Puolison tyylittömyys
Miten hyväksyä se, että puoliso ei vuosien myötä päivitä omaa tyyliään lainkaan, vaan jää ikään kuin kiinni nuoruuden muottiin? Pukeutuminen on edelleen samaa kuin 10–20 vuotta sitten, eikä hiustyyli ole muuttunut mihinkään.
Rehellisesti sanottuna tämä alkaa jo hävettää. Puoliso alkanut jopa leikata hiuksensa itse ja käyttää runsaasti hiuslakkaa….aivan kuten silloin, kun tapasimme kaksikymmentä vuotta sitten. Pukeutumisessa kokonaisuudet eivät enää oikein toimi: vaatteet valitaan sattumanvaraisesti tai yhdistellään esimerkiksi logoilla varustettuja t-paitoja ja kenkiä tyylikkäiden farkkujen kanssa, ikään kuin logot tekisivät asusta automaattisesti paremman.
Tiedän, että joku pitää tätä pinnallisena, koska Suomessa ei “kuuluisi” välittää tällaisista asioista. Itse kuitenkin olen aina pitänyt muodista ja klassisesta, huolitellusta tyylistä. Esimerkiksi tuulipuku kuuluu minulla vain lenkkipolulle. Koen tämän ihan yhtä validiksi asiaksi pohtia kuin vaikkapa kumppanin elämäntavat ja jopa ylipaino, joista täällä usein keskustellaan.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin on puolisoksi kelvannut.
Valitat 10-20 vuotta myöhässä.
Hän ei nuorempana ollut tällainen, vaan pukeutui hyvinkin kivasti ja ajan hengen mukaisesti. En nyt ihan kristallipallosta olisi voinut ennustaa, että iän myötä tyyli jäisi täysin paikalleen eikä enää hahmotu, millaiset vaatteet sopivat.
Iästä riippumatta joku taso pitäisi olla.
Mieheni on kasvattanut risuparran, joka hänen mielestään on hieno! Minusta suorastaan etova! Isoin kirjaimin printattu mainoslippis päässä.
Siis oikeasti hävettää kulkea hänen kanssaan. Minulla ei kuulemma ole oikeutta puuttua hänen ulkonäköönsä.
Sano hänelle, että voisitko alkaa pukeutua kuin aikuinen
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on kasvattanut risuparran, joka hänen mielestään on hieno! Minusta suorastaan etova! Isoin kirjaimin printattu mainoslippis päässä.
Siis oikeasti hävettää kulkea hänen kanssaan. Minulla ei kuulemma ole oikeutta puuttua hänen ulkonäköönsä.
Miksi kuljet hänen kanssaan jos häpeät?
Anna hänelle vinkkejä ja opetusta.
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeutetusti häiritsevää .
Minkä oikeuden mukaan?
Ikää kertyy niin jää kaikki turhanpäiväisyys sivuun, sama miten pukeutuu kunhan vaatteet on ehjiä ja puhtaita.
Tottakai mustaa pitää olla kaikki vaatteet t-paidoista sukkiin ja kaikki siltä väliltä, onko maailmasta muut värit loppuneet, minä inhoan mustia vaatteita varsibkin kesävaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että iän myötä monista miehistä tulee niin jääräpäisiä? Olen myös yrittänyt hienovaraisesti ehdottaa siistimpiä vaatteita ja pientä päivitystä hiustyyliin, mutta ehdotukset ei oikein mene läpi.
Usein kuulee miesten kommentoivan, että vaimo on “antanut itsensä rupsahtaa”, mutta samaan aikaan monella tuntuu olevan ajatus, että naisen pitäisi vain hyväksyä mies sellaisena kuin on…kaljamahoineen, partoineen, jopa huonoine tapoineen ja pukeutumisesta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Anna hänelle vinkkejä ja opetusta.
Voi kuule, olen vuosien varrella kelvannut jopa valitsemaan hänelle vaatteet, mutta en enää jostain syystä kelpaakaan.
Et voi muuttaa puolisoasi, joten asia on vain hyväksyttävä. Kyseessä on parisuhteen kannalta merkityksetön asia. Joo ärsyttää kyllä, mutta et voi asialle mitään. Jokainen päättää omasta pukeutumisestaan itse. Voit vain vaikuttaa itse omaan suhtautumiseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten itse sanoisit omalle kumppanille, että en lähde kanssasi mihinkään, koska et osaa pukeutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten itse sanoisit omalle kumppanille, että en lähde kanssasi mihinkään, koska et osaa pukeutua?
Mitäpä tuohon olisi sanomista, pysykööt kotona jos seura ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
No voi voi.
Niin in. Onhan se niin väärin, kun naisellakin on jotkut standardit ilmeisesti. Ja tyypillistä myös se ettei nainen saisi sanoa miehestä mitään, mikä ei miellytä, mutta samaan aikaan te miehet valitatte tällä palstallajos naiselle on tullut ylipainoa tai leikkaa vaikka kananpersetukan.
Vierailija kirjoitti:
Ikää kertyy niin jää kaikki turhanpäiväisyys sivuun, sama miten pukeutuu kunhan vaatteet on ehjiä ja puhtaita.
Tottakai mustaa pitää olla kaikki vaatteet t-paidoista sukkiin ja kaikki siltä väliltä, onko maailmasta muut värit loppuneet, minä inhoan mustia vaatteita varsibkin kesävaatteita.
Ei se ihan noin mene. Meillä on tilaisuuksia, joissa on pukukoodi, mutta hän ei tunnu ymmärtävän tai ottavan sitä huomioon lainkaan.
Kaikilla, myös naisilla, on taipumus jämähtää nuoruuden pukeutumistyyleihin.
Itse pidän nyt lähes kuusikymppisenä ( ja aika hoikkana) uusista baggy-farkuista. Vaimo jaksaa veetuilla äijästä, joka ei ymmärrä olevansa vanha. Tykkäsin näistä samoista leikkauksista jo 80-luvulla. Vaimo vaan ei muista😅
Ja itse hyväksyt tuulipuvun? Sitten sinulla ei ole mitään varaa sanoa.
Oma ukkoni pukeutuu tosi tyylittömästi, kuten on tehnyt 20 vuotta. Mutta rakastan häntä, enkä ole kiinnostunut hänen tyylistään. 99,9 % suomalaista pukeutuu rumasti. Joten eipä erotu joukosta.
No hei, mieheni oli lähdössä Kaivopuistoon vappupäivän piknikille eilen collegehousuissa, että repikää siitä. Vaihtoi sitten kyllä farkkuihin, kun kysyin, et ootko siis noissa lähdössä.....yleensä en puutu, mut tuo oli jo minullekin liikaa.
Kuitenkin on puolisoksi kelvannut.
Valitat 10-20 vuotta myöhässä.