Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin miehelleni 28 vuotta, kolme lasta ja oman urani. Nyt hän osti tyttäreni ikäiselle naiselle auton meidän rahoilla

Vierailija
04.05.2026 |

Olen 52-vuotias nainen ja ollut naimisissa mieheni, 55, kanssa 28 vuotta. Meillä on kolme aikuista lasta, 26-, 24- ja 21-vuotiaat. Jäin pois opettajan työstä, kun esikoisemme syntyi, jotta mieheni pystyi panostamaan uraansa. Hän oli jatkuvasti työmatkoilla, teki pitkää päivää ja minä hoidin käytännössä kaiken.

Ruoat, siivoukset, lasten harrastukset, lääkärikäynnit, vanhempiemme auttamisen, joulut, syntymäpäivät, laskut, kodin pyörittämisen, kaiken suunnittelun ja muistamisen. Pidin kodin kunnossa, kasvatin lapsemme, olin hänen tukenaan kahden irtisanomisen ja yhden vakavan terveyshuolen aikana. Katsoin jopa vuosia sormien läpi hänen "pitkiä työpäiviään".

Kuukausi sitten hän istutti minut keittiön pöydän ääreen ja sanoi haluavansa avioeron. Hän on kuulemma rakastunut 28-vuotiaaseen thainaiseen, joka on samaa ikäluokkaa kuin omat lapsemme. Hänen mukaansa en ole enää se iloinen ja heittäytyvä nainen, jonka kanssa hän meni naimisiin. Hän sanoi myös, että nyt kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa, hän saa viimein elää omaa elämäänsä.

Sitten selvisi, että hän on vienyt tätä naista "työmatkoille" meidän yhteisellä luottokortillamme. Hän oli jopa ostanut naiselle auton ja selittänyt sen jonkinlaisena työstä annettuna ylimääräisenä palkkiona.

Nyt hän haluaa myydä talon, jonka me rakensimme yhdessä ja jota minä olen käytännössä pitänyt pystyssä vuosikymmeniä, jotta voisi muuttaa Thaimaaseen. Hänen mielestään omaisuus pitää vain jakaa puoliksi, koska "hänhän ne rahat ansaitsi". Poikamme laittoi minulle viestin, että minun pitäisi antaa isän olla onnellinen, koska isä on kuulemma ollut vuosia onneton. Hän kirjoitti, että olin aina niin keskittynyt lapsiin. Tyttäremme ei suostu edes puhumaan minulle, koska hänen mielestään olen katkera ja mustasukkainen.

Olen 52. Minulla ei ole ammattia, johon voisin noin vain palata. Minulla on stressistä johtuvia terveysongelmia, mutta lääkärissä ne kuitataan lähinnä vaihdevuosioireiksi. Ja nyt minun pitäisi aloittaa alusta, ehkä puolella siitä, mitä meillä on, samaan aikaan kun hän rakentaa uutta elämää naisen kanssa, joka voisi iältään olla meidän lapsemme.

Ylireagoinko minä, kun olen aivan raivoissani enkä suostu leikkimään mitään sovinnollista eroa tämän jälkeen? Annat koko elämäsi miehelle ja perheelle, ja lopulta jäät itse tyhjän päälle.

Jos olet pitkässä liitossa, avaa oma pankkitili ja pidä tärkeät paperit tallessa jo tänään. Kunpa joku olisi sanonut tämän minulle ajoissa.

Kommentit (333)

Vierailija
241/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut lapset alle 30-vuotiaana. Eivätkö omat vanhempasi varoittaneet sinua useaan kertaan, että nyt pitäisi jo palata töihin? 28 vuotta sitten hommattu, päivittämätön ja harjoittamaton ammattitaito on täysin arvoton, ihan sama mitä se on.

Mitä se teille kuuluu jos on valinnut kotirouvan roolin. Ilkeitä olette. 

Vierailija
242/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lla ei ole mitään omia rahoja ja tuloja, niin kannattaa avata heti tili ja ilmoittautua työkkäriin ainakin. Kelasta voi kysyä neuvoa asunnon perustamiseen eron takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli makasit sohvalla vuosia ja loisit rahoilla, jotka mies tienasi raskaista ja pitkistä töistä.

nyt uliset, kun mies ostaa auton tienaamillaan rahoilla jollekin mukavammalle naiselle.

Ei maannut sohvalla eikä lukenut pankkitilejä, Hoiti perheen ja huushollin. 

Vierailija
244/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun ukko ole minnekään lähdössä, koska Thaimaaseen-nimistä paikkaa ei ole olemassa. Muutenkin sun juttu ontuu, koska lapset olisivat automaattisesti sun puolella, ellet sitten ole hullu, seinille hyppivä akka. 

Kyllä olette tyhmiä-.Täällä Ruotsissa kirjoitetaan Thailand. 

Vierailija
245/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tutulla on siis marjabisness ja sitä kautta hän oli tutustunut tähän naiseen. Hän oli hoitanut naiselle työpaikan yrityksestään jotta hän saisi työluvan Suomeen. En tunne kuvioita tarkemmin.

Ap

Onko se niitä käräjillä istuineita marjabisneksiä, joista on tuomioita ihmiskaupasta jo jaettu?

https://yle.fi/a/74-20208255

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011474929.html

Vierailija
246/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen hanki ylempää korkeakoulututkintoa jäädäkseen kokonaan pois työelämästä kolmen lapsen takia. Ei sellaista Suomessa tapahdu. Eli todellisuudessa opettaja voisi kyllä olla montakin vuotta yhteensä hoitovapailla, mutta palannut opettajan ammattiin jo vuosia sitten. Ja pärjäisi nyt erinomaisesti ilman tuon tason miestä. 

Itse asiassa eräs vanhoillislestadiolainen sukulaiseni teki juuri noin. Luki kasvatustieteiden maisteriksi ja synnytti sen jälkeen 15 lasta putkeen.

Joo, tottakai 15 lapsen kanssa jää työelämä. Kolmen ei. Siksi en tuota usko. 

Olen duunariperheestä. Vain isä kävi töissä ja äiti huolehti kodista ja neljästä lapsesta. Äiti joutui venyttämään penniä kaikessa, koska isä ei halunnut osallistua meidän "loisten" kuluihin ruokakuluja ja talon maksuja lukuunottamatta. Äiti maksoi salaa ruokarahoista. Eli on näitä!

Isäs kävi jakamassa duunariper settään ja sen jälkeen palas kotiin painamaan äitiäs ja teitä lapsia ja sen takia susta tuli vähän tommonen. 

Mikä sairaus sinua vaivaa. Suksi v ttuun täältä suuta soittamasta. 

Vierailija
247/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on mamma saanu säästettyä 28 vuojen työkkärin rahat omalle tilille, kyllähän noilla pärjää pitkään.

Jos on työkkärin listoilla ollut... Puoliksihan nekin menee.

Kuten myös se pimulle ostettu auto. Vai oliko mies jo niin tyhmä, että se tosiaan siirsi thaikun nimiin koko biilin.

Vierailija
248/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mies on av-mammojen kauhu.

Tämä mies sai av-mammat raivoihinsa.

Tämä mies voimaantui.

Tämä mies on ALFA!

Vierailija
249/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiian överiä, että thainainen.. olisi ollut joku tavis tai e naista ollenkaan. Vain onneton mies ja sitten voisin ymmärtää lasten reaktioitkin. Lapset ei todellakaan ole isänsä puolella tässä asiassa, kun hän pettää ja lähtee jättäen heitä hoivanneen äidin kuin nallin kalliolle.

Tässä on liikaa yksityiskohtia sen lisäksi, että on joka viikkoinen aihe.

Vierailija
250/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli makasit sohvalla vuosia ja loisit rahoilla, jotka mies tienasi raskaista ja pitkistä töistä.

nyt uliset, kun mies ostaa auton tienaamillaan rahoilla jollekin mukavammalle naiselle.

Mikä sulla on vaikeinta tajuta ? Lapset on 21-26 vuotiaita. Olisi voinut olla töissä jo vuosia, viimeistään silloin kun nuorinkin lähti kouluun eli 14 vuotta sitten. On siis ollut "kotiäiti" vaikka lapsetkin taitaa olla jo omillaan 

Vierailija
251/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5/0

0/5?

5/0 on parempi kuin se tavanomainen 0/5. 

Osoittaa, että kommentoija osaa matematiikkaa ja pitää äärettömästi aloituksesta.

Vierailija
252/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä jonnin joutavia valituksia. Mies tekee, mitä mies haluaa. 

Päättyikö avioliitto nalkutukseen naisen puolelta.

Vierailija
253/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset on noin vanhoja niin siinä on ollut kyllä aikaa makailla sohvalla ihan riittämiin.

Vierailija
254/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt saamaan elatustukea itsellesi mieheltäsi, kun olet mahdollistanut miehesi uran. 

Ilkka Koivisto jätti Sesse Koiviston ja Sesse sai elatustukea. Kuuli sen vasta muutaman vuoden kuluttua ja oli onnellinen sen saatuaa.

Toisaalta: teidän kannattaisi mennä parisuhdeterapeutille. Mies ymmärtäisi ehkä sinun tunteitasi paremmin ja saisit siellä "turvallisesti" sanoa sanottavasi. Puhdistaisi ilmaa, mikä olisi tärkeää mielenterveytesi kannalta. 

Onko aloitus tottakaan. Yleensä lapset puolustaa jätettyä. Niin Sessen ja Ilkankin lapset. 

Vierailija
255/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyydestä joutuu kärsimään.

Niinpä ,siis miehen tyhmyydestä.

Vierailija
256/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut lapset alle 30-vuotiaana. Eivätkö omat vanhempasi varoittaneet sinua useaan kertaan, että nyt pitäisi jo palata töihin? 28 vuotta sitten hommattu, päivittämätön ja harjoittamaton ammattitaito on täysin arvoton, ihan sama mitä se on.

No eipä siinä sitten mitään. Teit elämässäsi valintoja, ja nyt sitten ihmettelet miten tässä näin kävi. Sitä paitsi viisikymppiselle on vielä paljon koettavaa edessään, kun asenne on oikea. 

Älä nyt ainakaan jää haikailemaan sitä entistä. Se meni jo.

Vierailija
257/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään ilkeitä, todetaan vaan tosiasiat.

Vierailija
258/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mies on av-mammojen kauhu.

Tämä mies sai av-mammat raivoihinsa.

Tämä mies voimaantui.

Tämä mies on ALFA!

Se on höpöhöpö-mies incelien märässä päiväunessa. Hauska trolli mikä saa ihmiset kiipeämään seinille. Palstan vakiokamaa. ;D

Vierailija
259/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit olla kiitollinen miehellesi, joka on sinua elättänyt nämä vuodet.

Vierailija
260/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tätä tai tämä ei tapahdu Suomessa. Suomessa kukaan nainen ei jää kotiin lasten takia - lapsethan ovat jo aikuisia. Itsehän sanoit, että toimit aiemmin opettajana.

Nyt parempi trolli, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan