Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieleen menneet tikkaukset

29.09.2008 |

Synnytykseni meni vallan mainiosti ja oli mielettömän upea kokemus. Repeämäkin oli hyvin pieni eli kätilö ompeli vain kolme tikkiä.

Lopputarkastuksessa yksityisellä vakigynekologillani kävi kuitenkin harmikseni ilmi, että tikkejä oli laitettu liian vähän ja väärällä tavalla, minkä vuoksi alapää on edelleen kipuisa. Olin ajatellut kivun menevän ohitse ajan kanssa, mutta sille löytyikin syy, joka olisi pakko korjata. Sain lähetteen sairaalaan korjausta varten ja nyt saan odotella aristukseni kanssa ensi vuoden puolelle, koska vaivani ei ole kuulemma "kiireellinen". Valittavanani on siis hintava korjaus yksityispuolella tai kipujen kanssa sinnittely.

Gynekologini mukaan korjauksia joudutaan tekemään yllättävän paljon. Onkohan täällä muita kohtalotovereita ja kuinka hyvin teillä on paraneminen mennyt uusintaoperaation jälkeen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niissä välttämättä mitään vikaa ollut, mutta kyllä ne tuntui silti aristavan ja kiristävän kuukausitolkulla. Meni kyllä lopulta ohi eikä ne mihnkään ole ees näkyneet.

Olen mä kyllä kuullut tapauksista, joissa on parhaimmillaan ommeltu epähuomiossa myös peräsuoli umpeen ja joskus 10v sitten oli vauvalehdessä juttu äidistä, jonka välilihaan oli ommeltu kyytiin 1 neula :_|

... Kaikkea voi siis sattua. Jotenkin mä olen käsittänyt, että hankalammat repeämät hoidetaan leikkaussalissa, ts. että ne tikkaisi sitten asiaan enemmän perehtynyt lääkäri, mutta voin olla ihan väärässäkin. Kaipa kätilöiden ammattitaidossakin voi olla tosi paljon eroja, ja aina voi olla sitä ns. p*aa tuuriakin.

Vierailija
2/3 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla esikoisen synnytyksessä tuli paljon tikattavaa. En tiedä tähänkään mennessä mitä oikein tehtiin, tunti parsittiin - ensin kätilö teki parhaansa ja sitten meni lääkäri tuli vielä korjailemaan jotain syvemmältä. Olin 2 viikkoa kyvytön istumaan ja arpi oli hipaisukipeä vielä 7 kk synnytyksen jälkeen ja minua pelotti melkoisesti kun kakkonen oli jo tulossa. Sain ystäviltä vinkin öljytä kiristävää arpea ja ihan tavallisella ruokakaupan oliiviöljyllä päivitäin hoidin arpea puoli vuotta. mutta kuten sanottu mulla ei varsinaisesti mitään virhettä, hidas toipuminen vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ensin ommeltiin synnytyssalissa ja sen jälkeen yli tunnin leikkaussalissa. Siitä huolimatta ompelu meni pieleen ja neljän kuukauden kuluttua jouduin korjausleikkaukseen.

Itse en ennen tuota korjausleikkausta pystynyt täysin kunnolla istumaan - kiristävä tunne. Ja alapäässä tuntui kokoajan olevan jotain epämääräisiä tuntemuksia kipuja ym. Myös ilmat tulivat etupuolelta ulos.

Korjausleikkauksen jälkeen, joka oli isompi kuin gynekologi oli antanut ymmärtää meni suunnilleen neljä viikkoa kunnes pystyin jälleen normaalisti istumaan ja kunnes olo oli muutenkin normaali. Ainoastaan ilmavaiva ongelma jäi ja nyt sektion jälkeen (mistä nyt 6 viikkoa) vain pahentui, eli 90% kaasuista purkaantuu jostain syystä etukautta ulos.

Lääkärit eivtä ota uskoakseen tuota ja kaikki vannovat että kaiken pitäisi olla alapäässä kunnossa. No jopa mun mies kuulee sen eron tuleeko pieru etukautta vai takakauta niinkuin normaalisti.

No joka tapauksessa. Jos ei ole rahasta kiinni niin mene ihmeessä yksityiselle puolelle leikkaukseen, jotta saat sen päiväjärjestyksestä pois. Ja jotta saat ajatuksesi pois kyseisestä asisasta.

Kuulemma aina eivät nuo korjausleikkaukset onnistu, mutta silloin on varmaan kyseessä pahasti epäonnistunut paikkaus synnytyksen jälkeen.

Tsemppiä! Kyllä se korjausleikkaus hyvin menee.

:)