Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välittääkö suomalainen ylioppilas ympäristöstä?

Vierailija
02.05.2026 |

Vapunaattona Kaivopuisto oli täynnä valkolakkeja.

Päättäkää tästä:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011980978.html

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aina erikoista, kun arkena ollaan tekopyhiä kaiken suhteen, mutta sitten kun koittaa juhlat ja on alkoholia, niin kaikki unohtuu ja voi käyttäytyä miten huvittaa ja roskata aivan mielinmäärin. 

Jep. "Älä teen niin kuin minä, teen niin kuin minä käsken"

Vierailija
42/56 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä tulee jonkinlaisena yllätyksenä joka vuosi ettå Kaivopuisto sotkeentuu🤣

Olisi sitten aika tehdä jotain. Mitä ehdotat?

No paikka siivotaan kuten ennenkin ja jatketaan elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä tulee jonkinlaisena yllätyksenä joka vuosi ettå Kaivopuisto sotkeentuu🤣

Jatketaan sotkemista? Yo sotkee ja toiset siivoaa, Yo palaa ensivuonna , sotkee ja toiset taas siivoaa.  Sekö on hyväksyttävää?

Vierailija
44/56 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt 20v viheralueiden hoitoa ja puhtaanapito eli roskien keräys ollut osa työtä. Ja pitää sanoa että pahinta on vappuna "paremman väen" jäljiltä. Ei ehkä rikkinäisiä laseja ja tupakan natsaa, mutta ihan puhtaasti roskaa. Työllistää vappu äärimmäisen paljon.

Vierailija
45/56 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatketaan sotkemista? Yo sotkee ja toiset siivoaa, Yo palaa ensivuonna , sotkee ja toiset taas siivoaa.  Sekö on hyväksyttävää?

On lupa sotkea. Ei saa arvostella, nuori traumatisoituu.

Vierailija
46/56 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarkkailin sitä roskittamista, ja aivan reilusti enemmän roskia jätti jälkeensä lakittomat. Lakkipäät käyttäytyivät huomattavasti keskivertoa fiksummin. 

Vierailija
47/56 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tarkkailin sitä roskittamista, ja aivan reilusti enemmän roskia jätti jälkeensä lakittomat. Lakkipäät käyttäytyivät huomattavasti keskivertoa fiksummin. 

Vähintään 80% oli lakkipäisiä. Ja tulos on kuvista nähtävissä. Huomattavasti suurin osa sotki, jätti roskat ja häipyi.

Vierailija
48/56 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa nämä äitien hemmokaat kurvailevat Helsingissä kolme tonnia painavalla Teslalla ja asettavat köyhille ja maalaisille ympäristörajoituksia. 

Fasismia pitää purkaa jollain tavalla. Tänään ilmastonmuutosfasismi, huomenna joku muu harrastus.

On kyllä erikoista se kaksinaismoralismi, kun milloin ahdistutaan muovilautoista, milloin itämeren saastumisesta, ilmastonmuutoksesta itketään niin ettei edes töihin päästä ja sitten itse sotketaan tuolla tavalla ja muutetaan kaupunkien puistot kaatopaikoiksi. 

Vierailija
49/56 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pitäis joku vuosi jättää siivoamatta josko ihmiset sitten oppisi ajattelemaan?

Aita ympärille, eikä päästetä ketään pois ennen kuin paikka on siivottu.

Vierailija
50/56 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 80% oli lakkipäisiä. Ja tulos on kuvista nähtävissä. Huomattavasti suurin osa sotki, jätti roskat ja häipyi.

Vieläkö joku luulee ylioppilaita sivistyneiksi , kun näkee tuon?

Vierailija
51/56 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ajatus että tuolla olisi vain nuoria? Siellähän on ihan kaikenikäisiä

Ainakin kuvissa on paskahuussien katoilla lunta reippaasti, kovin oli valkoista.

Vierailija
52/56 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siellä ole ollut kaikenikäisiä ylioppilaita sotkemassa.

Eli kuspäitä kaikki.

Vierailija
53/56 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloja keräsin valtvat määrät. Lisäkis löysin 3 vajaata viinirypälerasiaa. Löysin myös roskakasasta pyyhkeen ja aurinkolasit. 

Vierailija
54/56 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt kun ympäristö kerrankin kiinnostaa sinua, niin menepä sitten siivoamaan nuo ylioppilaiden levittelemät roskat. Tekisit kerrankin elämässäsi jotakin hyödyllistä muistuttavaa.

Vierailija
55/56 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkreettinen esimerkki, mitä ilmainen koulutus tuottaa.

Vierailija
56/56 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt Ullanlinnan juhlintaa kovin porvarillisena tapahtumana.  Kellä on eniten rahaa, sillä on eniten myös eväitä.  Kaikessa on kyse myös näkymisestä ja itsensä esittelemisestä.  Ei olisi vaikeata ottaa mukaan musta jätesäkki ja kierrättää sitä seurueessa, mutta ei: omaa asemaa halutaan korostaa sillä, että muut saavat siivota.  Roskaaminen tekee vapusta todella vastenmielisen juhlan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan