Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä tulen jo ihan hulluksi mua ramasee ahdistaa ja turhauttaa iso velkakierre ja velkani

Vierailija
04.05.2026 |

Kaikki kokeiltu ei saa yhdistelylainaa et maksaisin vain 1 lainaa, nyt maksan 3 lainaa ja velkaa on kohta 50 tonnia ja töitä vakituisesti on, mutta tää tilanne vaikuttaa mun elämään niin että ihmisetkää ei jaksa mua enää, en tiedä mitä tehdä enää, haluaisin vaan velkajärjestelyyn.

Kommentit (854)

Vierailija
681/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikset kerro miten laina rahat sijoitit saat tietenkin 7-9% korkoa miksi muuten olisit lainaa ottanut??? LUULETKO TOSIAAN ETTÄ ME MUUT ALAMME SINUN VELKOJA MAKSAMAAN.

pelaamiseen maksullisiin autoon ja baareihin ja juomiseen, on menny 25 tuhatta tässä

koska lainaa tyrkytettiin kokoajan 2020 vuonna kokoajan ja sillon sai vielä lainaa, nyt ei saal ainaa mistään, elän luottokortilla ja normi rahalla, tajuatko, koakoajn tuli viestejä sähköpostiin että lainatarjous sun muuta,

Jostain syystä sä uskoit niitä pikavipin tyrkyttäjiä mutta täällä ei neuvot kelpaa. Jopas oot munalla ohjautuva.

Vierailija
682/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iha paskaa alko ramasee ja masentuun. En tiedä pääsenkö velkajärjestelyyn!!!

En tiedä miksi viitsit jaanata siitä jatkuvasti; et ole edes yrittänyt sinne päästä, ja sitäpaitsi tiedät itsekkin että velkajärjestelyyn ei missään nimessä oteta velkoja jotka on hankittu pelaamalla ja ryyppäämällä. Asia olisi toinen jos kyseessä olisi esimerkiksi asuntolaina tms. 

En ole hakenut koska pitää olla tietty aika siitä ettei velkaa oteta uudestaa ja mulla ei ole täyttynyt vielä niin ei voi hakea. Aargh en jaksa tällästä enää.!!

Ja sun piti tässä odotellessa osoittaa, että haluat maksaa velkasi. Sensijaan sinä itkeä pillität ja lärväät kaikki rahasi, joilla voisit sitä velkaa lyhentää. Sinä  et tuolla asenteella pääse velkajärjestelyyn koskaan, turvenuija.

Kohta se lyhenee kun saan lomarahat

Ei lyhene, kun sä kuitenkin ryyppäät ne rahat.

En todellakaa. Mulla on omat rahat kesäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo emmä tajua naisia iha vääränlaiset naiset antaa osumia. Poistoon

Ole hyvä ja aloita eliminoiminen ihan itsestäsi.

Vierailija
684/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikset kerro miten laina rahat sijoitit saat tietenkin 7-9% korkoa miksi muuten olisit lainaa ottanut??? LUULETKO TOSIAAN ETTÄ ME MUUT ALAMME SINUN VELKOJA MAKSAMAAN.

pelaamiseen maksullisiin autoon ja baareihin ja juomiseen, on menny 25 tuhatta tässä

koska lainaa tyrkytettiin kokoajan 2020 vuonna kokoajan ja sillon sai vielä lainaa, nyt ei saal ainaa mistään, elän luottokortilla ja normi rahalla, tajuatko, koakoajn tuli viestejä sähköpostiin että lainatarjous sun muuta,

Outo juttu. Kukaan ei tyrkyttänyt mulle vippiä enkä ole tuntenut kiusausta ottaakaan. Mutta mun ÄO onkin yli 150 ja Allu-paran 71. Sellaista se on, ei mene tasan nallekarkit. Noin tyhmällä olis pitänyt olla holhooja koko aikuisiän. Eikä olis vieläkään liian myöhäistä hommata ihan itse edunvalvoja, joka huolehtii velanhoidosta ja antaa Allulle 15 egeä viikossa käyttörahaa.

Vierailija
685/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuola ihmiset elää todella pienellä rahalla ja ovat työttömiä kehtaattekin sanoa minua pohjalle, menkää hoitoon, mulla on 2 työtä!!!!!

tänäänkin tuli ihan ok rahaa että taas pärjää, tilanne on ihan ok, että kyllä sitä rahaa on, mutta ei se velka nyt ole lähtenyt vielä lyhentymään, että tää on vähän vaikeeta ja muutenkin yritän ainaski.

Allu: jos ei velka ole lähtenyt lyhenemään, se kasvaa. Koska lyhennät pelkää korkoa ja juot ne rahat, joilla sun pitäisi lyhentää velkaa. Mihinkän järjestelyyn et tule tuolla käytöksellä pääsemään ikinä, vaan sun on odotettu lyhentävän velkaasi tämän odotusajan. Sensijaan sinä kasvatat velkaa kevytmielisesti ja kiskot kaikki tienestisi kurkusta alas. Miksi yhteiskunta ja velkojat muka antaisivat sulle anteeksi velat, joita et ole yrittänytkään hoitaa? Miksi sulle pitäisi jonkun järkätä uusi auto ja kaunis nainen, vaikkei susta ole huolehtimaan edes veloistasi.

Vierailija
686/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole niin isot tulot että saisin velkaa maksettua pois enempi.

No minkä helvetin takia olet ottanut niin paljon velkaa,ettet pysty maksamaan??

KOSKA EN TIENNY ETTÄ JOUDUN PELIKIERTEESEEN EN OO KOSKAA ENNEN OLLUT ELI MULLA EI OLE ONGELMIA JA EN PELAA ENÄÄ MUTTA JOUDUIN JA MENETIN LÄHEMMÄS 20 TUHATTA JUURI SIKSI!!!

20 donaa pelivelkojen takia ja yli 20 donaa muita velkoja, etkä tajua lyhentää kumpaakaan. Maksat vain korkoja kunnes kuolet. 

Vierailija
687/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä en nyt enää jaksa jos jollaki on asiaa voi soittaa tai tulla naaman eteen voin ilomielin hakee pampun jostain ja aletaa tappeleen. en jaksa enää yhtää tällästä!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja siinä nähtiin taas tämä "kiltti, ujo ja rauhallinen mies" joksi Allu itseään kutsuu. Ei ihme että yhtäkään naista ei kiinnosta mokoma ylikasvanut mieskakara.

Tai muut hänen kaltaisensa "kiltit ja tavalliset" miehet.

Vierailija
688/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan. Mutta haluan välillä juoda!!

No juo itsesi hautaan sitten? Mitä elettävää sulla on kun et saa bemariakaan :((( yhyy

Mun kaverit kaikki juo.

Ei sulla mitään kavereita ole :D Valehtelet taas niin että korvat heiluu!

Vierailija
689/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole niin isot tulot että saisin velkaa maksettua pois enempi.

No minkä helvetin takia olet ottanut niin paljon velkaa,ettet pysty maksamaan??

KOSKA EN TIENNY ETTÄ JOUDUN PELIKIERTEESEEN EN OO KOSKAA ENNEN OLLUT ELI MULLA EI OLE ONGELMIA JA EN PELAA ENÄÄ MUTTA JOUDUIN JA MENETIN LÄHEMMÄS 20 TUHATTA JUURI SIKSI!!!

20 donaa pelivelkojen takia ja yli 20 donaa muita velkoja, etkä tajua lyhentää kumpaakaan. Maksat vain korkoja kunnes kuolet. 

Mene hittoon täältä. Ei kiinnosta

Vierailija
690/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuola ihmiset elää todella pienellä rahalla ja ovat työttömiä kehtaattekin sanoa minua pohjalle, menkää hoitoon, mulla on 2 työtä!!!!!

tänäänkin tuli ihan ok rahaa että taas pärjää, tilanne on ihan ok, että kyllä sitä rahaa on, mutta ei se velka nyt ole lähtenyt vielä lyhentymään, että tää on vähän vaikeeta ja muutenkin yritän ainaski.

Allu: jos ei velka ole lähtenyt lyhenemään, se kasvaa. Koska lyhennät pelkää korkoa ja juot ne rahat, joilla sun pitäisi lyhentää velkaa. Mihinkän järjestelyyn et tule tuolla käytöksellä pääsemään ikinä, vaan sun on odotettu lyhentävän velkaasi tämän odotusajan. Sensijaan sinä kasvatat velkaa kevytmielisesti ja kiskot kaikki tienestisi kurkusta alas. Miksi yhteiskunta ja velkojat muka antaisivat sulle anteeksi velat, joita et ole yrittänytkään hoitaa? Miksi sulle pitäisi jonkun järkätä uusi auto ja kaunis nainen, vaikkei susta ole huolehtimaan edes veloistasi.

Mä maksan velkaa ei se ole kasvanut kun kohta saan lomarahat. Harmi ku et tajua

Vierailija
691/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Rauhoitu ja kirjaa tilanteesi

Ota hetki hengittääksesi syvään. Ymmärrän, että ahdistus on kova, mutta toiminta selkeästi eteenpäin vaatii rauhallisuutta.

Tee lista kaikista veloistasi: lainat, luotot, korttivelat, korkoprosentit, kuukausierät. Kirjaa myös tulosi ja menot. Tämä on pohja kaikelle seuraavalle.

2. Ota yhteys velkaneuvontaan

Suomessa on kunnallisia velkaneuvojia ja järjestöjä (esim. Suomen Asiakastieto, Velkaneuvonta ry).

He voivat arvioida velkatilanteesi ja hakea velkajärjestelyä puolestasi.

Velkaneuvoja ei maksa mitään ja on virallinen taho.

3. Selvitä velkajärjestelymahdollisuus

Velkajärjestelyssä velkojien kanssa voidaan sopia, että maksat tietyn ajan vain osan veloistasi ja loput voidaan mahdollisesti antaa anteeksi.

Edellytykset: säännölliset tulot ja realistinen maksukyky, mikä sinulla on.

Velkajärjestely vie aikaa (tyypillisesti 3–5 vuotta), mutta lopussa olet velaton.

4. Suoraan velkojille yhteys

Jos velkaneuvonta ei heti auta, voit ottaa yhteyttä velkojiin ja selittää tilanteen avoimesti.

Usein he voivat tarjota maksusuunnitelmia, lykkäyksiä tai korkojen alentamista.

5. Vältä lisävelkaa ja yritä tiukentaa budjettia

Älä ota uusia lainoja “helpotukseksi”, se vain pahentaa tilannetta.

Katso menoja ja poista välttämättömät ulos. Se voi olla vaikeaa, mutta pienet säästöt voivat auttaa.

6. Huolehdi itsestäsi

Velka ja ahdistus vaikuttavat myös mieleen ja ihmissuhteisiin.

Puhu luotettavalle ystävälle, perheenjäsenelle tai tarvittaessa ammattilaiselle, kuten mielenterveyspalveluille (esim. Mieli ry, Terveystalo).

Lyhyet kävelyt, rytmi ja lepo auttavat selvittämään tilannetta paremmin.

7. Seuraava konkreettinen askel huomenna

Soita velkaneuvontaan. Kirjaa kaikki lainat, tulot ja menot valmiiksi.

Tämä yhden puhelun avulla saat alkuarvion velkajärjestelyn mahdollisuudesta.

Velkaneuvojan mielestä on maksukykyä ei omasta mielestä kyllä. Mulla on niin paljon velkaa ja se lyhenee tosi hitaaasti!!

Niin, sulla on useita satoja kuussa maksukykyä mutta velkojesi lyhentämisen sijaan sinä juot ne useat sadat eurot kurkustasi alas.  Pystyisit lyhentämään velkaasi 2000-4000- euroa vuodessa mutta et viitsi. Joten velkajärjestelyyn et pääse.

Vierailija
692/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo juttu. Kukaan ei tyrkyttänyt mulle vippiä enkä ole tuntenut kiusausta ottaakaan. Mutta mun ÄO onkin yli 150 ja Allu-paran 71. Sellaista se on, ei mene tasan nallekarkit. Noin tyhmällä olis pitänyt olla holhooja koko aikuisiän. Eikä olis vieläkään liian myöhäistä hommata ihan itse edunvalvoja, joka huolehtii velanhoidosta ja antaa Allulle 15 egeä viikossa käyttörahaa.

En ole kehitysvammainen pärjään yksin.

Vierailija
693/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan velkaa ei se ole kasvanut kun kohta saan lomarahat. Harmi ku et tajua

Ajattele jos voittaisit näissä sun nettipeleissä :D Voisit maksaa velat :D Ja ostaa bemarin 

Vierailija
694/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytki pyöräilen maha pienenee ja ettehän te sitä tajua. En vaan juo!!!!!!!! Ette tajua

Vierailija
695/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna meen laivalle juomaa kaverinkaa

Kokeile kävellä kaiteella.

Vierailija
696/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt jo toi valehtelu kun kaikki voi lukea viimeiset 30 sivua mitkä todellakin todistavat sinun olevan kyvytön itsenäiseen elämään kehitysvammasi vuoksi. 

Vierailija
697/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytki pyöräilen maha pienenee ja ettehän te sitä tajua. En vaan juo!!!!!!!! Ette tajua

Entäs miestissit? Mikä tilanne? 

Vierailija
698/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

21.10.2002:

"Olen tätä miettinyt et muuttaisin koko elämän suunnan, apua masennukseen, mahaa pienemmäksi, lisää urheilua, alkoa vähemmälle, sinne salille mentävä, huonot kaverit pellolle ja parempaa suuntaan."

Juupa juu, Allu.

Oho. Eli jo 24 vuotta sitten pyöri ihan sama levy? Velkaa vain oli vähemmän ja tukkaa enemmän päässä.

Eikö muuten kummasti ala omat ongelmat vaikuttaa aika pieniltä, suorastaan mitättömiltä tämän hullun 24 vuoden yhtäjaksoiseen länkytykseen verrattuna?

Totta. Samalla tulee mieleen, että miksi vi tus sa näille vajakkipojille ei määrätä edunvalvojaa heti lapsena kun tajutaan, ettei niiden vanhemmat ole tehtäviensä tasalla. Sitten näistä heitteillä olleista hölmöistä kasvaa äärioikeistolaisia ja rapajuoppoja, jotka kiusaa koko muuta yhteiskuntaa ja naisia varsinkin.

Vierailija
699/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen vasta sanoit että pyörää et hanki. Voi helvetti näitä sun JATKUVIA valheitasi. Olet Allu todellakin hyvin lapsellinen.

Vierailija
700/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sitä hyvin pärjäämistäshän sä taas oot vollotellut täällä yli 30 sivua ja yi 24 vuotta, herra varjele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi