Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette Me Too kampanjasta näin vuosien jälkeen?

Vierailija
06.05.2026 |

Itse tuskin muistaa sitä.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti hetken ja painui alas underground -kuplaansa.

Vierailija
22/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät vaan marssineet poliisin puheille? Sitä ajattelen.

Ketkä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehokkaasti kyllä romahdutti syntyvyyden.

T. Raiskaripersu

Vierailija
24/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvä että asia tuotiin julkisuuteen ja siitä keskusteltiin ja tuli muutoksia. Sittemmin mennyt överiksi kuten nykyään kaikki.

Vierailija
25/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä alku muutokselle joka jatkuu edelleen ja laajenee. Se johtaa äärioikeiston ja patriarkaatin romahtamiseen. 

Vierailija
26/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin, että sellaista oli, mutta en tiedä siitä. Kuulosti jotenkin oudolta

Mikä se siis on?

Vierailija
27/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa MeToo ollut jo 80-luvulla, kun olin nuori tyttö. Parempi silti myöhään kuin ei milloinkaan ja suostumuksellisuus kunniaan. 

Vierailija
28/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä? 

No ne miituuttaajat. Jos kerran oli jotain hampaankolossa jotakuta vastaan ja vääryyttä oli tehty, niin miksi he eivät sitten marssineet poliisin puheille. Sen aijaan tultiin julkisuuteen sen asian kanssa.

Vierailija
29/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli hyvä että asia tuotiin julkisuuteen ja siitä keskusteltiin ja tuli muutoksia. Sittemmin mennyt överiksi kuten nykyään kaikki.

Mikään ei ole mennyt överiksi paitsi äärioikeiston mölinä. Itkevät loppunsa edellä.

Vierailija
30/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelen ihan hyvällä. Toki ylilyöntejäkin tapahtui, mutta me too aikaansai paljon hyvää ja monista sittemmin keskusteluun nousseista asioista on sittemmin tullut jo ihan normeja, käytäntöjä on muutettu jne. 

Terveisiä luovalta alalta. 

Lantaa luovalta?

Sitä lannanluontia tulee harrastettua lähinnä vapaa-ajalla työn vastapainoksi ;)

Hienoa :) Talli- ja navettaelukat on kivoja.

Vierailija
31/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä? 

No ne miituuttaajat. Jos kerran oli jotain hampaankolossa jotakuta vastaan ja vääryyttä oli tehty, niin miksi he eivät sitten marssineet poliisin puheille. Sen aijaan tultiin julkisuuteen sen asian kanssa.

No vaikkapa siksi, että kaikki, mikä on väärin, ei ole rikos. Seksuaalinen ahdistelu on ollut rikollista vasta muutaman vuoden ajan, eikä kaikkea ahdostelua edelleenkään katsota rikolliseksi. Että mistä sitä sitten menee poliisin pakeille, jos toiminta ei täytä rikoksen tunnusmerkkejä? (Puhumattakaan siitä, että metoo ei ole mikään suomalainen ilmiö, eri maissa on eri lainsäädännöt.)

Vierailija
32/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä tapa osoittaa, kuinka yleistä seksuaalinen häirintä ja seksuaalinen väkivalta on ja näyttää niiden uhreille, että he eivät ole yksin. Itse olen ollut näiltä melko turvassa ja kampanja sai minut ymmärtämään paremmin, miten moni kärsii niistä. Minulla on myös nyt tämän kaiken nähtyäni huomattavasti vähemmän kärsivällisyyttä niitä ihmisiä kohtaan, jotka puolustelevat tekijöitä.

Vierailija
33/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teki enemmän vahinkoa kuin hyötyä.

#miesvihanäkyväksi

Väitätkö että jokainen mies on ahdistelija? Tee jotain miesvihallesi.

Kampanja lähti siitä kun joku yksittäinen mies ahdisteli. Sen jälkeen kaikki miehet leimaattiin pahoiksi.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
34/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä alku muutokselle joka jatkuu edelleen ja laajenee. Se johtaa äärioikeiston ja patriarkaatin romahtamiseen. 

Valta kiertää. Kohta se on taas noilla mainitsemillasi. Eivät ihmiset jaksa loputtomiin feministien raivoamista.

Vierailija
35/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä tapa osoittaa, kuinka yleistä seksuaalinen häirintä ja seksuaalinen väkivalta on ja näyttää niiden uhreille, että he eivät ole yksin. Itse olen ollut näiltä melko turvassa ja kampanja sai minut ymmärtämään paremmin, miten moni kärsii niistä. Minulla on myös nyt tämän kaiken nähtyäni huomattavasti vähemmän kärsivällisyyttä niitä ihmisiä kohtaan, jotka puolustelevat tekijöitä.

Ja lisään vielä, että kärsivällisyyteni on vähentynyt myös niitä kohtaan, joiden mielestä näistä asioista kuuleminen on jotenkin isompi kärsimys heille kuin nuo asiat itse ovat uhreilleen.

Vierailija
36/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokkaasti kyllä romahdutti syntyvyyden.

Lue tilastot. Syntyvyys lähti laskuun jo 2010.

Joo ja se on laskenut siitä vielä lisää. Ei ole kauhean yllättävää, että pariutumisten määrä vähenee, kun miehet eivät uskalla enää lähestyä.

Ihmisten lähestyminen on helpompaa kuin koskaan aiemmin, kiitos kaiken maailman tinderien ja kinderien. Ei lähestyminen ole ongelma, vaan miten sen tekee. Ja jos parisuhteet ei kestä, niin parisuhteeseen tarvitaan kaksi, eli kannattaisi myös miesten miettiä miksi naisia ei kiinnosta perheellistyä heidän kanssaan. Itsereflektio ja syy-seuraussuhteiden ymmärräminen ei olisi pahasta..

On jo mietitty.  Ei kannata.

Vierailija
37/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä? 

No vaikkapa siksi, että kaikki, mikä on väärin, ei ole rikos. Seksuaalinen ahdistelu on ollut rikollista vasta muutaman vuoden ajan, eikä kaikkea ahdostelua edelleenkään katsota rikolliseksi. Että mistä sitä sitten menee poliisin pakeille, jos toiminta ei täytä rikoksen tunnusmerkkejä? (Puhumattakaan siitä, että metoo ei ole mikään suomalainen ilmiö, eri maissa on eri lainsäädännöt.)

Jatkan vielä tähän: aina sitä ei myöskään tilanteessa ymmärrä, mitä on tapahtunut. Esim. minä ymmärsin vasta monen vuoden jälkeen, että kun olin 14-vuotias luokkaretkellä ja humalassa, aikuinen keski-ikäinen mies yritti groomailla minusta sekseuraa. Että jos en edes kunnolla ymmärtänyt siinä asiaa (tajusin sen vasta aikuistuttuani), miten olisin edes voinut mennä johonkin poliisille (ei sillä, että poliisi olisi asialle voinut mitään tehdä)? 

Vierailija
38/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava juttu. Ikinä ei ole puhuttu erityisesti naisiin kohdistuvasta seksuaalisesta ahdistelusta niin paljon kuin silloin kun tuo tuli ja sen jälkeenkin. Alkoi tunkkaisimmillekin sedille ehkä vähän valkenemaan mikä on ok ja mikä ei. Ja nuorempien naisten kannalta myös tosi hyvä.

Vierailija
39/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi  höpsöjä.  Romahtiko  islam? 

Vierailija
40/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perseestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä