Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vuokranantajalta kysyä, että voiko muuttaa vasta 1.7 ettei tartte maksaa päällekkäistä vuokraa?

Vierailija
04.05.2026 |

Suostuukohan?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja voi vähentää tyhjän kk vastikkeet tuloista. Ainakin fiksu vuokranantaja.

Vierailija
62/64 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai voi kysyä ja varmaan moni vuokranantaja joustaa siinä, jos vuokralainen on muuten ollut asiallinen kaikinpuolin.  

jos jostain syystä vuokranantaja ei voi suostua, niin älä missään nimessä ota sitä henkilökohtaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päällekkäisen vuokran voi ottaa vakuudesta.

Voiko näin tehdä?

Olen 3 kertaa tehnyt ja ei mitään ongelmaa, esim viime asunnossa jätin tahalteen 2 viimeisen kuun vuokrat maksamatta ja vuokranantaja otti ne Kelan vakuudesta, sain siis itselleni 1600€ ilmaista rahaa.

Tämähän ei pidä paikkaansa.

Ja mistä sinä sen tiedät, kun sinulla ei ole kokemusta?

Vierailija
64/64 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun opiskeleva lapseni sai just sovittua vuokranantajan kanssa, että maksaa puolet ekasta eli päällekkäistä vuokrasta. En usko, että ilmaiseksi kukaan antaa asua, mutta kyllä kannattaa asiallisesti kysyä. 

Sato, Lumo yms tuskin antaa yhtään mitään huojennusta. Pitävät mielummin tyhjillään.

Päinvastoin, firmat nimenomaan joustavat kun eivät ole riippuvaisia muutamasta satasesta.

Mä muutin nykyiseen vakuutusyhtiön vuokraamaan asuntoon 18. pv. Olin irtisanonut edellisen ASO asuntoni niin, että sopimus päättyi 17.pv. vuokranmaksu oli siis tuosta 18 pv eteenpäin tässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän