Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä tulen jo ihan hulluksi mua ramasee ahdistaa ja turhauttaa iso velkakierre ja velkani

Vierailija
04.05.2026 |

Kaikki kokeiltu ei saa yhdistelylainaa et maksaisin vain 1 lainaa, nyt maksan 3 lainaa ja velkaa on kohta 50 tonnia ja töitä vakituisesti on, mutta tää tilanne vaikuttaa mun elämään niin että ihmisetkää ei jaksa mua enää, en tiedä mitä tehdä enää, haluaisin vaan velkajärjestelyyn.

Kommentit (854)

Vierailija
661/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sain osuman joltai afrikkalaiselta ei vois vähempää kinnostaa

Vierailija
662/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo emmä tajua naisia iha vääränlaiset naiset antaa osumia. Poistoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuan. Mutta haluan välillä juoda!!

No juo itsesi hautaan sitten? Mitä elettävää sulla on kun et saa bemariakaan :((( yhyy

Vierailija
664/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan sinä mitään naista etsit kun edes omat vanhempasi eivät sinua kykene rakastamaan, ja onhan se nyt selvää miksi. 

Vierailija
665/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Rauhoitu ja kirjaa tilanteesi

Ota hetki hengittääksesi syvään. Ymmärrän, että ahdistus on kova, mutta toiminta selkeästi eteenpäin vaatii rauhallisuutta.

Tee lista kaikista veloistasi: lainat, luotot, korttivelat, korkoprosentit, kuukausierät. Kirjaa myös tulosi ja menot. Tämä on pohja kaikelle seuraavalle.

2. Ota yhteys velkaneuvontaan

Suomessa on kunnallisia velkaneuvojia ja järjestöjä (esim. Suomen Asiakastieto, Velkaneuvonta ry).

He voivat arvioida velkatilanteesi ja hakea velkajärjestelyä puolestasi.

Velkaneuvoja ei maksa mitään ja on virallinen taho.

3. Selvitä velkajärjestelymahdollisuus

Velkajärjestelyssä velkojien kanssa voidaan sopia, että maksat tietyn ajan vain osan veloistasi ja loput voidaan mahdollisesti antaa anteeksi.

Edellytykset: säännölliset tulot ja realistinen maksukyky, mikä sinulla on.

Velkajärjestely vie aikaa (tyypillisesti 3–5 vuotta), mutta lopussa olet velaton.

4. Suoraan velkojille yhteys

Jos velkaneuvonta ei heti auta, voit ottaa yhteyttä velkojiin ja selittää tilanteen avoimesti.

Usein he voivat tarjota maksusuunnitelmia, lykkäyksiä tai korkojen alentamista.

5. Vältä lisävelkaa ja yritä tiukentaa budjettia

Älä ota uusia lainoja “helpotukseksi”, se vain pahentaa tilannetta.

Katso menoja ja poista välttämättömät ulos. Se voi olla vaikeaa, mutta pienet säästöt voivat auttaa.

6. Huolehdi itsestäsi

Velka ja ahdistus vaikuttavat myös mieleen ja ihmissuhteisiin.

Puhu luotettavalle ystävälle, perheenjäsenelle tai tarvittaessa ammattilaiselle, kuten mielenterveyspalveluille (esim. Mieli ry, Terveystalo).

Lyhyet kävelyt, rytmi ja lepo auttavat selvittämään tilannetta paremmin.

7. Seuraava konkreettinen askel huomenna

Soita velkaneuvontaan. Kirjaa kaikki lainat, tulot ja menot valmiiksi.

Tämä yhden puhelun avulla saat alkuarvion velkajärjestelyn mahdollisuudesta.

Velkaneuvojan mielestä on maksukykyä ei omasta mielestä kyllä. Mulla on niin paljon velkaa ja se lyhenee tosi hitaaasti!!

Eriasia jos maks 20 tonnin velat sen maksaa. Mutta nyt on liikaa koska mulla ei ole edes autoa

Lainaus Allun omasta aiemmasta kommentista:

"Niin mut tarkotan että mun piti lyhentää jo 1000 lisää eli 2500 € mutta olen käyttäny ne rahat ja menny autoon ja dokaamiseen sun muita, niin se lyhenee liian vähän, en ole tyytyväinen"

Reppana taas kerran puhui itsensä pussiin ja jäi kiinni valehtelusta.

Vi**u että sä olet säälittävä.

Vierailija
666/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iha paskaa alko ramasee ja masentuun. En tiedä pääsenkö velkajärjestelyyn!!!

En tiedä miksi viitsit jaanata siitä jatkuvasti; et ole edes yrittänyt sinne päästä, ja sitäpaitsi tiedät itsekkin että velkajärjestelyyn ei missään nimessä oteta velkoja jotka on hankittu pelaamalla ja ryyppäämällä. Asia olisi toinen jos kyseessä olisi esimerkiksi asuntolaina tms. 

En ole hakenut koska pitää olla tietty aika siitä ettei velkaa oteta uudestaa ja mulla ei ole täyttynyt vielä niin ei voi hakea. Aargh en jaksa tällästä enää.!!

Ja sun piti tässä odotellessa osoittaa, että haluat maksaa velkasi. Sensijaan sinä itkeä pillität ja lärväät kaikki rahasi, joilla voisit sitä velkaa lyhentää. Sinä  et tuolla asenteella pääse velkajärjestelyyn koskaan, turvenuija.

Vierailija
667/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä jo ihan kännissä vai miten sun jutut on niin sekavia?

Seinähullu ja humalassa jo syntymästään lähtien.

Vierailija
668/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! 34 sivua Allun ulinaa, eikä tätä ole vielä poistettu. Onko tämä uusi Allu-ennätys? 

Palkintoa pukkaa 🏆👏

Vierailija
669/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Rauhoitu ja kirjaa tilanteesi

Ota hetki hengittääksesi syvään. Ymmärrän, että ahdistus on kova, mutta toiminta selkeästi eteenpäin vaatii rauhallisuutta.

Tee lista kaikista veloistasi: lainat, luotot, korttivelat, korkoprosentit, kuukausierät. Kirjaa myös tulosi ja menot. Tämä on pohja kaikelle seuraavalle.

2. Ota yhteys velkaneuvontaan

Suomessa on kunnallisia velkaneuvojia ja järjestöjä (esim. Suomen Asiakastieto, Velkaneuvonta ry).

He voivat arvioida velkatilanteesi ja hakea velkajärjestelyä puolestasi.

Velkaneuvoja ei maksa mitään ja on virallinen taho.

3. Selvitä velkajärjestelymahdollisuus

Velkajärjestelyssä velkojien kanssa voidaan sopia, että maksat tietyn ajan vain osan veloistasi ja loput voidaan mahdollisesti antaa anteeksi.

Edellytykset: säännölliset tulot ja realistinen maksukyky, mikä sinulla on.

Velkajärjestely vie aikaa (tyypillisesti 3–5 vuotta), mutta lopussa olet velaton.

4. Suoraan velkojille yhteys

Jos velkaneuvonta ei heti auta, voit ottaa yhteyttä velkojiin ja selittää tilanteen avoimesti.

Usein he voivat tarjota maksusuunnitelmia, lykkäyksiä tai korkojen alentamista.

5. Vältä lisävelkaa ja yritä tiukentaa budjettia

Älä ota uusia lainoja “helpotukseksi”, se vain pahentaa tilannetta.

Katso menoja ja poista välttämättömät ulos. Se voi olla vaikeaa, mutta pienet säästöt voivat auttaa.

6. Huolehdi itsestäsi

Velka ja ahdistus vaikuttavat myös mieleen ja ihmissuhteisiin.

Puhu luotettavalle ystävälle, perheenjäsenelle tai tarvittaessa ammattilaiselle, kuten mielenterveyspalveluille (esim. Mieli ry, Terveystalo).

Lyhyet kävelyt, rytmi ja lepo auttavat selvittämään tilannetta paremmin.

7. Seuraava konkreettinen askel huomenna

Soita velkaneuvontaan. Kirjaa kaikki lainat, tulot ja menot valmiiksi.

Tämä yhden puhelun avulla saat alkuarvion velkajärjestelyn mahdollisuudesta.

Velkaneuvojan mielestä on maksukykyä ei omasta mielestä kyllä. Mulla on niin paljon velkaa ja se lyhenee tosi hitaaasti!!

Maksukykyä ehkä olisi, muttei halua, kun pitää saada tehdä kaikkea kivaa sen sijaan. Esimerkiksi juoda.

Välillå menee överiksi mutta naiset ja baarit ja juominen kiinnostaa

Vierailija
670/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sua ahdistaa asia noin paljon mene työterveyspsykologille ja pyydä keskusteluapua. Kukaan työstäsi ei saa tietää että olet siellä ollut. Toisekseen sen jälkeen voitte psykologin kanssa sopia jos olette yhteydessä velkaneuvojaa, varmasti saat semmoisen kunnan kautta edullisesti. Sitten sovit jostain isosta erästä ja ajat sillä romulla. Ihmiset jotka sua mollaa tommosen takia ei voi olla tärkeitä.

Vierailija
671/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi viitsit jaanata siitä jatkuvasti; et ole edes yrittänyt sinne päästä, ja sitäpaitsi tiedät itsekkin että velkajärjestelyyn ei missään nimessä oteta velkoja jotka on hankittu pelaamalla ja ryyppäämällä. Asia olisi toinen jos kyseessä olisi esimerkiksi asuntolaina tms. 

En ole hakenut koska pitää olla tietty aika siitä ettei velkaa oteta uudestaa ja mulla ei ole täyttynyt vielä niin ei voi hakea. Aargh en jaksa tällästä enää.!!

Ja sun piti tässä odotellessa osoittaa, että haluat maksaa velkasi. Sensijaan sinä itkeä pillität ja lärväät kaikki rahasi, joilla voisit sitä velkaa lyhentää. Sinä  et tuolla asenteella pääse velkajärjestelyyn koskaan, turvenuija.

Kohta se lyhenee kun saan lomarahat

Vierailija
672/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan. Mutta haluan välillä juoda!!

No juo itsesi hautaan sitten? Mitä elettävää sulla on kun et saa bemariakaan :((( yhyy

Mun kaverit kaikki juo.

Vierailija
673/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sua ahdistaa asia noin paljon mene työterveyspsykologille ja pyydä keskusteluapua. Kukaan työstäsi ei saa tietää että olet siellä ollut. Toisekseen sen jälkeen voitte psykologin kanssa sopia jos olette yhteydessä velkaneuvojaa, varmasti saat semmoisen kunnan kautta edullisesti. Sitten sovit jostain isosta erästä ja ajat sillä romulla. Ihmiset jotka sua mollaa tommosen takia ei voi olla tärkeitä.

en halua neuvoja haluan vain valittaa ja juoda ja kouria mahakkaan naisen persettä aah

Vierailija
674/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna meen laivalle juomaa kaverinkaa

Vierailija
675/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan myös naisia ymmärtänyt. Ei voi mitää. Osumia tulee naisilta mitkä ei mua kiinnosta. Mulla on oma maku!!!!

Vierailija
676/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21.10.2002:

"Olen tätä miettinyt et muuttaisin koko elämän suunnan, apua masennukseen, mahaa pienemmäksi, lisää urheilua, alkoa vähemmälle, sinne salille mentävä, huonot kaverit pellolle ja parempaa suuntaan."

Juupa juu, Allu.

Voi ristus, v. 2002. Eli Allu on jauhanut samaa paskaa 24 vuotta!

Miksi ihmeessä kaikki Suomen junttisonta valuu kartalla alaspäin Uudellemaalle, miksi? 

Vierailija
677/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on tämä ikä ja velat ja alkoholi. Ei voi mitää. Ainaski on töitä.

Vierailija
678/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta se lyhenee kun saan lomarahat

Ei lyhene, kun sä kuitenkin ryyppäät ne rahat.

Vierailija
679/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

21.10.2002:

"Olen tätä miettinyt et muuttaisin koko elämän suunnan, apua masennukseen, mahaa pienemmäksi, lisää urheilua, alkoa vähemmälle, sinne salille mentävä, huonot kaverit pellolle ja parempaa suuntaan."

Juupa juu, Allu.

Oho. Eli jo 24 vuotta sitten pyöri ihan sama levy? Velkaa vain oli vähemmän ja tukkaa enemmän päässä.

Eikö muuten kummasti ala omat ongelmat vaikuttaa aika pieniltä, suorastaan mitättömiltä tämän hullun 24 vuoden yhtäjaksoiseen länkytykseen verrattuna?

Vierailija
680/854 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kuullut velkamurskaimesta?

En mitä se tarkoittaa?

https://www.sttinfo.fi/tiedote/70332006/velat-saataviksi-vitsi-vai-tavo…?

https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/velkojen-maksukeinot/vel…

Ydinideana maksaa ensin yksi laina pois.

1. laitetaan muihin lainoihin siksi aikaa vain minimilyhennykset

2. koitetaan repiä jostain lisätuloa tai säästää, että sitä yhtä poismaksettavaa lainaa voidaan maksaa 100€/kk enemmän.

3. kun eka laina on maksettu pois, siirrytään lyhentämään siitä vapautuneilla rahoilla lainaa nro 2. ja niin edelleen. 

Yleensä lannattaa aloittaa summaltaan pienimmästä lainasta, jotta sen saa nopeimmin pois tieltä ja ”vapautettua” enemmän varoja seuraavan lainan poismaksuun.

Samalla ei pidä tietenkään enää ottaa uusia velkoja.

Kolmatta lainaa lyhennettäessä siihen on jo käytössä lainoihin 1 & 2 esimerkissä aiemmin menneet rahat. Eli pois maksaminen nopeutuu koko ajan. 

Toki vyötä pitää kiristää maksun ajan, mutta sama se ois velkajärjestelyssäkin.

Ei onnistu kun velka ei lyhene ollenkaa, kai mä nyt tuon tajuan haloo

Justhan sä tässä ketjussa intoilit kuinka lyhennät lomarahoilla velkaa 1500 €.

Allu ei lyhennä mitään. Se kiskoo nuokin kurkusta alas ja pelaa. Eihän tuo tee kuin 150 egeä per lomapäivä joten se on 15 kaljaa päivässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme