Siis, onko oikeasti olemassa sähköallergiaa ?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siitä on tieteellistä näyttöä että on olemassa sähkö allergia. Voi olla allerginen sähkölle.
Päinvastoin on todettu, että jos sähköallergikko altistuu sähkölle tietämättään, niin mitään oireita ei tule. Toisaalta mitä tahansa on tavallaan olemassa, jos ihminen ihan täysillä uskoo siihen.
Todistaako tuollainen tutkimus, että sähköyliherkkyyttä ei ole olemassa? Testattiinko siinä ihmisiä reaalimaailman olosuhteissa vai koeolosuhteissa?
Minun äitillä on. Epäilee että yliherkistyi sähkölle kun joutui tekemään töitä atk:n parissa 70-luvulta 90-luvulle. Kun äitini kävelee esim radion ohi, kuuluu rätinää. On myös iholtaan yliherkkä ja kropa reakoi voimakkaasti säätiloihin ja ruokaan.
Ei me olla kaikki samanlaisia, toisilla on yliaktiiviset antennit, joillain tuntuu antennit puuttuvan kokonaan ja sitten kaikkea siltä väliltä.
Äitillä myös telepatia (tai miksi sitä haluaa kutsua) kuuluu ihan perusvaistoihin, samoin mulla.
Sähköherkkyyttä voi jollakin olla, liika sähköisyys vaatteissa hiuksissa ja loimottava keinovalo. Hermosto ja aistiherkkyys. Silmät, iho, pää.
en tiedä sähköallergiasta, mutta puolisoni on joskus saanut hengenvaarallisen sähköiskun töissään ja siitä lähtien on voinut huonosti voimakkaiden sähkölaitteidn läheisyydessä (riippumatta siitä onko itse tietoinen niiden olemassaolosta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimalinjojen on käsittääkseni todettu aiheuttavan syöpää. Ei kannattaisi asua ihan voimalinjan vieressä.
NO EI OLE!
Tässä ketjussa oli jo aiemmin linkki Terveyskirjaston artikkeliin, jossa todetaan, että leukemiaa esiintyy lapsilla enemmän voimalinjojen läheisyydessä. Se ei todista syy-yhteyttä, mutta Terveyskirjan artikkelissakin todetaan, että sen takia on syytä noudattaa varovaisuutta.
Millä tavalla voimalinjojen läheisyydessä voi noudattaa varovaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimalinjojen on käsittääkseni todettu aiheuttavan syöpää. Ei kannattaisi asua ihan voimalinjan vieressä.
"Ovatko sähkölinjat ja muuntajat vaarallisia?"
https://www.terveyskirjasto.fi/asy00617
"Muutama väestötutkimus viittaa siihen, että leukemiat olisivat hieman lisääntyneet voimakkaiden magneettikenttien läheisyydessä. Ilmiön biologista mekanismia ei ymmärretä, eikä siihen ole kokeellisesti saatu selvää vahvistusta. Asiaan kuitenkin suhtaudutaan varovaisesti kaiken varalta."
Ja tämän "tiedon" tuotti Oy Maadoituslakana Ab Gmbh...Heti perässä tieto että maadoituslakanat on nyt erikois tarjouksessa! Ovh. ennen 999€,mutta nyt sitten vain sinulle tänään 666€, myös ruplat huomioidaan kuhan niitä on tarpeeksi. Ensi viikolla sitten folio rullat tarjoukseen. Ne on ihan oikeesti "erikois" foliota, mutta ettei naapurit ja sukulaiset huomaa on ne hämäävästi paketoitu muistuttamaan ihan tavallista foliota jota voi ostaa äääs-marketista. Normaalisti 99 ekee/pkt sisältäen 10 metriä, nyt vain sinulle 49 eemeliä/ 1 rll. ÄLÄ OSTA ÄÄÄS-TYRKETISTÄ HALPAA KOPIOTA, VAIN TÄMÄ ON AINOA OIKEA! Kaupan päälle taittelu ohje. Näin teen pipon foliosta...Toitottaa: Turun paappa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä allergiasta, mutta sähköyliherkkyys on ihan todellinen ilmiö. Eräällä tuttavallani on se, olen nähnyt oireet ihan itse.
Ilmiö on todellinen ja oireet on todellisia, mutta sähkö ei niitä oikeasti aiheuta, vaan ihmisen usko siihen, että sähkö aiheuttaa niitä.
Millä meriiteillä sanot näin? Oletko tehnyt asiasta tutkimusta?
Minä en ole tehnyt asiasta tutkimusta, muut ovat. Jos sähköyliherkkä henkilö on koetilanteessa altistettu sähkölaitteille tietämättään, ei hän ole saanut oireita. Oireet ovat vaatineet sen, että henkilö tietää altistuvansa sähkölaitteille.
Tietysti on olemassa. Aika outoa ellei olisi, kun elämme näin sähkönkyllästämässä ympäristössä, ei sähköä pitäisi olla näin paljon jokapuolella.
Itselleni iskee päänsärky kun on ukkosta ilmassa, on täysin ymmärrettävää että joillekin käy niin pienemmänkin sähkömäärän läheisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siitä on tieteellistä näyttöä että on olemassa sähkö allergia. Voi olla allerginen sähkölle.
Päinvastoin on todettu, että jos sähköallergikko altistuu sähkölle tietämättään, niin mitään oireita ei tule. Toisaalta mitä tahansa on tavallaan olemassa, jos ihminen ihan täysillä uskoo siihen.
Todistaako tuollainen tutkimus, että sähköyliherkkyyttä ei ole olemassa? Testattiinko siinä ihmisiä reaalimaailman olosuhteissa vai koeolosuhteissa?
Etsi vaikka Wikipedian linkeistä tarkempaa tietoa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_hypersensitivity
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on olemassa. Aika outoa ellei olisi, kun elämme näin sähkönkyllästämässä ympäristössä, ei sähköä pitäisi olla näin paljon jokapuolella.
Itselleni iskee päänsärky kun on ukkosta ilmassa, on täysin ymmärrettävää että joillekin käy niin pienemmänkin sähkömäärän läheisyydessä.
Eiköhän tämä johdu ilmanpaineen vaihtelusta, eikä sähköstä. Ei sitä sähköä ukkosella missään ilmassa leiju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä allergiasta, mutta sähköyliherkkyys on ihan todellinen ilmiö. Eräällä tuttavallani on se, olen nähnyt oireet ihan itse.
Ilmiö on todellinen ja oireet on todellisia, mutta sähkö ei niitä oikeasti aiheuta, vaan ihmisen usko siihen, että sähkö aiheuttaa niitä.
Millä meriiteillä sanot näin? Oletko tehnyt asiasta tutkimusta?
Minä en ole tehnyt asiasta tutkimusta, muut ovat. Jos sähköyliherkkä henkilö on koetilanteessa altistettu sähkölaitteille tietämättään, ei hän ole saanut oireita. Oireet ovat vaatineet sen, että henkilö tietää altistuvansa sähkölaitteille.
Ja tutkimuksen teetti varmaan pulju, joka halusi väittää ettei sähköallergiaa ole olemassa. Sitä en ymmärrä miksi sähköä verrataan yliluonnollisiin asioihin ja foliohattuiluun, se on kuitenkin valtava luononvoima, joka todellakin vaikuttaa myös ihmisiin, ei se mitään huuhaata ole. Samoin kuun vetovoima vaikuttaa ihmisiin yhtälailla kuin vesistöihin, ihminen on enimmäkseen nestettä, sitäkin moni pitää huuhaana, vaikka kaikki tiedämme nousuvedestä ja minulla ainakin jäykistyy ja kipeytyy raajat nousevan kuun aikana, sitten taas helpottaa kun töysikuu ohittuu. Huuhaata varmaan kaikki, kuvittelen vain kehoni käyttäytymisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO EI OLE!
Tässä ketjussa oli jo aiemmin linkki Terveyskirjaston artikkeliin, jossa todetaan, että leukemiaa esiintyy lapsilla enemmän voimalinjojen läheisyydessä. Se ei todista syy-yhteyttä, mutta Terveyskirjan artikkelissakin todetaan, että sen takia on syytä noudattaa varovaisuutta.
Millä tavalla voimalinjojen läheisyydessä voi noudattaa varovaisuutta?
Esim talvella kelkkaillessa varsinkin pimeällä että ei törmää tolppaan tai harukseen. On niitä sattunut.
Pitäkää jo turpanne kiinni.
Terveisin sähkötekniikan diplomi-insinööri.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ihan sähköallergiaan usko. Mutta mistä johtuu, että tietokoneruudun äärellä tulee kuuma ja kasvoja alkaa punottaa? Muuten tällaista ei ole.
Ootko kokeillut sulkea sen aikuisviihdesivun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sotke asioita. Ihmisen usko johonkin ei ole sama kuin todellisuus...Mene kouluun tai jotain!!!
Henki lähtee sähköallergiselta jos saa 240 volttia näpeilleen. Totta siis joka sana.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait tämän käsityksen?
Voihan se olla että joskus tulevaisuudessa sähköyliherkkyys tunnistetaan ja tunnustetaan ihan oikeaksi jutuksi. Ei mulla ainakaan oo tarvetta epäillä tai heti tuomita hölynpölyksi jos joku sanoo sellaisesta kärsivän. Tuli myös mieleen et voiko olla joku sähkölaitteiden ääni mikä häiritsee mutta ei kuule sitä. Itse ainakin kuulen kaikki sähkön sirinät ym. korkeat äänet ja esim. sellaiset tuholaisten karkottajatkin pitää todella korkeataajuista ja inhottavaa ääntä mutta kaikki ei kuule sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sotke asioita. Ihmisen usko johonkin ei ole sama kuin todellisuus...Mene kouluun tai jotain!!!
Mene itse. Esimerkiksi placebovaikutus aiheuttaa elimistössä ihan mitattavia muutoksia. Tämä todellisuus on vähän monimutkaisempaa kuin mitä sinä yksinkertaisessa päässäsi luulet.
Onko kukaan koskaan kertonut sinulle kosketus-, siitepöly- tai eläinpölyallergiasta?