Kyllähän isovanhemmat usein osallistuvat mutta...
Työkaverini kertoi tänään, mitä kaikkea ovat ostaneet raskaana olevalle tyttärelleen (26v) ja tämän poikaystävälle tämän kesän ja syksyn aikana:
astianpesukoneen
tiskikoneen
sohvan
kaksi vaatekaappia
nojatuolin ja sohvapöydän
kaksi isoa mattoa
viherkasveja
vaunut vauvalle
toiset isovanhemmat ovat hankkineet heille
sängyn vauvalle
hoitopöydän
vakuutukset vauvalle
verhot neljään huoneeseen
ruokapöydän tuoleineen
kirjahyllyn
turvaistuimen vauvalle
babysitterin vauvalle
itkuhälyttimen
- kaikki nämä nuorenparin itsensä valitsemia. Työkaverini sanoi ylpeänä, että nuorenparin ei tarvitse ottaa vanhasta asunnosta mitään huonekaluja mukaansa, vaan saavat kaiken uutena.
Ja molemmat isovanhempiparit ovat tietysti hankkineet vauvalle ison läjän vaatteita, tuttipulloja ja hoitotarvikkeita.
Ovatko vähän hemmoteltuja, mitä.
Kommentit (7)
ja useampaan kertaan eri kuulijoille, siksi jäi mieleen. Kuvaili myös, millaiset kamppeet on ostettu.. siksikin jäi mieleen. Eikä muuten ole ainoita lapsia nämä tulevat vanhemmat.
ap
Ai oikein astianpesukoneen ja tiskikoneen? Vau!
Mitäpä sen sinua pitäisi liikuttaa. Käyttäkööt rahansa mihin haluavat. Voisihan sitä turhempaankin tuhlata.
Oon sitä mieltä että jos isovanhemmilla on taloudellisia ongelmia niitä ei saa 'kiristää' ja maksattaa laskujaan niillä. Mutta muuten antaa palaa vain. Kerranhan täällä vain eletään.
Mä oon kokenut, että jos lasten isovanhemmat omat tai mieheni vanhemmat osatavat jotain ekstraa, niin siitä jää sellainen kiitollisuuden velka. Siis huokailevat, että miten harvoin me käydään siellä. Ja että pitäis auttaa siinä ja siinä. Ja neuvovat enemmän jne. Eli koen taloudelisen tuen kyllä myös sitovan lapsuuden kotiin. Minusta on hyvä, että aikuisila lapsilla on omat rahat, mutta hyvä, jos tarvittaessa pystyy saamaan apua puolin ja toisin.
Mut kateellisen puheelta kuulostaa... Saakoon he mitä mummin ja papan kullat haluaa, ollaan me onnellisia omista hankinnoistamme ja jätetään paskanpuhuminen sikseen!
En voisi kuvitellakkaan saavani vanhemmiltani mitään noista.