Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyöpä hajottaa avioliiton

Vierailija
03.05.2026 |

Olemme yli kuusikymppinen pariskunta. Yhteistä elämää takana yli neljäkymmentä vuotta. Minä sairastuin rintasyöpään kaksi vuotta sitten. Selvisin rinnan osapoistolla, mutta kävin läpi raskaat sytostaatti- ja sädehoidot. Nyt olen fyysisesti jotakuinkin ennallaan, mutta mieheni ei enää hyväksy minua. Osoittaa avoimesti sen, että harmaantuneet hiukseni ovat täysin väärän väriset, vartalo ei sytytä ja olen kaikin puolin vääränlainen muutenkin. Eniten tässä satuttaa se, että hän flirttailee muiden naisten kanssa minun läsnäollessani. Olipa hänellä jonkinlainen suhdekin viime kesänä nuoren naisen kanssa, jonka minäkin tunnen. 

En ole uskaltanut puhua tästä kenenkään ulkopuolisen kanssa, koska pelkään, että minut syyllistetään. Kai minun pitäisi vain ymmärtää miestäni ja hänen miehisiä oikeuksiaan. 

Olen henkisesti täysin lyttyyn lyöty ja väsynyt. 

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö rintasyöpäpotilaille rakennetaan uusi rinta pois leikatun tilalle? Ainakin joskus sekin oli mahdollista. Plastiikkakirurgiaa.

Kyllä rahasta tehdään. Meillä mies sanoi että hänen mielipitens on että voit itsepäättä itatko sitä riskiä.  Meillä tämä minun rinnan poisto lähti meidän välejämme vain lämpimämmäksi. Huomata miten elämä on haurasta.   Se syöpähän voi olla miehellä tulevaisuudessa. Yhdessä kaikki kestetään ja yhdessä iloitaan.

Rinnan uudelleenrakennuksen saa kyllä julkisellakin. 

Vierailija
62/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on. Parempi oppia myöhemmin kuin koskaan, mitä miehet ovat

Lisäksi saatat yllättyä kun kuulet, että naisten sukuelinsyövät johtuvat pitkälti heidän käyttämästään ehkäisystä ja jatkuvasta sperma-altistuksesta, joka on myrkky (immunosupressantti)

Aika pakata kimpsut ja kampsut ja aloittaa oma elämä naisena. Jätä seksiaddikti mies vonkailemaan muita. Olet nyt vapaa

Älä nyt hulluja puhu! Ja joku vielä yläpeukuttaa.

Ap, ero on edessä. Raskasta, mutta selviät kyllä. Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustellaan liian vähän. Esimerkiksi rintasyöpähoidot aikaistaa vaihdevuosia ja et voi ottaa edes hormonikorvaushoitoa uusiutumisriskin vuoksi.

Rintasyöpä ei aikaista vaihdevuosia, rinnat ei vaikuta munasarjoihin. Ja kyllä aloittajan ikäisellä on vaihdevuodet olleet menossa jo kun on rintasyövän saanut. Keskustelua on turha käydä, kun aloittaja itse katselee miestä joka on jo pettänyt. 

Sori nyt vaan, mutta rintasyövän kemoterapiahoidot ovat todella raskaat munasarjoille.

Minulle jopa tarjottiin munasolujen talteenottoa ennen hoitoja, koska ei ollut varmuutta, selviäisivätkö munasarjani siitä, ja osumaahan ne ottivatkin. 

Käsittääkseni myös rimtasyövän kemoterapian jälkeen oma hormonitoiminta ajetaan alas lääkkeillä eli käytännössä aiheutetaan keinotekoiset vaihdevuodet?

Aloittajalle paljon voimia. Miehesi on kusipää, ansaitset paljon parempaa. Olen tosi pahoillani tilanteestasi. Eroa ihmeessä.

Kyllä, minulla viideksi vuodeksi. Hormonitasot eivät koskaan hoitojen jälkeen palanneet ikäiseni tasolle, ja lapsia en enää kyennyt saamaan. 

Rintasyöpähoidot ovat myrkkyä munasarjoille, se on aivan yleisesti tiedettyä. Potilaille usein myös tarjotaan mahdollisuutta ottaa munasoluja talteen ennen hoitojen aloittamista, koska on tiedossa että kemoterapiahoidot munasarjoihin vahvasti vaikuttaa. 

Vierailija
64/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä taitaa olla e*ektio-ongelma, joka ei johdu ap:stä, vaan ihan hänen omassa elimistössään johtuneista muutoksista. On kuitenkin helpompi syyttää ap:tä kuin myöntää, että vika on ihan itsessä. Miehelle voisi vihjata, että siihen e-ongelmaan saa nykyisin lääkärin reseptillä hyvin toimivat lääkkeet.

AP täällä taas: miehellä on erektio-ongelma, meillä ei enää onnistu seksi. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että ongelma johtuu nimenomaan minusta. Muiden kanssa kuulemma toimii ihan hyvin. 

Vierailija
65/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustellaan liian vähän. Esimerkiksi rintasyöpähoidot aikaistaa vaihdevuosia ja et voi ottaa edes hormonikorvaushoitoa uusiutumisriskin vuoksi.

Rintasyöpä ei aikaista vaihdevuosia, rinnat ei vaikuta munasarjoihin. Ja kyllä aloittajan ikäisellä on vaihdevuodet olleet menossa jo kun on rintasyövän saanut. Keskustelua on turha käydä, kun aloittaja itse katselee miestä joka on jo pettänyt. 

Kuka rinnoista puhui? Hoidot vaikuttaa. 

Ei vaikuta 

Kyllä vaikuttaa. Kuvitteletko, että aineet jotka kuolettavat karvankasvunkin, eivät vaikuta mitenkään niinkin herkkään elimeen kuin munasarjat?

Rintasyöpähoidot aiheuttavat lapsettomuutta ja ennenaikaista menopaussia. Minun hormonitasoni olivat 20v vanhemman tasolla hoitojen jälkeen. 

Älä viitsi tulla tänne jauhamaan asiasta josta selvästikään et mitään tiedä. 

Mitä sinä sönkötät lapsettomuudesta ja ennenaikaisesta menopaussista, kun ap on yli 60-vuotias? Ei nyt ole kyse sinusta.

Vierailija
66/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä taitaa olla e*ektio-ongelma, joka ei johdu ap:stä, vaan ihan hänen omassa elimistössään johtuneista muutoksista. On kuitenkin helpompi syyttää ap:tä kuin myöntää, että vika on ihan itsessä. Miehelle voisi vihjata, että siihen e-ongelmaan saa nykyisin lääkärin reseptillä hyvin toimivat lääkkeet.

AP täällä taas: miehellä on erektio-ongelma, meillä ei enää onnistu seksi. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että ongelma johtuu nimenomaan minusta. Muiden kanssa kuulemma toimii ihan hyvin. 

Miksi ihmeessä enää katselet miestäsi joka käy vieraissa ja vielä kehuu että pystyy panemaan muita naisia? 

Vierailija
67/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sellainen yksirintainen leikelty hirviö vie mieheltä kuin mieheltä halut. Parempi kun AP opettelee olemaan yksikseen.

Kuka sanoi, että olen yksirintainen? Kerroin aloituksessa, että minulle tehtiin vain osapoisto. Se on tehty niin taitavasti, ettei sitä edes huomaa, jollei tiedä, että rintaa on leikattu.

Vierailija
68/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, mutta moni kokee tuon saman. Puolisolle on ulkonäkö ja toisesta saatava hyöty ja palvelukset tärkeintä. Sinun täytyy itse puntaroida mitä haluat. Haluatko pysyä liitossa vai aloittaa uuden elämän ilman miestäsi.

Tuleeko suurenakin yllätyksenä että ulkonäkö vaikuttaa siihen mitä kukin pitää seksuaalisesti kiinnostavana?? Samalla tavalla ne naisten halut voi loppua kuin seinään jos mies muuttuu.

Kovin kauas on tultu myötä ja vastamäessä ajattelussa. Rakkaus on muutakin kuin seksiä ja haluja. Milloin ihmiset alkoivat pitämään toisiaan kulutushyödykkeinä? 

Vierailija
69/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään ole paha asia erota, ei enää eletä aikoja jolloin kaikki oli kiinni miehen miellyttämisestä. Jos mies käyttäytyy törkeästi sinua kohtaan olet oikeutettu eroamaan eikä sitä kukaan katso pahasti. N40

Vierailija
70/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa se sun mies valmistelee. Syyllistää sua, että on helpompi lähteä. Toivoo, että sinä lähdet.

Vierailija
71/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sellainen yksirintainen leikelty hirviö vie mieheltä kuin mieheltä halut. Parempi kun AP opettelee olemaan yksikseen.

Kuka sanoi, että olen yksirintainen? Kerroin aloituksessa, että minulle tehtiin vain osapoisto. Se on tehty niin taitavasti, ettei sitä edes huomaa, jollei tiedä, että rintaa on leikattu.

Elikkä kauniit alusvaattet päällä sitä ei edes näe. Esim jos sinulla on toppi tai rintaliivit päällä. 

Vierailija
72/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi pitäisi mennä terapiaan. Sairautesi on ehkä saanut häneen kuolemanpelon ja siksi haikailee nyt nuorempia yms. Jotkut ihmiset päätyvät yllättävän korkeaan ikään ilman, että olisivat kypsyneet jo aikuisiksi.

Miehesi puheet ovat vain hänen omaa epävarmuuttaan. Sinä olet edelleen nainen ja sinulla on oikeus joko rakastavaaan suhteeseen tai rauhalliseen itselliseen elämään. Elämää vielä on.

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
73/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa miehestä ja jos sukulaiset ihmettelee, kerro että mies syyllistyi aviorikoksiin ja käy vieraissa. Kaikki varmasti ymmärtää miten sika se mies on. Kovasti tsemppiä AP, olen varma että elämänlaatu paranee kun pääset miehestä eroon! 

Vierailija
74/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi AP sinä saisit "syyt" erosta? Ihmettelijöille sanot, että mies pettää eikä halua sinua enää. Luulisi, että siitä selviää kristallinkirkkaasti, miksi eroon päädyttiin eikä sinua varmasti syytä kukaan.

Vierailija
75/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisenä satunnaisesti palstan juttuja lukevana vanhempana miehenä olen oppinut täältä varsin käyttökelpoisen ilmaisun, eli laitahan ukkosi "luiskaan". Sinä tarvitset nyt tsemppaavia ihmisiä ympärillesi, et selkärangattomia vätyksiä.

M80

Vierailija
76/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kirjoitus ei ole provo, vaan valitettavasti täyttä totta. 

Avioero on varmasti ainoa vaihtoehto. Täytyy vielä kerätä voimia kaikkeen siihen, mitä joudun sen myötä läpi käymään. Mieheni osaa olla sukulaisten silmissä "maailman paras ihannemies", joten tiedän jo nyt, että paskaa tulen naamalleni saamaan. Juuri tämän takia en ole kenellekään tästä puhunut, kun kukaan ei kuitenkaan usko. Miestäni siinä puolustetaan kuitenkin.

Miehesi asenne puhuu puolestaan, älä huoli. Kunhan et itse lähde syyttelyn ja haukkumisen tielle. Kaikki negatiivinen vaikuttaa heikentävästi vointiisi. Keskity siihen, että sinäkin saat mahdollisuuden uudenlaiseen elämään! Elämä pakottaa meidät joskus polvilleen, mutta sen jälkeen noustaan!

Ei aina nousta. Syyttely on joskus paikallaan. -eri. 

Nouset sitten kun olet asian käsitellyt, ja huomaat oman arvosi. Se on enemmän kuin p*skamaisesti toiminut mies. Jätä hänet omaan arvoonsa. Älä haaskaa enää energiaasi häneen, vaan pyri parantamaan itsesi ja muiden läheistesi elämää. Katkeruus myrkyttää tulevaisuutesi, jos annat niin tapahtua. Olet varmaankin enemmän arvoinen?

Vierailija
77/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rakas vaimoni sairastui rintasyöpään muutama vuosi sitten, päällimmäisenä mielessäni oli kamala menettämisen pelko. Vaikka hänet olisi leikelty miten pahoin, sillä ei olisi ollut mitään väliä, kunhan vain sain pitää hänet luonani ja jatkaa yhteistä elämää hänen kanssaan. 

M48

Vierailija
78/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rakas vaimoni sairastui rintasyöpään muutama vuosi sitten, päällimmäisenä mielessäni oli kamala menettämisen pelko. Vaikka hänet olisi leikelty miten pahoin, sillä ei olisi ollut mitään väliä, kunhan vain sain pitää hänet luonani ja jatkaa yhteistä elämää hänen kanssaan. 

M48

Hienoa lukea tällaisenkin miehen mielipide. Olet hyvä mies. Kaikkien pitäisi osata valmistella pelimerkit jo naimisiin mennessä, ja sisäistää se mitä tuleekaan luvatuksi!

Vierailija
79/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
80/88 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, mutta moni kokee tuon saman. Puolisolle on ulkonäkö ja toisesta saatava hyöty ja palvelukset tärkeintä. Sinun täytyy itse puntaroida mitä haluat. Haluatko pysyä liitossa vai aloittaa uuden elämän ilman miestäsi.

Tuleeko suurenakin yllätyksenä että ulkonäkö vaikuttaa siihen mitä kukin pitää seksuaalisesti kiinnostavana?? Samalla tavalla ne naisten halut voi loppua kuin seinään jos mies muuttuu.

Usein seksuaaliset halut eivät kohtaa. Puolisoni lopetti yksipuolisesti seksin ja ilmoitin, että minä en tilanteeseen tyydy, vaan seksiä on joko kotona tai muualla, hän saa valita. Nyt on muualla. Hommat hoidetaan diskreetisti, niin että kukaan ulkopuolinen ei tiedä asiasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä