Sunnuntaina on ÄITIENpäivä
Mites teillä juhlitaan.
Täällä aamu alkaa täytekakkukahveilla.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Tulipa mieleen, että en ole koko 26 vuoden äitiyteni aikana saanut viettää äitienpäivää kuten itse olisin halunnut tai niin, että minua olisi passattu yms
Minä vaadin äitienpäivän itselleni, kun oli minun 20. äitenpäivä eli tiesin, että esikoinen muuttaa pois kesän loputtua. Aiemmin äitienpäivät meni äidin ja anopin luona käydessä. He tykkäsi huonoa, mutta olipa siinä minulle mukava äitienpäivä oman perheen kanssa.
Äidit saavat munaa oikein kunnolla.
Pakollinen käynti kahvilla äitini luona. Täytyy valmistautua taas ottamaan vastaan hänen pettymyksentunteensa. On kuitenkin liian vähän ja liian huonoja lahjoja. (Paljon lahjoja on kuulemma se rakkauden mitta, näin hän on kertonut.) Eli väärin menee taas. Ja olenhan muutenkin huono tytär. Toisaalta, jos en mene, saan kuulla siitäkin koko loppu vuoden...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole kuvaavaa, että puhutaan äitienpäivästä (niputetaan kaikki äidit yhteen), mutta isänpäivä on yksikössä?
Muilla tietämilläni kielillä ei ole tällaista eroa näiden välillä. Luulen, että kyse on vaan sointuvuudesta suomeksi. Äidinpäivä ja isienpäivä ei kuulosta niin hyviltä.
Se olisi isäinpäivä monikossa ja sitä jossain vaiheessa käytettiinkin, mutta lopulta vakiintui isänpäiväksi ainakin kalenteriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole kuvaavaa, että puhutaan äitienpäivästä (niputetaan kaikki äidit yhteen), mutta isänpäivä on yksikössä?
Muilla tietämilläni kielillä ei ole tällaista eroa näiden välillä. Luulen, että kyse on vaan sointuvuudesta suomeksi. Äidinpäivä ja isienpäivä ei kuulosta niin hyviltä.
Se olisi isäinpäivä monikossa ja sitä jossain vaiheessa käytettiinkin, mutta lopulta vakiintui isänpäiväksi ainakin kalenteriin.
Miten olisi "Mahdollisten isien päivä"?
Tulisi ehkä vähemmän tunnettujakin morjestamaan.
Kiitos. Hyvä idea, taidan ottaa tämän käyttöön kun olen jo 48 vuotta ollut surullinen kun kukaan ei muista.
Entiseen maailman aikaan valkovuokot nousivat nippa nappa äitienpäiväksi, tässä maailman ajassa mustikat ovat jo raakileina. Ei minulla mitään sitä vastaan ole, en minä sillä, mahtaakohan minun aikanani vielä ehtiä istuttamaan oliivipuita pihalle. Näin ne ajat ja maailma muuttuu.
Mites meni päivä?
Itse söin vielä äsken kakkua ja se oli ältsy hyvää.
No, kotiinpäin...itte tein.
No, tuohan on ihan itsestä kiinni. Jos asetelma on sellainen, että tekee kaiken, niin se on oma valinta.