Löytyykö täältä Jehovan todistajia?
Kiinnostaisi kuulla elämästänne. Itse olen harkitsemassa kääntymistä todistajaksi...En ole kuitenkaan varma pystyisinkö elämään niin miten vaaditaan. Ja mitä loppujen lopuksi vaaditaan?
Kommentit (84)
Kasteelle päästäksesi et saa missään nimessä kyseenalaistaa jehovantodistajien oppeja! (oppi vuodesta 1914, verikielto, jeesuksen enkelialkuperä, jne)
Kaikella hyvällä toivon, ettet liity kyseisen lahkon jäseneksi. Eivät ole kristittyjä, vaan harhaoppisia.
Olen käynyt hakemassa netistä tietoa JT:sta. Kävin myös Uskontojen uhrien sivuilla. Se juuri hämmästyttää, kuinka paljon löytyy negatiivista tietoa heistä! Ilmeisesti täällä palstalla ei todistajia käy, olisin vain halunnut kuulla, ovatko kaikki rajoitukset TODELLA noin tiukkoja. Ehkä en oikeasti uskalla liittyä heihin, kun mistään ei kuule positiivisia asioita todistajista.
Sinuakin kohdellaan edelleen " kiinnostuneena" . Minun äitini on jt, ja itse olen lapsena saanut sen mukaisen kasvatuksen. Itse en koskaan mennyt kastelle, vaikka painostus oli kova, ja olen siitä nyt jälkeenpäin iloinen.
Jehovantodistajat ovat ihmisinä yleensä erittäin ystävällistä väkeä, mutta en voi siltikään hyväksyä sitä, millä tapaa he toimivat. Jälkeenpäin olen myös tullut uskoon, mutta uskontoni on tätä nykyä ihan ev. lut. Muistan jo nuorena pohtineeni niitä kertakaikkisen omituisia selityksiä, millä he perustelevat mm. sitä, että kolminaisuus olisi puppua.. Myöhemmin asiaa tutkimalla sain asiaan selkeyttä ja itselleni rauhan siinä mielessä, että enää ei tarvitse asiaa selitellä sivukaupalla, vaan asia on JUST niin kuin Raamatussa sanotaan.
t. 2
Lue itse Raamattua, jt:t suosittelevat tietääkseni vain omia selitysteoksiaan
Tiukat säännöt ei ole itsetarkoitus vaan sinulla tulisi olla halu elää Jumalan tahdon mukaisesti. Mikäli todella haluat toimia oikein, ei mitkään raamatun säädökset tunnu hankalilta vaan pikemminkin tuo onnellisuutta elämääsi. Mikäli haluat oikeaa tietoa Jehovan todistajista, käy heidän omilla sivuillaan: watchtower. org
Millaista rakkautta lähimmäistä kohtaan on se, että jos hän lähtee järjestöstä, häntä ei enää edes tervehditä? Entäs se, että järjestön ulkopuolisia haukutaan " luopioiksi" ?
Minun mielestäni jt-rakkaus on ehdollista: " Niin kauan kuin sinä kuulut meihin, niin kauan sinua rakastetaan" . Ei Jumalankaan rakkaus ole ehdollista, Jumala rakastaa kaikkia lapsiaan, vaikka olisi mieron tiellä ollutkin.
Vierailija:
Mikäli todella haluat toimia oikein, ei mitkään raamatun säädökset tunnu hankalilta vaan pikemminkin tuo onnellisuutta elämääsi.
Itse kokisin ainakin noin..
kun tulette kotioville rimputtelemaan ja kaupugillakin tuutte niitten vartiotorni lehtienne kanssa jauhamaan paskaa!! jättäkää normaalit ihmiset rauhaan!
Selittävät mitä ihmeellisimmillä tavoilla virheellisiä käännöksiään heprean ja kreikan kielisistä käännöksistä. Jo heti sana Jumala (Jahve) on käännetty väärin Jehovaksi. Silti jankuttavat, että heidän käännös oikea, vaikka kysehän on ihan puhtaasti kieliopista. Pari heprean kielen tuntia ottanutkin tietää, että heidän käännöksensä virheellinen.
Sama taso käännöstyössä jatkuu läpi jehovan todistakien dogman. Aivopesulla ihmiset saadaan uskomaan järjenvastaisiinkin asioihin.
Jehovantodistajat eivät ole kristittyjä, vaikka muuta väittävät. Kristityt uskovat Jeesuksen jumaluuteen, johon jehovan todistajat eivät usko. Absurdia, että edes väittävät muuta. Tämäkin osoittaa heidän tietämättömyytensä yksinkertaisimpienkin käsitteiden edessä.
Jehovan todistajista ei voi sitten erota menettämättä ystäviään, jotka ovat kaikki jehovan todistajia, jos heihin liittyy. Tämä on oivallinen tapa kontroloida jäseniä. Tarkat säännöt, ohjeet, sekä julkiset rangaistukset ovat yleensä juuri selkeä merkki lahkolaisuudesta.
Jehovan todistajien oppi muuttuu jatkuvasti. ennen antoivat tarkkoja päivämääriä maailmanlopulle. Kun kaikki päivämäärät umpeutuivat ja uskottavuus alkoi mennä, antoi johto määräyksen, ettei ennustuksia saa enää antaa.
Uskovat myös, että vain noin 140 000 (muistaakseni) pelastuu taivaaseen. Kun jehovan todistajien lahko kasvoi, heidän piti kehitellä lisätaivaita, jotta kaikilla jehovan todistajilla olisi mahdollisuus pelastukseen. Se ylin taivashan kun on jo täynnä.
Ehtoollinen tarjotaan kerran vuodessa ja sen saa ottaa vastaan vaan, jos on saanut varmuuden pelastuksestaan. Harvat saavat. Tämä on täysin epäraamatullinen tulkinta ehtoollisesta. Jeesus kehoittaa nauttimaan ehtoollista aina yhteen kokoonnuttaessa. Mistään pelastusvrmuudesta ei ole puhetta. Ehtoollinen on nimenomaan toivon symboli, ei mikään suupala, jonka syötyään muut voivat ihastella syöjän hyvyyttä ja taivaallisuutta.
En suosittele liittymistä.
Kiitos viesteistänne!
Olen tullut uskoon vasta parisen vuotta sitten, joten ehkä tämä on vielä tällaista oman itsensä hakemista. Jehovan todistajissa minua kiinnostaa lähinnä heidän pyrkimyksensä korkeaan moraaliin ja pasifismi. Toisaalta olen eri mieltä heidän kanssaan esim. politiikan ja filosofian merkityksestä ihmiselle. Uskon Jumalaan, kuulun kirkkoon ja...niin tuntuu että luterilaisuudesta puuttuu jotain. Olen varmaan aika tiukkapipo, mutta en ymmärrä esim. Raamatun " pimppaamista" (jos olette lukeneet asiasta) tai minuuttihartauksia, joita pidetään Helsingissä nyt Euroviisujen aikaan. Siis tyyliin Hard Rock Hallelujah, Jesus! Onko luterilaisuus liian suvaitseva uskonto minulle, kun en myöskään ymmärrä ostoskeskusten ym. siunaamista?
Ehkä olen harhateillä etsiessäni sitä oikeaa uskontoa. Ehkä se kaikki moraalikysymyksiä myöten lähtee omasta sisimmästä.
Uskon, että olet totuuden lähteillä ymmärtäessäsi, ettei eettinen elämä ole toisen määräyksien mukaan elämistä. Suurinta moraalia edustaa toiminta, joka ei pohjaa mihinkään määräyksiin, vaan tulee sydämestä.
Pelon ohjaamana ihminen ei toimi moraalinsa mukaan, vaan jonkun toisen säädöksien. Pahinta on se, että monet eivät edes ymmärrä säädöksiä, vaan tekevät vain kuten käsketään.
Mielestäni Jumalaa voi palvoa vaikka minuutin aikana. Jo se, että huokaisen " Jeesus, pelasta" , on rukousta ja yhteyttä korkeimpaan. Rituaalit on rituaaleja, ne eivät pelasta.
Kaikkea hyvää sinulle tielläsi!
mutta muuten hyvänä.. Niin suosittelen tutustumaan lestadiolaisin. haaroja on ueampiakin, kuin vain vanhoilliset. Aloita vaikka käymällä seuroissa :)
Meistä levitetään suurimmaksi osaksi vääristeltyä tietoa, kun ei ymmärretä perimmäisiä syitä toimintaamme. Sen takia emme ala selvittämään sen enempää asioita netissä, koska täällä keskusteluista ei tule koskaan puolueettomia.
Jehovantodistajaksi ei voi noin vain " kääntyä" . Asioista on ensin otettava selvää juurtajaksain, jotta voi ymmärtää miten Jumala toivoo häntä palveltavan. Ja ymmärtää mitä jumalinen elämäntapa pitää sisällään.
Kiinnostuneelle järjestetään ilmainen raamatun kotitutkistelu, jossa käydään läpi raamatun perusopetukset. Tutkistelua voi pyytää kuka tahansa lähimmästä Jehovantodistajien seurakunnasta. Tämä ei sido sinua mihinkään ja voit lopettaa koska tahansa haluat.
Jehovantodistajaksi ei siis voi tulla jos ei ole hankkinut raamatunkotitutkistelun välityksellä tarkkaa tietoa raamatun perusopetuksista. Ei tietenkään riitä, että on pelkkää pääntietoa vaan näitä asioita on alettava soveltamaan jokapäiväiseen elämäänsä. Sanoohan raamattukin, että " usko ilman tekoja on kuollut"
Jehovantodistajat vastaavat mielellään kaikkiin kysymyksiisi, jotka sinua askarruttavat. Ota yhteys lähimpään seurakuntaasi jos haluat meistä OIKEAA JA TÄSMÄLLISTÄ TIETOA.
Kaikki työmme perustuu vapaaehtoisuuteen, ja työtä tuetaan vapaaehtoisin lahjoituksin.
Sen verran voin omasta kokemuksestani sanoa, että Jumalan tahdon tekeminen on tuonut todellisen mielenrauhan ja onnen.
Kun todella oppii ymmärtämään mikä on elämän tarkoitus, miksi ihmisillä on kärsimyksiä ja millaisen tulevaisuuden Jehova Jumala on meille luvannut...
Kun ymmärtää kaiken tämän ja tietää ne syyt miksi Jumala odottaa meiltä tiettyjä asioita niin silloin tekee halukkaasti hänen tahtonsa, eikä se tunnu mitenkään pakotetulta vaan siitä saa iloa.
Vierailija:
Selittävät mitä ihmeellisimmillä tavoilla virheellisiä käännöksiään heprean ja kreikan kielisistä käännöksistä. Jo heti sana Jumala (Jahve) on käännetty väärin Jehovaksi. Silti jankuttavat, että heidän käännös oikea, vaikka kysehän on ihan puhtaasti kieliopista. Pari heprean kielen tuntia ottanutkin tietää, että heidän käännöksensä virheellinen.
Sama taso käännöstyössä jatkuu läpi jehovan todistakien dogman. Aivopesulla ihmiset saadaan uskomaan järjenvastaisiinkin asioihin.
Jehovantodistajat eivät ole kristittyjä, vaikka muuta väittävät. Kristityt uskovat Jeesuksen jumaluuteen, johon jehovan todistajat eivät usko. Absurdia, että edes väittävät muuta. Tämäkin osoittaa heidän tietämättömyytensä yksinkertaisimpienkin käsitteiden edessä.
Kannattaisi myös muiden uskovaisten tulla ihmisten koteihin, varmasti monet ahdistuneet haluaisivat keskustella kotonaan oman seurakuntansa jäsenten kanssa.
Jehovan todistajista ei voi sitten erota menettämättä ystäviään, jotka ovat kaikki jehovan todistajia, jos heihin liittyy. Tämä on oivallinen tapa kontroloida jäseniä. Tarkat säännöt, ohjeet, sekä julkiset rangaistukset ovat yleensä juuri selkeä merkki lahkolaisuudesta.
Jehovan todistajien oppi muuttuu jatkuvasti. ennen antoivat tarkkoja päivämääriä maailmanlopulle. Kun kaikki päivämäärät umpeutuivat ja uskottavuus alkoi mennä, antoi johto määräyksen, ettei ennustuksia saa enää antaa.
Uskovat myös, että vain noin 140 000 (muistaakseni) pelastuu taivaaseen. Kun jehovan todistajien lahko kasvoi, heidän piti kehitellä lisätaivaita, jotta kaikilla jehovan todistajilla olisi mahdollisuus pelastukseen. Se ylin taivashan kun on jo täynnä.
Ehtoollinen tarjotaan kerran vuodessa ja sen saa ottaa vastaan vaan, jos on saanut varmuuden pelastuksestaan. Harvat saavat. Tämä on täysin epäraamatullinen tulkinta ehtoollisesta. Jeesus kehoittaa nauttimaan ehtoollista aina yhteen kokoonnuttaessa. Mistään pelastusvrmuudesta ei ole puhetta. Ehtoollinen on nimenomaan toivon symboli, ei mikään suupala, jonka syötyään muut voivat ihastella syöjän hyvyyttä ja taivaallisuutta.
En suosittele liittymistä.
vaan odottavat vain maapäällistä paratiisia, jossa ei olisi muita kuin heikäläisiä.
Ja varmaankin tästä heidän omasta käännöksestään, joka on ihan puppua...
Ennen kuin oikeasti meinasit mennä kasteelle, niin sinun tulisi käytännössä jo elää sellaista elämää kuin loppuelämäsi aiot elää.
Eli:
- käy kaikissa kokouksissa
- elä nuhteettomasti (ei tupakkaa, ei avosuhteita, ei verta, ei synttäreitä eikä joulua jne...lista loputon)
- varmista, että todella uskot mitä jt:t opettavat
- tee paljon ovelta ovelle -työtä, ja hanki työ, joka mahdollistaa tämän (sekä myös kokouksissa läsnäolon)
Suosittelen pohtimaan asiaa vakavasti sen vuoksi, että nyt kun et ole käynyt kasteella, ei poisjäämisesi yhteisöstä olisi niin kauheaa. Vastaavasti jos olet kastettu jt, ja tulet joskus toisiin aatoksiin tai sinut erotetaan rikkeestä, sinua kartetaan (eli kukaan jt ei enää saa olla missään tekemisissä kanssasi).