Ikääntyvien naisten itsetunnon ongelmat
Vanhemmat naiset (60+) ei enää kuuntele mitä muut yrittää sanoa. Heillä on hirveä tarve osoittaa omaa erinomaisuuttaan ja tohottaa omaa asiaansa eikä enää kuunnella mitä asiaa muilla on. Lopettakaa se fiksun ja tehokkaan esittäminen ja antakaa muillekin suunvuoro. Ette kehity enää jos ette ota vastaan informaatiota muilta välillä. Ei ole mitään tarvetta esittää niin pätevää ja tehokasta koko ajan. Olette riittävän arvokkaita ihmisiä ihan ilman tarpeetonta pätemistä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, taas yksi wunderkind aikuistunut ja mennyt ensimmäiseen oikeaan työpaikkaansa, naamalle lentääkin märkä turbaani. Työkaverit eivät palvokaan jokaista ideaa, jota tämä universumin kiintotähti suustaan päästää?
Olen päälle 50. T ap
Kalenteri-ikä on vain kiveen hakattu luku, eikä kerro mitään elämänkokemuksesta, kypsyydestä ja persoonallisuudesta.
Aloitus oli asiaa. Turhaan loukkaannutte.
Tuo edellinen pätee myös aloituksen ikäryhmään. Itsetunto ei ole pysyvä ominaisuus. Sen taso vaihtelee läpi elämän.
Harva vaatii taaperolta Finlandia-palkittua romaania. Suunnilleen yhtä kohtuuttomia odotuksia asetamme sukupolville, jotka ovat kasvaneet emotionaalisessa erämaassa. Käyttäytymisestä perimä näyttää selittävän noin puolet, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutuu kasvamaan lapsuutensa.
Olen juuri tuon ikäinen, mitä aloituksessa mainittiin. Päteminen ei kiinnosta vähääkään ja oikein toivon, että nuoret neuvovat. Olemme ihan eri sukupolvea esim. tietokoneohjelmien kanssa.
Käytännössä teen yksin ja toivoisin, että vierellä olisi osaava nuori, joka neuvoisi parhaat tavat tehdä.
Nuoruus ja hulluus, vanhuus ja viisaus.
Tuon ikäinen nainen on hormonitoiminnaltaan keskimääräinen mies. Ei ole enää estrogeeniä, pelkästään oma etu kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri tuon ikäinen, mitä aloituksessa mainittiin. Päteminen ei kiinnosta vähääkään ja oikein toivon, että nuoret neuvovat. Olemme ihan eri sukupolvea esim. tietokoneohjelmien kanssa.
Käytännössä teen yksin ja toivoisin, että vierellä olisi osaava nuori, joka neuvoisi parhaat tavat tehdä.
Mutta ette pysty pitämään suutanne kiinni asioista, kuten perhe ja äitiys? Kuvitelma siitä että olette sen kerran suorittaneet on tehnyt teistä jonkun mestarin ja pilaatte sillä toistenkin perheet.
Teidän itsetunto ei kestä mitään. Ette kuuntele. Ette kestä kritiikkiä. Kommentit osoitti että olin oikeassa. Ja nuoriso seksijuttuineen lähinnä naurettava. ALOITUS EI OLE LOUKKAAVA. Te ette kestä kritiikkiä vaan. Minä poistun. Teinä miettisin omaa käytöstä. Huomaatte että tekstissäni on totuuden siemen. Moi. T ap
Vierailija kirjoitti:
Go girls💪 Te ollette kateellisia nuorille, sillä nuorilla on vielä edessä kaikki elämän irstailut ja synnit. Siksi kostavat nuorille seksittömän vanhuutensa pitämällä ääntä itsestään. Ap, sinun vuorosi tulee kyllä, joten voit ihan hyvin antaa tilaa ennen kuin kuolo korjaa.
Miksi joku olisi kateellinen nuorille siitä, että näillä on seksi-elämä edessä?
Jotenkin tuo kommenttisi on ihan outo ja kummallinen. Vanhat naiset pitää meteliä itsestään, koska heillä ei ole seksielämää????
Aika moni vanhempi ihminen on vain onnellinen, kun seksielämä ja kuukautiset on taakse jäänyttä elämää. Ei niistä olla kateellisia kenellekään.
Väittäisin oikeastaan ihan päin vastoin, kuin mitä sinä. Monen naisen OMA elämä vasta alkaa siinä kohtaa, kun lapset on saatu maailmalle ja ei enää tarvitse harrastaa seksiä, joka ei enää anna mitään. Onpahan sekin stressitekijä pois. Saa elää ihan niin kuin itse haluaa ja vaan itselleen, kerrankin.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäinen nainen on hormonitoiminnaltaan keskimääräinen mies. Ei ole enää estrogeeniä, pelkästään oma etu kiinnostaa.
Paitsi että vanhalla naisella on myös testosteronia vähemmän kuin nuorella.
Ps. Aloittaja ei ole nuori enkä puhu työelämästä vaan eläkeikäisistä ystävistä sukulaisista naapureista jumppakavereista jne... Nyt poistun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pysty ap samalle tasolle? Aivot ovat tutkitusti huipussaan vasta 55-65 vuoden iässä. Kokemus auttaa, jopa kaltaistasi katkeraa miestä.
Väärin meni kaikki sinulla. Lue aloitus ajatuksella ja huomaat, että se ei ole loukkaava vaan asiallinen . Teet juuri kuten aloituksessa viittaan. SINÄ ET KUUNTELE.
Keskustelussa on tärkeintä löytää se ketä osaa olla eniten oikeassa?
Ei minun aloitukseni.
En koskaan luo otsikoita.
Hyvää huomenta. 🖐
-keski-ikäinen vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ette pysty pitämään suutanne kiinni asioista, kuten perhe ja äitiys? Kuvitelma siitä että olette sen kerran suorittaneet on tehnyt teistä jonkun mestarin ja pilaatte sillä toistenkin perheet.
Eihän tuo ole mikään tämän hetken 60v ihmisen tapa vaan aina edelliset sukupolvet on neuvoneet nuorempia. Ihan aina. Ja tämä on ollut ihmiskunnan tapa välittää tietoa vuosituhansia. Hyvin lyhyt aika historiassa on ollut aika, että tietoa on ollut helposti saatavilla ja ihmiset on osanneet lukea edes sitä painettua sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Et pysty ap samalle tasolle? Aivot ovat tutkitusti huipussaan vasta 55-65 vuoden iässä. Kokemus auttaa, jopa kaltaistasi katkeraa miestä.
Aloituksessa ei vähätellä kenenkään älykkyyttä eikä väitetä heitä tyhmiksi. TE ETTE KUUNTELE. Kyse on itsetunnosta ja toisten kuuntelusta. Sinäkin luit ihan omiasi ja yrität loukata. Heikko itsetuntosi laittaa hyökkäysvaihteen päälle. Lue se aloitus uudelleen ja unohda hetkeksi oma erinomaisuutesi. T ap
Vierailija kirjoitti:
Puhu omasta puolestasi vaan. Päivittäinen työni koostuu järjestelmästä jonka on ”koodannut” henkilö, joka on nyt 64 vuotias ja minä 53v perehdytän nyt 22 vuotiasta projektipäällikkö harjoittelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Teidän itsetunto ei kestä mitään. Ette kuuntele. Ette kestä kritiikkiä. Kommentit osoitti että olin oikeassa. Ja nuoriso seksijuttuineen lähinnä naurettava. ALOITUS EI OLE LOUKKAAVA. Te ette kestä kritiikkiä vaan. Minä poistun. Teinä miettisin omaa käytöstä. Huomaatte että tekstissäni on totuuden siemen. Moi. T ap
Mä en enää leiki teidän kaa. 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin meni kaikki sinulla. Lue aloitus ajatuksella ja huomaat, että se ei ole loukkaava vaan asiallinen . Teet juuri kuten aloituksessa viittaan. SINÄ ET KUUNTELE.
Miksi huudat? Kiihdytkö aina noin, kun toinen ei ole samaa mieltä tai et koe tulleesi ymmärretyksi? Ei ihme, että sinulla on ongelmia vanhempien naisten kanssa, jotka eivät myötäile sinua.
Vierailija kirjoitti:
Et tunnista itsestäsi käytöstä josta syytät muita. Reaktio siitä, että nyt kaikki loukkaantui kun kerroin mielipiteeni syntyi sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Go girls💪 Te ollette kateellisia nuorille, sillä nuorilla on vielä edessä kaikki elämän irstailut ja synnit. Siksi kostavat nuorille seksittömän vanhuutensa pitämällä ääntä itsestään. Ap, sinun vuorosi tulee kyllä, joten voit ihan hyvin antaa tilaa ennen kuin kuolo korjaa.
Älä höpötä. Et ymmärtänyt mitään aloituksesta. Olet vain tyhmä . T ap
No, kerro sitten hyvä ihminen miten aloitus olisi pitänyt ymmärtää? Vanhemman saapumiserän pitäisi tapetoida kotinsa aforismi-lauseilla ja toistaa terapialauseita kuin Alzheimer-potilas? Tunteita pitäisi opetella näyttelemään Oscarien arvoisesti?
Kyse ei ole seksistä. Vanha ihminen ei kadehdi lastensa ikäisiä. Hänen kommentti ei liittynyt aloitukseen. On nuorten naisten typeryyttä kuvitella että vanhempi kadehtii häntä. Se on tyhmä ajatus. Ei ulkonäkö ole vanhemmille niin tärkeää kuin tuo nuori kuvittelee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä. Et ymmärtänyt mitään aloituksesta. Olet vain tyhmä . T ap
No, kerro sitten hyvä ihminen miten aloitus olisi pitänyt ymmärtää? Vanhemman saapumiserän pitäisi tapetoida kotinsa aforismi-lauseilla ja toistaa terapialauseita kuin Alzheimer-potilas? Tunteita pitäisi opetella näyttelemään Oscarien arvoisesti?
Kyse ei ole seksistä. Vanha ihminen ei kadehdi lastensa ikäisiä. Hänen kommentti ei liittynyt aloitukseen. On nuorten naisten typeryyttä kuvitella että vanhempi kadehtii häntä. Se on tyhmä ajatus. Ei ulkonäkö ole vanhemmille niin tärkeää kuin tuo nuori kuvittelee..
Ap on mies, siksi hän kuvittelee, että heteroseksi on naiselle yhtä juhlaa, kun se on hänellekin.