Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17 vuotta isänä, ja nyt minut korvataan yhdellä puhelulla. Onko naisten kusipäisyydellä mitään rajaa??!?

Vierailija
02.05.2026 |

Tulin juuri tyttäreni luota (tai siis vaimoni tyttären, jota olen kasvattanut 17 vuotta kuin omaani). Hän valmistuu nyt lukiosta, ja tuli puhetta juhlista. Arvatkaa mitä? Hänen biologinen isänsä on päättänyt palata kuvioihin 17 vuoden hiljaisuuden jälkeen. Ja nyt tytär haluaa hänet valmistujaisiin.

Mutta tässä on se ongelma: jotta tämä "isä" tulisi paikalle, minä en saisi tulla. Siis minun, joka olen ollut mukana kasvattamassa häntä joka ikinen päivä, kun taas tämä luuseri loisti poissaolollaan. Ja kun puhuin tästä vaimon kanssa, hän oli sitä mieltä, ettei tässä nyt ole mitään ongelmaa. "Jos hän kerran haluaa isänsä takaisin elämäänsä, niin antaa mennä vaan."

Siis oikeasti? Olen ollut mukana maksamassa hänen koko hiton elämänsä. Olen tehnyt kaiken sen kovan työn, mitä lapsen kasvattaminen vaatii, ne kaikki 17 vuotta. Ja nyt minut heitetään sivuun kuin tarpeeton roska, kun se "oikea isä" haluaa takaisin kuvioihin .

Se, ettei vaimoni, joka näki kaiken sen vaivannäön minkä tein päivästä toiseen, ole minun puolellani, sattuu kaikesta eniten.

Miehille anna tästä neuvon, älkää koskaan ottako naista jolla on jo lapsi entuudestaan. Aion ottaa avioeron ja katkaista täysin välit molempiin.

Kommentit (351)

Vierailija
21/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai nyt kuitenkaan tarkoittanut sanoa sitä 17-vuotiasta "kusipäiseksi  naiseksi"?!

17-vuotias ei "valmistu lukiosta".

Vierailija
22/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen roolina näissä kuvioissa on valitettavan usein olla apupoika, lastenhoitaja, laskujen maksaja ja aiemmin eronneen naisen sosiaalisen statuksen nostaja. Todellista rakkautta on taustalla äärimmäisen harvoin. Ja tässä nähdään miten tuuliviirimäisesti miestä voidaan kohdella.

Ja näillä miehillä ei ole omaa tahtoa, mahdollisuutta valita toisenlaista naista jne jne?

Eniten tarjontaa sinkulle on naisista joilla on jo lapsi tai useampi aiemmasta suhteesta. Lapsettomat naiset swaippaavat jatkuvasti vasemmalle etsiessään sitä aina vaan parempaa laatikkoleukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota tytärtä ja hänen äitiään. Minkä ihmeen takia isäpuoli ei voi osallistua juhliin? Keneltä se on pois? Käsittämättömän törkeää käytöstä tyttäreltä ja tämän äidiltä.

Vierailija
24/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa vanhempaa ei koskaan voi korvata. Onhan toi nyt aika törkeää ottaen huomioon, että olet kasvattanut vieraan miehen lasta. En kyllä itsekään olisi pahemmin enää tekemisissä kun satunnaisesti tuollaisen jälkeen. Ilmeisesti rahat ja lastenhoitoapu kelpas kuitenkin.

T. Eronnut nainen jolla myös lapsi

Vierailija
25/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että tuntuu epäreilulta. Lapsi kuitenkin on kaivannut biologista isäänsä (ehkä osittain idean tasolla eikä varsinaista ihmistä) eikä sinun auta kuin yrittää tukea. Eihän se tarkoita, että sinut ollaan heittämässä roskiin. Voit olla itse nyt se tasapainoinen aikuinen tässä ja tytär jatkossakin pitää sinua turvallisena ja tukevana isänä.

Ongelmallinen tilanne. Ehkä kannattais ensin rauhoittua, puhua jonkun ammattilaisen kanssa, sen verran rankka juttu on. Sitten, jos pystyy, rauhassa jutella tytön ( lapsen!,)kanssa ja kysyä tämän mietteistä. 

Hän ei ole lapsi, ap kirjoitti että hän valmistuu lukiosta eli on siis 18 tai 19v. Ap on siis kasvattanut häntä noin 1-vuotiaasta asti. 

Sitä en ymmärrä että miksi ap ei saisi osallistua juhlaan jos biologinen isä osallistuu? Jos bio isä tällaista kehtaa vaatia niin hän on kusipää. Ja kyllä tytär on myös jos tällaiseen suostuu. Kutsukoon molemmat ja tulkoon sitten kuka tulee tai on tulematta. 

Vierailija
26/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa todeksi. Meillä aikuinen lapsi, jonka mun mies on kasvattanut omanaan ja vaikka aikuisena onkin yhteyksiä bioisään, on mun mies se oikea isä, bioisästä lapsi puhuu etunimellä ja perhejuhliin ei tätä ole halunnut. 

Jotenkin tulee naisvihavibat tästä.

Mistä nyt ei nykyään tulisi. Naapurin mies vei roskat eri aikaan kuin minä. On varmaan naisvihaaja.

Vierailija
27/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä siis edes asu vaimosi ja bonustyttäresi luona, kun tämä asia hoidettiin  puhelulla?  Vai menikö vappu pitkäksi viihteellä, ja naisilta paloi käämit lopullisesti jatkuvaan perseilyyn? Korkki kiinni ja kotiin! Heti!

Vierailija
28/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai nyt kuitenkaan tarkoittanut sanoa sitä 17-vuotiasta "kusipäiseksi  naiseksi"?!

Miksei? Oli meidänkin luokalla yksi joka oli aloittanut vuotta aiemmin peruskoulun. Ei taida olla kovin harvinaista.

Vierailija
29/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa. Etteköhän te samoihin juhliin mahtuisi. Varmaan muut vieraat ihmettelee tätä biologista isää, että kuka hän on...

Ja tytär vaikuttaa olevan vielä murrosiässä : ) silloinhan lapset on usein muuttamassa etävanhemman luo kun siellä on "kivempaa".

Vierailija
30/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa sanota että tyttö olisi 17-vuotias vaan että tämä isäpuoli on kasvattanut häntä 17-vuotta.

Vierailija
31/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se vanhemmuus on ja siksi sattuu. Itselläni 17v poika, joka on asunut pääosin luonani ja sääntöjen sekä rajojen turvin. Haluaa nyt muuttaa äidilleen kokonaan, kuka ei ole ollenkaan kotona ja ei aseta mitään rajoja. Meillä ollaan oltu aina läsnä ja mukana koulujutuissa, harrastuksissa yms. ja äitiä ei ole missään näkynyt. Olemme tehneet reissuja maailmalle pojan kanssa, jotta olemme saaneet yhteistä aikaa.

Nyt sitten haluaa täysin äitilleen, jotta saa olla vapaasti. Kyllähän se vituttaa, mutta eihän tälle itse mitään voi.

Voimia sinulle, mutta älä ota eroa ja katkaise välejä, huonoin mahdollinen päätös tyttären kannalta. 

Vierailija
32/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että äidin ja tyttären pitkään elänyt toive siitä, että tytön isä osallistuisi hänen elämäänsä on ainakin hetkeksi toteutumassa, ja tästä riemusta humaltuneena eivät nyt jaksa muistaa, kuka se oikea mies kuvioissa on ollut kaikki nämä vuodet.

Mä olen tehnyt saman päätöksen aikoinaan. En tietenkään samoista syistä, mutta ihan vaan lähtökohtaisesti en ala kasvattaa kenenkään toisen miehen lapsia ominani. Kerran työssäni törmäsin nuoreen, jonka isä oli tehnyt itsemurhan ennen kuin hän oli ehtinyt syntymään, joten hän piti äidin uutta miestä ainoana isänään ja oli miehen läsnäolosta elämässään hyvin kiitollinen. Toi on varmaan se ainoa poikkeus minkä voisin itse hyväksyä. Toisaalta ottaa vaimoksi valmiiksi raskaana oleva nainen, ehkä ei monellekaan miehelle mikään unelmien täyttymis varsinaisesti.

Mielestäni sua on nyt kohdeltu aika törkeästi. Toivottavasti pystyt poistumaan tilanteesta arvokkaasti takavasemmalle ilman, että tarvii ovet paukkuen lähteä. Tuollainen mies, joka nyt tulee hetkeksi kuvioihin, ei se siinä pitkään tule pyörimään. Joillakin ihmisillä, esim. alkoholisteilla, tulee näitä hetkittäisiä selkeitä hetkiä elämässään ja he yrittävät hyvittää sitä aikaisempaa poissaoloaan ryhtymällä supervanhemmiksi. Näitä saattaa ilmaantua kouluilla vanhempainiltoihin tai vastaaviin, harrastuksiin ja niin edelleen. Niistä miehistä näkee, että vähän aikaa tsempataan vanhemmuutta, hetken päästä ote taas herpaantuu, ja muut asiat, kuten viinan juominen, alkaa kiinnostaa enemmän.

Ajattele sillai, että sulla on melkoinen sankarin viitta päällä viimeistään siinä vaiheessa kun tyttö tai tytön äiti taas saa muistutuksen siitä mitkä olikaan syyt miksi sinut oli otettu korvaamaan lapselle miehen mallia. Sitten voit palata kuvioihin tai olla palaamatta, oma päätöksesi. Jos taas ex-mies jää pysyvästi kuvioihin, voit jatkaa elämääsi jossain toisaalla, ja todeta, että tällainen on sankarimiehen kohtalo. Luulet tekeväsi oikein, mutta naisten käytös osoittaa sen mihin me miehet ollaan aina saatu tottua, rahoittajan rooli kelpaa aina.

Vierailija
33/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla mitään tytärtä ole, uli.

Luojan kiitos, noin suuri tatti miehen otsassa on maailman paras ehkäisyväline.

Vierailija
34/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä tilanne, ymmärrän tuskasi. Älä kuitenkaan tee nyt mitään hätiköityjä ratkaisuja. Oletko kertonut vaimollesi, miten pahalta sinusta tuntuu? Enkä kyllä ymmärrä, mikset voisi osallistua juhlaan, vaikka biologinen isä osallistuu. 

Vierailija
35/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIes, jolla olisi oikeasti tytär, ei käyttäytyisi noin nolosti kuin sinä. Joten sulla ei ole vaimoa, ei lapsia ja mariset vain koska olet incel ja kusipää.

Ja jos sulla oikeasti olisi lapsi, jonka biologinen isä on joku muu, tuntisit vihaa sitä toista miestä kohtaan, joka hylkäsi lapsensa. 

Mutta koska keksit koko tarinan, siinä ei ole logiikkaa.

Vierailija
36/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies selviää tilanteesta kuin tilanteesta ja kestää kaiken. Se mitä mies ei tee, on alkaa vinkumaan asioista kuin joku neiti ihminen. Kasvata pallit ja lopeta vinkuminen.

No niinhan ap tekeekin. Eli tää oli sitten tässä, hyvästi.

Vierailija
37/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tytär haluaa? Oletko puhunut suoraan hänen kanssaan?

Mitä tuossa nyt oli epäselvää? Haluaa etten tulisi juhliin.

Ap

Missä ne juhlat pidetään? Jossain vuokratussa juhlapaikassa? Ei kai hän voi kieltää sinua omaan kotiisi tulemasta? Kuulostaaa hyvin, hyvin oudolta. 

Vierailija
38/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tyttö pyytää jotain jatkossa voit ohjata hänet pyytämään apua biologiselta isältään. Kerro miten hienoa se on että hän on nyt päättänyt olla tytön tuki ja turva jatkossa. Oletkin odottanut leppoisia eläkepäiviä.

Vierailija
39/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele ymmärtämään lukemaasi. Ei tytär ole 17-vuotias, vaan isäpuoli on ollut hänen elämässään 17 vuotta.  Tytär on ollut 1-2 -vuotias, kun isäpuoli on tullut hänen elämäänsä.

Surullista, että tytär kohtelee isäpuolta noin. Tulee heti mieleen, että biologinen isä on asettanut juhliin osallistumisensa ehdoksi, että isäpuoli ei saa tulla sinne. 

Tyttären pitäisi nyt ryhdistäytyä! Isäpuoli kuuluu ehdottomasti juhliin, tulkoon biologinen isä sitten tai ei. Häpeä, tytär, jos suljet isänä toimineen ihmisen pois juhlista! Ja äiti voisi puhua tyttärelleen järkeä. 

Vierailija
40/351 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun siis poistua kotoasi juhlien ajaksi vai onko vuokrattu joku tila, jonne et ole tervetullut? Onko vaimosi samaa mieltä, ettet saa osallistua juhlaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi