Ketju, jossa esitämme olevamme boomereita
Kyllä hyvä työntekijä aina töitä saa. Menee vaan ja kysyy.
Kommentit (412)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olin tsupparina vuonna 67 mukavaa oli töitä tehtiin kukaan ei valittanut siellä 50 vuotta hommissa nyt eläke ansaittu. nuoret älkää valittako menkää töihin
Sun eläkkeen ansaintalogiikan voi tarkastaa helposti kysymällä, että suostuisitko siihen, että jakaisitte ne eläkekassat keskenänne, pärjäisitte sitten niillä niillä ja minun nelikymppisen ei tarvisi maksaa ponziin enää ikinä yhtään mitään.
Ei taida löytyä suostujia.
Mun alin mahdollinen eläkeikä tulee alkamaan seiskalla ja eläkemaksut vie neljäsosan tuloista.
Miksi yrität puhua höpöjä? Mitään neljännestä palkasta sinulta peritä. Älä pidä muita tyhminä vai oletko itse?
Kyllä on tämän ketjun aloittajalla köyhät huvit. Lienee tukibingon pelaaja.
Miksei nuoret tee niinkuin minä tein ja osta parin kuukauden palkalla omaa taloa jonka arvo on nykyään yli 200k? Ai miten niin palkan pitäisi olla 60€/h jotta se vastaisi 70-luvun minimipalkan ostovoimaa? Laiskoja ovat.
Kävin lääkärissä, mutta lääkäri oli varmaan jokin lapsi. Ainakin siltä näytti. Ei sellaisiin lapsennäköisiin lääkäreihin voi luottaa.
"Ota ruma mies. Kyllä otat. Hanki työpaikka, joku vaan. Ai mitkä rajoitteet?"
Vierailija kirjoitti:
Miksei nuoret tee niinkuin minä tein ja osta parin kuukauden palkalla omaa taloa jonka arvo on nykyään yli 200k? Ai miten niin palkan pitäisi olla 60€/h jotta se vastaisi 70-luvun minimipalkan ostovoimaa? Laiskoja ovat.
Ei kaikilla ollut silloin varaa omakotitaloon. Asuimme kerrostalossa ja tiukilla oltiin. Ei ollut hyvä palkka mun vanhemmilla. Ei matkusteltu tms.
"Minä otan kotiavaimesi vara-avaimeksi. Miksi ei saisi ottaa muka. Älä ole Niina paranoidi ja vainoharhainen! Minä pidän sen itselläni ja sinä otat minun avaimen. Minä en lupia kysele."
Turhasta valitat. Olisit voinut syntyä savannin kakkamajaan. Olisitko sitten onnellinen???
Onko teidän mummot boomereita? Jos on, kyseleekö ne teiltä tollasia, puhuuko ne noin? Boomerithan on noin vuosina 1945–1960 syntynyt sodanjälkeinen sukupolvi. Eipä silti, kyllä mä ihmettelen myös monia z-sukupolven ja sen jälkeen syntyneiden ulostuloja. Mutta se siitä, piisändlööv.
"Sinä olet salaliittoteoreetikko ja hörhö. Miten niin et käy ottamassa cov.piikkiä. Sinun veljesi ei myös ota, kapinoi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoriso käyttää vaan huumeita. Miksi se pää pitää saada sekaisin. Miedän nuoruudessa oli vaan alkoholi ja kyllä sillä pitää pärjätä eikä mitään kannabis touhuja. Ei kaikille huumeille paitsi alkoholille.
Voi kuule, Meidän Erkki kun sodasta tuli niin oli kyllä pahat vieroitusoireet pervitiinistä. Oltiin siinä lasten kanssa ihmeissään.
Ne aikajanat. Boomerit ei olleet syntyneet kun Erkki tuli sodasta eikä heidän erkkinsä ollut sodassa.
Mutta vastaa väitteeseen ettei ennen ollut huumeita.
Keksi väite millä boomeri petustelee sen. Älä hänen äitinsä suulla.
Pervitiinipulverin myynti lopetettiin kai 50 -luvun alkupuolella. Oliks se hota?
Ei ollut Hota. Amfetamiinia sisältäviä lääkkeitä oli kyllä, mutta eivät sisältäneet metamfetamiinia, joka oli Pervitinin vaikuttava aine.
Kävin poimimassa tuoreita mansikoita useamman tunnin, maksoin niistä yli satasen, istuin keittiössä viipaloimassa niitä loppupäivän, heitin pakasterasioihin ja sokeria päälle. Kyllä nyt kelpaa syödä mansikoita kun koko eteisen tilan vievä arkkupakastin on täynnä ja vanhimmat päiväykset ovat neljän vuoden takas. En välitä teollisista mansikoista, mutta nakkikeitto ei suinkaan lisäaineineen ole pahasta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin poimimassa tuoreita mansikoita useamman tunnin, maksoin niistä yli satasen, istuin keittiössä viipaloimassa niitä loppupäivän, heitin pakasterasioihin ja sokeria päälle. Kyllä nyt kelpaa syödä mansikoita kun koko eteisen tilan vievä arkkupakastin on täynnä ja vanhimmat päiväykset ovat neljän vuoden takas. En välitä teollisista mansikoista, mutta nakkikeitto ei suinkaan lisäaineineen ole pahasta.
Mistä sinä tiedät miten terveellidesti toiset syövät? Moni boomeri syö terveellisesti verrattuna pitsan syöjiin ja hampurilaisten, energiajuomien, alkoholien nauttijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän mummot boomereita? Jos on, kyseleekö ne teiltä tollasia, puhuuko ne noin? Boomerithan on noin vuosina 1945–1960 syntynyt sodanjälkeinen sukupolvi. Eipä silti, kyllä mä ihmettelen myös monia z-sukupolven ja sen jälkeen syntyneiden ulostuloja. Mutta se siitä, piisändlööv.
Mummojen 1945 - 1950 Erkit ei ainakaan sodassa olleet. Huvittaa lasten käsitykset millaista kulloinkin on ollut kun on aikakäsitykset ihan hukassa.
Nyt kuulkaas lopetatte pojanrötväkkeet sen puhumisen sen jumputtavan piitin päälle ja tyttelit sen vinkumisen ja kiekumisen ja rupiatte taasen laulamaan niinku ihmisten kuulupi.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia boomereita te oikein tunnette herranjestas? Äitini 82 v on ehkä iäkäs, mutta ei hän mikään hölmö ole, osaa köyttää nettipankkia, somea, nettiä jne, pelaa osakkeilla, reissaa sinkkukavereidensa kanssa ja seuraa aikaansa. Politiikkaa, tiedettä ja kulttuuria.
Hän ei ole boomeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummojen 1945 - 1950 Erkit ei ainakaan sodassa olleet. Huvittaa lasten käsitykset millaista kulloinkin on ollut kun on aikakäsitykset ihan hukassa.
Sodanjälkeinen sukupolvi. Sisälukutaito?
Pitäis ruveta valmistautumaan taas uuteen marjastuskauteen, se vaan että kotona on kolme ja mökillä kaksi pakastinta vielä täynnä. Kun ei lapsenlapsillekaan kelpaa itse säilötyt marjat ja omatekoinen jäätelö. Vaikkei ne ole vasta kun kolme vuotta vanhoja eikä edes montaa kertaa sulaneita.
Hei Pera! hik tuu poes sieltä ojasta hik saatiin töitä.
Sun eläkkeen ansaintalogiikan voi tarkastaa helposti kysymällä, että suostuisitko siihen, että jakaisitte ne eläkekassat keskenänne, pärjäisitte sitten niillä niillä ja minun nelikymppisen ei tarvisi maksaa ponziin enää ikinä yhtään mitään.
Ei taida löytyä suostujia.
Mun alin mahdollinen eläkeikä tulee alkamaan seiskalla ja eläkemaksut vie neljäsosan tuloista.