Välittääkö suomalainen ylioppilas ympäristöstä?
Vapunaattona Kaivopuisto oli täynnä valkolakkeja.
Päättäkää tästä:
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellähän oli boomereita koko suvun voimin. Ei vain nuoria.
Lopeta jankkaaminen ja vääristely. Oletko ollut itse siellä? Olen nähnyt tämän aikaisemmilta vuosilta. Ne vähäiset määrät vanhempia eivät sotke!
Kyllä on unohtunut heiltäkin sitä ja tätä, yhdenkin pöydän alle jäi boomereilta kertakäyttöastioita, serpentiiniä ym. Toki myös tuuli vie roskia, eivätkä juokse perään.
Näin juuri kuvan 80-luvulta, tasan yhtä sotkuista oli. Ketkä siellä silloin oli? Nykynuoret?
Vappu on vasemmistolaisten juhla. Jälki on sen mukaista.
Joku muu voi siivota mun sotkut jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellähän oli boomereita koko suvun voimin. Ei vain nuoria.
Lopeta jankkaaminen ja vääristely. Oletko ollut itse siellä? Olen nähnyt tämän aikaisemmilta vuosilta. Ne vähäiset määrät vanhempia eivät sotke!
Kyllä on unohtunut heiltäkin sitä ja tätä, yhdenkin pöydän alle jäi boomereilta kertakäyttöastioita, serpentiiniä ym. Toki myös tuuli vie roskia, eivätkä juokse perään.
Ja olimme siis vieressä, niin näimme mitä heiltä jäi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, vissiin ne kaikki kauppakorkean jne. opiskelijatkin on vasureita?
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on vasemmisto vaatii yhteiskunnalta ilmaisen siivouspalvelun. Kaikki jaetaan tasapuolisesti, paitsi heidän viinat.
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri kuvan 80-luvulta, tasan yhtä sotkuista oli. Ketkä siellä silloin oli? Nykynuoret?
Ei ollut tuollaista.
Sellainen ylioppilas välittää ympäristöstä, joka on saanut hyvän kotikasvatuksen.
Ylioppilaissa kuten muissakin ihmisissä on myös niitä, jotka ovat jääneet vaille kasvatusta tai saaneet hällä väliä kasvatuksen.
Ei siis voi yleistää. Tyttäreni ystävineen olivat siellä, eikä heidän jälkeensä jää roskia.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ylioppilas välittää ympäristöstä, joka on saanut hyvän kotikasvatuksen.
Ylioppilaissa kuten muissakin ihmisissä on myös niitä, jotka ovat jääneet vaille kasvatusta tai saaneet hällä väliä kasvatuksen.
Ei siis voi yleistää. Tyttäreni ystävineen olivat siellä, eikä heidän jälkeensä jää roskia.
Olen samaa mieltä. Tänään netti- ja yh-vanhemmat eivät kasvata lapsiaan. Ehkä tekoälyrobotti pelastaa tulevat sukupolvet tästä kehityksestä. Tulee kasvattajarobotti.
Olisiko helsinkiläisten ongelma? Vika kotikasvatuksessa? Meilläkin oli vapputori, ja ihan siistiksi jäi ihmisten lähdettyä. Kyse pikkukaupungista.
Helsinkiläisiä luonnonsuojelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Sanonta tyhmyys tiivistyy isossa porukassa pitää paikkansa.
Eiköhän sotkijat ole amiksia (ml. amk). Meillä yliopistopiireissä roskien jättäminen olisi todella häpeällistä.
Kaikkihan siellä sotkee. Jengi on ihan päreessä joten roskat ei paljon kiinnosta. Turha nuoria pelkästään syyllistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonta tyhmyys tiivistyy isossa porukassa pitää paikkansa.
En ikinä menisi tuollaiseen väkijoukkoon riekkumaan, en tehnyt sitä nuorena, en vanhana.
On paljon parempia tapoja ja paikkoja vietää vappua.
Niinpä, vastavalmistuneet ja työelämässä olevat ylioppilaat taas sotkivat puistossa.
Miten tämä tulee jonkinlaisena yllätyksenä joka vuosi ettå Kaivopuisto sotkeentuu🤣
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä tulee jonkinlaisena yllätyksenä joka vuosi ettå Kaivopuisto sotkeentuu🤣
Olisi sitten aika tehdä jotain. Mitä ehdotat?
Se on aina erikoista, kun arkena ollaan tekopyhiä kaiken suhteen, mutta sitten kun koittaa juhlat ja on alkoholia, niin kaikki unohtuu ja voi käyttäytyä miten huvittaa ja roskata aivan mielinmäärin.
Vaikuttaa, että rahaa tällä nuorella sukupolvella on. Paljon tavaraa jätetty, tuoleja, retkituoleja, patjoja,vilttejä, vaatteita....