Ilmiö: miehet vetäytyvät nyt yhteiskunnasta sekä deittailusta
Mistä tämä johtuu? Miksi miehet katoavat ja muuttuvat näkymättömiksi?
Kommentit (2138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet tahallaan vetäydy, miehiä on vaan Suomessa niin valtavan paljon enemmän kuin naisia. Esimerkiksi nuorissa ikäluokissa on Tilastokeskuksen mukaan yli 100 000 nuorta miestä enemmän kuin saman ikäisiä naisia, ja eri kasvaa koko ajan kun maahan virtaa 40 000 nuorta miestä ja vain 10 000 nuorta naista joka vuosi. Muutaman vuoden kuluttua miesylijäämä on 200 000 jne.
Heidät työnnetään marginaaliin syrjään eikä heillä ole oikeutta rakkauteen tai lapsiin ja perheeseen, koska sitä omaa rakasta ei ole olemassakaan. Puhdas matemaattinen fakta.
Isänmaansa pettämät. Samalla työttömyys kasvaa samasta syystä, eikä hanttihommien palkat ole nousseet 30 vuoteen.
Tuo on ihan oikea ja relevantti ongelma. Toki koskee myös naisia, mutta naiset enemmän opiskelevat, se vähintää siirtää sitä työttömyyttä eteenpäin. Ja samaten myöhentää lasten saantia.
Niin ja sukupuolivinouman pahentaminen teollisella mmuutolla on parantanut naisten pariutumismahdollisuuksia.
Lisäksi mmuutto on iskenyt koviten miesvaltaisille matalapalkka-aloille, kuten taksiin, raksalle ja lähettitöihin.
Yksi harvemmin käsitelty asia on myös mmuuton isku suomalaisen miehen maskuliinisuuteen ja egoon. Kadut ovat nykyään maskuliinisten roadmanien hallussa. Suomalainen mies on syrjäytetty sielläkin.Aika heikkoa on ollut suomalaisen miehen miehuus, jos muutama satatuhatta ulkomaalaistaustaista romuttaa suomalaisen miehen egon ja maskuliinisuuden. Ei onneks ole lähipiirissä näin käynyt. Ihan yhtä miehekkäitä ovat nyt kuin aiemminkin.
Ehkä ei ne sadattuhhannet muualta tulleet, mutta lisätään siihen satoja tuhansia suomalaisia naisia, niin ollaankin jo lähes miljoonassa....
-sivusta
Mikä estää hommaamasta nainen ulkomailta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla mitenkään naisten älyttömät odotukset siitä että mies maksaa kaiken ja mahdollisen eron sattuessa nainen vie vielä lapset asunnnon ja muustakin puolet. Suomessa avioliitoista noin 50% päätyy eroon joten olisitko itse valmis heittämään kolikkoa koko elämäsi suhteen?
Jos sitä pelkää, tekee avioehdon ja jättää lapset tekemättä. Eikö niin?
Kuinka moni nainen suostuisi tuohon?
2? Koko maassa?
-sivusta
Aika moni, syntyvyys on pohjalukemissa.
Vierailija kirjoitti:
Ite ainakin 20 vuotta kuunnelut kuinka olen väärässä kaiken aikaa. Tienaan tuplat vaimooni nähden ja olen päärahoittaja kaikelle hulluudelle.
Mun vappu
Perjanta:
Pesin ja korjasin takapihan terassin grillin piha-aidan siivosin ja tamppasin kalusteet.
Jonka jälkeen tein grillaukset perheelle. Possua makkaraa maissia bataattia kebabbia, sekä Chiapattaa.
Vaimo ei sanonut mitään. Lapset eivät sanoneet mitään. Käytin aikaani tähän noin 12 tuntia + rahaa pullon uusinnat, ja tarvikkeet + grillattavat.
Lauantai
Tein aamulla risoton 07:00
Lähdin vaihtamaan äidille renkaat autoon.
Vaimo huusi perään että tytär tarvitsee minun autoani mennäkseen treeneihin. Ei kiinnostanut että olen menossa auttamaan vanhaa äitiäni. Kutsuin samalla äitini näkemään lapsen lapsiaan ja grillaatiin puhtaalla takapihalla.
Vaimon ainoa kommentti, "tässä risotossa on liikaa suolaa"
Sunnuntaina: maksoin 2 lapsen ja heidän kavereiden linnanmäki päivän.
Ei yhtä kiiitoksen sanaa keneltäkään, 400€ meni ja koko päivä.
Tervettä olla miehenä poissa tällaisesta elämästä.
Aika, taidot rahat menee, vastineeksi saat vinoilua ja kielteistä arvostelua
Miten olet onnistunut kasvattamaan jopa lapsesi puhumattomiksi? Ymmärräthän, että sinä olet puolet perheen vanhemmista. Sinulla on ihan yhtä suuri vastuu siitä, minkälainen perhekulttuuri teillä on, kuin vaimollasi. Jos tuota on jatkunut pitkään, miksi olet siihen suostunut? Mykkänä vaan teet ja teet ja kuvittelet toisen suhtautumisen muuttuvan ykskas.
Me vietettiin viikonloppua neljässä polvessa. Yhdessä miehen kanssa siivottiin ja tein ruuat ym. Me emme kumpikaan kylläkään kiittele erikseen toisen tekemisistä. Olen joskus kiittänyt ja mieheni on siihen ärähtänyt, kun se on hänen mielestään itsestään selvää, se osallistuminen yhteisiin asioihin. Kumpikaan ei voi vastuuttaa vain toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä aika absurdi käsite koko vetäytyminen. Puoli elämää mennyt ja ei ole tähänkään mennessä semmosta deittailua josta vetäytyä pois. Asiaan vaikuttanee se, että en ole syntynyt pitkäksi ja komeaksi ja on joutunut kärsimään kiusaamisesta ja syrjinnästä varsinkin ihan tarpeeksi per elämä. Miehenä joutuu niin helposti semmoseen syrjinnän kierteeseen, ettei moni edes tajua. Kuitenkin koulut käyty ja töitä tehty ja salilla käyty aina. Ette te kauaa minun elämääni kestäisi.
Ketkä te? Meitä on paljon, jotka olemme opiskelleet, työelämässä ja jopa salilla tulee käytyä. Meitä monia on myös kiusattu. Ssilti tässä elellään ihan normisti. Yhteiskunnassa.
Kiusattiin muakin 3-9 luokat ja silti oli kiinnostuneita tyttöjä, venähdin pituutta vasta rippikoulun jälkeisenä kesänä ja olin alipainoinen. Ei se ulkomuodosta ole kiinni, vaan luonteesta. Jos olet ulospäinsuuntautunut ja et ole mikään naisia haukkuva ja h*oritteleva poika/mies, etkä rasisti kallu niin helposti saa parisuhteen. 19-vuotiaana menin vielä salille ja treenasin hieman lihaksia, en kuitenkaan mitään bodari tyylin lihaksia ja oli vientiä. Ei kannata viettää aikaa siellä ylilaudalla ja kuunnella miehiltä, minkälainen miehen täytyisi olla. Sillä pääsee jo pitkälle.
Ei oo ulkonäöstä kii, mutta sit kuitenkin bodasit parantaaksesi ulkonäköäsi
Onko joku kieltänyt sinua tekemästä samaa?
Ei ole millään tavalla minusta kyse
Mies (tai nainen) on kiinnostavin silloin, kun on luonut sen oman elämän oman näköiseksi ja on siinä tyytyväinen. Tyytyväinen ihminen luo ympärilleen rauhaa ja hyvänolon tunnetta. Haluaa siihen sit toisen tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvää deittaikullq ja yhteiskunnalla on annettavaa miehille että mieten kannattaisi jatkaa sitä? Ymmärrä kyllä miksi se teitä naisia harmittaa kun te olette tottuneet maksattamaan miehillä kaiken ja kun ei ole miehiä maksamassa niin joudutte itse maksamaan sen mitä haluatte
MGTOW. Mene jo! Ei yhdellekään naiselle tule sua ikävä, eikä sun poistuminen takavasemmalle harmita ketään.
Hei hei 👋
Onhan se selvästikin huutavat vääryys jos mies odottaa naisilta ja yhteiskunnalta jotain hyvää.... Ethän sinä vaan ole niitä naisia ketkä itkee mikis jotkut miehet vihaa naisia?
En todellakaan ole. En tunnista koko "ilmiötä" muusta kuin jostain Stagala- ja Tate-höpinöistä, tiktok-videoista ja keskustelupalstojen incelien rage bait-uhoamisesta. Irl en tunne yhtäkään miestä, joka inhoaisi naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytyjämiehet ovat helvetin heikkoja ja kyvyttömiä sopeutumaan nopeasti muuttuvaan maailmaan. Onneksi miesten parhaimmisto kuitenkin pysyy mukana.
Eikä edelleenkään ole ollut yhtään naisenemmistöistä eduskuntaa.
Herää kysymys: miksi miehet on luoneet rakenteita, jotka syrjäyttävät osan miehistä? MIksi mies on väkivaltariski muille miehille ja naisille sekä lapsille? MIksi miehet aloittavat sotia ja kansanmurhia? Mikä on miehen päässä vialla kun ei mies tajua elämän itseisarvoa? Miksi Y-kromosomiset ovat pääasiassa itsetuhoisia ja itseinhoisia? Miksi miehet siirtävät pojilleen samat myrkylliset arvot ja asenteet ja harhaluulot siitä, millainen miehen pitää olla jotta kelpaa (muille miehille)?
Niin. Ratkaisun avaimet ovat miesten käsissä.
Me naiset voimme vain tehdä kuten nyt ja suojautua miehiltä säilyttääksemme henkemme, itsemääräämisoikeutemme ja oikeutemme elää, toimia ja vaikuttaa.
Miksette te miehet tee mitään järkevää olonne ja muiden miesten olon sekä naisten olon helpottamiseksi? Koska teiltä puuttuu palikoita päästä. Te ette käytä järkeä vaan tunteilette. Opetelkaa toki loogisen ajattelun taito ja omien tunteidenne hallinta.
Ja silti te vaaditte miehiä suojelemaan teitä naisia koska oikeasti ette siihen itse kykene.
Miehet suojelevat naisia yleensä toisilta miehiltä, eli ovat sekä pelastus että ongelma.
Jos 999 miestä suojelee sinua yhdeltä, ei kannata haukkua tuhatta miestä.
Mutta you do you.
Montako tuhatta miestä ampuu ihmisiä ukrainassa ja sodissa tällä hetkellä?
Monta, mutta suurin osa heistä ei ole siellä omasta tahdostaan.
Siinä on taas kokoomuskommunisti nainen,joka haluaa sensuroida kaiken epäsopivan kuten neuvosto-venäjällä tehtiin ja tehdään. Maailma tarvitsee enemmän sananvapautta. Totuus esiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä aika absurdi käsite koko vetäytyminen. Puoli elämää mennyt ja ei ole tähänkään mennessä semmosta deittailua josta vetäytyä pois. Asiaan vaikuttanee se, että en ole syntynyt pitkäksi ja komeaksi ja on joutunut kärsimään kiusaamisesta ja syrjinnästä varsinkin ihan tarpeeksi per elämä. Miehenä joutuu niin helposti semmoseen syrjinnän kierteeseen, ettei moni edes tajua. Kuitenkin koulut käyty ja töitä tehty ja salilla käyty aina. Ette te kauaa minun elämääni kestäisi.
Opettajana olen sitä mieltä, että koulukiusaamisen vaikutusta nuorten yksinäisten aikuisten elämään ei täysin tajuta. Kiusaaja varastaa toisen nuoruuden.
Opettajana olen nähnyt epäedullisista perheoloista tulleita poikia, jotka ovat jo valmiiksi epävarmoja omasta ihmisarvostaan. Näiden suojattomien kimppuun käyvät sitten jotkut omissa paineissaan kiehuvat pojat tai tytöt.
Ja nyt näistä kiusatuista ja vertaisyhteisön halveksimista nuorista puhutaan aikuisina edelleen halveksivasti "incel-miehinä". Kiusaaminen siis jatkuu. Ei ymmärretä asioiden taustoja.
Eivät edes halua ymmärtää. Näkevät vain heikkoutena tai hyväksikäytettävänä.
Sitä paitsi, milloin suomalainen muka olisi vastuun ottanut omista virheistään? Nehän kielletään viimeiseen asti.
Kyllä se negatiivisuus on usein reagointia. Jos palstalla haukutaan monin eri tavoin, ja lisäksi vielä uhkaillaan jollain tulevaisuudessa tapahtuvalla "muutoksella", vaikea siihen on lempeästi hymähdellen suhtautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla mitenkään naisten älyttömät odotukset siitä että mies maksaa kaiken ja mahdollisen eron sattuessa nainen vie vielä lapset asunnnon ja muustakin puolet. Suomessa avioliitoista noin 50% päätyy eroon joten olisitko itse valmis heittämään kolikkoa koko elämäsi suhteen?
Jos sitä pelkää, tekee avioehdon ja jättää lapset tekemättä. Eikö niin?
Kuinka moni nainen suostuisi tuohon?
2? Koko maassa?
-sivusta
Eihän se ole sen naisen suostumisesta kiinni. Sinä saat päättää, millä ehdoilla naimisiin menet.
Hassu ajatus (jäljet johtaa kyl ulistehtaalle), et vain miehellä voi olla omaisuutta. Kaikki sinkkunaiset, jotka tunnen, omistaa itse asuntonsa. Ovat ne myös itse ostaneet jne.
Olen huolestuneena seurannut kehitystä, miehet suorastaan pakenevat seuraani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn omissa oloissani, ei siinä sen ihmeempää.
Palkasta jää reilusti säästöön ja sijoituksiin, ei tarvitse rahoittaa kenenkään koiraharrastusta taikka tavoitella maaseudulta punaista tupaa/kultaistanoutajaa/farmari-volvoa. Saan katsoa mitä elokuvia tahdon, kuunnella musiikkia milloin tahdon, poltella tai ryypätä milloin tahdon, nukkua pitkään kun on vapaata töistä jne. Saan sisustaa asuntoni miten tahdon, kukaan ei valita kun hifi-laitteideni värisävy ei käy yksiin keittiön patalappujen kanssa. Kaverit ovat tervetulleita luokseni, niiden kanssa voin pelailla, katsoa leffoja ja tilata vaikka pizzaa.
Tämä, parisuhdetta ei tarvita mihinkään nykyaikana.
Parisuhteella einole mitään arvoa nykyaikana. Siitä on tehty kaupankäyntiä.
Ei, nykyään se just ei ole kaupankäyntiä. Kun ihmiset voivat tehdä sen vapaaehtoisesti. Ennen siinä oli kaupankäyntiä useammin. Puhuttiin kahdenkaupasta. Mies toi tulon ja vaimo hoiti kodin. Saattoi usein kyl myös tehdä töitä, mut se on sit toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvää deittaikullq ja yhteiskunnalla on annettavaa miehille että mieten kannattaisi jatkaa sitä? Ymmärrä kyllä miksi se teitä naisia harmittaa kun te olette tottuneet maksattamaan miehillä kaiken ja kun ei ole miehiä maksamassa niin joudutte itse maksamaan sen mitä haluatte
Tuke pois sieltä amerikkalaisilta naisvihasivustoilta ja tutustu tähän yhteiskuntaan, jossa sinä elät. Täällä ei pahemmin mieselättäjiä löydy. Suurin osa perheistä tarvitsee molempien tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä te? Meitä on paljon, jotka olemme opiskelleet, työelämässä ja jopa salilla tulee käytyä. Meitä monia on myös kiusattu. Ssilti tässä elellään ihan normisti. Yhteiskunnassa.
Kiusattiin muakin 3-9 luokat ja silti oli kiinnostuneita tyttöjä, venähdin pituutta vasta rippikoulun jälkeisenä kesänä ja olin alipainoinen. Ei se ulkomuodosta ole kiinni, vaan luonteesta. Jos olet ulospäinsuuntautunut ja et ole mikään naisia haukkuva ja h*oritteleva poika/mies, etkä rasisti kallu niin helposti saa parisuhteen. 19-vuotiaana menin vielä salille ja treenasin hieman lihaksia, en kuitenkaan mitään bodari tyylin lihaksia ja oli vientiä. Ei kannata viettää aikaa siellä ylilaudalla ja kuunnella miehiltä, minkälainen miehen täytyisi olla. Sillä pääsee jo pitkälle.
Missäänhän ei ole koskaan kyse sinusta, paitsi että kaikessa on. Et voi jatkuvasti kertoilla siitä mitä muut tekevät ja täysin ulkoistaa itseäsi joksikin entiteetiksi, joka sanelee kuinka asiat ovat. Olet täysin epäonnistunut misantrooppina, koska etsit jatkuvaa kontaktia ihmisiin, vaikket voi sietää ihmisiä. Todellinen misantrooppi välttelisi tätä palstaa, eikä pyrkisi keskusteluun ihmisten kanssa. Vihaat ihmisiä, etkä osaa tehdä sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yhteiskunnasta voi vetäytyä?
Minäkin haluaisin mielelläni vetäytyä yhteiskunnasta.
N27
Rupea erakoksi. Suomessahan on historian aikana ja edelleenkin useita miehiä erkkoina tuolla ns. "hevonkuusessa". Ja joitankin naisiakin!
Kuuluisimpien mukaan on perustettu jopa raja-asemia (Raja-Jooseppi)!
Olet oikeassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuke pois sieltä amerikkalaisilta naisvihasivustoilta ja tutustu tähän yhteiskuntaan, jossa sinä elät. Täällä ei pahemmin mieselättäjiä löydy. Suurin osa perheistä tarvitsee molempien tulot.
Huvittaa aina suunnattomasti nämä gold diggereistä puhuvat miehet, jotka ovat aina niitä, joilla ei mitään kultaa edes ole kaivettavaksi 🤣
Miksi miehet tulevat toistuvasti palstalle kertomaan ilmiöstä, joka koskee myös naisia, mutta esittävät kuin se olisi vain miesten ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäänhän ei ole koskaan kyse sinusta, paitsi että kaikessa on. Et voi jatkuvasti kertoilla siitä mitä muut tekevät ja täysin ulkoistaa itseäsi joksikin entiteetiksi, joka sanelee kuinka asiat ovat. Olet täysin epäonnistunut misantrooppina, koska etsit jatkuvaa kontaktia ihmisiin, vaikket voi sietää ihmisiä. Todellinen misantrooppi välttelisi tätä palstaa, eikä pyrkisi keskusteluun ihmisten kanssa. Vihaat ihmisiä, etkä osaa tehdä sitäkään.
Söpöt sekoilut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patriarkaatin loppu ja vallan vaihdos. Miehet astuvat sivuun aivan vapaaehtoisesti. Miksi tämä nähdään ongelmana? Olisiko pitänyt saada aikaan ruma riita?
Tuskin astuvat. Nyt ensimmäiset miehet ehkä ovat luovuttaneet, mutta mitäpä lottoat, kun enemmistö miehistä alkaa olla syrjässä? Menevätkö pois mukisematta? Hiipuvat ja kuolevat. Vai ottavatko väkisin itselleen takaisin sen, mikä heille ”kuuluu”?
"kun enemmistö miehistä alkaa olla syrjässä?"
Kun nyt ensin esittäisit näyttöä edes sille, että aiempaan tilanteeseen verrattuna löytyisi merkittävä lisäjoukko seurustelua karttavia miehiä. Ekstrapolaatio tulevaisuuteen kun edellyttäisi niitä nykyisiä datapisteitä joiden perusteella tuo ennustus voitaisiin tehdä.
Ei tietenkään ole muiden vastuulla opettaa sulle perusteita, mutta lue vaikka tosta aluksi. Eikä ole kyse vain omasta päätöksestään karttavista, vaan myös heistä, jotka vielä yrittävät, mutta eivät saa.
https://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/3868557-most-young-men-are…
artikkelissa on monta tilastoknoppia, mutta ehkä tässä vahvin tieto:
More than 60 percent of young men are single, nearly twice the rate of unattached young women, signaling a larger breakdown in the social, romantic and sexual life of the American male.Men in their 20s are more likely than women in their 20s to be romantically uninvolved, sexually dormant, friendless and lonely. They stand at the vanguard of an epidemic of declining marriage, sexuality and relationships that afflicts all of young America.
Tässä puhuttiin tilanteesta Suomessa, ei USA:ssa. Eli siis tilastotietoa tai uutisia muutoksesta Suomessa pitäisi löytyä.
Väitteen (keskustelun otsikossa) esittäjällä on tietenkin todistuksen taakka joten heitot tyyliin "googlaa itse" ovat merkki siitä, ettei dataa oikeasti löydy.
Arvasin, että tämä ”ei oo Suomi wöö” tulee. Ei ansaitse sen enempää huomiota.
Keskustellaan tilanteesta Suomessa. Tarjoilet jenkkisivuilta kopsattuja esimerkkejä USA:sta. Pyydetään esimerkkejä Suomesta. Uhriudut kun sinulla ei niitä ole.
Pidän sua vihollisena, jonka kanssa keskustelu on ihan turhaa, mutta ihan vaan nöyryyttämisesi ilosta hain silti tän:
https://suomenkuvalehti.fi/paajutut/minusta-on-tullut-helvetin-katkera-…
”Yhä useampi”Maksumuuri, mutta toi sanapari jo riittää.
Kiitos. Löytynee kirjastosta joten katson kun ehdin ja palaan asiaan.
Otsikoiden perusteella ei kyllä valitettavasti kannata edes Suomen kuvalehden kohdalla lähteä tekemään päätelmiä.
Ei ollut kirjastossa tuota SK:n numeroa enää hyllyssä mutta onneksi asiasta keskusteltiin täällä AV-palstalla vuonna 2025 ja keskusteluun on lainattu artikkelia monessa viestissä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5982903/sk-entista-useampi-suomalainen-…
Aiheeseen liittyen artikkelissa todettiin, että Finsex - tutkimuksen mukaan 25-34 - vuotiaista miehistä vuonna 1992 valitti seksikumppanin löytymisen vaikeutta alle 20% mutta vuonna 2015 jo noin 40%. Naisilla vaikeuksia kokeneiden osuudet olivat vähemmän kuin puolet miesten osuuksista.
Artikkelissa analysoidaan syitä parisuhdetilanteen muuttumiselle. Tämä ei ole mikään yhtäkkiä tapahtunut ilmiö vaan muutos tapahtui vuosi(kymmenien) kuluessa tietotekniikan korvatessa elävien ihmisten kohtaamiset ja alkoholin käytön vähentymisen tuodessa estoja niihin kohtaamisiin.