Uusi suositus: täysmehua vain yksi desilitra päivässä
Onko näissä ravitsemussuosituksissa mitään järkeä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytöntä suositella tippaakaan mitään sokerilitkuja. Desi päivässä on jo paljon, vähän sama kuin suosittelisi syömään kourallisen karkkeja päivittäin.
Etkö ymmärrä "sokerilitkujen" ja täysmehujen eroa?
Sokerin osalta niissä ei ole yhtään mitään eroa. Täysmehussa on VÄHÄN hivenaineita mukana. Siis MITÄTÖN määrä, mikä ei kompensoi sokerin ja happojen haittoja. Mehut tuhoavat hampaat ja aiheuttavat diabetesta.
Vierailija kirjoitti:
Siksi valintani on Pepsi MAX
Ja siksi olet masentunut, vatsavaivainen, huonohampainen löllykkä koska lussutat makeutusaineita ja hapanta juomaa naamariisi pitkin päivää.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon sokeroimatonta täysmehua 2 litraa viikossa. Toki siinä on hedelmien omaa sokeria, mutta onko tuo nyt niin pahasta? Tuoreita hedelmiä syön hyvin vähän. Hammaslääkäri sanoi, että ei haittaa, jos juo aamiaisen yhteydessä lasillisen tuoremehua.
Siinä "ei lisättyä sokeria" -tuoremehussakin on sokeria melkein yhtä paljon kuin sokerilimukassa. Just tonne ekalle sivulle tein vertailun kahdesta tuotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon sokeroimatonta täysmehua 2 litraa viikossa. Toki siinä on hedelmien omaa sokeria, mutta onko tuo nyt niin pahasta? Tuoreita hedelmiä syön hyvin vähän. Hammaslääkäri sanoi, että ei haittaa, jos juo aamiaisen yhteydessä lasillisen tuoremehua.
Minulle syöpälääkäri sanoi ettei tunne yhtään 5 savuketta tai vähemmän päivässä polttavaa, jolle olisi tullut syöpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
IS
Luuletko tuota linkiksi?
Se "täys-" taitaa jotakuta päästä nyt hämäämään. Koko hedelmä kuituineen ei ole edes täysmehussa mukana.
Hedelmäsokeri käsitellään maksassa hyvin samoin kuin alkoholi, ja voi rasvoittaa sekin maksan.
Tuoremehu on turhaa.Sen sijaan appelsiini tai mandariini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle syöpälääkäri sanoi ettei tunne yhtään 5 savuketta tai vähemmän päivässä polttavaa, jolle olisi tullut syöpää.
Miten se liittyy tähän?
Ei ole tullut tän vuoden aikana juotua edes yhtä desiä mehuja.
Ei suomalaisella duunarilla ole varaa mitään täysmehua juoda.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä turhia nekin.
Uusi suosituksesi on viime vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä turhia nekin.
Sun mielestäsi hedelmiä ei saisi syödä, just joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
IS
Etkö tiedä mikä on linkki?
Oma valinta 0dl tuoremehua. Pari kertaa vuodessa puristan itse appelsiineista mehun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuossa jotain uutta että makeat litkut on ihan turhia, jopa haitallisia?
Niin kun ihminen pärjää pelkällä vedellä ja salaatinlehdellä, eikö vain? Kaikki muu on turhaa....
No ei kyllä ihminen pelkällä mehullakaan pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytöntä suositella tippaakaan mitään sokerilitkuja. Desi päivässä on jo paljon, vähän sama kuin suosittelisi syömään kourallisen karkkeja päivittäin.
No ei kyllä läheskään sama. Mieti vaikkapa kaikkia lisä-ja väriaineita. Esim. luomu-appelsiinimehussa ei ole mitään tällaisia. On kuitenkin vitamiineja jäljellä jonkin verran. Sokeri on tietysti eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
No onhan siinä tuoremehussa varsin paljon sokeria mutta ei lähes yhtään kuituja.
En ole vuosiin ostanut itse tuoremehua, joskus hotelliaamupalla saatan lasillisen juoda. Ei se ole mitenkään pakollinen juoma.
Täystuoremehussa on hedelmän omaa sokeria, ei lisättyä.