Uhka vai mahdollisuus - avaamme suhteen kesän ajaksi
Ollaan nelikymppinen pariskunta. Valitettavan tuttu tarina: nuorena naimisiin ja pari lasta, ok-talo ja mökki. Elämä periaatteessa mallillaan, mutta kipinä on sammunut. Teimme rohkean ratkaisun ja päätimme avata avioliiton kesäksi. Selvät säännöt eli ketään ei tuoda kotiin, ehkäisyä käytetään ja teinien ei tarvitse tietää asiasta. Ehkä tämä on epätoivoinen viimeinen mahdollisuus tai lopun alkua. Syksyllä katsotaan missä mennään.
Kommentit (283)
Oletteko saaneet seuranhakua käyntiin (Tinder-profiileja, viestinvaihtoa, tapaamisia)? Kai teillä jonkinlainen keskusteluyhteys on näistäkin asioista keskenänne? Muuten lie riski, että alatte eristäytyä omiin kupliinne ja etäännytte toisistanne. (Saattaa siis auttaa seksielämää, mutta tuskin teidän kahden välistä)
Toivottavasti saatte mitä haluatte. Sellainenkin epäily tuli mieleen, että olisko ap:n vaimo kyllästynyt/ahdistunut siitä, että hänen pitäisi harrastaa seksiä puolison kanssa . Nyt suhteen avaamisella 'pääsee rauhaan' eikä tarvitse potea huonoa omaatuntoa omasta haluttomuudestaan. Ei tarvitse olla puolison tai kenenkään muunkaan kanssa, jos ei halua. Ymmärrän miestä, en itsekään naisena haluaisi olla ilman seksiä. Syksyllä voitte todeta, että suhteen pelastamiseksi tämäkin keino tuli käytettyä. Kävi miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Uhka miehelle, mahdollisuus naiselle. Naisen mahdollisuudet löytää seksiä ovat paljon paremmat kuin miehen.
Anteeksi hetero-oletus.
Kaikki pariskunnat eivät laske seksissä "kuka voittaa". Mahdollisuus parisuhteelle sitä kautta, että nainen innostuu seksistä uudestaan, jo pelkän kutkuttuvan mahdollisuuden vuoksi ja innostus kohdistuu myös omaan mieheen. Tämä ei ole enää este naisen seikkailuille vaan mahdollistaja niille. Aina ei tarvitse edes tapahtua mitään IRL. Ohje AP:lle: vaikka oma kihelmöinti tässä kohdistuisi ns. aidan toiselle puolelle etkä olisi mitään aisuriainesta, niin vihjaile naisellesi aiheesta esileikin aikana tyyliin: "Mua oudosti kiihottaa ajatus, että lähtisit vähän kokeilemaan...tätä juttua...." Yhden naisen otannalla näissä vihjailuissa vähemmän on enemmän eli jätän runsaasti tilaa vaimoni mielikuvitukselle. En ala mitään seksinovellia sopottelemaan.
Milloinkohan tämä kokeilu alkaa?
Pian alkaa ap:n seksitön ajanjakso. Ei saa omaltaan eikä vierailta.
Jotenkin kuvastaa tätä nykyaikaa, ja nykyihmisiä, että suhde koitetaan pelastaa nussimalla ympäriinsä. Ei tule onnistumaan. Ja nyt tulee joku sankari tähän kommentoimaan, että meillä ainakin parani, ja pelastui, kun avasimme suhteen. Ei pelastunut, eroatte jossain vaiheessa kuitenkin.
M47
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kuvastaa tätä nykyaikaa, ja nykyihmisiä, että suhde koitetaan pelastaa nussimalla ympäriinsä. Ei tule onnistumaan. Ja nyt tulee joku sankari tähän kommentoimaan, että meillä ainakin parani, ja pelastui, kun avasimme suhteen. Ei pelastunut, eroatte jossain vaiheessa kuitenkin.
M47
Ennen käytiin vaan salaa vieraissa. Aika kohtalaisen moni eroaa, vaikka suhdetta ei ole avattu, joten kai sitä voi kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Pian alkaa ap:n seksitön ajanjakso. Ei saa omaltaan eikä vierailta.
Eikö tässä vähän niinku ollut jo sitä, ettei omalta lohkea? Tuskin se siitä enää pahenee.
Onko aloittajalla jokin riitti, rituaali tapahtumalle? Shamppanja? Maagiset sanat?
Vierailija kirjoitti:
M47
Miten vehkeet laitetaan loistokuntoon? Puunaus, kiillotus?
Onko ryhmää: Suhteen avaajat, joihin voi parina liittyä?
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaimolla ole katsottu toinen mies valmiiksi, jota voi koeajaa kesän ajan ja kokeilla, tulisiko siitä sihdetta. Siihen asti ap on varalla. En oikein usko, että keskinäinen suhde paranee suuntautumlla puolisosta poispäin,. vaan etäännyttää entisestään. Avoimet kuviot taitavat toimi vain, jos suhde on vahva.
Melko asenteellinen ja rajotteinen mielipide.
Ap. on todennäköisesti mies, koska puhuu vaimostaan ja toisekseen, se oli ap. oma idea, jonka miettimiseen vaimolta kului pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette vaan suoraan eroa?
Miksi ihmeessä. Avioliitto on myös talodellinen sopimus, jos lapsia.
Minun ei tarvinnut lukea pidemmälle kuin "kipinä sammunut". Toisin sanoen kokeilette, voisiko tässä pedata uuden suhteen alkuun ennen päätöstä erosta, mutta ette uskalla myöntää sitä. T. oikeasti avoimessa suhteessa kymmenen vuotta elänyt ja edelleen hyvä suhde, koska suhdetta ei avattu paikkaamaan ongelmia.
Olisi ihanaa sanoa, että olen korkean moraalin ihminen enkä sekaannu tuollaisiin outoihin kuvioihin, mutta olen tavannut ja tapaillut kaikenmoista venkuraa, koska minua jollain tavalla jopa kiinnostaa, miten ihmiset justifioivat vieraissa käymistään itselleen ja minulle ja mitä siinä pohjimmiltaan on taustalla. Eräskin mies oli, jolla oli kotona seksiä paljon ja vaimo todella halukas, mutta koki, että ei-seksuaalinen fyysinen läheisyys ja keskusteluyhteys kumppaniin puuttuu. Halusi kuitenkin pysyä yhdessä, koska koki, että elämä on muuten hyvää, ja oli monta lasta. Tämä mies teki ison osan kotitöistä ja laittoi usein ruoat, koska vaimo kävi vuorotyössä, joten sillä vaimokin varmaan oli "tyytynyt" suhteen tilanteeseen.
Itselläni taas nautinnollinen seksi vaatii tunteita. Jos lähtisin avaamaan suhdetta niin seksi toisen kanssa toteutuisi tunteiden myötä, jolloin ero oman kanssa olisi todennäköinen.
Kavereita on elämässä muutoinkin, mielestäni seksi kuuluu romanttiseen suhteeseen.
M58
Vierailija kirjoitti:
Oletteko saaneet seuranhakua käyntiin (Tinder-profiileja, viestinvaihtoa, tapaamisia)? Kai teillä jonkinlainen keskusteluyhteys on näistäkin asioista keskenänne? Muuten lie riski, että alatte eristäytyä omiin kupliinne ja etäännytte toisistanne. (Saattaa siis auttaa seksielämää, mutta tuskin teidän kahden välistä)
Keskusteluyhteys on edelleen. Olemme itse asiassa puhuneet viime viikkoina enemmän kuin vuosiin. Sovimme ettei mahdollisten tapailukumppanien nimiä tai muita yksityiskohtia tarvitse kertoa, mutta jos on useita tunteja poissa tai yön yli pois kotoa, niin tietenkin kerrotaan toiselle.
Sopimus tuli voimaan toukokuun alussa. Itse en ole ehtinyt mitään deittisovelluksia opetella, mutta vaimolla kuulemma on jo profiili ja kiinnostustakin on ollut. Itse asiassa perjantaina hän on lähdössä kahvittelemaan jonkun kanssa. Ei kuulemma halua mennä heti pidemmälle vaan tutustua edes vähän ja varmistua, että mies on täysipäinen. Kysyi vielä, että onhan se minulle varmasti ok. Ja onhan se.
Itse olen flirttaillut parin työkuvioista tutun naisen kanssa. Toisen kanssa on muutama viestikin vaihdettu. Tästä se lähtee. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteluyhteys on edelleen. Olemme itse asiassa puhuneet viime viikkoina enemmän kuin vuosiin. Sovimme ettei mahdollisten tapailukumppanien nimiä tai muita yksityiskohtia tarvitse kertoa, mutta jos on useita tunteja poissa tai yön yli pois kotoa, niin tietenkin kerrotaan toiselle.
Sopimus tuli voimaan toukokuun alussa. Itse en ole ehtinyt mitään deittisovelluksia opetella, mutta vaimolla kuulemma on jo profiili ja kiinnostustakin on ollut. Itse asiassa perjantaina hän on lähdössä kahvittelemaan jonkun kanssa. Ei kuulemma halua mennä heti pidemmälle vaan tutustua edes vähän ja varmistua, että mies on täysipäinen. Kysyi vielä, että onhan se minulle varmasti ok. Ja onhan se.
Itse olen flirttaillut parin työkuvioista tutun naisen kanssa. Toisen kanssa on muutama viestikin vaihdettu. Tästä se lähtee. -ap
Ai jumalauta miten nolo tilanne. Vaimoa ei ole oma mies kiinnostanut aikoihin ja nyt on jo haku päällä. Vaimo on ihan taatusti saanut paskaa seksiä, silloin kun sitä vielä halusi. Eikö sulla ap ole itsekunnioitusta enää yhtään jäljellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jumalauta miten nolo tilanne. Vaimoa ei ole oma mies kiinnostanut aikoihin ja nyt on jo haku päällä. Vaimo on ihan taatusti saanut paskaa seksiä, silloin kun sitä vielä halusi. Eikö sulla ap ole itsekunnioitusta enää yhtään jäljellä?
Mikä tässä on noloa? Minua ei nolota lainkaan. Pikemminkin olen iloinen ja ylpeä siitä, että uskalsimme tehdä näin rohkean ratkaisun piristääksemme jälleen seksielämäämme. Usein taitaa käydä niin, että seksi vähenee ja vähenee ja lopulta pari eroaa ilman, että on kokeillut ennakkoluulottomasti tilanteen korjaamista. Me valitsimme toisen tien, koska rakkautta on edelleen. -ap
Vaimosi varmaan kaipaa jonkinlaista tunneyhteyttä partneriin, että halut heräävät taas. Tapaaminen ja sitten viestittelyö ja lopulta seksiä.
Tämän jälkeen on helpompi jatkaa saman miehen kanssa, koska yhteys on olemassa ja seksi sujuu. Lisää tapaamisia, viestittelyä ja keskusteluja ja siinä on pian kehittynyt rinnakkaissuhde, jossa on vielä uutuudenviehätys tallella.
Syksyllä voi olla mielenkiintoista, kun on luopumisen aika
Kaikkihan me sun luona oltiin - kaikki sai, mut komiat ensin