Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 33v, vanhemmat eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita parisuhteistani

Vierailija
02.05.2026 |

Teiniaikaista poikaystävää vaan mulkoiltiin vihaisesti, kun se kävi meillä kun asuin kotona. Sen jälkeen suhteista ei ole puhuttu sanaakaan. Minulla on ollut 2 pidempää suhdetta, kummankaan kanssa ei olla käyty vanhempieni luona. Eivätkä vanhempani ole halunneet edes tavata.

Nykyisen miehen kanssa olemme olleet 6 vuotta. Aiomme mennä naimisiin syksyllä. Todennäköisesti vanhempani eivät halua edes osallistua häihimme, en ole ottanut asiaa edes heidän kanssaan vielä puheeksi. Viime kesänä joskus näkivät meidät yhdessä sukulaisten pihajuhlissa, isä tervehti vaivalloisesti ja lähti pois, ei edes kätellyt.

Tuntuu todella pahalta kun oma perhe on tuollainen. Miehen perhe ottanut minut alusta asti lämpimästi vastaan, oma perhe ei halua olla missään tekemisissä.

Mies on normaali suomalainen mies, luottotiedot kunnossa, oma velaton talo, auto, työelämässä. Eli kyse on vaan siitä että minulla ei saisi koskaan olla ketään. Ymmärtäisin asenteen jollain tavalla, jos kyseessä olisi esim. päihdeongelmainen tai muuten selkeästi huonoa seuraa, ettei hyväksyttäisi. Vaan ei normaalitkaan ihmiset kelpaa.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu täällä sama. Kotoa on tullut aina se malli että seurustelu ja ne kuviot on jotenkin noloja, ja että siitä on vain haittaa. Olin vuoden suhteessa opiskeluaikoina ennen kuin kerroin poikaystävästäni vanhemmille. Ja reaktio oli todella negatiivinen. En ymmärrä.

Mulle laitettiin oikein tekstaria että "Oltaisiin toivottu sun elämään ihan jotain muuta". Tämä siis jo heti tietämättä edes mieheni nimeä. 

AP

No tämä kuulostaa jo todella omituiselta. Mitähän se "ihan jotain muuta" on? Naimattomaksi jäämistä ja ikääntyvien vanhempien omaishoitoa kotikylillä? :D

Vierailija
62/63 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö vanhemmillasi yksin? Kuinka usein? Voisitteko vain ilmoittaa, että tullaan käymään ohimennen ( jos " ohimennen " on edes realistinen ilmaisu.

Onko sinulla sisaruksia/ heidän puolisoitaan? Miten heihin suhtaudutaan?

Ilmoita häistä ja kysy, olisivatko tulossa. Kun saat vastauksen, voit asennoitua järjestelyihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa taas. Vanhempasi eivät ole päästäneet vielä sinusta irti. Ovat jääneet mustasukkaisiksi sinusta lapsestaan. 

Silloin käytös on tätä. Meillä meni pahemmaksi. Parempi sitten kuitenkin, että pysyttelevät loitolla, kun eivät osaa olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme