Minkä ikäisenä suunnilleen olit mielestäsi kauneimmillasi?
Kommentit (126)
Mies, noin 33/34 -vuotiaana.
Silloin olin pari vuotta bodaillut, mikä myös vaikutti siihen että sain huomiota naisilta ihan eri tavalla, mitä en koskaan ollut saanut nuorena (olin babyface). Huomiota tuli kauniilta parikymppisiltäkin naisilta, se oli aika absurdia. Kun olin heidän ikäinen, olin heille kuin ilmaa. Tajusin vasta silloin miltä tuntuu, kun naiset tsekkailee ja luo silmäyksiä, ja tajusin etten nuorena ollut saanut mitään silmäyksiä. Silloin kuvittelin, että naiset eivät vain sillä tavalla suorasti flirttaile. Mutta kyllähän ne flirttailee, sen huomaa vasta sitten kun on itse se mies, jolle ne silmäykset tulee.
Uskon että bodauksella oli myös iso merkitys. Nuorena juoksin kestävyysjuoksua, eikä kukaan huomannut minua.
Silloin, kun oli ylioppilaslakki ensimmäistä kertaa päässä.
48-55v nyt kun kuvista katsoo jälkikäteen.
13. Sievä pieni pippeli ja pyöreä pylly. Ei karvoja juurikaan.
Kun valokuvia katsoo, niin varmaan noin 22-25 vuotiaana.
Mutta mielestäni kaikki ovat kauniita nuorena, siinä 18-25 välillä, joillain voi toki raju juhlinta näkyviä kasvoissa jo heti parikymppisenä.
Ja joillain jää vanhempanakin se jokin hehku silmiin. Ja kaunis hymy. Välillä sitten ne elämän väkisin jossain välissä eteen heittämät taakat vievät sen silmien palon ja hymyn mennessään.
22-vuotiaana. Silloin oli ihanta paksut ja pitkät hiukset sekä koko elämä edessä.
Miehillä se ikä tulee myöhemmin. James Bond -elokuvat sen kertovat. Bond-tytöt ovat aina parikymppisiä, Bondin esittäjät reilusti yli 30 yleensä, osa jopa 40. Tietenkin se vaatii urheilulliset elämäntavat ja hyvät geenit myös, että mies voi saavuttaa Bond-tason komeuden tuossa iässä. Mutta siloposkiset poikaset älkööt vaivautuko.
Tietenkin voimme tuhahtaa Bond-leffoille, mutta ne edustavat kyllä länsimaista meininkiä hyvin tarkasti. Jo 1962 vuodesta asti, tähän päivään. Elokuvathan niitä kauneuskäsityksiä osaltaan luovat, mutta myös heijastavat.
En suunnilleen milloinkaan vaan tasan tarkkaan, vaikka makuasioitahan nämä ovat, jos minulta kysytään, mutta ku ei kysytä vaan täräytetään mielipide päin naamaa, ennenkuin ehtii kissaa sanoa, vaikka olen allerginen eläimille.
Tuossa noin niinkuin lyhyesti tiivistettynä.
Olin kieltämättä poikkeuksellinen söötti taapero: Luonnonkiharat vaaleat hiukset, isot pyöreät sinisilmät, suloiset punaiset posket ja aina kauniisti puettu. Sellainen pikkuinen kerubi, joka herätti huomiota söpöydellään.
17v-26v. Ennen lapsia. Mutta lapset parasta tässä maailmassa.
Ehdottomasti 20 - 22 -vuotiaana. Joku maaginen hehku, vastustamattomuus ja optimismi oli ympärilläni silloin. Valokuvistakin sen näkee ja nuoret miehet tosiaan pyöri ympärillä ja ihmetteli missä olen aiemmin ollut.
Vakiinnuin siitten -en parhaan kanssa, isoja huolia toi .. vaikutti myös ulkonäköön. Kyllä onnellinen ihminen on kaunis !
Noin 25-30-vuotiaana olin ainakin fyysisesti kovassa kunnossa. En nyt tälläkään hetkellä itseäni varsinaisesti rumana pidä.
17-19v. Kun näin 60v katson nuoruudenkuvia, näytin niin suloiselta ja kauniilta, mutta silloin mulla oli niin huono itsetunto, etten öitänyt itseäni juuri minkään näköisenä ja ihmettelin, kun miehet pörräsi ympärilläni.
Vierailija kirjoitti:
22-vuotiaana. Silloin oli ihanta paksut ja pitkät hiukset sekä koko elämä edessä.
Mitä niille hiuksille sitten tapahtui? T. 36v., jolla nyt pitkät ja paksut hiukset, nuorempana ei niinkään
40v. Olen hoikempi ja muutenkin paremmassa kunnossa nyt kuin esim 20 vuotiaana.
Itse en allekirjoita sitä, että nuorena nollarin lopulla olisin ollut kauneimmillani. Päin vastoin ja sen ajan tyylikin oli jotain ihan kamalaa :D moni muukin ikäiseni on nyt reilu kolmekymppisenä paljon upeamman näköinen...
viiskymppisenä