Tutkija seurasi ilman seksiä jääneiden incel-miesten keskusteluryhmiä joissa katsellaan kauniiden miesten kuvia ja kaikki on naisten syytä
Inceleillä on oma wikisivusto, jolla selitetään inceliyden termejä ja ”teoriaa”. Siellä on myös ulkonäköasteikko mallikuvineen.
Kympin chad on pitkä, hänellä on kulmikkaat kasvot, jykevä leuka ja metsästäjän katse. Vitosen mies on mukiinmenevä, ei varsinaisesti ruma, mutta hänellä on jo vaikeuksia löytää kumppania.
Ykkös-, kakkos- tai kolmoskategoriaan kuuluvien miesten tilanne on sivuston mukaan toivoton, koska ”naisten enemmistö pitää heitä ali-ihmisinä”.
Foorumeilla jaetaan kympin miesten kuvia ja valitetaan omaa kohtaloa. Ajatellaan, että miehillä on oikeus seksiin, mutta me incelit emme sitä saa, koska naiset keskittyvät ulkonäköön ja vaativat liikaa.
Jos keskittyy vain äärimmäisyyksiin, on helppo kauhistella inceleitä ja ajatella, että tämä on jotain täysin vierasta ja poikkeuksellista. Mutta äärimmäisyyksien takaa paljastuu kiinnostava näkymä yhteiskuntaan.
Kun pintaa raaputtaa, inceleiden ajattelu ei kovin paljon poikkea valtavirran sukupuolikäsityksistä, tutkija Lounela sanoo. Aika paljonhan arjessa tapahtuu asioita, jotka tähtäävät naisten kontrollointiin.
Hän luettelee: Naispoliitikkojen häirintä. Naisten ahdistelu. Naisiin kohdistuva väkivalta kodeissa.
”Ei niitä nähdä turvallisuusuhkina, joihin pitäisi heti reagoida.”
Sitten on vielä ajatus siitä, että seksin harrastaminen nostaa miehen mutta alentaa naisen statusta.
Kommentit (26)
Minäkin tosiaan aina aamusta avaan somen ja uskon 100% että kaikki mitä ihmiset sinne kirjoittaa on tosissaan kirjoitettua, nih.
Tota on tutkittu ihan oikeastikin muutama vuosi sitten. Iso osa noista ihmisistä on ihan "normaaleja" miehiä, jotka purkaa pahaa mieltään porukalla. Iso osa tuollaisten palstojen huumorista on kuitenkin ns. "self deprecating", usein hyvin julmallakin tavalla (itse deleetio), eikä kohdistu naisiin. Miksi? Koska ihmiset ei ole tyhmiä. Kyllä ne ymmärtää, että syypää löytyy peilistä, oli kulttuuri rikkinäinen tai ei. Kyllä minäkin sen ymmärsin. Vika oli minussa. Paska kasvatus josta oli seurannut huonoja käyttäytymismalleja + sosiaalisten taitojen puute, joita olisi voinut alkaa hiomaan. Mun piti "törmäillä pimeässä oikeaan suuntaan" tarpeeksi pitkään ja tehdä oikeita asioita. Minä onnistuin. Moni ei, ja se tuottaa kipua, joka peitetään vihan alle.
Vähän niinkuin menisi kuuntelemaan satuttaneiden, usein moni ongelmallisten ihmisten särkyä ja vitutusta, ja sitten ottaa itseensä, kun matsku on yön pimeää.
Miehillä nyt on taipumus perustaa kaikenlaisia kerhoja. Femselit vain katselee tähtien ja muotilehtien kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Tota on tutkittu ihan oikeastikin muutama vuosi sitten. Iso osa noista ihmisistä on ihan "normaaleja" miehiä, jotka purkaa pahaa mieltään porukalla. Iso osa tuollaisten palstojen huumorista on kuitenkin ns. "self deprecating", usein hyvin julmallakin tavalla (itse deleetio), eikä kohdistu naisiin. Miksi? Koska ihmiset ei ole tyhmiä. Kyllä ne ymmärtää, että syypää löytyy peilistä, oli kulttuuri rikkinäinen tai ei. Kyllä minäkin sen ymmärsin. Vika oli minussa. Paska kasvatus josta oli seurannut huonoja käyttäytymismalleja + sosiaalisten taitojen puute, joita olisi voinut alkaa hiomaan. Mun piti "törmäillä pimeässä oikeaan suuntaan" tarpeeksi pitkään ja tehdä oikeita asioita. Minä onnistuin. Moni ei, ja se tuottaa kipua, joka peitetään vihan alle.
Vähän niinkuin menisi kuuntelemaan satuttaneiden, usein moni ongelmallisten ihmisten särkyä ja vitutusta, ja sitten ottaa itseensä, kun matsku on yön pimeää.
Samalla tavalla Purra ja kumppanit puhuvat työttömistä. Jos olet työtön, et vain tee oikeita valintoja. Koskaan syy ei voi olla rakenteissa tai muuttumattomissa ominaisuuksissa.
Kun ihminen sitten tuurilla pääsee parempaan asemaan elämässä, empatia vähenee ja hän alkaa selittää tehneensä oikeita valintoja.
Vierailija kirjoitti:
nämä miehet kuvittelevat että kaikki on kiinni ulkonäöstä koska heille se on näin.
He haluaisivat vaan sen instabeben ja katselevat näidän kuvia. Ja kun sellaista ei saa, kaikki naiset ovat yht'äkkiä vaan ulkonäön perässä.
Sellaista se on kun looginen ajattelu ja kongitiiviset taidot on pyöreä nolla ihan omien valintojen ja ajatusten takia ja projektoidaan omat ajatukset naisten ajatuksiksi.
Tämä, mitäs jos ne 1-3 tason miehet katselisi niitä 1-3 tason naisia? Ainiin mutta rumat naiset on jotain ihan hirveää, kyllä heillä pitää olla oikeus saada vähintään instamalli, joka on kaiken lisäksi neitsyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla Purra ja kumppanit puhuvat työttömistä. Jos olet työtön, et vain tee oikeita valintoja. Koskaan syy ei voi olla rakenteissa tai muuttumattomissa ominaisuuksissa.
Kun ihminen sitten tuurilla pääsee parempaan asemaan elämässä, empatia vähenee ja hän alkaa selittää tehneensä oikeita valintoja.
Ei se empatia mulla vähentynyt, ja toisten rahoja jakaessa täytyy samaistua myös niihin joiden rahoja jaetaan. Mutta sä olet vapaa jäämään uhri mentaliteettiisi, koska sua pelottaa, että omien mahdollisuuksien eteen tehtävä työ voi olla täysin turhaa. Sekin on täysin mahdollista. Mutta jos sä et tee mitään, onnistuminen on mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se empatia mulla vähentynyt, ja toisten rahoja jakaessa täytyy samaistua myös niihin joiden rahoja jaetaan. Mutta sä olet vapaa jäämään uhri mentaliteettiisi, koska sua pelottaa, että omien mahdollisuuksien eteen tehtävä työ voi olla täysin turhaa. Sekin on täysin mahdollista. Mutta jos sä et tee mitään, onnistuminen on mahdotonta.
Ihminen voi tehdä kaikki paperilla oikein, eivätkä tietyt asiat siltikään muutu miksikään.
Juttusi ovat aika pintapuolisia viisauksia, ja puitu noilla inkel-palstoilla jo kymmenen vuotta sitten.
Tätähän tutkittiin jo talvi sodassa, kun ceniilit ryssää kaatoi.
Kuulostaa suoraan sanottuna naurettavalta toiminnalta. Miettikää mitä nuo miehet voisivat harrastaa ja kokea kaikella kurjuudesta vapautuneella ajalla.
Sitten mennään fasistimarssille naisia hakkaamaan ja äänestetään persua.
Hohhoijakkaa. Onneks on eläny ennen internettiä….
ettei ollu homoryhmä.. eikä niikään niinkään nämä mytologiset incelit
Jos oikeita inceleitä haluaa nähdä niin täällä huudellaan vähän väliä missä kaikki hyvät miehet ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Elämän valttikortit on pitkälti tuurista kiinni, ja on itsepetosta väittää elämän onnistumisia pelkästään omista vaminnoistaan johtuviksi.
Niin? Onhan täälläkin kaikki miesten syytä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa suoraan sanottuna naurettavalta toiminnalta. Miettikää mitä nuo miehet voisivat harrastaa ja kokea kaikella kurjuudesta vapautuneella ajalla.
Oma aikasi vauvapalstalla muiden kurjuutta voivotellessa on parempaa aikaa?
Se on kun ei ole oikeita harrastuksia, mieli keksii kaikenlaista.
Visiitti Prismaan on parasta lääkettä sellaisiin luuloihin! Yleensä ei tule vastaan chadin chadia koko kauppareissulla, vaikka perheellisiä on käytävät pullallaan.
Vierailija kirjoitti:
Hitsi miten väsynyttä skeidaa.
Noiden miesten pitää harrastaa keskenään sitä seksiä kun se kerran on heille niin tärkeää.
nämä miehet kuvittelevat että kaikki on kiinni ulkonäöstä koska heille se on näin.
He haluaisivat vaan sen instabeben ja katselevat näidän kuvia. Ja kun sellaista ei saa, kaikki naiset ovat yht'äkkiä vaan ulkonäön perässä.
Sellaista se on kun looginen ajattelu ja kongitiiviset taidot on pyöreä nolla ihan omien valintojen ja ajatusten takia ja projektoidaan omat ajatukset naisten ajatuksiksi.