Voiko vuokranantajalta kysyä, että voiko muuttaa vasta 1.7 ettei tartte maksaa päällekkäistä vuokraa?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päällekkäisen vuokran voi ottaa vakuudesta.
Voiko näin tehdä?
Olen 3 kertaa tehnyt ja ei mitään ongelmaa, esim viime asunnossa jätin tahalteen 2 viimeisen kuun vuokrat maksamatta ja vuokranantaja otti ne Kelan vakuudesta, sain siis itselleni 1600€ ilmaista rahaa.
Silloinhan Kela ei ainakaan uutta vakuutta myönnä.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan voi. Ainakaan minä en vuokranantajana suostuisi. Vuokravakuushan on takuu muun muassa kattamaan korjauskustannuksia, jos vuokralainen tärvelee jotakin asunnossa.
Jos on itse maksanut tuon takuuvuokran, niin onko siis ok kysyä et kysyy vuokra antajalta et ottaa sen päällekkäisen vuokran takuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Missä meinasit tavaroitasi säilyttää?
Entisessä asunnosssa vai mitä tarkoitat?
Valitettavasti menee usein tuplavuokrat muuttaessa.
Tutustu käsitteeseen muuttopäivä.
Mun opiskeleva lapseni sai just sovittua vuokranantajan kanssa, että maksaa puolet ekasta eli päällekkäistä vuokrasta. En usko, että ilmaiseksi kukaan antaa asua, mutta kyllä kannattaa asiallisesti kysyä.
Sato, Lumo yms tuskin antaa yhtään mitään huojennusta. Pitävät mielummin tyhjillään.
Vierailija kirjoitti:
Jos on itse maksanut tuon takuuvuokran, niin onko siis ok kysyä et kysyy vuokra antajalta et ottaa sen päällekkäisen vuokran takuudesta?
Siltä nykyiseltä? Ainahan kysyä voi, mutta se on eri asia suostuuko hän. Se takuuvuokra kun yleensä maksetaan takaisin vasta sitten, kun vuokra-asunto on tsekattu ja todettu, ettei siinä ole mitään korjattavaa vuokralaisen jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen osoittaa että rahat on tiukoilla, en ottaisi vuokralaiseksi koska koettaa maksattaa kaiken muilla.
Tuski kellään on varaa edes työssäkäyvillä maksaa 2x vuokraa kuukaudessa?
+ takuuvuokrat. Varsinkin, kun nykyisen asunnon takuuvuokrien palautuksessa saattaa mennä yli sen, kun pitää uuden asunnon vuokrat ja takuut maksaa.
Menee aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä nykyiseltä? Ainahan kysyä voi, mutta se on eri asia suostuuko hän. Se takuuvuokra kun yleensä maksetaan takaisin vasta sitten, kun vuokra-asunto on tsekattu ja todettu, ettei siinä ole mitään korjattavaa vuokralaisen jäljiltä.
No jos on luotettava vuokralainen, luuliis onnistuvan? Ja tää on ollut jo melko "vanhassa kunnossa" että ei tänne mitään remppoja ole tehty. (kuvasin muuttaessani)
Vierailija kirjoitti:
No sun pitäis luovuttaa kämppä ja tarkistetaan onko korjattavaa. Lähtökohtaisesti en vuokranantajana ala pelleillä. Vuokra maksetaan alkukuusta ja vakuudet palautetaan kuun loputtua kun kämppä on tyhjä ja siisti.
Riippumatta rahatilanteesta niin tuskin kukaan haluaa maksaa tuplavuokraa jos moisen voi välttää, eikä kysyminen mitään maksa. Osoittaa järkevää taloudenhallintaa ainoastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko näin tehdä?
Olen 3 kertaa tehnyt ja ei mitään ongelmaa, esim viime asunnossa jätin tahalteen 2 viimeisen kuun vuokrat maksamatta ja vuokranantaja otti ne Kelan vakuudesta, sain siis itselleni 1600€ ilmaista rahaa.
Silloinhan Kela ei ainakaan uutta vakuutta myönnä.
Kyllä myöntää mutta käyttää enemmän harkintaa, näin sossun työntekijä minulle sanoi, että jotkut on saanet kymmenenkin kertaa vakuuden vaikka jättännyt tahallaan vuokrat maksamatta
Täällä asuntosijoittaja.
Mulle on aivan sama milloin muutat, mutta joka kk pitää vuokra tulla.
Meillä vuokralaiset saa 200 e alea vikasta vuokrasta, kun irtisanoo asunnon edellisen kuun 1-10 pv. Heti vuokrailmoitus ja näytöt.
Se, ettet sinä halua maksaa 2 vuokraa yhtä aikaa, ei ole minun asia. Minun asiani on saada vuokratuloja joka kk
Vierailija kirjoitti:
Täällä asuntosijoittaja.
Mulle on aivan sama milloin muutat, mutta joka kk pitää vuokra tulla.
Meillä vuokralaiset saa 200 e alea vikasta vuokrasta, kun irtisanoo asunnon edellisen kuun 1-10 pv. Heti vuokrailmoitus ja näytöt.
Se, ettet sinä halua maksaa 2 vuokraa yhtä aikaa, ei ole minun asia. Minun asiani on saada vuokratuloja joka kk
No ihan kiva tiettää, että voi alennusta voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Riippumatta rahatilanteesta niin tuskin kukaan haluaa maksaa tuplavuokraa jos moisen voi välttää, eikä kysyminen mitään maksa. Osoittaa järkevää taloudenhallintaa ainoastaan.
Luultavasti helpoin on sopia sinne uuteen osooitteeseen muuttopäiväksi kuun puoliväli ja maksaa 2 vko päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun olen hakenut asuntoa, ilmoitan päivän jolloin voin muuttaa enkä ole ikinä maksanut päällekkäisiä vuokria.
Aina kun olen hakenut asuntoa, olen ilmoittanut päivän jolloin voin muuttaa, eikä se ole koskaan käynyt ja olen aina joutunut maksamaan päällekkäistä vuokraa. Siitä huolimatta, että ilmoitus on todellakin tehty hyvissä ajoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun olen hakenut asuntoa, ilmoitan päivän jolloin voin muuttaa enkä ole ikinä maksanut päällekkäisiä vuokria.
Aina kun olen hakenut asuntoa, olen ilmoittanut päivän jolloin voin muuttaa, eikä se ole koskaan käynyt ja olen aina joutunut maksamaan päällekkäistä vuokraa. Siitä huolimatta, että ilmoitus on todellakin tehty hyvissä ajoin.
No oletko testannut tuota, että jos vuokranantaja ottaa sinun vuokravakuudestasi päällekkäisen vuokran?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua ylimääräistä maksaa, mutta me ollaan kyllä joskus tehty niin jotta on saatu järjestettyä siivoukset ja muutot rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Mun opiskeleva lapseni sai just sovittua vuokranantajan kanssa, että maksaa puolet ekasta eli päällekkäistä vuokrasta. En usko, että ilmaiseksi kukaan antaa asua, mutta kyllä kannattaa asiallisesti kysyä.
Sato, Lumo yms tuskin antaa yhtään mitään huojennusta. Pitävät mielummin tyhjillään.
Päinvastoin, firmat nimenomaan joustavat kun eivät ole riippuvaisia muutamasta satasesta.
+ takuuvuokrat. Varsinkin, kun nykyisen asunnon takuuvuokrien palautuksessa saattaa mennä yli sen, kun pitää uuden asunnon vuokrat ja takuut maksaa.