Löytyykö täältä Jehovan todistajia?
Kiinnostaisi kuulla elämästänne. Itse olen harkitsemassa kääntymistä todistajaksi...En ole kuitenkaan varma pystyisinkö elämään niin miten vaaditaan. Ja mitä loppujen lopuksi vaaditaan?
Kommentit (84)
ettei saa ottaa verta mutta miksi mieluummin kuolla? Suomessakin esim. synnytyksissä voi menettää niin paljon verta että ilman verensiirtoa , kuolee. Kun istukka jää sisään ja vuotaa niin kauan kunnes leikkassalissa irroitetaan jne.
Onneksi on paljon muita nesteistä enkä itse ole joutunut vielä ko tilanteeseen enkä halua joutuakaan, katsoa ihmisen kuolevan turhan takia.
Vierailija:
Kiinnostaisi kuulla elämästänne. Itse olen harkitsemassa kääntymistä todistajaksi...En ole kuitenkaan varma pystyisinkö elämään niin miten vaaditaan. Ja mitä loppujen lopuksi vaaditaan?
kirjoita, olen samassa tilanteessa
kirkotonuskova ÄT suomi24. fi
Jeesushan on ollut olemassa jo ennen maailmaa?
(en ole hän kelle vastasit, mutta kysyn kuiteskin)
Vierailija:
Jeesushan on ollut olemassa jo ennen maailmaa?(en ole hän kelle vastasit, mutta kysyn kuiteskin)
Raamattukin kertoo että Jeesus LUOTIIN - juurikin ennen maailmaa.
Luominen ei alkanut maailmasta.
Nyt on, mikä on. Ja tämän kanssa eletään, kunnes kuollaan ja meidät kuopataan.
Älkää koittako tehdä maailmasta ihmeellisempää kuin se on.
Raamattu osoittaa selvästi, että Jeesus on luotu - hän oli ensimmäinen mitä luotiin. sen jälkeen hän auttoi isäänsä muissa luomistöissä:
" Hän on näkymättömän Jumalan kuva, koko luomakunnan esikoinen, sillä hänen välityksellään luotiin kaikki muu, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät, olkootpa ne valtaistuimia tai herrauksia tai hallituksia tai valtoja. Kaikki muu on luotu hänen välityksellään ja häntä varten." (KOL 1:15,16)
Veren hukkaan kuoleminenhan ymmärtääkseni voi itseasiassa johtua siitä että suonissa ei ole riittävästi nestettä. Siispä sen voi välttää antamatta verta. Riittää että suoniin saadaan riittävästi nestettä. On kehitetty jo ainetta joka voidaan antaa veren sijaan ja joka saa aikaan punasolujen nopean uusiutumisen. Laskelmien mukan se myös on lopulta yhteiskunnalle halvempi keino kuin verensiirto.
: Asiasta kiinnostunut ei JT
Kol 1:15-16
15ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
Miksi sinulla on tuolla seassa sana " muu" ? Sitä ei löydy myöskään alkutekstistä. Yksinkertaisesti hänessä luotiin KAIKKI, mitä on. En tiedä mitä versiota Raamatusta käytät, vai lisäsitkö tuon sanan sinne itse, mutta tiesithän että Raamattuun ei saa lisätä mitään eikä poistaa sieltä mitään?
" ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. "
Jos Jeesus olisi luotu, niin se tuotaisiin kyllä selkeästi esille. Varmasti Raamattu kertoisi, että ennen kaiken alkua Jumala LOI Jeesuksen, mutta tämmöistä ei Raamatussa ole. Ei Jumala halunnut Raamatun olevan meille vaikeaselkoinen, vaan kaikille sitä lukeville helposti ymmärrettävä. Kaikki järkeilyt jotka ulottuvat Raamatun ulkopuolelle eivät ole raamatullisia.
Miks mitkään muut uskontoryhmät kiehauta ihmisten mieliä yhtä lailla.
Ymmärtääkseni uskon asiat ovat niin henkilökohtaisia, etteivät toise voi tehdä ratkaisuja puolestasi. Antaisitko sinä tuntemattomien ihmisten ohjata elämääsi.
Se varmaan useimpia kuohuttaa, uskoisin.
Ja kuten aiemmin joku sanoi, niin jos jehovantodistajien oppi on Raamatun mukainen, se kyllä kestää kovemmankin tarkastelun.
Kuinka paljon te JT:t muuten maksatte lahkollenne tuloistanne? Mikä olikaan se prosentti?
Ja onko kenellekään ylläripylläri ettei lahko kannusta jäseniään esim. opiskelemaan, sillä tunnettu tosiasia on, että mitä korkeampi koulutus on sitä heikommin alaisia pystyy hallita ja sitä kriittisemmin tällaisiin aivopesulahkoihin osaa suhtautua.
Entäpä sitten suosikkiaiheeni naisten asema lahkossanne. Mieshän käytännössä tekee päätökset ja naisen asema on todella alistettu - sopeuduttava on siihen mitä mies milloinkin saa päähänsä. Myös seurakunnan vanhimmat eli ne jotka asioista päättävät ovat järjestäen MIEHIÄ. Naisella on heidän täydellisessä maailmassaan vain statistin osa. Myös raamattu on miesten kirjoittama, miettikääpä sitä laajemminkin.
Huippunaurettavaa on myös niitten jutut, joissa mm. kehotetaan välttämään netin käyttöä, koska PANETTELIJA (luitte oikein eli vanha vihtahousu) siellä panettelee ja houkuttelee väärille lähteille. Ja nyt ei siis olla enää keskiajalla.
Inhoan jehovantodistajia sydämeni pohjasta. Toisinaan raivoon sekoittuu kuitenkin sääliä kun katson sitä jengiä - järjestäen heillä on monella takana tosi kovia elämänkohtaloita. Avioeroja, alkoholisimia, puoliso delannut syöpään, vammainen lapsi tms. raskas asia harteilla. Säälittää myös se, että he ovat usein kouluttamattomia, joihin on helppo höynäyttää. He ovat aivopesun UHRJEA. Se on näkemykseni.
Rikollisia ovat tällaisten lahkojen hourupää perustajat. Ja syönpä hattuni jos tähän soopaan ei olisi jotenkin sotkeutunut rahanhimo perimmäisenä syynä kuten lahkoissa yleensä.
Lisäksi JT:n keskuudessa on ihan kauhea ryhmäpaine, jonka ansiosta jengi pysyy ruodussa samoin kuin sisäinen kontrollijärjestelmä. Näen, että heidän elämänsä on tosi säädeltyä, mikä saattaa tosin olla entisille pahiksille (ex-vangit, naistenhakkaajat, alkoholistit) siunauskin, kun ei tartte enää omilla aivoilla ajatella, vaan lahkon haltuun kaikki.
EROTKAA SIELTÄ KAIKKI JA KATSOKAA MAAILMAA UUSIN SILMIN. VAPAA ELÄMÄ ODOTTAA. Suosittelen uskontojen uhrien sivuilla käymistä näin ens alkuun. Siellä myös hyvä artikkeli siitä miten aivopesu tapahtuu, jotta osaatte varoa.
Jehovan todistajathan uskovat, että ihmisen sielu on veressä ja sen sekoittuminen toisen vereen on suora tie kadotukseen, kun sielu menetetään. Siksi mielummin kuolema kuin verensiirto. Todella kerettiläiseltä kuulostaa, mutta enpä ole tuntenut tarvetta perehtyä tarkemmin tähän.
Aikuinenhan saa vapaasti olla haluamatta verta, mutta jos hengenvaarassa olevan lapsen vanhemmat yrittävät kieltää veren antamista, puuttuu laki peliin ja siirto tehdään vasten vanhempien tahtoa, jos on pakko. Erilaiset nestevalmisteet joskus voivat korvata veren, mutta eivät läheskään aina.
t. lastenlääkäri
Kiitos vastauksesta miksi verta eivät halua.
70: ikävä kyllä jos hb laskee tarpeeksi ei pelkät plasmaliuokset tms riitä vaan on annettava punasoluja ja tarvittaessa jääplasmaa jne.
Jakeet 1:1-4:
Alussa oli Sana.
Sana oli Jumalan luona,
ja Sana oli Jumala.
Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
Kaikki syntyi Sanan voimalla.
Mikään, mikä on syntynyt,
ei ole syntynyt ilman Häntä.
Hänessä on elämä,
ja elämä on ihmisten valo.
-----------------------------------
Jakeet 1:14-17:
Sana tuli lihaksi
ja asuu meidän keskellämme.
Me saamme katsella hänen kirkkauttaan,
kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa.
Hän on täynnä armoa ja totuutta.
Johannes (Kastaja) todisti hänestä ja huusi: " Hän on se, josta sanoin:
Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua" .
Hänen täyteydestään me
kaikki olemme saaneet,
armoa armon lisäksi.
Lain välitti Mooses,
armon ja totuuden tuo Jeesus Kristus.
------------------------------------------------------
Jehovantodistajat eivät usko kolmiyhteiseen Jumalaan. Heille Jeesus oli vain viisas opettaja, luotu, ei Jumala.
Raamattu antaa kuitenkin selvästi ymmärtää, että Jeesus oli Jumalan poika, Sana, itse tosi Jumala. Esimerkiksi juuri tämä Johanneksen evankeliumin pätkä kertoo sen meille selvästi.
Raamatussa varoitetaan myös vääristä profeetoista, joita viimeisinä aikoina alkaa imestyä kuin sieniä sateella. Älkää antako näiden epäkristillisten lahkojen johdattaa teitä harhaan. Tarkoittavat varmasti hyvää, mutta ovat täysin harhateillä.
Etsikää Jumalaa, huutakaa Jeesusta avuksi! Kääntäkää katseenne sydämeenne ja löydätte totuuden.
T: Se sama teologi
Jehovalaisten pitää ulospäin näyttää siltä, että " hyvin menee" . Isot komeat talot, autot.... Pukeutuminen siistiä ja ylikorostettua, jopa lapsilla. Tämän tuntemani perheen äiti on mukava, mutta jollain tavalla " ylimielisen" oloinen ja vähät välittää muiden aikatauluista... Eli muita " ei-lahkolaisia" ei noteerata. Oma piiri tuntuu tiiviiltä ja kokouksia on 3 krt/vk.
Jos ei hylkää vääriä menettelytapoja ylpeästi vain jatkaa eikä kadu on silloin itse tiensä valinnut. On kääntynyt toiseen suuntaan ei siis enää kulje Jumalan viitoittamaa tietä. On omalla elämäntavallaan osoittanut, että ei enää halua kulkea sitä tietä.
Jos taas katuu väärää menettelyään ja kääntyy pois niistä, silloin ei eroteta seurakunnasta. Ketään ei haluta erottaa, mutta joskus ihminen omalla toiminnallaan osoittaa, ettei enää halua olla Jehovantodistaja.
ovelta. Miten ihmeessä päästä eroon jo 4 vuotta vaivanneista tunkeilijoista??
Mulla ei ole mitään tarvetta uskoa mihinkään.
terkuin 46