Löytyykö täältä Jehovan todistajia?
Kiinnostaisi kuulla elämästänne. Itse olen harkitsemassa kääntymistä todistajaksi...En ole kuitenkaan varma pystyisinkö elämään niin miten vaaditaan. Ja mitä loppujen lopuksi vaaditaan?
Kommentit (84)
Heidän elämäänsä vuosia seurannena minulle jäi mielikuva että he ovat onnellisia ja todellakin elävät elämäänsä täysillä, koska Jumala on niin kehottanut. Viiniä juotiin silloin tällöin kohtuudella ja pidettiin juhlia ystävien kesken. Mielestäni kaikinpuolin normaalia ja positiivistä elämää.
Kaikkia ihmisiä kohdellaan hyvin ja kaikille ollaan ystävällisiä ja oikeudenmukaisia. Noudatetaan lakia ja puhalletaan yhteen hiileen.
Ja tottahan se on että jos jokainen meistä eläisi niin, maailma olisi onnellisempi paikka. En vain saanut koskaan itsestäni sen enempää irti että olisin käynyt kokouksissa, tutkisteltiin kyllä.
Vierailija:
Ja varmaankin tästä heidän omasta käännöksestään, joka on ihan puppua...
Kannustamme käyttämään useita käännöksiä, jotta voisimme vertailla niitä ja ymmärtää mitä raamattu todella tarkoittaa.
Pidämme kuitenkin erityisesti Uudenmaailmankäännöksestä, koska sen kieli on helpommin ymmärrettävissä nykykielellä ja siksi, että kääntäjät ovat niin tarkkaan pitäneet kiinni siitä, mitä Raamattu alkujaan on sanonut.
Jumalan persoonanimi esiintyy Raamatussa alkuperäisellä heprean kielellä noin 7000 kertaa eli useammin, kuin mikään muu nimi. Siksi tuo nimi on palautettu käännökseemme, koska se on Raamatussa alunperinkin ollut.
Joku jehovantodistaja vastasikin sinulle, että heistä esitetään paljon vääristeltyä tietoa. Tämäkin on varmasti totta, mutta jos heidän opettamansa ' totuus' on totuus, niin se kestää kyllä tarkastelun joka kannalta (totuus ei pala tulessakaan).
Itsekin tiedän, että jehovantodistajien tapoja tuntematon saattaa puhua heistä vääristellen, mutta tiedänpä senkin, että jehovantodistaja ei VOI tietää sitä, millaista on erotetun tai eronneen jt:n elämä. Täten mielestäni jt ei myöskään voi sanoa tietävänsä, miten erotettua kohdellaan, ellei ole itse erotettu tai eronnut koskaan ollut.
Kaikki ns. ääriryhmiin kuuluvat saavat osakseen enemmän tai vähemmän epäluuloja Suomen kaltaisessa maassa jossa jokainen (lähes) automaattisesti kastetaan yhden kirkon jäseneksi. Eikä siinä ole mitään pahaa. Toivoisin vain että ihmisille annettaisiin rauha omassa elämässään ja uskonnossaan :). Itse olen mormoni, kuten varmaan arvasit. Uskonnossamme on rajoituksia jotka saattavat tuntua tiukilta verrattuna tällaiseen vapaaseen (luterilaiseen ;) kaikkimullenyt-maailmaan. Itse olen kuitenkin tuntenut sydämessäni että uskonto on oikea, enkä tuomitse muita, he varmaan kokevat oman uskontonsa samalla tavalla.
Yritin siis vain sanoa, että kokeile vaikka käydä eri seurakuntien jne. kokouksissa niin saat lisätietoja (ja sano sitten jos joku alkaa liikaa tungettelemaan että saat olla rauhassa ;). Esim. mormoneista löytyy tietoa osoitteesta http: //www. mormonit. fi/ . Onnea etsintään, toivottavasti löydät rauhan ja sen mitä etsit!