Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntaina on ÄITIENpäivä

Vierailija
05.05.2026 |

Mites teillä juhlitaan.

Täällä aamu alkaa täytekakkukahveilla.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko taas. kukkia ja jotain mikä ei oo suklaata ku tästä oli just puhetta.

Vierailija
22/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ÄITIENpäivä käyttää monikkomuotoa mutta ISÄNpäivä yksikkömuotoa?

Paha sanoa, ulkomaiksi molemmat ovat monikossa. Veikkaan että kyse on puhekielestä isienpäivä taipuu huonommin suussa kuin isänpäivä. Ollaan onnellisia kun tälläiset päivät yhä ovat olemassa. Vasemmistolla on tähänkin nerokkaita uudistuksia tyrkyllä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille kortti ja jotain hyvää. Onnentoivotus ja rakkaudentunnustus.

Vierailija
24/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista tuollaistakin juhlia jos on vain aikuisia lapsia.

Äitiys kestää koko elämän.

Vierailija
25/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ensimmäinen äitienpäivä ilman äitiä. Äiti kuoli 23.3.

Vierailija
26/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, äitini kuoli 25 vuotta sitten. -vela

Vierailija
27/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini on kuollut. Onneksi. Ällöttävä päivä.

Vierailija
28/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa, ulkomaiksi molemmat ovat monikossa. Veikkaan että kyse on puhekielestä isienpäivä taipuu huonommin suussa kuin isänpäivä. Ollaan onnellisia kun tälläiset päivät yhä ovat olemassa. Vasemmistolla on tähänkin nerokkaita uudistuksia tyrkyllä...

Mitä uudistuksia? En ole kuullutkaan.

Vierailija
29/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä uudistuksia? En ole kuullutkaan.

Ensin oli synnyttäjänpäivä, mutta koska tuokaan ei kattanut kaikkia mahdollisia kombinaatioita niin päätyivät huoltajanpäivään. Omasta mielestäni jotenkin kylmä ja laitosmainen.

Vierailija
30/49 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista tuollaistakin juhlia jos on vain aikuisia lapsia.

Mietippä sitä.Vaikka ovat aikuisia niin äiti on l a p s e l l i n e n.

Yoknw

Vierailija
31/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestämme siskon kanssa äitienpäiväbrunssin, jonne äiti saa tulla valmiiseen pöytään. Meidän kummankaann lapset eivät osallistu (toinen asuu omillaan toisella puolen Suomea ja toinen on urheiluleirillä viikonlopun)

Vierailija
32/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole kuvaavaa, että puhutaan äitienpäivästä (niputetaan kaikki äidit yhteen), mutta isänpäivä on yksikössä?

Muilla tietämilläni kielillä ei ole tällaista eroa näiden välillä. Luulen, että kyse on vaan sointuvuudesta suomeksi. Äidinpäivä ja isienpäivä ei kuulosta niin hyviltä. 

Vierailija
33/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole kuvaavaa, että puhutaan äitienpäivästä (niputetaan kaikki äidit yhteen), mutta isänpäivä on yksikössä?

Se oli minusta ennen isäinpäivä. Ehkä tuosta monelle oudosta monikon 2. genetiivistä haluttiin luopua.

Vierailija
34/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ehdotti, että mentäis yhteen ravintolaan äitienpäivälounaalle, niin mennään sitten sinne. Äiti saa kukkia. En kauheasti osta vanhoille vanhemmilleni lahjoja, koska heillä on jo paljon kaikkea.

Vierailija
35/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Hän on täys persereikä, ei ole siinä juhlittavaa.

Vierailija
36/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Odotan" jälleen somepahastumista äitienpäivästä, koska Mirkun kasvatti yh-isä, Jopen äiti on kuollut, Kuuralla on kaksi äitiä ja Hanna taas on tahtomattaan lapseton. 

Mutta onneksi meillä kotona minä saan hyvän aamiaisen, lapset ovat tehneet kortit ja mikä parasta, saan lapsilta isot halit. 

Vierailija
37/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen äitienpäivä ilman äitiä ja isoäitejä. Toivottavasti viimeinen ilman omaa lasta.

Vierailija
38/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonni ! Valmistaudutaan siihen kun taas tukiaisporukka aloittaa sianpaskan levityksen perintöpelloilleen. Työ on nähkääs paljon työmpää ja uhriutuvampaa kun sen tekee silloin kun " herrasväki" juhlii.  " Ei pysytä muutton leiväs ! Kukaa ! Herrat varsinkaa ! Niin saat... !"

Kummat oli siellä ensin, ne perintöpellot vai te? Asuinpaikan olisi voinut valita paremmin.

Olen vähän kipeä, joten sen varjolla perun käyntini äidin ja anopin luona. Mies saa hakea minulle pizzan ja jotain hyvää kahville. Katson jonkun sarjan putkeen ja nautin.

Vierailija
39/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestämme siskon kanssa äitienpäiväbrunssin, jonne äiti saa tulla valmiiseen pöytään. Meidän kummankaann lapset eivät osallistu (toinen asuu omillaan toisella puolen Suomea ja toinen on urheiluleirillä viikonlopun)

Kuulostaa tosi kivalta. Monellehan se äitienpäivä tarkoittaa sitä, että saa huhkia tuntikausia keittiössä kokkaamassa ja tiskaamassa, kun aikuiset lapset tulee käymään. Teidän äiti saa vain nauttia, varmasti arvostaa.

Vierailija
40/49 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin vietän kuten viimekin vuonna. Mulla on lapsi ja lapsenlapsia, mutta heitä en saa nähdä. Ostan itselleni kukkakimpun ja teen varmaan täytekakun. Just sellaisen mistä itse tykkään. Ja jotain muutakin hyväskää ostan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme