Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä tulen jo ihan hulluksi mua ramasee ahdistaa ja turhauttaa iso velkakierre ja velkani

Vierailija
04.05.2026 |

Kaikki kokeiltu ei saa yhdistelylainaa et maksaisin vain 1 lainaa, nyt maksan 3 lainaa ja velkaa on kohta 50 tonnia ja töitä vakituisesti on, mutta tää tilanne vaikuttaa mun elämään niin että ihmisetkää ei jaksa mua enää, en tiedä mitä tehdä enää, haluaisin vaan velkajärjestelyyn.

Kommentit (878)

Vierailija
321/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene kadulle istuskelemaan  kyllä koneen mummot maksavat ja antavat vieri hoitoa.

Vierailija
322/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun ikäset ja nuoremmat ajaa tuola bemareilla ja näyttää olevan hyvinkin asiat, mua kyllä niin ramasee, mä ajan 800 romulla ei tommosta auto oo ees kellään, asun kai vähän vääräs paikas

Eli sun suurin ongelma on ettei sulla ole bemaria, suosittelen kasvamaan aikuiseksi. Sun asenteella velkaannut vaan lisää.

Romullako sit pitäs ajaa?

Ei kun bussilla ja fillsrilla.

Jos saisit velan maksettua, niin ottaisit heti 50 tonnia lainaa uuteen bemariin. Sittekö olisit onnellinen?

en todellakaa ottaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun ikäset ja nuoremmat ajaa tuola bemareilla ja näyttää olevan hyvinkin asiat, mua kyllä niin ramasee, mä ajan 800 romulla ei tommosta auto oo ees kellään, asun kai vähän vääräs paikas

Eli sun suurin ongelma on ettei sulla ole bemaria, suosittelen kasvamaan aikuiseksi. Sun asenteella velkaannut vaan lisää.

Jos saisit velan maksettua, niin ottaisit heti 50 tonnia lainaa uuteen bemariin. Sittekö olisit onnellinen?

en todellakaa ottaisi

Entä miksi et voi pääkaupunkiseudulla kulkea julkisilla? Tai pyörällä? 

Busseilla matkustaa paljon naisia. Joku heistä voisi hyvinkin kiinnostua pitkästä ja komeasta miehestä.

Vierailija
324/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvisin varmaa 3 työtä että velka lyhenisi

En jaksa koko itsesääliketjua lukea.

Mutta tarvitset tasan niin monta työtä, että lakkaat ravaamasta baareissa, tuhlaamasta rahaa, pelaamasta ja suoltamasta kaikkea nettiin.

Kehittele sellaista positiivista tekemistä, mihin ei mene rahaa. Oleile vaikka luonnossa päivittäin.

ei kiinnosta, minä haluan juoda

Juo sitten vain itse valmistamaasi alkoholia. 

Osta käymissanko, sokeria ja pikahiivaa. Saat alle 10 eurolla 25 litraa lähes 20% juotavaa, jos sangon hankinta lasketaan investoinniksi.

Vierailija
325/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en todellakaa ottaisi

Entä miksi et voi pääkaupunkiseudulla kulkea julkisilla? Tai pyörällä? 

Busseilla matkustaa paljon naisia. Joku heistä voisi hyvinkin kiinnostua pitkästä ja komeasta miehestä.

voin toki mut silti tarvin autoa mutta hävettää tommosella ajaa

Vierailija
326/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on näemmä ihan asiaton. En kyllä lukenut sitä. 

Olet siis ollut yhteydessä velkaneuvontaan? Miksi et saa yhdistelylainaa? 

Nyt vaan rahahanat kiinni ja paskalla autolla pakko ajaa, jotta saat elämäsi hallintaan. 

Kuvittele, olet nyt kuin päätön kana, säntäilet. Sinun tulee löytää omaa toimijuutta ja uskoa itseen. Ja joo, tuo summa ja tilanne on sellainen, että se lamaannuttaa, ellei se ole hallussa. 

Ja tiedän, näitä on helppo sanoa ja ehkä olet jo kokeillut kaiken, mutta lopeta ainakin rauhoittavien ja päihteiden käyttö, jos niitä käytät. Anna tilanteen iskeä oikein kunnolla, niin kunnolla että ahdistus, joka on sekundäärinen peitekokemus, näyttää alta oikeat tunteet. Ne saavat aikaan haltuunottoa ja toimintaa. 

Ahdistus on aina merkki, että jotain pitää tehdä. Eikä yrittää vain lievittää sitä ja rauhoittua. 

Olen itsekin todella paskassa vuosia kestävässä tilanteessa. Joten ymmärrän tunnelmasi. 

Vierailija
327/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan rahahanat kiinni ja paskalla autolla pakko ajaa, jotta saat elämäsi hallintaan. 

Kuvittele, olet nyt kuin päätön kana, säntäilet. Sinun tulee löytää omaa toimijuutta ja uskoa itseen. Ja joo, tuo summa ja tilanne on sellainen, että se lamaannuttaa, ellei se ole hallussa. 

Ja tiedän, näitä on helppo sanoa ja ehkä olet jo kokeillut kaiken, mutta lopeta ainakin rauhoittavien ja päihteiden käyttö, jos niitä käytät. Anna tilanteen iskeä oikein kunnolla, niin kunnolla että ahdistus, joka on sekundäärinen peitekokemus, näyttää alta oikeat tunteet. Ne saavat aikaan haltuunottoa ja toimintaa. 

Ahdistus on aina merkki, että jotain pitää tehdä. Eikä yrittää vain lievittää sitä ja rauhoittua. 

Olen itsekin todella paskassa vuosia kestävässä tilanteessa. Joten ymmärrän tunnelmasi. 

Isäsi oli yltäpäältä paskassa kun sinua teki

Vierailija
328/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap syytä vanhempiasi he vasta hulluja olivat kun kiiman huumassa sinut teki kortonkikin oli keksitty. 

Vierailija
329/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään helppoa ratkaisua. Jos jatkat tällä tyylillä, et pysty samaan aikaan lyhentämään velkoja ja säästämään uuteen autoon. Velkojen maksussa menee varmaan joku 10 vuotta...?

Velkajärjestelyssä taas on ruuhkaa, hakemuksen sisäänlaittamisesta järjestelyn alkamiseen voi mennä yli vuosi. Sitten 3-5 vuotta velkajärjestelyä, jonka aikana ei saa tehdä uutta velkaa. Eli vaikka pääsisitkin siihen, olisit velaton noin 4-6 vuoden kuluttua.

Totuus on, että et tule saamaan uutta autoa kuin vasta joskus monien vuosien päästä.

Vierailija
330/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata neuvoa Allua. Hän haluaa että rahat tuodaan käteen, ja toiseen käteen pylly. 
Itse ei suostu kummallekaan asialle tekemään yhtään mitään, koska hän haluaa vain ”juoda ja bilettää”.

Keski-ikäinen ukko, ja noin helvetin tyhmä. 

Vierailija
331/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anton ei halua lopettaa päihteiden käyttöä, ja velkansa on hankkinut pelaamalla ja juopottelemalla. Ei siis voi päästä velkajärjestelyyn. 

Anton haluaa vain juopotella ja kouria naisten pyllyjä ja jättää velkansa maksamatta. 

Vierailija
332/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole niin isot tulot että saisin velkaa maksettua pois enempi.

Hanki lisää tuloja ja lopeta velaksi eläminen. Älä valita.

Vierailija
333/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne. Annoin kaiken mennä ulosottoon. Siinä prosessissa kestää niin kauan että vieläkään ei ole edes ulosmittaaminen alkanut, vaikka annoin kaiken mennä joskus 1,5v sitten. 

Vierailija
334/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole niin isot tulot että saisin velkaa maksettua pois enempi.

Hanki lisää tuloja ja lopeta velaksi eläminen. Älä valita.

On sillä sen verran tuloja että voisi velkaa enemmänkin lyhentää mutta haluaa mieluummin juopotella. 

Ei ymmärrä, että jos hetken aikaa tekisi uhrauksia niin elämä paranisi lopulta. 

Vierailija
335/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka 3 kertaa kertasit 10 luokan siltikään et ekonomiaa tajua. taitaa hulluus olla teillä suvussa synnynnäistä.

Vierailija
336/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama tilanne. Annoin kaiken mennä ulosottoon. Siinä prosessissa kestää niin kauan että vieläkään ei ole edes ulosmittaaminen alkanut, vaikka annoin kaiken mennä joskus 1,5v sitten. 

Allu ei halua noin toimia, koska silloin hänellä ei enää jäisi yhtä paljoa rahaa juopotteluun... 

Vierailija
337/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu vaan on niin stanan tyhmä, ettei se saa ikinä lainoja pois tai naista.

Vierailija
338/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkki kiinni niin pitkäksi aikaa, että velka on  maksettu.  Ja aloitat lyhentämään kuten ketjussa neuvottu yhtä lainaa enemmän kunnes loppuu, sitten seuraavaa kunnes loppuu ja sitten viimeistä suuremmalla summalla kunnes kaikki on maksettu. 

Vierailija
339/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkki kiinni niin pitkäksi aikaa, että velka on  maksettu.  Ja aloitat lyhentämään kuten ketjussa neuvottu yhtä lainaa enemmän kunnes loppuu, sitten seuraavaa kunnes loppuu ja sitten viimeistä suuremmalla summalla kunnes kaikki on maksettu. 

Mjtta kun allu ei haluu-uu-uU

Vierailija
340/878 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat pikatahtia pois sen lainan, jossa on suurin korko. Se helpottaa tilannetta alkuun eniten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän