Minkä ikäisenä olet saanut perinnön?
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, kun ihmiset luettelee mitä ovat perineet. Itse en vielä lähes keski-ikäisenä ole perinyt mitään.
Kommentit (45)
Sain pienen osan isäni perintöä haltuuni 52-vuotiaana. Olen varmaan jo eläkkeellä, ennen kuin saan haltuuni loput ja osani äitini perinnöstä. Aavistin tuon jo nuorena, joten olen pyrkinyt kasvattamaan omaa varallisuuttani, enkä odottamaan perintöjä. Muuten tulisi aika pitkäksi.
7 v. 500mk. Muuta ei varmaan sitten tulekaan.
En mitään ja en peri vanhemmiltakaan kun heillä ei ole omaisuutta.
56v.
Tiedän isälläni olevan varallisuutta, mutta hyvin pärjään itsekin.
Jos pitäisi valita perintö vai että Isäni saisi elää terveenä yli 90 -vuotiaaksi, ei tarvitsisi asiaa miettiä. Jälimmäinen.
8 vuotta sitten. Silloista ikääni en järkytykseltäni muista.
N51
En ole perinyt, koska perintö on jakamaton. Olen kuitenkin saanut (kuten puolisonikin) merkittäviä summia rahaa jo nuorena vanhemmiltamme. Täysin laillisesti, sen verran isoista summista kyse.
Mieheni sai 50-vuotiaana ison perinnön mutta sehän on käytännössä myös minun perintöni, yhdessä me siitä hyödyimme.
Ensimmäiset 44-45- vuotiaana, viimeisin kuuskymppisenä.
15-48-vuotiaana. Ekasta isovanhemmasta ekaan vanhempaan. Kolme perintöä tähän mennessä.
Ensimmäisen kerran 40-vuotiaana, toisen kerran 58-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän isälläni olevan varallisuutta, mutta hyvin pärjään itsekin.
Jos pitäisi valita perintö vai että Isäni saisi elää terveenä yli 90 -vuotiaaksi, ei tarvitsisi asiaa miettiä. Jälimmäinen.
Tämähän on itsestäänselvä asia, ei kukaan toivo läheisensä kuolemaa jos ei ole kestämättömiä kipuja tms. Lisäksi sitä varallisuutta voi ja usein kannattaakin siirtää jälkipolville jo elämän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Sain pienen osan isäni perintöä haltuuni 52-vuotiaana. Olen varmaan jo eläkkeellä, ennen kuin saan haltuuni loput ja osani äitini perinnöstä. Aavistin tuon jo nuorena, joten olen pyrkinyt kasvattamaan omaa varallisuuttani, enkä odottamaan perintöjä. Muuten tulisi aika pitkäksi.
Minunkin vanhempani (toivottavasti) menehtyvät vasta kun olen lähempänä kuuttakymmentä. Olenkin ajatellut, että voi olla järkevämpää siirtää perintö suoraan lapsilleni.
Ap
Sain perinnöksi hammastahna tuubin
44 ja 45. Koti oli tuolloin jo velaton.
ekaa en muista, mutta ehkä joku 38v, sitten 42 v, ehkä 46 v ja 50 v.
isoäitini (isä luopui osuudestaan), Isäni (tai no tästä nyt ei jäänyt perittävää), isoisovanhempieni perintöosuus ja isotätini perintöosuus