Välittääkö suomalainen ylioppilas ympäristöstä?
Vapunaattona Kaivopuisto oli täynnä valkolakkeja.
Päättäkää tästä:
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä tulee jonkinlaisena yllätyksenä joka vuosi ettå Kaivopuisto sotkeentuu🤣
Olisi sitten aika tehdä jotain. Mitä ehdotat?
No paikka siivotaan kuten ennenkin ja jatketaan elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä tulee jonkinlaisena yllätyksenä joka vuosi ettå Kaivopuisto sotkeentuu🤣
Jatketaan sotkemista? Yo sotkee ja toiset siivoaa, Yo palaa ensivuonna , sotkee ja toiset taas siivoaa. Sekö on hyväksyttävää?
Olen tehnyt 20v viheralueiden hoitoa ja puhtaanapito eli roskien keräys ollut osa työtä. Ja pitää sanoa että pahinta on vappuna "paremman väen" jäljiltä. Ei ehkä rikkinäisiä laseja ja tupakan natsaa, mutta ihan puhtaasti roskaa. Työllistää vappu äärimmäisen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatketaan sotkemista? Yo sotkee ja toiset siivoaa, Yo palaa ensivuonna , sotkee ja toiset taas siivoaa. Sekö on hyväksyttävää?
On lupa sotkea. Ei saa arvostella, nuori traumatisoituu.
Itse tarkkailin sitä roskittamista, ja aivan reilusti enemmän roskia jätti jälkeensä lakittomat. Lakkipäät käyttäytyivät huomattavasti keskivertoa fiksummin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tarkkailin sitä roskittamista, ja aivan reilusti enemmän roskia jätti jälkeensä lakittomat. Lakkipäät käyttäytyivät huomattavasti keskivertoa fiksummin.
Vähintään 80% oli lakkipäisiä. Ja tulos on kuvista nähtävissä. Huomattavasti suurin osa sotki, jätti roskat ja häipyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa nämä äitien hemmokaat kurvailevat Helsingissä kolme tonnia painavalla Teslalla ja asettavat köyhille ja maalaisille ympäristörajoituksia.
Fasismia pitää purkaa jollain tavalla. Tänään ilmastonmuutosfasismi, huomenna joku muu harrastus.
On kyllä erikoista se kaksinaismoralismi, kun milloin ahdistutaan muovilautoista, milloin itämeren saastumisesta, ilmastonmuutoksesta itketään niin ettei edes töihin päästä ja sitten itse sotketaan tuolla tavalla ja muutetaan kaupunkien puistot kaatopaikoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ne pitäis joku vuosi jättää siivoamatta josko ihmiset sitten oppisi ajattelemaan?
Aita ympärille, eikä päästetä ketään pois ennen kuin paikka on siivottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 80% oli lakkipäisiä. Ja tulos on kuvista nähtävissä. Huomattavasti suurin osa sotki, jätti roskat ja häipyi.
Vieläkö joku luulee ylioppilaita sivistyneiksi , kun näkee tuon?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ajatus että tuolla olisi vain nuoria? Siellähän on ihan kaikenikäisiä
Ainakin kuvissa on paskahuussien katoilla lunta reippaasti, kovin oli valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siellä ole ollut kaikenikäisiä ylioppilaita sotkemassa.
Eli kuspäitä kaikki.
Pulloja keräsin valtvat määrät. Lisäkis löysin 3 vajaata viinirypälerasiaa. Löysin myös roskakasasta pyyhkeen ja aurinkolasit.
Ap, nyt kun ympäristö kerrankin kiinnostaa sinua, niin menepä sitten siivoamaan nuo ylioppilaiden levittelemät roskat. Tekisit kerrankin elämässäsi jotakin hyödyllistä muistuttavaa.
Konkreettinen esimerkki, mitä ilmainen koulutus tuottaa.
Olen aina pitänyt Ullanlinnan juhlintaa kovin porvarillisena tapahtumana. Kellä on eniten rahaa, sillä on eniten myös eväitä. Kaikessa on kyse myös näkymisestä ja itsensä esittelemisestä. Ei olisi vaikeata ottaa mukaan musta jätesäkki ja kierrättää sitä seurueessa, mutta ei: omaa asemaa halutaan korostaa sillä, että muut saavat siivota. Roskaaminen tekee vapusta todella vastenmielisen juhlan.
Jep. "Älä teen niin kuin minä, teen niin kuin minä käsken"