Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison tyylittömyys

Vierailija
02.05.2026 |

Miten hyväksyä se, että puoliso ei vuosien myötä päivitä omaa tyyliään lainkaan, vaan jää ikään kuin kiinni nuoruuden muottiin? Pukeutuminen on edelleen samaa kuin 10–20 vuotta sitten, eikä hiustyyli ole muuttunut mihinkään.

Rehellisesti sanottuna tämä alkaa jo hävettää. Puoliso alkanut jopa leikata hiuksensa itse ja käyttää runsaasti hiuslakkaa….aivan kuten silloin, kun tapasimme kaksikymmentä vuotta sitten. Pukeutumisessa kokonaisuudet eivät enää oikein toimi: vaatteet valitaan sattumanvaraisesti tai yhdistellään esimerkiksi logoilla varustettuja t-paitoja ja kenkiä tyylikkäiden farkkujen kanssa, ikään kuin logot tekisivät asusta automaattisesti paremman.

Tiedän, että joku pitää tätä pinnallisena, koska Suomessa ei “kuuluisi” välittää tällaisista asioista. Itse kuitenkin olen aina pitänyt muodista ja klassisesta, huolitellusta tyylistä.  Esimerkiksi tuulipuku kuuluu minulla vain lenkkipolulle. Koen tämän ihan yhtä validiksi asiaksi pohtia kuin vaikkapa kumppanin elämäntavat ja jopa ylipaino, joista täällä usein keskustellaan. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/22 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa kulkea kaupungilla naisen kanssa joka käyttää kirjavia vaatteita. Kuin kirjavan kanan kanssa kulkisi. Tyylitaju on tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla