Siis, onko oikeasti olemassa sähköallergiaa ?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Henki lähtee sähköallergiselta jos saa 240 volttia näpeilleen. Totta siis joka sana.
Eli mulla ei ole allergiaa tai sitten on useampi henki.
Vierailija kirjoitti:
On siitä on tieteellistä näyttöä että on olemassa sähkö allergia. Voi olla allerginen sähkölle.
Ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä allergiasta, mutta sähköyliherkkyys on ihan todellinen ilmiö. Eräällä tuttavallani on se, olen nähnyt oireet ihan itse.
Mullakin on tuo. Oireina ohimosuonten pullistuminen, hammasten kiristelyä ja kiroilua. Esiintyy kerran kuukaudessa kun tulee sähköyhtiöltä kahdesta liittymästä siirtomaksut.
Se on eri asia. Tuo on tunnettu murhe, tunnetaan nimellä: lasku allergia. Toiselta nimeltään ja käsitteenä hieman toisenlainen, eli rahoista luopumisen tuska...Se on ihan tunnettu murhe ja pahus vieköön toistuva...noin kerran kuussa! Alkoholi auttaa siihen hetkeksi! Tietää: Turun paappa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä allergiasta, mutta sähköyliherkkyys on ihan todellinen ilmiö. Eräällä tuttavallani on se, olen nähnyt oireet ihan itse.
Ilmiö on todellinen ja oireet on todellisia, mutta sähkö ei niitä oikeasti aiheuta, vaan ihmisen usko siihen, että sähkö aiheuttaa niitä.
No sähköhän ne nimenomaan aiheuttaa.
Aika röyhkeää väittää että vika on ihmisen mielikuvituksessa, kun vika on aineessa. Mille tahansa aineelle voi olla yliherkkä, nyös sähkölle. Ihme ettei enemmistö ole sille allerginen. Tai ehkä olemmekin, mutta emme tiedä. Ehkä ne kaikki oireet mistä kärsimme, ovatkin sähkön aiheuttamia. Sähkö voi aiheuttaa vaikka syöpää, miksei sitten allergiaakin.
Vierailija kirjoitti:
"Suomen rikkaimman suvun rahoilla pyöritetään säätiötä, joka neuvoo välttämään ********säteilyä"
Sitä se sisäsiittoisuus teettää.
Joskus psykoosissa ollessani kuulin missä sähkölinjat menee. Piti lähteä kaupungista ulos
Ei ollut allergia mutta mielenkiintoinen juttu
Kaupungin ulkopuolella alkoi korvissa sirittää niin mastohan se oli siinä
Vierailija kirjoitti:
Henki lähtee sähköallergiselta jos saa 240 volttia näpeilleen. Totta siis joka sana.
Se ei ole se jännite mikä tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimalinjojen on käsittääkseni todettu aiheuttavan syöpää. Ei kannattaisi asua ihan voimalinjan vieressä.
NO EI OLE!
Tässä ketjussa oli jo aiemmin linkki Terveyskirjaston artikkeliin, jossa todetaan, että leukemiaa esiintyy lapsilla enemmän voimalinjojen läheisyydessä. Se ei todista syy-yhteyttä, mutta Terveyskirjan artikkelissakin todetaan, että sen takia on syytä noudattaa varovaisuutta.
Millä tavalla voimalinjojen läheisyydessä voi noudattaa varovaisuutta?
Ei kannata asua niiden alla tai vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ihan sähköallergiaan usko. Mutta mistä johtuu, että tietokoneruudun äärellä tulee kuuma ja kasvoja alkaa punottaa? Muuten tällaista ei ole.
Ootko kokeillut sulkea sen aikuisviihdesivun?
Ja kädet pois munista tai älä ainakaan purista niin lujaa että naama rupee punoittamaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siitä on tieteellistä näyttöä että on olemassa sähkö allergia. Voi olla allerginen sähkölle.
Ei ole.
Minusta on outoa jos sähkölle ei olisi yliherkkä. Etkö saa edes sähköiskua kun työnnät sormen pistorasiaan. Kyllä takuulla tunnet sen voiman ja voit huonosti jälkeenpäin. Jos toiset voi pahoin sen voiman läheisyydessä, en ihmettele yhtään, ihmiselläkin on aistit.
Työnnä kokeeksi sormesi pistorasiaan, tai vaikkapa ruuvimeisseli. Mitään ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas yksi turha väite...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiö on todellinen ja oireet on todellisia, mutta sähkö ei niitä oikeasti aiheuta, vaan ihmisen usko siihen, että sähkö aiheuttaa niitä.
No sähköhän ne nimenomaan aiheuttaa.
Aika röyhkeää väittää että vika on ihmisen mielikuvituksessa, kun vika on aineessa. Mille tahansa aineelle voi olla yliherkkä, nyös sähkölle. Ihme ettei enemmistö ole sille allerginen. Tai ehkä olemmekin, mutta emme tiedä. Ehkä ne kaikki oireet mistä kärsimme, ovatkin sähkön aiheuttamia. Sähkö voi aiheuttaa vaikka syöpää, miksei sitten allergiaakin.
Sähkö ei ole ainetta, vaan energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla että joskus tulevaisuudessa sähköyliherkkyys tunnistetaan ja tunnustetaan ihan oikeaksi jutuksi. Ei mulla ainakaan oo tarvetta epäillä tai heti tuomita hölynpölyksi jos joku sanoo sellaisesta kärsivän. Tuli myös mieleen et voiko olla joku sähkölaitteiden ääni mikä häiritsee mutta ei kuule sitä. Itse ainakin kuulen kaikki sähkön sirinät ym. korkeat äänet ja esim. sellaiset tuholaisten karkottajatkin pitää todella korkeataajuista ja inhottavaa ääntä mutta kaikki ei kuule sitä.
Ei se sähkö "sirise" vaan esim. keskuksessa on kontaktori ohjaamassa päivä/yösähkö toimintoja. Kun kontaktorin kärkien väliin on päässyt likaa, esim. pölyä, niin silloin rupeaa kontaktori "sirisemään". Meteli voi olla aika kovaakin ja häiritsevää, jopa haitata yö unta! Puhdistamalla ongelma yleensä poistuu. Mutta se on kipinän töitä, älkää menkö itte räpläämään. Toitottaa: Turun paappa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sotke asioita. Ihmisen usko johonkin ei ole sama kuin todellisuus...Mene kouluun tai jotain!!!
Mene itse. Esimerkiksi placebovaikutus aiheuttaa elimistössä ihan mitattavia muutoksia. Tämä todellisuus on vähän monimutkaisempaa kuin mitä sinä yksinkertaisessa päässäsi luulet.
NO OTA SITTEN VAIKKA FIGAROL JA USKO ETTÄ SILLÄ SE LÄHTEE! Minä poika pysyttelen faktoissa joihin sinä et näytä uskovan! Kuulemiin...
Väitetystä sähköallergiasta on todettu, että oireet voivat olla todellisia, muttei siinä ole kyseessä sähköallergia.
tuota ei kai mitenkään voi testata.. Suomessa tuota ei lueta sairaudeksi. Ruotsissa saa vammaistukea, jos kokee, että sähkölaitteet aiheuttavat oireita. Muistaakseni puoli miljoonaa ruotsalaista kokee, että sähkölaitteet aiheuttavat mm päänsärkyä, huimausta jne. Ruotsissa asiaa on tutkittu jo 1980-luvulta. Olen katsonut Ruotsin teeveestä joskus ohjelman ja muistan naisen, joka muutti sähköttömään taloon keskelle ei mitään. En muista miten hänen olonsa muuttui..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi olla "allerginen" sähkölle (sic!), kun eihän sähköä voi mitenkään syödä.
Eki
Onko kukaan koskaan kertonut sinulle kosketus-, siitepöly- tai eläinpölyallergiasta?
nuo allergiat voidaan todeta testaamalla. Sähköallergiassa ihminen kokee, että saa oireita.
Vierailija kirjoitti:
mitä nämä oireet ovat ?
Juu ei ole. Yksi kaheli naapuri väitti olevansa sähköherkkä. Väitti että hän tuntee seinän läpi kun laitan hellan päälle. Sitähän piti kokeilla, eli laitoin hellan päälle ja kysyin että tuntuuko. Joo, kyllä tuntui, sanoi hän. Paitsi että en muuten laittanut hellaa päälle, ja kerroin tämän hänelle myös. En tiedä millaisen diagnoosin on sittemmin saanut.
https://www.terveyskirjasto.fi/asy00617