Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhka vai mahdollisuus - avaamme suhteen kesän ajaksi

Vierailija
02.05.2026 |

Ollaan nelikymppinen pariskunta. Valitettavan tuttu tarina: nuorena naimisiin ja pari lasta, ok-talo ja mökki. Elämä periaatteessa mallillaan, mutta kipinä on sammunut. Teimme rohkean ratkaisun ja päätimme avata avioliiton kesäksi. Selvät säännöt eli ketään ei tuoda kotiin, ehkäisyä käytetään ja teinien ei tarvitse tietää asiasta. Ehkä tämä on epätoivoinen viimeinen mahdollisuus tai lopun alkua. Syksyllä katsotaan missä mennään.

Kommentit (272)

Vierailija
161/272 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei ole jännä miljonääri, niin mies ei saa seksiä mistään.

naiselle taas tulee munaa ovista ja ikkunoista.

Vierailija
162/272 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on vaimon fiilikset ja odotukset tapaamiseen liittyen? Luulisi vähän jännittävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/272 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sitä naista kuitenkin panee. Ja palstaa kun olen lukenut, niin hyvää seksiä onkin sitten vaikeampi saada.

Vierailija
164/272 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on vaimon fiilikset ja odotukset tapaamiseen liittyen? Luulisi vähän jännittävän.

Ei varmaan ole ok, että minä rupean hänen fiiliksistään kovin paljon kertomaan. Mutta joo, sanoi että vähän jännittää ja tuntuu kuin tekisi jotakin kiellettyä. Sanoi ettei uskalla sopia tapaamista suoraan esim. hotelliin tai miehen kotiin vaan haluaa jutella ensin julkisella paikalla. Hyvä idea minunkin mielestä, sitä on kaikenlaisia ihmisiä liikkeellä. -ap

Vierailija
165/272 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on omat fiiliksesi? Pitäisikö teillä olla varalta joku turvasysteemi? 

Vierailija
166/272 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ole ok, että minä rupean hänen fiiliksistään kovin paljon kertomaan. Mutta joo, sanoi että vähän jännittää ja tuntuu kuin tekisi jotakin kiellettyä. Sanoi ettei uskalla sopia tapaamista suoraan esim. hotelliin tai miehen kotiin vaan haluaa jutella ensin julkisella paikalla. Hyvä idea minunkin mielestä, sitä on kaikenlaisia ihmisiä liikkeellä. -ap

Toivottavasti olet sinut sen kanssa, että vaimosi saa jatkuvasti seksiä ja sinä et lainkaan, ja että hän käyttää tilaisuuden ja nauttii tästä.

Ja myös sen todennäköisen lopputuloksen kanssa, että hän ei oikeastaan kesän jälkeen enää halua sinua, vaan on joko jo ihastunut johonkuhun tai seksuaaliseen vapauteensa.

Suhteen avaaminen harvemmin korjaa puutteita ja vikoja parisuhteessa.

Vierailija
167/272 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo noloa. Haluton nainen alkaakin haluaan kun on mahdollista saada seksiä joltain muulta kuin omalta mieheltä. Ei varmaan vaikuta edes yrittää selittää kuinka on ollut hyvää seksiä ja vielä molempien mielestä. 

Mikäli nainen jatkossa haluaa oman miehen kanssa seksiä. Varmasti mukava fiilis kun tietää hänen miettivän samalla jotain uusinta panoa.

Vierailija
168/272 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Seksielämän ulkoistaminen todennäköisesti vähentää keskinäistä kiintymystänne ja muututte pariskunnasta samassa asunnossa eläviksi kavereiksi. Olin itse vastaavanlaisessa keskustelussa jonka aloitti silloinen kumppanini. En suostunut avoimeen liittoon ja muutamaa vuotta myöhemmin silloinen kumppani jätti minut ensin petettyään.

Omat vanhempani olivat jossakin vaiheessa siirtyneet avoimeen avioliittoon ja elin lapsuuteni seuraten heidän seikkailujaan. Puuolisoni oli tästä tietoinen. Minulla on tuolta ajalta ainakin yksi velipuoli, joka sitten tuli mukaan perinnönjakoon. Vanhempani olivat yhdessä yli 60 vuotta loppuun asti mutta kiintymyksen vähentyminen toi mukanaan loputtoman riitelyn, joskaan ei mustasukkaisuusasioista.

Suosittelen että eroatte ennen riitelyn alkamista.  Lapsenne aikanaan kiittävät teitä siitä valinnasta.

Vierailija
169/272 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenlaista pyörii omassakin mielessä: jännitystä, uteliaisuutta, iloa, mutta myös epäilyksiä ja mustasukkaisuuttakin. Tätä ei moni kommentoija ole tajunnut, mutta meillä on paljon keskinäistä rakkautta. Ja omasta puolestani voin sanoa, että haluan vaimolle vain hyvää. Uskon että se koituu lopulta meidän suhteemme hyväksi. Jonkinlainen turvasysteemi voisi olla paikallaan, sillä tietenkin vaimon hyvinvointi huolettaa. Itse pärjään kyllä. -ap

Vierailija
170/272 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenlaista pyörii omassakin mielessä: jännitystä, uteliaisuutta, iloa, mutta myös epäilyksiä ja mustasukkaisuuttakin. Tätä ei moni kommentoija ole tajunnut, mutta meillä on paljon keskinäistä rakkautta. Ja omasta puolestani voin sanoa, että haluan vaimolle vain hyvää. Uskon että se koituu lopulta meidän suhteemme hyväksi. Jonkinlainen turvasysteemi voisi olla paikallaan, sillä tietenkin vaimon hyvinvointi huolettaa. Itse pärjään kyllä. -ap

Jos olette naimisissa niin miettikää huonoin tilanne eli riitainen avioero ja omaisuuden jako ENNEN kuin lähdette avaamaan suhdetta. Kun se on selvillä niin tiedätte millä panoksilla peliä pelataan.

Jotkut tuossa onnistuvat jos eivät ole epävarmoja itsestään eivätkä lähde vertailemaan itseään puolison uusiin seksikumppaneihin. Sukupuolitaudit tietty mahdollinen ongelma eli jos teillä edelleen on keskinäistä seksiä niin kondomit käyttöön.  Herpes on ikävä vaiva eikä paljoa varoittele itsestään.

Toivotan onnea yritykseen.

Vierailija
171/272 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Seksielämän ulkoistaminen todennäköisesti vähentää keskinäistä kiintymystänne ja muututte pariskunnasta samassa asunnossa eläviksi kavereiksi. Olin itse vastaavanlaisessa keskustelussa jonka aloitti silloinen kumppanini. En suostunut avoimeen liittoon ja muutamaa vuotta myöhemmin silloinen kumppani jätti minut ensin petettyään.

Omat vanhempani olivat jossakin vaiheessa siirtyneet avoimeen avioliittoon ja elin lapsuuteni seuraten heidän seikkailujaan. Puuolisoni oli tästä tietoinen. Minulla on tuolta ajalta ainakin yksi velipuoli, joka sitten tuli mukaan perinnönjakoon. Vanhempani olivat yhdessä yli 60 vuotta loppuun asti mutta kiintymyksen vähentyminen toi mukanaan loputtoman riitelyn, joskaan ei mustasukkaisuusasioista.

Suosittelen että eroatte ennen riitelyn alkamista.  Lapsenne aikanaan kiittävät teitä siitä valinnasta.

Kiitos mielipiteestä. Sinulla on oikeaa kosketuspintaa asiaan, minkä vuoksi arvostan kommenttiasi. Siitä huolimatta en ole samaa mieltä johtopäätöksestäsi. -ap

Vierailija
172/272 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas tyypillinen ketju. Ap on jo päätöksensä tehnyt, joten keskustelu on kun lumeen kusemista. 

Vierailija
173/272 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sitä naista kuitenkin panee. Ja palstaa kun olen lukenut, niin hyvää seksiä onkin sitten vaikeampi saada.

No nainen toki ihastuu jopa rakastuu. Kaltaiseni miehet, komeat, sosiaalisesti taitavat, hyvät rakastajat - emme. Minullakin on tällä hetkellä 8 vastaavaa naista, en hae parisuhdetta. Puolisosi saa seksiä, hyvääkin. Mutta hän ei koskaan saa minua tai kaltaistani.

M48

Vierailija
174/272 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas tyypillinen ketju. Ap on jo päätöksensä tehnyt, joten keskustelu on kun lumeen kusemista. 

Kerroin jo aloituksessa, että olemme päättäneet suhteen avaamisesta vaimoni kanssa yhdessä. Keskustelu ei ole ollut turhaa vaan monipuolista ja pääosin hyvää. Olen itse saanut vinkkejä esim. siihen, millaisista asioista kannattaa vielä sopia. Varmaan se on saanut monen muunkin pohtimaan, mitä olisi valmis tekemään seksielämänsä pelastamiseksi. Minun kanssani ei tarvitse olla samaa mieltä, vaan jokainen tekee omat päätöksensä. -ap

Vierailija
175/272 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nainen toki ihastuu jopa rakastuu. Kaltaiseni miehet, komeat, sosiaalisesti taitavat, hyvät rakastajat - emme. Minullakin on tällä hetkellä 8 vastaavaa naista, en hae parisuhdetta. Puolisosi saa seksiä, hyvääkin. Mutta hän ei koskaan saa minua tai kaltaistani.

M48

En ihan heti keksi kuka haluaisi suhteeseen sinua tai kaltaistasi. Itse useimpien naisten tavoin arvostan niin paljon enemmän luotettavuutta, sitoutumista, keskinäistä arvostusta ja kunnioitusta. 

Seksiin teitä ilmeisesti jotkut voivat käyttää ja hienoa jos molemmat saatte mitä haluatte. 

Vierailija
176/272 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus lienee, että nämä tapaamiset virkistävät parisuhteen omaa seksielämää. Jos tapaamiset jäävät vain "yksityisiksi salsisuuksiksi", niin tuntuu, että ne vain eriyttävät pariskuntaa. Kenties seksiä tuleekin joksikin aikaa lisää, mutta rakkaus saattaa kuolla. Se ei tarkoita suhteelle hyvää.

Mutta teidän seksielämän pitäisi virittyä jo näistä tapaamisista. Luulisin, että vaatii jonkinlaista avoimmuutta kohtaamisista.

Vierailija
177/272 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo noloa. Haluton nainen alkaakin haluaan kun on mahdollista saada seksiä joltain muulta kuin omalta mieheltä. Ei varmaan vaikuta edes yrittää selittää kuinka on ollut hyvää seksiä ja vielä molempien mielestä. 

Mikäli nainen jatkossa haluaa oman miehen kanssa seksiä. Varmasti mukava fiilis kun tietää hänen miettivän samalla jotain uusinta panoa.

Jännä, että vaihtelu voi virkistää. Kiva syödä välillä muutakin kuin sisäfilettä. Onko se sitten parempaa vai vaan vaihtelua. Mistä sitä nytkään tietää, ajatteleeko rouva naapurin Veijoa? 

Vierailija
178/272 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko saaneet seuranhakua käyntiin (Tinder-profiileja, viestinvaihtoa, tapaamisia)? Kai teillä jonkinlainen keskusteluyhteys on näistäkin asioista keskenänne? Muuten lie riski, että alatte eristäytyä omiin kupliinne ja etäännytte toisistanne. (Saattaa siis auttaa seksielämää, mutta tuskin teidän kahden välistä)

Keskusteluyhteys on edelleen. Olemme itse asiassa puhuneet viime viikkoina enemmän kuin vuosiin. Sovimme ettei mahdollisten tapailukumppanien nimiä tai muita yksityiskohtia tarvitse kertoa, mutta jos on useita tunteja poissa tai yön yli pois kotoa, niin tietenkin kerrotaan toiselle. 

Sopimus tuli voimaan toukokuun alussa. Itse en ole ehtinyt mitään deittisovelluksia opetella, mutta vaimolla kuulemma on jo profiili ja kiinnostustakin on ollut. Itse asiassa perjantaina hän on lähdössä kahvittelemaan jonkun kanssa. Ei kuulemma halua mennä heti pidemmälle vaan tutustua edes vähän ja varmistua, että mies on täysipäinen. Kysyi vielä, että onhan se minulle varmasti ok. Ja onhan se. 

Itse olen flirttaillut parin työkuvioista tutun naisen kanssa. Toisen kanssa on muutama viestikin vaihdettu. Tästä se lähtee. -ap

Oletko noin hölmö. Tietenki nainen sanoo ettei halua heti edetä pidemmälle ym. Tutustumispaskaa. Ei halua pahoittaa mieltäsi näyttämällä että heti on märkänä kun pääsee muita paneen. 

Vierailija
179/272 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M48

En ihan heti keksi kuka haluaisi suhteeseen sinua tai kaltaistasi. Itse useimpien naisten tavoin arvostan niin paljon enemmän luotettavuutta, sitoutumista, keskinäistä arvostusta ja kunnioitusta. 

Seksiin teitä ilmeisesti jotkut voivat käyttää ja hienoa jos molemmat saatte mitä haluatte. 

En parisuhdetta hae, enkä tarvi. Vaikkakin osaa näistä naisista olen tapaillut useamman vuoden jo.

M48

Vierailija
180/272 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mites meni vaimolla pe illan tapaaminen. Irtosiko jälkiliukkaita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan