¤¤¤¤ ENSKAT PERJANTAINA ¤¤¤
Kommentit (31)
[color=green]*huoh* Väsymys ei ota loppuakseen... En tajua, miks on jo 4 yötä mennyt niin, etten ole edes 3 tuntia saanut putkeen nukuttua, vaikka Arttu nukkuisikin. Ja eilen poitsu ei nukkunut kuin kahdet 30min päikkärit, mitkä on sille TOSI vähän, eli en voinut nukkua päivälläkään... No, onneks on vkonloppu edessä ja saan aina aamuisin nukkua pitkään, kun mies " vie Artun mennessään" . Oisko toi valo ja kevät sitten syynä, ettei uni meinaa tulla...tai jotain...
PAJUSKAlle vaan tervetulotoivotus! Mukaan mahtuu aina. Meillä on sitten lapsilla n.2vkon ikäero =D Ja korvikkeella mennään täälläkin, ainoastaan enää yöllä imetän, kun muuten Arttu vaan tappelee tissillä ja " murisee" sille, kun ei maitoa vaan enää tule. Lisäks annan kans välillä luumua ja iltaisin maissivelliä. Pottua koitettiin maistella, mutta siitä meni vähän maha kovalle. Nyt maisteltiin pelkkää porkkanaa eilen (ihan vaan pari teelusikallista), ja se näyttäis menevän, eikä masuvaivoja ilmaantunu. Jos sitä nyt maistelis jokusen päivän tässä, ja kattelis tilannetta. Jätkä syö niin vallattomia määriä, että pakko koittaa jo vähän muutakin kuin maitoa, kun muuten masu on " jalkapallona" koko ajan. (Vannoin kyllä sen potun jälkeen itselleni, etten koita viikkoihin mitään, mutta ei auta...ei oo kiva kattoo, kun aina on maha pömpöllään jne.)
NINCAkin oli käyny kirjoittelemassa kuulumisia :) Kyllä se aika tosiaan rientää nopeesti... Mullakin kohta jo 10 vkoa synnytyksestä, ei uskois...
MASU-MAMMAN Benjamin on muuten vaan 3pvää vanhempi kuin Arttu =D Just tajusin, hih!
Voi kauhistus, kun meninkin tunkemaan sormukset toissa päivänä takasin sormeen... Nyt ne ei lähde taas irti, kun on niin kamala turvotus... Ja onpa tosi nätin näköistä, kun puristuu semmoset makkarat siihen päälle...höh!
Mutta lähden tästä meikkailemaan, niin pääsee kaupoille jälleen pyörimään. En jaksa jotenkin olla sisätiloissa kotona...
Hyvää vkonloppua kaikille!!!!!!!!!!!!!!! =D
Pi-Ki ja Arttu almost 10vkoa
Huhuilen vielä pk-seudun enskoja, että treffeille kaikki huomenna! AA, pääsetkö tulemaan? Entäs Iiris?
Nyt se Noelin hammas taitaa puhjeta. Näkyy jo valkoisena selkeänä kohoumana ikenessä. Ei vielä tunnu tulleen läpi, mutta poika oli eilenkin kiukkuinen kuin ampiainen koko päivän. Puhkeaisi nyt, niin ei tarvitsisi kuunnella sitä räyhäystä päivätolkulla! Muuten tuo hymyilee kuin hangon keksi, mutta kiukkuillessaan on kyllä ihan sietämätön välillä :)
Karssulilla oli sitten vähän huonompi yö :/ Meillä mies ei yleensä onnistu herättämään vauvaa, mutta mä herään pienimmästäkin kolauksesta. Miehelle jäi mun raskausajalta tapa käydä yöllä vessassa, ja nyt se ei pääse siitä eroon. Ärsyttävää herätä siihen, että yksi kömpii kesken makeimpien unien mun jalkojen yli!
Eipä mulla kummempia. Edelleen huhuilen niitä harvoja 6kk täysimettäneitä, tai edes lähelle sitä jaksaneita/pystyneitä! Kertokaa miten sujui vikat viikot!
Kandi & Noel, 8pv vaille 5kk
Karssuli: Heidi on kans nykyään hirmunen unissaan-touhottaja. Kääntyilee ja huitoo... Menee poikittain sänkyyn, jne... Eli siis välillä on mullakin vaikeuksia nukkua. :) Mä oon kans miettiny pinnistä, mutta äh... En tiä. Meidän makkariin kun se ei mahdu, kun täällä uudessa on pienempi makkari kun edellisessä kämpässä.
Piki: Mitä mä muistelen, ni aika monet pikkupikku vauvojen äidit on jossain vaiheessa sanonu samaa, että ei saa yöllä välttämättä nukuttua vaikka vauva nukkuis. Voihan se olla tää kevät ja valo, mutta oman osansa voi tuoda myös hormonit... Ja se että vaikka olis väsyny, ni kroppa käy ylikierroksilla...
Jaahas.. Taidan mennä jatkaa aamupuuhia. Kivaa kun mies on aamusta kotona. Niillä on joku tuotantokatsauspäivä klo 12-20 jossain tanssipaikassa... ja sinne saa jäädä humppaamaan sen jälkeen... Mutta ei mies aio, vaikka kehotinkin. ;) Meneekös MiaMik sun mies sinne????
Burde ja Heidi 7,5kk
Rasmus on siis syöny Tuttelia jo pitkään, mutta puklaillu sitä tosi paljon, suuria määriä on lentänyt lattialle ja ties mihin, ja monenkin tunnin päästä syömisestä, mutta muita oireita ei ole ollut. Sanoin tästä sitten neuvolassa ja terveydenhoitaja neuvoi kokeilemaan tutteli omneota. Nyt sitten on pari päivää kokeiltu, Rasmus just kakkas ja se oli ihan hirveän hajuista ja ihan vihreää eli voiko olla niin että tämä omneo sopii vielä huonommin kuin tavallinen tutteli vai teenkö liian nopeita johtopäätöksiä eli pitäis kattoa omneolla vielä muutama päivä, että vatsa ehtii tottua vai mitä teen? Rasmus on minusta ollut kärttysempikin. Kyllä omneostakin tulee puklua, mutta aika minimaalisesti. Rasmus on kyllä nyt röyhtäilly tosi paljon, mutta mitään ei nouse kuitenkaan ylös. En mä osaa muuta kertoa. Mulla on myös sellainen olo muutenkin, että turhaan aloin vekslaamaan noiden maitojen kanssa :(
Elovena ja Rasmus
[color=CD1076]Ja taas alkais viikonloppu..=) Onpas jännää kun on viisut ja äitienpäiväkin tiedossa =)
Eilen käytiin sit siellä muskarissa! Emiliina oli paikan nuorin ja vauvoja oli yhteensä 10. Äiskä ei kauheesti osannut vielä laulaa mukana ja hyppyytelläkään ei viitsinyt, mutta kuunneltiin ja heiluttiin mukana..=) Tyttö vaan ihmetteli ja puhalteli sylkikuplia sen puolen tunnin ajan..=) Ajattelin mennä uudestaankin kun sit ens kuussa ne kuitenki loppuu..
Ope ei varmaan ehdi nähdä tätä kun on TYKS:ssä, mutta enhän mä perjantaisin ikinä kerkiikään " normaaliaikaan" vaunutteleen kun on siivouspäivä..=)
Kesis oli saanut hienot matkarattaat! kiva homma..me raahataan vielä noita yhdistelmiä..=)
Pajuskalle tervetuloa! Kyllä mä muistan sut tuolta odotuspuolelta jo..=) Hieno nimi pojalla! =)
Nyt pitää aloittaa siivousta..mukavaa perjantaita kaikille!
t. poppis ja Emiliina 3kk+
[color=hotpink]
Ollaan kohta lähdössä käymään mun työpaikalla, pakkohan se on se dippatyö vihdoin saattaa päätökseen...
Mutta sitä ennen mun on pakko kysyä: Mitä siinä viime vuoden äp:n potkuhousuissa ja bodyssa lukee jäniksen alla? Siis se valkopohjainen, jossa on jotain keltasävyisiä tipuja sun muita. Poitsulla oli se eilen ekaa kertaa päällä (mä en oikein pidä noita potkareita kovin kätevinä) ja joka kerta imettäessä mä tuijottelin niitä tekstejä saamatta selvää. Hihi jotain... Ei kai jäniksen alla voi lukea hiiri? Päähän tässä sekoaa ;-) On mullakin ongelmat!
Iltapäivällä meenkin ostamaan itselleni vaatteita poitsun ristiäisiin (ensi torstaina) ja mies jää lapsenvahdiksi. Ei oikein noi vaunut sovi sovituskoppeihin. Mitä muuten lapselle yleensä puetaan kastemekon alle? Ei kai sitä mekkoa pidetä muuten, kuin toimituksen ajan?
Ja sitten vielä tärkein: Poitsu on oppinut jumppamatolla ollessaan huitomaan nyrkillä siinä kaaressa roikkuvaa possua, joka kilisee. Mä ensin luulin vahingoksi, mutta ei se kyllä ole! Tuijottaa ensin possua silmä kovana, sitten huitaisee ja hihkuu kun saa kilinää aikaiseksi. Uskomattoman hieno temppu! Ja vielä alkuviikolla toinen vaan makaili ja katsoi minne sattuu...
Nyt pitää mennä, että ollaan edes yhden kerran ajoissa jossain (mä olen krooninen myöhästelijä, olin jo ennen vauvaa...)
Hauskaa viikonloppua!
Kesis ja poju 5vkoa ja risat
[color=CD1076]Mäkin oon lukenu sitä tekstiä tuhat kertaa ja ensin se näytti, että siinä lukee Hihi hiiri..MUTTA..siinähän onkin sen tokan sanan päällä 4 pistettä..oisko ne vaan vähän huonossa paikassa eli siinä lukis Hihi hiiii? =D Nää on tärkeitä asioita joo! =D
t. poppis
NINCA kyseli käsivaivoista odotusaikana.
Mulla oli kyllä kädessä ongelma mut ei johtunut pelkästään rannekanava jutusta.
Meillä oli silloin akuuttina päällä uuden asunnon rmeppa,joka on mun heiniä tässä perheessä. Tapettia irrottaessani sain ilmeisesti lihakset jumiin niskasta ja siinä samalla myös jonkin hermon pinteeseen koska joulu aaton aattoa edeltävänä yönä heräsin hurjiin kramppi kipuihin koko oikean käsivarren ja olan alueella. Käsi täysin voimaton ja kuin tulessa. Olin siitä yhden Kätilöopistolla sisällä hetken ja kädessä ei ollut näkyvää turvotusta, mut rannekanavan tukkeuman arveltiin olevan kuitenkin osasyyllinen kaikkeen.
Juoksin eri lääkäreillä, söin Kättärin määräämiä lääkkeitä, koin kauan kovaa tuskaa ja sain osakseni syytöksiä yksityiseltä urheilulääkäriltä et teen itsestäni ja lapsesta narkkarin jos syön synnytyslääkärin kirjoittamia lääkkeitä enää. Hermoratoja ei kuvattu raskauden takia ja leikkauksella uhkailtiin usein, ettei kuulemma muuten parane kun on noin yllättäin ilmaantunut niin ei voisi olla rasitusvamma. Kipu oli sietämätön ja minä käytännössä kädetön. Mikään ei pysynyt kädessä ja kipu teki olemisen hyvin yksipuoliseksi. Maatessa käsi tuntui paremmalta, mut jos kauan makasi niin muu kroppa meni jumiin ja käsi oireili niin ettei enää ojentunut kunnolla jne.
Eniten huolta aiheutti lähestyvä synnytys ja vauvan hoito, miten sen tekee jos ei käsi toimi. Noin kk ennen synnytystä joka tuli pari viikkoa etuajassa, pystyin vähentämään lääkkeitä aika huomattavasti ihan yllättäin ja viikkoa enne kipu oli vain ajoittaista ja paljon lievempää. Synnytyksen jälkeen käsi ei ole enää oireillut,mutta voimat ei ole vieläkään ennallaan. Mulle ei puhuttu mitään jatkokontrollista, se on mun oma asia ja huoli kun en enää ole raskaana niin voin kuulemma hoidattaa mahd käsivaivat missä vaan parhaaksi näen, Kättäriä ei kiinnosta onko mun käsi enää kipeä.
KESÄMORSIAN:
Meillä oli ilo saada uniikki mummon neuloma kastemekko, ohutta pehmeää puuvillalankaa ja ei mikään karkea pitsiunelma siis vaan lämmin mutta hengittävä mekko,...tosi kaunis, pientä pitsineulekuviota helmassa. Hyvin simppeli muuten ja valkea nauha ns.vyötärölinjassa tuossa kainaloiden alla.
Alle puin hihattoman bodyn että vaippa pysyi hyvin paikallaan ja sitten vaaleat sukkahousut. Oli tarkoitus vaihtaa toimituksen jälkeen muuta päälle,mut poika oli tosi tyytyväinen mekossaan ja vaikka onkin helppo puettava en halunnut ottaa sitä riskiä et alkaa itkeskellä sen seurauksena kun kerran toimitus oli mennyt niin ihanan harmonisessa mielialassa. Joten meillä poika mekkoili koko juhlan ajan ja nyt on ainakin riittävästi kuvia ainutlaatuisesta juhlasta vain kerran pidettävässä mekossa.
Jokainen tietty tekee kuten itse haluaa. kaikkien mekkojen materiaalit ei varmaan ole edes kivoja päällä tai sylissä pitäminenkin voi olla hankalaa jos kangas esim liukas pinnaltaan.
PI-KI..missä päin asut/missä synnytit? Jos vauvat noin lähellä samaa ikää niin sitähän ei tiedä jos vaikka säkällä oltais oltu samassa sairaalassa/osastolla, minä kun viihdyin siellä viikon verran...
Mulla oli synnärinä Kätilöopisto ja osastona 3 osasto,huone muistaakseni 13 tai 14...voiko mun pää oikeasti jo unohtaa nää asiat näin pian.. : )
Masumamma ja pikku Benjamin (viime yönä tuli se 10vko herralle ikää mittariin)
Elovenalle noista allergiajutuista sun muusta, kannattaa nyt vielä jonkin aikaa tarkkailla tilannetta sillä omneolla, älä vielä luovuta ;) Ainollakin kestää aina näitten miljoonien kokeilujen jälkeen elimistön " palautuminen/ sopeutuminen" liki viikon. Eli kyllä ainakin muutama päivä kannattaa katsoa, vasta sitten on sen tavis-tuttelin " vaikutus" lakannut :)
Kesis ja Poppis; kyllä mä oon tulkinnut se tekstin hi-hi-hiireksi... Sitä en oo kyllä tullu kattoneeks, mitä elukkaa se kuva vastaavasti sit esittää ;DD
Aamulla taas käytiin TYKSssä, onneks ei tavattu sitä nuivaa lääkäriä :) vaan mukava hoitaja pelkästään :) Nyt alkoi sitten toinen " testiviikko" ja toinen " koodimaito" joka pakosti onkin sit almiron peptiä... Ainon masu on vieläkin varmaan kipeä ja eihän se vieläkään suosiolla syö tai juo yhtään mitään, mistäs tollanen pikkunen voisi sen ymmärtää, että nyt on toinen maito kysessä, mistä ei enää tuu huono olo :(
Poppis; tuu tännekin siivoomaan, meillä on jo kohta taas kenneli... :DD
Nyt pitämään Ainolle seuraa!
t. Ope ja Aino ens viikolla jo 7 kk... hui!
Aleksi on kipeä :( Ekaa kertaa flunssassa. Iltayöstä alkoi hengitys kuulostamaan räkäiseltä, ja sama jatkui läpi yön. 6.30 poika oli ihan kuuma ja lämpöä 38.9, laitoin supon. Aamulla herättiin kasin aikaan, ja silloin oli laskenut 38.0:aan. Räkää valuu ja poika on kamalan kärttyinen, ja tosi väsynyt. Nukkui aamupäivällä vain ½tunnin päikkärit, heräsi kun oli kääntynyt unissaan. Nyt on jo toisilla unillaan meidän sängyssä. Koko ajan olen ihan vainoharhainen että putoaako se sieltä vai ei. Mutta ei suostunut pinnikseenkään nukahtamaan. Mahakin taas kurisee ja pieruja itkeskeli. Voi kun ei tulisi nyt takapakkia noiden allergioiden suhteen :/
Meilläkin on yöt yhtä hulinaa. Nelisen kertaa Aleksi syö, ja vähintään yhtä monta kertaa saa olla tutilla rauhoittelemassa. Ja yrittää tuolloin aina kääntyä vatsalleen, mutta onneksi muhun päin, niin saan se yleensä estettyä, koska vatsalle joutumisesta seuraa itku.
Tultiin tosiaan eilen mun vanhempien luota, molemmat sisaruksenikin asuvat vielä kotonaan. Mammis kyseli pitkäkö matka, n. 100km yhteen suuntaan. Ihan ok matka autolla ajaa.
Karssuli kyseli jännittääkö häät... No ei oikeastaan suuremmin, ainakaan vielä. Ehkei sitä tajua kuinka lähellä ne on. Eniten mua jännittää miten Aleksin hoito onnistuu ko. päivänä. Miten unet, ruokailut, iltaunille meno.. Hääyöstäkään ei vielä tietoa, vietetäänkö perhepedissä vai missä :D
Menkoista, ei ole alkanut kun öisinkin tosiaan niin tiheään imetän.
Vähän väliä kyllä on alavatsatuntemuksia, ja limaa tulee koko ajan..
Tiedä sitten noista.
Isän roolistakin oli ollut puhetta. Meillä isä osallistuu hoitoon vain iltaisin kun on pari tuntia kotona ennen nukkumaan menoa. Yöt hoidan minä, koska isä joutuu heräämään joka aamu tosi aikaisin. Hyvin pärjää pojan kanssa, mutta koen kyllä ottavani 98% päävastuun lapsen hoidosta. Vähän kade olen teille jotka saatte viikonloppuaamuisin nukkua.. Ei onnistu meillä, tosin nyt olen parina aamuna nukkunut siellä mummolassa ollessa pari extra-tuntia aamuisin, kun äitini on ottanut Aleksin pojan herättyä.
Pitäisi alkaa ruuanlaittoon, kun pieni toipilas vielä nukkuu..
Viipero & Aleksi 6kk
Opelle voimia!! Toivotaan että altistus on vaivansa väärti ja saatte sopivan maidon käyttöön!
Hermionelle myös paljon jaksuja allergioiden selvittelyyn! Kovasti toivon että pojan vaivat vielä kuriin.
Se piti kysymäni että teettekö tuon Almironin keitettyyn veteen, ja aina yhden satsin kerrallaan kuten ohjeessa sanotaan? Säilytättekö keitettyä vettä vai keitättekö aina uuden veden?
Sitten vielä puuroista. Karssuli, mitä puuroa olet Ainolle antanut? Oletko tehnyt veteen vai Almironiin? Voikohan rintamaitoon tehdä esim. Muksun riisipuurojauheesta?
Olipas siinä taas kysymyksiä, sori :)
Viipero taas
Burde, ei mun mies tiennyt tuollaisesta humppa-menosta mitään ;) Sillä on kyllä se 12h-yövuoro tänään¿
Kandi, yritän vastailla sun kysymyksiin:
Kuinka tiheästi olet joutunut imettämään loppuvaiheessa?
- Iitukka söi päivisin 2h välein ja yöllä heräsi vaihtelevasti 1-2 kertaa syömään. Joskus tuli niitä tiheän imun kausia ja päivisin syötiin 1½ tunnin välein. Öisin tiheän imun kausi vaikutti lähinnä vain siten, että tissiä lutkuteltiin muutaman minsan sijaan 45 minsaa.
Miten yöt ovat sujuneet, ja kuinka nopsaan olet sitten aloitellut kiinteitä?
Tosiaan yöt meni meillä hyvin. Me aloiteltiin soseet potulla 6kk iässä. Kaksi ekaa päivää pottua 1tl ja kolmantena päivänä jo porkkanaa sekaan ja niin paljon annettiin kuin jaksoi syödä. Aika pian alettiin antamaan 2x päivässä kun annokset aika pieniä. Seuraavaksi otettiin maissi mukaan ja jo 1½ viikon kuluttua soseiden aloituksesta naudan jauheliha. Neuvolasta sanottiin, että jos aloittaa soseet 6kk iässä niin lihan voi aloittaa heti kun osaa niellä hyvin soseita.
Iitulla flunssa jatkuu. Yö meni kyllä tosi hyvin ilman kitinöitä, mutta päivisin neiti on ihan tukossa... Nytkin on valvonut jo 3,5 tuntia kun ei pysty nukkumaan nenän tukkoisuuden takia.
Kuulosti muuten hassulta kun moni puhui että haluaisi nukkua pitkään äitienpäivänä. Meillä kun heräillään klo 9-10 aikaan ja mulla ei riittäisikään pidemmäksi aikaa unta ;) Tänään herätin Idan ja isin klo 10.20 kun olin lähdössä parturiin... MInä en odota äitienpäivältä mitään, kun mies tuolloin 12h yövuorossa... Tai no odotan vaikka mitä mutta joudun kyllä pettymään...
Koska teidän lapsukaiset ovat alkaneet matkimaan? Iitu matkii tavuja, kuten tä-tä ja hä sekä myös sellainen " sisäpiiri-juttu" kuin karhun murinaa. Sitten hän tosiaan heiluttaa (ei aina, eihän kukkokaan käskien laula :D) ja kun antaa harjan käteen niin neiti alkaa harjaamaan hiuksia (ensin annan mallia). Luulenkin että Ida oppii ennemmin puhumaan, kun tuohon liikkumiseen ei tunnu panostavan pätkääkään :)
Nyt syömään perunamuusia ja kirjolohta, nam :)
MiaMik ja Ida 7kk1vko
Sainhan mää tän netin toimimaan...
PI-KILLÄ ollut huonompi yö takana :/ Kyllä yksikin hyvä yö tuo taas voimia jaksaa, ainakin mulle! Meillä taas viime yö oli sellainen kuin yleensäkin, eli poika nukahti kympiltä, heräs ekan kerran klo 4, sitten kuudelta ja puoli kasilta ylös. Itse nousin jo seikalta, niin ehdin pitkästä aikaa syödä aamupalan rauhassa.
KARSSULI, kyllä nuo miehet osaa.... :/ Mulla menis kyllä heti hermo, jos mies herättäis just nukahtaneen vauvan. Kyllä se joskus on onnistunut herättämään pojan just kun oon saanut hänet päivätorkuille ja pikkuisen on kismittänyt, koska sitten Sampo ei oo enää saanut unta ja on ollut hirmu kärttyinen loppupäivän.
POPPIS, vai oltiin teillä muskarissa! Kiva, jos Emiliinakin tykkäs :) Meillä muskaroidaan ihan vain kotona. Vielä kun kaivelis huilun tuolta kaapin perältä, mitähän Sampo tykkäis siitä... Pitää kaivella miehelle lastenlaulujen tabulatuureja, jotta se voi sitten kitaralla soittaa melodioita ja mää voin pianolla säestää :DDD Se vois kyllä olla melko... no, kokeilemisen arvoista.
Ostinpa varulta kaappiin maissivelliä, voitaisiin sitäkin kokeilla tässä jahka aletaan noita muitakin kiinteitä maistelemaan. Mutta eipä vielä oo kiirettä. Voi olla että menee vielä kuukausikin ennenkuin aletaan maistelemaan. Mutta käsittääkseni se maissi(-velli) on hyvin siedettyä, niinkuin pottu ja muut...?
Uskomatonta, mutta sain kuin sainkin Sampon jatkamaan unia. Käytiin kävelyllä ja poitsu nukkui 40min. ihan tyytyväisenä. Mut heti kun tulin sisään, niin alkoi kätinä. Reilun puolen tunnin ajan kävin heijaamassa vaunuja minuutin välein (hytkyttelin jotain 2-10min. kerralla) ja viimeisen kerran jälkeen ei oo kuulunut mitään! Josko se jonnekin kahteen asti nukkuisi, niin olis ihan hyvät päikkärit. Toiveajattelua...
Mjaah, pitää kai mennä jatkamaan siivoiluja.
Han ja Sampo 3kk
Viipero:
Se piti kysymäni että teettekö tuon Almironin keitettyyn veteen, ja aina yhden satsin kerrallaan kuten ohjeessa sanotaan? Säilytättekö keitettyä vettä vai keitättekö aina uuden veden?
Me tehdään kaikki jauheesta sotkettavat isoissa erissä jääkaappiin. Eli n. vuorokaudeksi voi tehdä kannuun, tämä on myös sairaalan ohje. Jopa niin, että nämä altistettavavat maidot tulee sieltä jauheena, ja ohjeistuksena on että " pussillinen sekoitetaan 900 ml keit. jäähd. vettä" . Eli ei ihan kerralla mee kuitenkaan ;))
Sit lisäks vielä joskus lintsataan tosta veden keittämisestä. Jossain kaupan maitojauheessa, oiskohan ollut se Omneo, nimittäin sanottiin, että keittäminen ei oo enää pakollista siinä vaiheessa, kun lapsi siirtyy kiinteisiin lisäruokiin. Mikä on sinänsä ihan loogista, eihän noi perunat ja bataatit sun muut ole sillä lailla " steriilejä" kuitenkaan, ja tuolla lattiallakin ainakin meillä pyörii erinäisiä villakoiria Ainolle seuraa pitämässä ;)) Eli jos on ollut kiire saada maito valmiiksi tai esim. yksi pullollinen reissuun mukaan tms. oon ottanut hanasta kylmää vettä ja mikrottanut sen sopivaksi jauheen sekoittamista varten.
Sitten vielä puuroista. Karssuli, mitä puuroa olet Ainolle antanut? Oletko tehnyt veteen vai Almironiin? Voikohan rintamaitoon tehdä esim. Muksun riisipuurojauheesta?
Mä vastaan kans ;) Me aloitettiin Ainon kanssa sillä riisipuurolla, senhän voi sekoittaa mihin tahansa maitoon, myös rintamaitoon, kun sitä ei tarvii keittää, pelkkä lämmitys riittää. Sittemmin on syöty myös kaupan puuroista sitä Piltin Sinlac-erityispuuroa, ja senkin oon tehnyt vielä maitoon, vaikka ohjeena taitaa olla veteen... Sitä kautta kun saa menemään Ainolle sitä maitoa paremmin :) Sit me ollaan saatu kuvioihin myös ihan " tavis-kaurapuuro" . Aloitin sekoittamalla pienen määrän veteen keitettyä löyrää kaurapuuroa ihan tyyliin teelusikallisen aamuisen riisipuuron joukkoon, ja pikkuhiljaa kasvatin kaurapuuron osuutta. Tänään ja eilen syötiinkin ihan pelkkää kaurapuuroa. Valmiiseen lämmitettyyn puuroon heitän vielä muutaman kauhallisen maitojauhetta, ja puurohiutaleet vetelin kuiviltaan yleiskoneella käytännössä melkein jauhoiksi. Ja puuron joukkoon sekoittelen luumua.
Olipas siinä taas kysymyksiä, sori :)
Eipä mitään, musta on ainakin paljon helpompaa kommentoida, kun on selkeät kysymykset!
Katsotaan, erottuukohan nuo lainaukset Viiperon viestistä kun lähetän tän... Jänskää :DDD
t. Ope ja Aino
meillä poitsu nukkuu vaunuissa ja saa olla ainakin viiden minuutin välein heijaamassa, en tiedä mistä johtuu, ei se tällaista aina ole ollut..no nyt on nukkunut jo vähän pidemmän pätkän, jospa se tästä kun poitsu vaan saa unen päästä kunnolla kiinni...
kiitos kun päästätte vielä mukaan jutusteluihinne :0) on mukavaa jakaa ajatuksia muiden ensikertalaisten kanssa ja joukossa on aika samankin ikäisiä vauveleita...
meillä kanssa on maissivelliä kaapissa odottelemassa, mutta en ole vielä viitsinyt aloitella..sama juttu kun imettämisen lopettamisen kanssa...jahkailin sitä kauan ja kun lopulta lopetin niin olin helpottunut vaikkakin se vieläkin toisaalta harmittaa..velliäkin tekisi mieli jo alkaa käyttämään, mutta toisaalta ehtiihän sitä vielä..luumusosetta annan jo aamuisin maidon joukossa, että vatsa alkaisi kunnolla toimimaan, mutta tuntuu, että on menty vaan takapakkia...
POPPIUPAU: kiva kun muistit, minäkin muistan ainakin nimimerkkisi :0) teidän tytöllä kanssa kiva nimi :0) olin jo aikoja sitten päättänyt, että jos poika tulee niin se on eemeli jos hiukankin näyttää sille, samalla mietin, että jos tulee tyttö niin mikä kumma nimeksi kun saisi sopia tuon eemelin kanssa jos kuitenkin joskus tulee poikakin...no onneksi tuli poika niin suuremmilta nimihankaluuksilta vältyttiin, mutta teidän pimun nimi kuulostaa oikein mukavalta, itse en vaan olisi keksinyt :0) mukavalta kuulosti myös teidän muskarissa käynti, itsekin niin kovasti haluaisin alkaa harrastamaan poitsun kanssa jotain, mutta täällä tuppukylässä ei oikein ole vaihtoehtoja...
lätkää tuli täälläkin jännitettyä ja huomenna ja sunnuntaina jännitetään taas...viisuja en eilen katsonut kuin hetken, mutta huomenna tulee varmaan niitäkin seurattua...äitienpäivä odotukset on täällä korkealla, mutta miehen mielikuvitus vaan on aika heikko näissä asioissa :0) omalle äidille tarttis kanssa keksiä jotain, mummuille ja mammoille jo on eemelin puolesta ostettu lahjat..
OIKEIN SYTÄMELLISTÄ ENSIMMÄISTÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE JO ETUKÄTEEN JOS EN VAIKKA KERKIÄ ENNEN KIRJOITTELEMAAN, YRITÄN KYLLÄ...
Kertokaan joku viisaampi, miten saa esim. lihavoitua tai kursivoitua vaan pätkän sieltä ja toisen täältä... Periaatteessa mäkin joskus tiesin ne " koodit" , mut se tää ÄDE :DD
Ope taas!
ykkösope:
Kertokaan joku viisaampi, miten saa esim. lihavoitua tai kursivoitua vaan pätkän sieltä ja toisen täältä... Periaatteessa mäkin joskus tiesin ne " koodit" , mut se tää ÄDE :DDMulla myös unohtunut nuo kaikki... odotusaikana osasin sentään jotain haparoivia väritekstijuttuja laittaa vaan enpä enää en,niitäkään. Saati lihavointia jne...
Meitä on siis kaksi! :)
tuosta äskeisestäkin tuli tuon näköinen fontti...ei ymmärrä.
Viimeyönä yritin poikaa nukuttaa tunnin syötön jälkeen ihan tuloksetta, sitten alkoi jo itkuttaa kun toinen huusi vaan koko ajan ja missä asennossa tahansa. Juuri kun sai pikkuisen melkein nukuksiin, tutti tippui ja kaikki alkoi uudelleen. En vissiin oo tarpeeks nopee ton tutin kanssa. Mies onneksi heräsi ja otti poitsun hoteisiin ja käski mun mennä nukkumaan. En tiedä miten kauan sitten nukutti poikaa mutta sai kuin saikin hänet nukkumaan. Sitten aamulla olin vielä tosi väsy, ja pikkuinen sitten jatkoi molempien aamupalan jälkeen tuota yöllistä kitinää, ainoa hyvä asento oli olla tissillä, ei siis välttämätt edes syöden, ja minä otan kyllä vaan kylmästi tissin pois, ettei opi siihen että äiti on huvituttina. Taas itkutti kun oli väsynyt eikä osannut toisen oloa helpottaa millään konstilla. Sitten isi onneksi jälleen pelasti tilanteen ja no " pakotti" antamaan lisämaitoa, annettiin siis tuttelia ja poika vetikin sitä 20 ml lisää, että taisi olla nälkä, tissit tosiaan oli tuntuneet tosi tyhjiltä. Katsotaan joutuuko tohon lisämaito hommaan lähteä kunnolla vai miten mahtaa juttu alkaa sujua. Tuntuu niin hullulta kun ensin sitä maitoa tuli ihan yli tarpeen, ja nyt ei siis ilmeisestikään riittävästi. On huonon äidin olo kun nyt jo joutuu antamaan lisämaitoa. Mahtaako poika vaan yrittää lisätä maidon tuotantoa tuolla tissillä roikkumisella, kun sentään välillä imeekin siinä, kun yrittää nukkua. Koska teillä alkanut tiheän imemisen kausi?
Keskiviikkona muuten käytiin neuvolassa ja painoakaan ei ollut tullut kuin 70 g viikossa eli aika paljon puuttui siitä vaadittavasta 150g:sta. Toisaalta pikkanen on ollut ihan tyytyväinen, joten en ollut osannut epäillä mitenkään, ettei painoa olisi tullut tarpeeksi, kun ei tuollaista huutoepisodiakaan ole oikein ole aiemmin ollut.
Eilen käytiin ostamassa sitteri ja mobile hoitopöydän päälle, ei hän vielä sitä mobilea ole hokannut, mutta sitterissä on kait ihan kiva istuskella, sain ainakin oman aamupalan syötyä siten että poitsu oli siinä.
KARSSULI: Ergorepusta. Miten paljon maksoit siitä ja mistä sen hommasit. Katselin eilen sellaista ja se vaikutti paljon järkevämmältä kuin tavalliset rintareput, kun painokilojen vuoksi vaikuttais menevän aika pitkään. Ainoastaan hinta tuntui olevan siellä kaupassa aika kova.
Nyt onneksi Pruttana nukkuu vielä, joten menen hetkeksi katsoon telkkaria. Sain tässä päivällä sentään kanssa nukuttua 1 tunnin. Joten olo on taas pikkasen ihmismäisempi.
Tinsula ja poika kohta 3 vko
toivottaa pahantuulinen mamma. Mies tuli myöhään kotiin ja herätti Ainon. Olin just ehtinyt sänkyyn, ja jouduin sitten unentokkurassa nukuttamaan Ainon uudelleen, siinä menikin sitten tunti niin kuin oli mennyt aiemminkin illalla. Joskus kahden aikaan kai sain sitten itse unta. Ja aamulla sitten jo ennen seiskaa kutsu kävi. Väsyttää... Aino on ollut tosi levoton nukkuja viime aikoina, huiskii ja potkii ja vaatii tuttia, joten eipä siinä vieressä paljon saa nukuttua. Taidan siirtää pinniksen takaisin sängyn viereen, mitä sitten vaikka tulee ns. takapakkia, kunhan vaan sais nukuttua!
Ilahdutinkin tässä väsynyttä ja pahantuulista itseäni ostamalla Ainolle Ergorepun ja unipussit on seuraavana listalla. :) Shoppailustako hyvä mieli - kyllä!
Palailen myöhemmin, nyt Aino vaatii palvelua niin sanotusti.
Karssuli & Aino 7kk+