Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi suositus: täysmehua vain yksi desilitra päivässä

Vierailija
06.05.2026 |

Onko näissä ravitsemussuosituksissa mitään järkeä.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei tottele, vaan syö ja juo mitä haluaa?

Kukin tyylillään.

Vierailija
62/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäähän noiden ravitsemuspuuhastelijoiden yrittää näyttää tekevänsä tärkeää ja merkityksellistä työtä. Tosiasiassa tuo sektori on kaluttu tsiljoonaan kertaan läpi eikä sieltä mitään oikeasti uutta ole löydettävissä. Ihan yhtä tyhjän kanssa tuollaiset suositukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mä juon 3-4 desiä päivässä. Oon hoikka ja terve. 

Turhia suosituksia. 

N63

Vierailija
64/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mä juon 3-4 desiä päivässä. Oon hoikka ja terve. 

Turhia suosituksia. 

N63

Miten maksasi voi?

Vierailija
65/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideahan on selvä. Mehut sisältävät paljon sokeria. Vrs siihen että Syöt sen koko appelsiinin tms. Jolloin saat vaan osan lasillisen sokereista, mutta kuidut yms kaupan päälle. Eli parempi syödä se aplari  tai omena ihan kokonaan. Jo ihan energian saantiakin ajatellen. 

Vierailija
66/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa semmoista tänään. Ja huomenna saa syödä mustikoita vain 12kpl. kerrallaan, kolmesti viikossa. Ylihuomenna ei saa syödä jogurttia, paitsi jos siinä on mangoa. Ensi viikolla mantelit ovat saat.nasta. Jne.

Ketä kiinnostaa? Syön ja juon mitä haluan, milloin haluan. Omistan maalaisjärjen ja olen hoikka ja hyvinvoiva.

Vierailija
67/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa semmoista tänään. Ja huomenna saa syödä mustikoita vain 12kpl. kerrallaan, kolmesti viikossa. Ylihuomenna ei saa syödä jogurttia, paitsi jos siinä on mangoa. Ensi viikolla mantelit ovat saat.nasta. Jne.

Ketä kiinnostaa? Syön ja juon mitä haluan, milloin haluan. Omistan maalaisjärjen ja olen hoikka ja hyvinvoiva.

Juuri näin. Terveysterroria ja ihmisten turhaa syyllistämistä. 

Vierailija
68/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

IS

Etkö tiedä mikä on linkki?

Tiedän. Etsi itse.

Vierailija
69/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun pointti on siinä, että tuoremehua juodaan tavallisesti aamulla tyhjään vatsaan, jolloin verensokeri nousee nopeasti ja tekee nälkäiseksi.

Vierailija
70/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun pointti on siinä, että tuoremehua juodaan tavallisesti aamulla tyhjään vatsaan, jolloin verensokeri nousee nopeasti ja tekee nälkäiseksi.

Lisään: verensokeri laskee myös nopeasti jolloin väsymys iskee.

Nälkä lähtee kun mehun lisäksi syö kunnollisen aamiaisen. Esim. Puuroa, leipää, leikkeleitä. Kuppi kahvia. Eipä ole nälkä ennen lounastaukoa.

Vierailija
71/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi suositus? Minä olen juonut tuon määrän täysmehua päivässä vuosikymmenien ajan. Jälkijunassa ovat suosituksineen.

Vierailija
72/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut noita täysmehuja pari lasillista joka aamiaisella varmaan neljäkymmentä vuotta. Painoindeksi on parissakympissä, eikä maksassakaan ole tiettävästi mitään vikaa. Toki sen C-vitamiinin saisi myös vihanneksista tai hedelmistä.

Mehuissakin on eroja. Lidlin halvat 80-prosenttiset omena- ja appelsiinimehut on tehty halvemmista hedelmäeristä, joiden sokeripitoisuus on selvästi alempi. Myös vähemmän sokeripitoisten hedelmien täysmehut ovat kevyempiä (jos ei lisättyä sokeria). Myös tomaattimehu on selvästi kevyempi vaihtoehto. En erityisesti pidä makeasta, joten minulle nuo vaihtoehdot ovat alkaneet maistua yhä useammin. 

Vierailija
73/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti ihmiset kuitenkin mehuja ostavat. Menekkiä on.

Niin, mäkin ostan litran viikossa 3-henkiselle perheelle, menee vkl-aamuina. 4x52=208 euroa vuodessa ihan turhaan.

Vierailija
74/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi suositus? Minä olen juonut tuon määrän täysmehua päivässä vuosikymmenien ajan. Jälkijunassa ovat suosituksineen.

Enimmäismäärä, ei suositus juoda sitä desiä joka päivä.

Vierailija
75/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälkä lähtee kun mehun lisäksi syö kunnollisen aamiaisen. Esim. Puuroa, leipää, leikkeleitä. Kuppi kahvia. Eipä ole nälkä ennen lounastaukoa.

Paitsi että uudet suositukset laittoi leikkeleetkin pannaan : )

Vierailija
76/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisaa. Pian ei saa syödä muuta kuin kynsiään. 😄

Vierailija
77/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei tottele, vaan syö ja juo mitä haluaa?

Silloin saa kuolla armollisesti infarktiin kun on vielä järki päässä eikä joudu kidutettavaksi muistisairaana hoivakotiin.

Vierailija
78/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kaikilla ei toimikaan näin. Ehkäpä ihminen tietää itse tuleeko nälkä vai ei.

Vierailija
79/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee pian nälkä jos syön aamulla puuroa ja leipää.  Syön päivän aluksi ensin jonkin hedelmän, siitä noin vartin päästä proteiineja. 

Vierailija
80/86 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän