Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ ENSKAT PERJANTAINA ¤¤¤

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Jospas sitten taas istuisi Artun päikkäreiden ajaksi alas, kun kerta sain molemmat pesukoneetkin huutamaan.

Ai oli KARSSULILLAKIN ollut huono yö takana :( No, sulla on ainakin joku jolle kiukutella ja syyttää sitä huonoista unista, minä kun en voi olla vihainen kuin itelleni¿ *huoh* Mutta ehkä ens yönä sitten nukuttaa paremmin..? Toiveajattelua¿

KANDIN Noelillako jo hammas puhkeamassa? :) Onko ensimmäinen? Mä just eilen vanhemmalta siskoltani tiedustelin, että minkä ikäsenä ne hampaat yleensä puhkeaa, kun Arttu eilen kuolasi ihan valtaisasti ja oli normaalia kiukkuisempi ¿ minkä tosin pistän nyt ihan vaan yliväsymyksen piikkiin¿ No, mutta sisko sitten sanoi, että norm. siinä puolen vuoden iässä, vaikkakin on tosi yksilöllistä, niin enpä sitten usko, että kuolaaminen siihen vielä liittyy. Onko tässä reilu pari kuisena sellanen vaihe, että aletaan viemään kunnolla nyrkkiä yms. kaikkea käsiin osuvaa suuhun ja siksi sitten kuolaakin erittyy enempi??? Kun Arttu on jo hyvän aikaa ollut kunnon nyrkin imijä, mutta eiliseen asti kelpuutti kuitenkin aina tutin, kun sen vaan tunki suuhun nyrkin tilalle ¿ mutta eilen sylkäs aina sitä tuttia pois suusta ja piti vaan imeä lussuttaa kättä :O Eikä se nälkääkään ollut, oli juuri syönyt jne.

BURDE, joo, niin tuo siskonikin sanoi, että varmaan hormonit vaikuttaa siihen uneen¿ Ja toisaalta tajusin just, että tää unettomuus on kestäny siitä asti kuin menkat alkoi! Oisko se sitten siitä..?

ELOVENA, entä jos se NAN sopis sitten paremmin kuin kumpikaan Tutteleista??? Meillä Tutteli on kyllä sopinut, tosin olen kans parina päivänä ihmetellyt puklujen määrää ¿ liekö sitten normaalia välillä vai mikä on¿ Ja siitä tulikin mieleeni yleisesti kysymys:

??? Eli todella hölmö kysymys, mutta mistä se puklaaminen yleensä johtuu? Sopimattomasta ruoasta? Maha liian täysi? Vai kenties jotain muuta tai kaikkia näitä yhteensä???????? Arttu puklaa yleensä tosi vähän, mutta tiistaina, kun isoäiti antoi vahingossa Tuttelin sijasta Nania desin (toinen lapsenlapsi syö sitä, niin oli kotonaan sekoittanut tetrat), niin nyt Arttu on ke-pe puklaillut norm. enempi. Mutta voiko se pelkkä 1 desi vaikuttaa vielä parinkin pvn päästä, että jos se ei niinku sopinu sitten Artulle/maha ei ollut tottunut eri maitoon???

Oi, vähänkö ihanaa, kun Emiliina oli päässy muskariin! =D Se oliskin varmaan kiva harrastus¿ Hitsi, kun ei nyt muuttotohinoissa jaksa keskittyä miettimään, että mitä kaikkea sitä voiskaan Artun kanssa tehdä. No, kerta vkossa käydään nyt siellä babypacessa ja syksyllä toivottavasti mahdutaan vauvauimareihin mukaan, niin onhan sekin jotain. Mutta toi muskari-hommakin kuulostais kivalta!

KESIS, Artulla oli kastemekon alla ihan vaan valkoinen paita + puolipotkarit, ja toimituksen jälkeen vaihdettiin sellanen ¿siistimpi¿ kokopuku päälle. Ja taas tuli kysymys mieleen:

G: Montako vierasta teillä on ollut kastejuhlissanne mukana? Meillä oli kutsuttuja 41, joista 36 (me itse mukaan lukien) tuli paikalle. Miehen puoli sukua asuu samalla paikkakunnalla, niin oli jotenkin ¿pakko¿ kutsua kaikki¿ Omasta suvusta ei olleet kuin vanhemmat ja sisarukset perheineen. Kun mun mielestä se on vaan ihan lähimmille omaisille tarkotettu juhla¿ Mutta menihän se noinkin, ja kivaa oli. (Pidettiin juhlat srk-kodissa, ei oltais meille mahduttukaan.)

MASU-MAMMA, asun Järvenpäässä ja synnytin Hyvinkäällä, joten ei oltu samassa sairaalassa. Arvoin kyllä pitkään sairaaloiden välillä (Hyas, Nkl ja Kättäri), mutta mentiin sitten Hyvinkäälle, kun tutuin paikka.

Voi OPEN Ainoa¿ Toivottavasti mahakivut häviää ja vihdoin ois löytyny sopiva maito!

Ja VIIPERON Aleksi sekä MIAMIKIN Ida kipeinä :( Kovasti paranemisia!!!

HAN, on kyllä totta, että yksikin paremmin nukuttu yö tuo taas voimat takaisin :) Jospa se tästä. Ja kyllä sitä päivisin vielä väsyneenä jotenkuten jaksaa, mutta ne aamut ja sängystä nousut on pahimpia¿ Ei vaan millään jaksais.

Ja jep, maissivelli on varmaan paras aloitusvelli, näin luulisin/olen ymmärtänyt. Meillä ainakin on sopinut paremmin kuin hyvin.

PAJUSKAN perhekin siellä oli lätkää jännännyt, samma här¿ (Onks toi ees ruotsia??? Mulla oli lukiossakin ruotsin numero 5¿ ei pitäis varmaan edes yrittää XD) Viisuja en jaksanu eilen katella, vaan menin lätkän jälkeen suosiolla sänkyyn.

Mutta nyt meen keittämään taas porkkanoita ja teen lisää ¿sosetta¿ (enempi varmaan velliä muistutti viimeksikin...) Artulle, kun se näytti niin hyvin uppoavan. Ens vkolla vois koittaa bataattia sekaan¿ Ehkä¿ Mä oon kauhee pelkuri näissä kokeiluissa, kun en haluis toisen mahan menevän kovalle! Mutta on mulla nyt luumun lisäksi myös mallasta kaapissa odottamassa, jos näin käy¿ Mutta jos nyt rauhakseen etenee sillä porkkanalla :)

Heipat sitten taas kaikille!!!!!

Pi-Ki

Vierailija
22/31 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Voi kuule, älä suotta tunne " huono-äiti" -fiilistä pienestä lisämaidosta! Meillä sitä on mennyt päivittäin laitokselta asti (jolloin kätilötkin ihmetteli, kun ei reilu 20ml kahden pvn ikäiselle riittänyt, vaan piti hakea toinen samanlainen satsi heti perään!). Mä ainakin oon sitä mieltä, että äidin jaksaminen on kaikkein tärkeintä, ja jos se tarkoittaa silloin tällöin lisämaitoa, niin ei kyllä ole maailmaa kaatavaa :) Toisaalta voihan se olla se tiheän imun kausi teiän pojalla menossa, mutta silti... Teet ihan niinkuin itsestä parhaimmalta tuntuu!!! Jos tuntuu, että jaksat imettää ahkerasti ja usein, niin anna mennä vaan - mutta älä oikeasti tunne syyllisyyttä lisämaidostakaan. Parempihan se on, että lapsi saa tarpeeksi ruokaa ja äiti jaksaa. =D

Vaikka toisaalta tiedän sen " huono äiti" -tunteen, kun joitain vkoja sitten löysin täältä jonkun viestiketjun, missä arvosteltiin kovastikin äitejä, jotka eivät täysimetä... Mutta onneksi meistä ensikoista kaikki tukevat toisiaan eikä täällä arvostella ketään teoistaan/tekemättä jättämisistään! Kyllä jokainen äiti lapsensa parhaan tietää :)

Koitahan jaksaa!!!

Pi-Ki ja Arttu askeleen taas lähempänä 10vkon ikää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Meillä ollaan oltu valveilla melkeistä koko päivä. Nyt on neiti torkkunut rintarepussa about 30min. Täytyy kohta yrittää siirtää sänkyyn, ei kyllä varmaan onnistu. :) Kamalan pitkä pino oli tullut, lueskelin kyllä kaikki, mutta eipä ehdi kommentoida kaikille ¿ antanette anteeksi.

KIITOS kaikille maidon säilömisestä yms kommentoineille. Ostin tänään sen Avant isis-pumpun ja kohta pitäis alkaa testaamaan onnistunko pumppailemaan neidille iltapalaa. ;) Olisi nimittäin tarkoitus karata vähän kaupungille siskon kanssa ihmettelemään iltaelämää.. hih!

Huonosti nukuttuja öitä oli ollut muutamalla.. Samma här. Tai siis neiti kyllä nukkui taas sellasia 3h putkia mutta piti aina about 1h itkusessiot siellä välissä. Ja kun lätkät + euroviisut piti katsoa niin arvaahan sitä että oli aamulla väsy.

KESIS ¿ löytyikö kivaa päällepantavaa kaupoista? :) Mä en kyllä uskalla ostaa yhtään mitään vielä vähään aikaan. Täytyy yrittää tässä lähipäivinä tonkia kesävaatelaatikot auki, josko sieltä löytyis jotain sopivaa ¿ sekä arkeen että ristiäisiin. Ja tonne treffipinoon vastasinkin että ei varmaankaan päästä huomenna treffeille, mutta jos ihme tapahtuu, niin tiedän mihin tulla.. Oliko se nyt sit klo 13 vai 14?

VIIPEROn Aleksille pikaista paranemista flunssasta. Ei oo kivaa olla pipinä.. :(

PI-KI kyseli kastejuhlista, kuinka paljon vieraita.. Meillä pidetään ristiäiset kotona ja minä olen tyrannimaisesti päättänyt että muita ei kutsuta kuin omat sisarukset (molempien siskot puolisoineen ovat tulevia kummeja) ja omat vanhemmat sekä isovanhemmat. Muita sukulaisia tai ystäviä ei.. Musta on kivempi kun on vain lähisuku paikalla ja vähän ¿intiimimpi¿ tapahtuma ¿ mies olisi halunnut isommat kekkerit. Hän kun ei kuulu kirkkoon niin omin itselleni sitten oikeuden päättää julhista. ;)

Ok, nyt on pakko mennä opettelemaan sitä pumpun käyttöä (mä oon siis ihan ¿blondi¿ sen kanssa, katotaan onnistuuko lainkaan..), kun 1,5h päästä pitäis olla jo kaupungilla ihmisen näköisenä. Mukavata perjantai-iltaa kaikille!

Mammis + Tiitiäinen[/color]

Vierailija
24/31 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kutsuttuna 16 vierasta joista yksi lapsi..paikalla oli 15 heistä, me itse ja pappi.

Oli meille ihan maksimi määrä mitä omaan kotiin saatiin mahtumaan. Ja jos olisi lähdetty laajentamaan kutsuttujen määrää, olisi ollut tosi vaikea vetää raja ketkä kutsutaan ketä ei ja homma olisi paisunut ihan äly suureksi.

Nytkin me jouduttiin siirtämään juhlien ajaksi vaatehuoneeseen miehen herkästi hajoavat ja suhteellisen arvokkaat stereolaitteet ja kajarit, tv tasoineen ja tietokonepöytä ja laitteet samalla tietty. Näin saatiin laitettua tuolit seinustoille seisovan pöydän ympäriltä ja tila kastepöydällekin sekä hieman happea.(Meillähän on vaan kaksio kotina).

Olisi ollut kyllä ihana kutsua kaikki ja pitää oikein isot juhlat, mut oli nää hyvät-herkät,lämmin henkiset ja kodikkaat.

:)

Ehkä meille sit joskus tulee isot (tai siis näitä juhlia isommat)häät jos mennään naimisiin.

Vierailija
25/31 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Vai lähtee se MAMMIS, tuulettumaan ;) Mulla tuli tänään aivan todella outo mielihalu, nimittäin olis mukavaa olla pitkästä aikaa ihan todella kovassa kaatokännissä, heittää kaikki estot narikkaan ja olla aivan idiootti vailla mitään tolkkua ja häpyä! :D Yleensä en kyllä tykkää olla kännissä, mutta.... En oo tainnut tuiskeessa olla piiiitkään aikaan. Viimeksi juhannusfestareilla vuonna 2005 olin kovassa " bilekunnossa" , kun olin juuri lähtöä edeltävänä päivänä saanut tietää päässeeni opiskelemaan ja olin aivan tohkeissani. Aloitin jo menomatkalla " sivistyneen siemailun" (=join miehen tekemää kiljua suoraan kanisterista :DDD) ja kun päästiin paikanpäälle, olin jo hyvissä meiningeissä. Hahhahaaa, se oli kyllä hauskaa :) Mukava muistella näitä (hauskoja ja onnistuneita känniseikkailuja). Mistäköhän tuo kumma mielihalu tulee? Kun tosiaan yleensä en nauti humalatilasta alkuunkaan, useimmiten tulee huono olo eikä ole yhtään sen enempi hauskaa kuin selvinpäinkään (ja lisäksi se huono olo ja krapula :p) Outoa.

Nojoo, pitipä tuokin nyt paljastaa. Nyt enskat pitää mua hirviönä, joka vaan haaveilee ryyppäämisestä :( Mutta nyt kun tästä puhutaan, niin tuli mieleen pieni GALLUP:

Otatko vai streittaatko? Otatko koskaan " kunnolla" ? :D Tai oletko koskaan ottanut kunnolla?

ja PI-KIN ristiäiskyselyyn: meillä oli 19 henkilöä paikalla, mukaanlukien me kolme ja pappi. Haluttiin pitää tilaisuus ainoastaan perheensisäisenä intiiminä juhlana. Eli paikalla oli meidän lisäksi Sampon isovanhemmat, kaksi isomummua, Sampon eno ja täti, 3 setää sekä kummit ja toisen kummin avopuoliso. Ja oikein kivat pikkujuhalt olikin. Ei meidän kaksioon kyllä enempää sakkia olis mahtunutkaan (vaikka kohtuullisen kokoinen kaksio onkin). Oon kyllä käsittänyt, että yleensäkin ristiäiset on tällainen ihan perheen kesken vietettävä juhla, mutta kyllä siinäkin voi tehdä juuri niinkuin itsestä tuntuu hyvältä. :) Missään ei sanota, etteikö voisi kutsua vaikka 200 vierasta, jos huvittaa ja jaksaa järjestää niin isot juhlat :D

Joops, Sampo kutsuu :)

Han ja Sampo 3kk[/color]

Vierailija
26/31 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han pisti sitten perjantain kunniaksi gallupin. =D Täällä on mamma, joka ei sylje tuoppiin. Mistään kauheista känneistä en tykkää, vaikka niitäkin hamasta nuoruudesta (ja nolona vähän myöhemmältäkin ajalta) löytyy. Kuiva siideri ja punkku uppoo hyvin, ja kohtuudella olen nauttinut myös Emmin syntymän jälkeen. Pieni hiprakka on kivaa, mutta nykyään tulee ihan liian helposti kankkunen. =S

Pi-Ki kyseli ristiäisistä: meillä pidettiin ristiäiset kotona ja paikalla oli 16 aikuista (mukaanluettuna me itse ja pappi) ja Emmi. Kastemekkona Emmillä oli neulottu mekko, jonka langat on kehrännyt miehen isomummo ja neulonut miehen äiti. Samassa koltussa on kastettu myös mies ja hänen siskonsa. Mekon alla Emmillä oli valkoinen body, missä oli röyhelökaulus ja valkoiset sukkikset. Kasteen jälkeen vaihdettiin Emmille vaaleanpunainen velourpuku, joka oltiin saatu lahjaksi, kun Emmi syntyi.

Poppikselle piti sanomani jo aiemmin, että kyllä olis tarkoitus jatkaa nyt ihan aktiivisesti ratsastusta. Se kun olis nyt Emmin syntymän jälkeen mulle eka oma harrastus, jos ei kaupassa käyntiä lasketa ;o)

Ostin muuten eilen Emmille turvaistuimen (Britaxin Two Way Eliten) ja Carenan matkarattaat. Kyllä nyt kelpaa liikkua. No, turvaistuin meni vielä hetkeksi säilöön, mutta rattaat testattiin jo eilen. Oli meinaan ihanan näppärät.

Emmi simahti jo. Saas nähdä, onko vain tirsat, vai jokon ihan yöunet. Jos on yöunet, niin kuinkahan aikaisin aamu alkaakaan... No, mä menen nyt tavaamaan tuota Pantleyn kirjaa.

-Amy ja Emmi-

Vierailija
27/31 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua, viime vuoden sitä odotti aina perjantaita kun silloin paukkui viikot, nykyään perjantai tulee ihan yllättäen ja tajuaakin että mieskin on kotona pari päivää:)

meillä menee tuttuun tapaan. tällä viikolla ollut yksi huonompi yö, mutta muuten ne on menneet ihan ok ja päikkäreitäkin nukutaan vaihtelevasti. neiti on löytänyt itsestään uuden äänen, ei enää iltaisin karju väsyneenä kurkku suorana vaan enemminkin tulee sellainen surkea " mmmmmm.....ängngngngngngngng....." mutta toisaalta hän myös naureskelee ihan hirmuisesti:) hellyttävää:)

mesehän täällä on monella. jos joku kaipaa vielä yhden nimen listaan niin nurmiminna@hotmail.com en tuota mailia muuten käytä, mutta meseen on näppärä. tai jos joku haluaa linkin ronjan kuviin joita löytyy netistä (mutten viitti tänne laittaa linkkiä kun on kylpykuvat ja kaikki) niin voin tuon mailin kautta laittaa parempaa osoitetta ja linkkiä.

huomenna taidetaankin mennä testaan meidän uusia matkarattaita kun pitää mennä lielahteen kauppoja kierteleen niin ei tartte sit autookaan joka välissä siirrellä. oisin testannut jo tänään kaupungilla, mut kun mummu oli menossa tytön kaa iltapäivästä kävelylle niin otin nuo yhdistelmät matkaan. käytiin ostaan tytölle kesähattu:)

poppiksen emiliina on varmaan ollut ihana näky muskarissa:) mäkin oon aatellut että jos sitä syksyllä kattois jos omalta kylältä löytyis

kesis: niin se vaan alkaa leikkimatto saamaan uusia ulottuvuuksia. meilläkin sitä ensin katseltiin kun oli värejä. sit ruvettiin huitomaan ja potkimaan elukoita ihan raivopäisenä. viime viikolla neiti oppi tarttumaan sellasta siiliä jaloista ja saa vedettyä sitä itseään kohti. (eli on sellanen " jousitettu" lelu) pari ekaa kertaa olin keittiössä ja kuuntelin et mikä ihmeen ääni toi on, mut siilihän se:) mustakin siinä tekstissä lukee hihi hiii, toi puku oli meille sopivasti passeli pääsiäisenä, sopi hyvin teemaan:)

sormuksistakin täällä on tainnut olla puhetta joku aika sitten. mä suunnittelin ite sellasen kalevala-sormuksen, silloin kun pari vuotta sitten sitä kovasti mainostettiin tuota suunnittelu-hommelia. on sellainen valkokultainen (kuten kihlakin, en siedä keltakultaa:)) jossa lukee te amo (ymmärtääkseni " rakastan sinua" , mutta kieli-ihmiset voi korjata) ja noiden sanojen välissä on sellainen pieni timantti. aika simppeli sormus siis, eikä tuota tekstiäkään huomaa ellei suht läheltä katso.

menkat, juu ei oo näkynyt.

miamik: mä kyllä kateellisena luen noita monelta teillä herätään. meillä herätään aamuisin klo 5-6. tyttö kyllä menee ekoille päikkiksille sit jo kasin aikaan, mut kun mä en osaa nukkua päikkäreitä aamupäivisin.

kaikille enska-ainoille myöhästynyttä nimipäivää:) meillä meni tytön nimpparit tänä vuonna muilta kun meiltä ohi, kun nimpparipäivä osu helmikuun alkuun ja nimijuhla oli helmikuun lopulla

pi-ki: mä en ainakaan tiedä mistä tuo puklailu johtuu. ronja puklaa tissimaidon ja nanin, tutteli pysyy sisällä meilläkin. alusta asti on tosi paljon puklaillut " ylimääräisiä se vaan pistää pihalle" on meille neuvolassa sanoneet niin lääkäri kun terkkakin. meidän nimijuhlassa oli meidän molempien vanhemmat, apen uusi vaimo, molempien veljet perheineen eli tulisko tosta sit jotain 11 aikuista ja 2 lasta +me 3 (tosin toi on hyvin meidän häihin verrattuna joissa oli kolme vierasta:))

han: joskus tuli otettua enemmänkin, mutta viime aikoina ennen raskautta vähemmän. lähinnä ruuan kanssa viiniä. mut just vappuna muistelin niin kunnon vappuja pari vuotta sitten, kestivät monta päivää ja kunnon teekkarimeiningillä (mies kun on teekkari ja minä tietty mukana juhlin:)) viime kuussa tuli vuosi edellisestä kerrasta kun enempi join. ei kun, kävinhän mä pari viikkoa sitten kaverilla hänen mammaloman alkamista juhlistamassa ja pari gin tonicia ja sidukkaa join, ja se tuntu jo paljolsta se tässä vaiheessa:) '

millaset carenat emmi sai? ronjalla on pinkit easyt:)

jeppis, nyt katsoon loput hauskoista kotivideoista, on ihan mun lempparisarja:)

tikru ja rontti n.4,5kk

Vierailija
28/31 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noelin nimiäisiin oli kutsuttu muistaakseni päälle 50 ihmistä, mutta ei mun tahdosta vaan miehen! Heillä on iso suku, ja miehelle " lähisuku" sisältää serkutkin... Joten munkin oli sitten kutsuttava ei-niin-läheinen-mutta-suurehko sukuni tasapuolisuuden vuoksi ;) Onneksi osa jätti tulematta, reilut 40 taisi olla paikalla loppujen lopuksi. Ehkä noin 25 sukulaista ja vielä vajaat 15 kaveria/perhetuttua. Niin ja pidettiin anopin kotona. Ahdasta oli!

Hanin alkoholigallupiin: kyllä mäkin kovasti kaipailen paria kunnon lasillista punaviiniä, ei siis mitään 12cl tipsausta! Ennen Noelia mä aina joskus tissuttelin kotona ihan itsekseni punaviinillä; istuin lasi kädessä sohvalla ja kuuntelin kaikkia niitä levyjä mitä mies inhoaa :) Sitten kävin salaa tupakalla (en polta normaalisti) ja hipsin nukkumaan tyytyväisenä.

En mä varsinaisesti sellaista baarikänniä kaipaa, mä kerkisin niin hirveästi harrastamaan sitä siinä 18 vuoden molemmin puolin. Siellä meidän sisäoppilaitoksessa briteissä tarjoiltiin myös 17-vuotiaille (eikä lähipubissakaan kysytty papereita), ja voitte kuvitella, että mm. 2e maksavat tequilashotit tekivät kauppansa! Myöskin Ausseissa tuli perehdyttyä kaljan makuun aika tarkasti, sitä kun vieraanvaraisesti tungettiin kouraan joka paikassa :)

Ausseista tulikin mieleen, et piti tiedustella Poppiksen tarkempaa kotipaikkaa... Muistanko ihan väärin, että olet jostain Sydneyn lähimailta? NSW alueelta? Ja hienoa jos maltat puhua tytölle englantia, se kiittää sitten isona kun on (edes jotenkuten) kaksikielinen! Niin ja täytyy vielä sulle tunnusta, että mäkin luulin sun nimimerkin olevan Poppipau siihen asti, kunnes joku muu kertoi luulleensa niin :D Piti oikein tarkistaa et mikäs se sitten on!

Noel nukkuu jo, joten mä taidan siirtyä telkkarin ääreen hetkeksi. Niin muuten, onko ne huomisen treffit klo 13 vai 14?

Kandi & poika 4kk+

Vierailija
29/31 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipero, en enää keitä Ainolle vettä Almironia varten paitsi jos ollaan lähdössä lietsuun ja haluan veden jäähtyvän sopivan lämpöiseksi. Otan hanasta aina kylmää vettä ja lämmitän mikrossa, on tosi näppärää. Ainolle aloitin puuron sillä Muksun riisipuurolla ja tein sen veteen koska Aino ei kumma kyllä sitä suostu syömään jos sen tekee Almironiin (ilmeisesti maku ei sitten neidin mielestä ole hyvä). Voit ihan hyvin tehdä rintamaitoon sen puuron, onhan se sitten ravitsevampaa. Nykyään Aino syö tuota Sinlac-puuroa ja senkin teen veteen, koska siinä jauheessa itsessään on aika paljon kalsiumia. Toivottavasti Aleksi pian paranee flunssasta!

MiaMik, voisitteko vähän lähettää meille unihiekkaa kun teillä niin ihanan pitkään nukutaan! Meillä on taas Aino alkanut heräämään seiskalta, muutamana päivänähän nukkui jopa kasiin. :) Meillä ei matkimisesta ole näkynyt merkkejä, olen kyllä näyttänyt Ainolle mallia että miten ryömitään mutta ei matki ei. Taas siis Ainohan osaa jo ryömiä, mutta ryömii vain silloin kun on toooosi kiva lelu mitä tavoitella. :D Muutaman kerran se on innostunut siihen ryömimiseen mutta ei yleensä.

Pajuskalle teretulemast tähän mukavaan Enskaporukkaan! =)

Tinsula, jokohan oon sua onnitellut ja toivottanut tervetulleeksi poppooseen? En muista, huttupää. Mutta kiva siis kun olet liittynyt porukkaan! Oon jo kauemman aikaa tuota Ergoreppua katsellut ¿sillä silmällä¿ (heh) ja nyt bongasin täältä Vauvan osta ja myy ¿palstalta pari kertaa käytetyn joka on pari kymppiä halvempi kuin uusi. Huomenna haen sen, toivottavasti on hyvä. Käytetyn ostamisessa on tietenkin aina riskinsä mutta ihan periaatteesta en halua ostaa kaikkea uutena. Tosi suolainen on kyllä sen hinta!

Pi-Ki, kyllä mä vähän itseäni syytän kun menen aina toivottoman myöhään nukkumaan ja jos on hulinayö niin eihän siinä ehdi sitten riittävästi saada unta. Toi unettomuus kuuluu tosiaan asiaan, mullakin oli sitä aikanaan. Oli ihan hirveetä valvoa syöttövälejä kun vauva ja mies tuhisi tyytyväisenä vieressä ja itse ei vaan saanut unta. Meillä oli ristiäiset lähikirkolla, koska ei sitä 20 henkeä olis saatu mukavasti kotiimme mahtumaan. Eikä kyllä astioitakaan olisi ollut riittävästi. Kutsuttiin vaan Ainon isovanhemmat, kummit ja tädit ja sedät ja mun paras ystävä.

Han, mä en varsinaisesti kaipaa kaatokänniä, mutta huppelissa olisi kiva olla. Mulla nimittäin kaatokännistä seuraa aina kaamea krapula ja sitä en kyllä kaipaa. Olisi kyllä kiva olla joskus vaan ihan huoleton, nyt en uskalla ottaa kuin siiderin max kaksi, koska huppeli tulee nopsasti ja varoittamatta ja lapsen käsittely ei sitten kyllä enää ole kovin varmaa. Mutta en siis lasiin sylje minäkään ja oon kyllä oman osani noista kaatokänneistä nauttinut¿ joskus vähän huonoinkin seurauksin. Mulla on aina ollut aika huono viinapää, joten eipä siihen kyllä ole paljoa tarvittu.

Kiitoksia muuten nimipäiväonnitteluista ja myöhästyneet onnittelut kaimille Ainon puolesta. Väsyneeltä mammalta meni koko nimmarihuuma vähän ohi. No sai Aino tänään pienen nimmarilahjan. =)

Meillä oli sitten vallan erikoinen päivä tänään. Koko perhe tosi pahalla tuulella heti aamusta. Aino oksensi aamumaidon eikä muuten koko päivänä suostunut oikein hyvin syömään. Neuvolassa käytiin ja oltiin siellä kauan, 1,5 h! Juteltiin neuvolan tätsyn kanssa kaikenlaista, muun muassa mun työkuvioista kun terveydenhoitajaksi opiskelusta haaveilen ja taisi mennä tätsyn lounastuntikin siinä höpistessä. Ainon tuoreet mitat 6.8 kg ja 67.5 cm. Seuraavaksi tätsy suositteli kokeilemaan kanaa, proteiinia tarvitsisi Aino enemmän ja lihaa kuulemma pitäisi kahdesti päivässä Ainolle antaa (niin kuin Opekin kirjoitteli jokin aika sitten, eikö vaan).

No, neuvolan jälkeen mentiin Jumboon. Menin ruokaostoksille ja mies sitten Ainon kanssa hoiteli omia asioitaan. Kun treffattiin, oli Aino tehnyt tosi haisevat ripulit ja kaatanut nokkamukista kaikki vedet päälleen. Kiukustuin kyllä vähän ettei herra sitten tajunnut mennä vaihtamaan neitiä kuiviin, varmaan tosi mukava olla ihan märkä. Kaiken kommelluksen jälkeen tultiin kotiin ja nukuttiin koko poppoo 1,5 h ja oltiin kuin uusia ihmisiä! :D Kyllä uni tekee ihmeitä!

Joskus vaan mua ottaa tosi paljon pannuun tuo miehen avuttomuus ja ollaan siitä puhuttukin että voisiko hän vähän enemmän yrittää auttaa ja näin, meillähän mä hoidan pääasiassa Ainon ja kodin, mies ei hirveemmin osallistu. Haluaisi kyllä mutta ei aina tiedä mitä pitäisi tehdä, rutiinit ei ole oikein hallussa ja kun Ainolla on tuo ¿vain äiti kelpaa¿ ¿kausi niin eihän Aino sitten anna isin syöttää tai nukuttaa. Mutta kai se ajan kanssa helpottaa, mieskin varmaan enemmän auttaa jos nätisti pyydän (mulla tapana hermostua saman tien) ja kun Aino vähän kasvaa.

Tällaista vuodatusta tänään.

Treffeille klo 13 ollaan tulossa, sopii meillekin paremmin. Huomiseen siis ja hyvää viikonloppua niille keitä ei huomenna nähdä!

Karssuli & Aino

Vierailija
30/31 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinpä minäkin Ainosta kuva-albumin, löytyy täältä:

http://s201.photobucket.com/albums/aa179/Karssuli/

Vierailija
31/31 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ootko lisäillyt Ainon sapuskaan öljyä? Meillähän oli öljyä jo 2 k iästä ensin maidon joukossa ja nyt se rav. terapeutti vielä kehotti aina ruokiin lisäämään, että yhteensä saisi tulla joku 10 ml/ päivä. Siis ihan tavis rypsiöljyä, rasva on hyvää vauvoille ;)) Varmaan olis teidänkin neidille hyväksi, noitten lihojen sun muitten lisäksi.

Ja mun piti jo aiemmin sulle suositella piltin kasvis-porsaanlihaa, se on ainakin meille sopinut ja kelpaa hyvin, oikeestaan ainoa täysin sopiva noista kaupan ruuista :) Ja lihathan me aloitettiin lampaasta, se kun ei kuulemma allergisoi. Seuraavana otettiin kalkkuna, kun se on ehkä jotenkin " parempaa" kun kana ;) Ja siinä kaupan soseessa on se possukin

tullut koitettua.

Nyt nukkumaan, Aino on nukkunut jo kohta 2 tuntia, pari kertaa vaan on itkenyt välissä :( Vielä taitaa masu olla hiukan kipeä.

t. Ope ja nukkuva Aino