikinä vaihtaisi elämää nykyisestä nuorempaan. Ei ole tarvetta, on nähty ja koettu, eletty. N62
Ootko meillä duunissa? Sun kaltaiset ei tajua, että juna on mennyt teidän ohi. Päivittäin paikkaallaan teidän ikivanhojen käytäntöjen jälkiä. Ei auta neuvominen. Kuuroja ootte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet selityksiä ongelmillesi ja tuntuu lohduttavalta laittaa ne sinua vanhempien naisten piikkiin? Jos koet ettet tule kuulluksi ja muut vie sinulta liikaa tilaa kannattaa tarkastella sitä omaa itsetuntoa. Mitä enemmän on joutunut patoamaan tunteita sisälleen, sitä suurempi taipumus on purkaa niitä syyttelemällä ja puhumalla pahaa muista selän takana.
Aloitus on totta. Ei ole kyse minusta vaan siitä että nuo ihmiset ei usko enää olevansa arvokkaita. Minusta he ovat ilman pätemistäkin. Aloitus ei ollut loukkaava. Te hyökkäätte ja käännätte sen minun haukkumiseen koska tiedätte sen olevan totta. Totuus satuttaa? T ap
Miksi ihmisen pitäisi kokea olevansa arvokas? Eikö tuo voisi jo olla ikä jossa voi olla sitä mitä on sen sijaan, että ympärillä olevat ihmiset yrittää muuttaa heitä? Pelkäätkö itse noin paljon tulevaa? Ja miksi hengaat noiden ihmisten kanssa?
Vanhojen jäärien kanssa ei kukaan vapaaehtoisesti hengaa. Tajuatko, että niitä voi olla naapurina. Jatkuvaa valitusta ja kyttäilyä. Uudistukset ja renontit yritetään torpata ja näiden haukkumisia pitäisi kuunnella. Jääriltä puuttuu elämän sisältö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin työskentelen kokeneitten besserwissereitten kanssa, joilla on yleensä korkea työmoraali, kuin parikymppisten laiskojen pystyyn pierastujen lapamatojen kanssa. Meillä ainakin nuoret ovat usein työtävieroksuvia sarjasaikuttajia, joitten poissaolot saa sitten vanhemmat työntekijät jatkuvasti paikata.
Minä en ole nuori eikä aloitus viittaa työelämään. He ovat eläkeiässä joilla on nämä pätemistarpeet. Liittyykö eläkkeelle jääntiin jopa.
Aikuisuus on paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden pitäisi käyttäytyä? Onko kertaakaan edes käynyt mielessä, että voisit ottaa sitä vastuuta ja keskustella näiden ihmisten kanssa?
No koitapa itse keskustella, kun vastassa on torjunnan muuri. Kaiken tietävät paremmin ja nykyaika on hömpötystä. Kuuntele puoli tuntia katkeraa saarnaa, niin tiedät, mistä puhutaan.
Tällainen omainen on kaiken tuho. Järjestäpä hänen asioitaan ja yritä saada ymmärtämään.
Aloituksessa puhuttiin itsetunto-ongelmasta. Terve itsetunto kehittyy jo lapsuudessa. Voi se aikuisenakin parantua, mutta ei välttämättä.
Heikko itsetunto johtaa siihen, ettei ihmisellä ole totuudenmukaista kuvaa itsestään. Hän ei kestä edes ajatella, että voisi olla väärässä tai tehdä virheitä. Siksi hän ei koskaan pyydä anteeksi tai korjaa mitään. Kohteliaankin kritiikin hän torjuu aggressiivisesti. Vika on aina muissa, hän on itse syytön uhri.
Heikko itsetunto aiheuttaa ongelmia ihmissuhteissa ja työelämässä. Muut joutuvat joustamaan ja sietämään. Kun työelämä on ohi, nekin vähät pidäkkeet, jotka rajoitti itsetunnottoman aggressiivisuutta, ovat poissa. Tällainen vanhus on painajainen omaisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri tuon ikäinen, mitä aloituksessa mainittiin. Päteminen ei kiinnosta vähääkään ja oikein toivon, että nuoret neuvovat. Olemme ihan eri sukupolvea esim. tietokoneohjelmien kanssa.
Käytännössä teen yksin ja toivoisin, että vierellä olisi osaava nuori, joka neuvoisi parhaat tavat tehdä.
Mutta ette pysty pitämään suutanne kiinni asioista, kuten perhe ja äitiys? Kuvitelma siitä että olette sen kerran suorittaneet on tehnyt teistä jonkun mestarin ja pilaatte sillä toistenkin perheet.
Eihän tuo ole mikään tämän hetken 60v ihmisen tapa vaan aina edelliset sukupolvet on neuvoneet nuorempia. Ihan aina. Ja tämä on ollut ihmiskunnan tapa välittää tietoa vuosituhansia. Hyvin lyhyt aika historiassa on ollut aika, että tietoa on ollut helposti saatavilla ja ihmiset on osanneet lukea edes sitä painettua sanaa.
Ei tuo ole ikäsidonnainen asia. Minä en esim pystynyt imettämään ja eniten minulle imetyksen hyödyistä julisti ihan itseni ikäiset naiset. Ja samoin äitiyttäni ”paheksuttiin” kun ei olla menossa Muunimaahan.😂
Hyvä huomio. Itsetunto-ongelmat on alkaneet lapsuudessa ja jatkuvat työikäisinä ja vanhana. Koko iän nämä ihmiset besserwisseroi muita töissään, harrastuksissaan ja suvussaan. Itsetunto on niin hauras, että piiloutuvat kaikkitietävyyden taa. Vanhana he päätyy sukulaisten huoleksi ja heissä on kestämistä. Muutosta on turha odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Go girls💪 Te ollette kateellisia nuorille, sillä nuorilla on vielä edessä kaikki elämän irstailut ja synnit. Siksi kostavat nuorille seksittömän vanhuutensa pitämällä ääntä itsestään. Ap, sinun vuorosi tulee kyllä, joten voit ihan hyvin antaa tilaa ennen kuin kuolo korjaa.
Mistä päättelet, että olis seksitön ja tylsä elämä? Ei sinnepäinkään, päinvastoin ei ole enää sitä nuoruuden epävarmuutta ja sähellystä vaan rauhallista eloa, mistä nautin. Kuolo voi korjata kenet vaan nuorenkin ihmisen ja sinäkin ikäännyt, etkä edes ehdi kissaa sanoa.
Tämän kun sais incel miehille taottua päähån jopa pikkulapset voi kuolla esim onnettomuudessa tai sairauteen, mut incelmies on aina incelmies ei niille riitä äly ajttelemaan laajemmin 😅
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin työskentelen kokeneitten besserwissereitten kanssa, joilla on yleensä korkea työmoraali, kuin parikymppisten laiskojen pystyyn pierastujen lapamatojen kanssa. Meillä ainakin nuoret ovat usein työtävieroksuvia sarjasaikuttajia, joitten poissaolot saa sitten vanhemmat työntekijät jatkuvasti paikata.
Todistit vahingossa ap:n olevan oikeassa. Itseriittoista, omahyväistä käkätystä ja nuorten halveksimista. Jää elääkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Yli 60v naiset ei enää kuuntele muita, koska ovat siihen ikään tajunneet, että se ei kannata ja loppujen lopuksi elämä on lyhyt ja viimeistään siinä vaiheessa kannattaa alkaa tekemään niin kuin itse haluaa/parhaakseen näkee.
Mä ole itse tajunnut, että jos olisin jo vuosikymmeniä sitten tehnyt niin kuin itse ajattelin, enkä uskonut muita, olisin elänyt paremman elämän. Vain minä tiedän, mikä on minulle parhaaksi.
Nyt en enää kuuntele muita vaan tiedän kyllä ihan itse mitä teen ja mitä haluan tehdä.
Loppuelämääni en käytä muiden miellyttämiseen ja heidän ajatuksiaan toteuttamalla.
Mulla on omakin elämä.
Eläkööt ne neuvojat omien ajatustensa mukaan, eikä niitä mulle tyrkytä.
Ongelmia tuleekin vasta siinä vaiheessa, jos luulet tietäväsi, mikä on muille parasta.
Eipä ikääntyvillä naisilla ole itsetunto-ongelmia, ne on selätetty jo kauan sitten. Jos ikä ei muuta positiivista tuo niin luvan olla mitä on, ei tarvitse päteä joka asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ikääntyvillä naisilla ole itsetunto-ongelmia, ne on selätetty jo kauan sitten. Jos ikä ei muuta positiivista tuo niin luvan olla mitä on, ei tarvitse päteä joka asiassa.
Tämä niin totta! Ystäväni 60+ ovat erittäin tyytyväisiä elämäänsä. Samoin minä. Juoksut on juostu, seikkailut eletty. Monen mielestä pikkuinen rauhoitus on jo paikoillaan. Joku tosin vaihtoi just puolisoaan, suurin osa on pitkässä liitossa, onnellisena. En ymmärrä, mikä ihmeen itsetunto-ongelma? Ei tunnisteta meidän porukassa, jokainen saa olla, kuin lystää.
Samat naiset, jotka nimitelleet
minua kateuspäissään trànssuksi,
kun tikki urheilijakroppa suututtaa >
antoivat alanuolia, tottakai.
Tämä on yksi aikuiskiusàamisen
tyypillisimpiä Vaaverolla
nähtäviä muotoja. Lapsellinen
nuolien välityksellä
kiukkaaminen.
Koska joku sana osui..
.
Oikein kivaa päivää kaikille.