Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Lappeenrannan koneteekkareilla natsihenkinen kerho

Vierailija
06.05.2026 |

Lappeenrannan yliopistolla toimii natsisymboleita avoimesti käyttävä opiskelijaryhmä

 

https://yle.fi/a/74-20224093

 

 

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skinnarilan Sika Klupi. Ainakin 15 vuotta vanha teekkareiden perseilykerho, ei mitään tekemistä natsimeiningin kanssa. Yllättävää miten Yle kirjoittaa tällaista skeidaa eikä ota asioista selvää. Tämä on nyt samaa sarjaa kuin ne kohut Helly Hansenin takeista tai pesukarhukravateista.

Juuri näin, SSK = Skinnarilan Sika klubi. Jos tästä pitää nostaa meteli, syytä on myös nostaa myös Kiss-yhtyeestä.
Valitettavasti Ylen toimittajalla on hieman puutteellinen lukutaito tai hahmotuskyky, kun ei K-kirjain mennyt jakeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ryhmän tunnuksessa on nat si-Saksaan viittaava SS-tunnus. 

 

LUT-yliopiston rehtori Juha-Matti Saksa kertoo, että yliopiston johto kuuli ryhmän toiminnasta maanantaina sen jälkeen, kun Yle oli ollut yhteydessä ylioppilaskuntaan.

– Toiminta on arvojemme ja periaatteidemme vastaista, Saksa toteaa"

Aivan järkyttävää, että että yliopisto saa julistaan olevansa avopimen rasistinen.

Yhdenvertaisuuslaki, 3 luku, 8 pykälä:

"Ketään ei saa syrjiä iän, alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, poliittisen toiminnan, ammattiyhdistystoiminnan, perhesuhteiden, terveydentilan, vammaisuuden, seksuaalisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella."

 

Toivon todella että valtakunnansyyttäjä puuttuu yliopiston toimintaan.

Vierailija
44/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun tehnyt Ylen määräaikainen toimittaja on opiskellut Haaga-Helian eli suomeksi höpö-helia ammattikorkeakoulussa, jossa kaikki opiskelijat saatetaan kädestä pitäen valmistumaan. Ja sen kyllä huomaa 😂😂😂

Onko näitä vähän tummempia ja päässyt Hesariin kynäilemään Dei:n avulla??

Vierailija
45/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ryhmän tunnuksessa on nat si-Saksaan viittaava SS-tunnus. 

 

LUT-yliopiston rehtori Juha-Matti Saksa kertoo, että yliopiston johto kuuli ryhmän toiminnasta maanantaina sen jälkeen, kun Yle oli ollut yhteydessä ylioppilaskuntaan.

– Toiminta on arvojemme ja periaatteidemme vastaista, Saksa toteaa"

Nykyään jos joku sanoo "suomen arvojen vastaista" niin sehän ei ole enää kovin paljon se, kun arvo on jo lähellä nollaa.

Vierailija
46/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat kiss-yhtyeen faneja. Huomaa miten nimi kirjoitetaan.


https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiss

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui kamalaa. Mä näin vappuna sirppi-vasara yhdistelmää. Pelotti taasko punakapina haluaa viedä meidät gulagiin

Ilmeisesti, ainakin Tampereella. 

-Vastamielenosoittajilla oli Palestiinan lippujen lisäksi ainakin anarkistisia, antifasistisia ja kommunistisia lippuja.

 

Osa vastamielenosoittajista huusi myös Punainen Tampere -huutoa- YLE 

Eipä löytynyt tälläista Ylen sivuilta. Laita linkki, tai olet trolli.

Eikö oma järki käske googlettaa Yle Tampere jolloin olisit löytänyt uutisen ihan ominpäin. Laitetaan se nyt tähän kaikkien luettavaksi niin vassarien typeryys tulee kaikkien luettavaksi.

https://yle.fi/a/74-20159301

Vierailija
48/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme ettei woke-ympäristössä ole canceloitu tämmöistä tyyliin perustamispäivän jälkeen.

Ei niitä canceloida, koska ovat juutalaisvastaisia. 

Ai luulet että juutalaisvastaisuus on muka jotenkin ihannoitua?? Ei ole! Taidat taas olla näitä, joiden mielestä Israel on aina oikeassa ja saa kohdella esim.gazalaisia miten vaan. Ja jos joku tätä kritisoi, on hän mukamas juutalaisvastainen?!

Antisemitismillä ei ole mitään tekemistä, ei yhtään mitään, julmien tekojen asiallisen kritisoinnin kanssa!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, Levin Sähkö
https://levinsahko.fi/

Melkein yhtä paljon aatetta kuin Skinnarilan Sika klubilla 😂😂😂

Vierailija
50/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Suomessa muita na...ja ole kuin Palestiinavassut. Väkivaltaiset sellaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorissa on tulevaisuus, ja siksi on hienoa että olen taas suosittu.

T: Aadolf

Mutta Karl Marxin ja Vladimir Leninin fanit ovat täysin hyväntahtoisia,harmittomia ja vaarattomia?

Vierailija
52/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, Levin Sähkö
https://levinsahko.fi/

Melkein yhtä paljon aatetta kuin Skinnarilan Sika klubilla 😂😂😂

Onko nasset oikeasti niin tyhmiä etteivät tunnista edes omaa tunnustaan, vaan sekoittavat sen mihin vaan sähkösymboliin? Saattavat ollakin kun julkisia paikkoja koristavia hakaristiyritelmiä katsoo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kerho on toiminut 14 vuotta, mutta nyt nousi kauhia poru. Mikähän agenda tässäkin on takana.

Miksiköhän? Äärioikeisto on muuttunut entistä aggressiivisemmaksi ja saanut huolestuttavasti valtaa, koska näitä on jo hallituksessamme keskeisinä ministereinä. 

 

Näin he pystyvät nimittämään omia miehiä/naisia tärkeisiin ja vaikutusvaltaisiin virkoihin ja vaikuttamaan näin asioiden kulkuun haluamaansa suuntaan. 

Mitenkä sitten vasemman laidan hamas - Palestiina -kannattajat? Huolestuttavampaa se on. Oletteko huomanneet että n a t s i aate on jälleen kovassa nosteessa Palestiinassa? 

Vierailija
54/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

%3D

Vierailija
56/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasima Razmyar haluaa ensitöikseen tunnustaa Palestiinan, onko hän n a t s i?

Vierailija
57/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Palestiinahuivit ole ihan samanlaisia n a t si tunnuksia, miksi niistä ei nouse vastaavaa kohua🤔

Vierailija
58/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUT:ssa opiskelee pieni joukko avoimesti putinismin kannattajia, mutta nämä venäläiset tai venäläistaustaiset opiskelijat ei ole ongelma vaan teekkareiden huumorikerho?

Vierailija
59/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijatilaisuudessa tehtiin nats   itervehdyksiä – LUT-yliopiston vararehtori: ”Asia pengotaan”

Suomen laajuisessa tietotekniikan opiskelijoiden tapahtumassa tehtiin nat  sitervehdyksiä ja käytettiin rasistista kieltä.

 

 

https://yle.fi/a/74-20152907

Vierailija
60/85 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

 

Teekkari teki nat  sitervehdyksen satojen opiskelijoiden tapahtumassa – Jatkoilla useampi toisti perässä

Asiaan puututtiin, mutta sama meno jatkui tapahtuman virallisilla jatkoilla.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011130176.html