Onko Japanilla tai japanilaisuudella jotain osaa elämässäsi?
Kommentit (75)
Mulla on Sonyn nappikuulokkeet, jotka on kyllä erittäin hyvät. Sitten löytyy Sonyn bluetooth kajari. Siinä on hyvä basso, niin musa kuulostaa hyvältä. Ja sitten seuraan Youtubessa yhtä Suomessa asuvaa ja työskentelevää Japanilaista Daiki Yoshikawa -nimistä nuorta miestä. Kuvaa elämäänsä täällä ja reissujaan kotopuolessaan Japanissa. On opetellut meidän kielen ja puhuu sitä sujuvasti. Tekee kuitenkin suurimman osan videoistaan englanniksi. Siinä on ihanteellinen m a m u. Saisi muutkin tänne tulijat ottaa oppia hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Mazdan autoja arvostan. Käsittämättömän aliarvostettuja vaikka totuus on, että kilpailevat rinta rinnan Toyotan kanssa.
No ei todellakaan kilpaile "rinta rinnan" Toyotan kanssa, vaan on pikku puulaaki maailman suurimpaan autonvalmistajaan, eli Toyotaan verrattuna. Viime vuonna Mazdaa myytiin noin miljoona autoa, kun Toyotaa 10 miljoonaa. Toyotalla työntekijöitäkin lähes 10 kertaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Toyota
Nissan.
Nuorena haaveilin uudesta Toyotasta, nykyään Harakiristä. Shonen Knife on erinomainen (tyttö) bändi - Cobainkin diggaili. Kävin katsomassa viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota
Nissan.
Lexus
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kinbakua!
Mutta paras japanilainen harrastus on kuitenkin bukkake.
Japanilaista musiikkia olen kuunnellut. Katselen välillä animea ja myös välillä elokuvia. Lapsena jo piirtynyt mieleeni japanilainen tyyli, kun Muumilaakson tarinoita ja Pokémon sarjat tuli katsottua.
Karate. Ei varmasti tarvitse mainita että karate täyttää elämäni.
Tykkään Hello Kittystä ja haluaisin matkustaa sinne!
Olen koukussa Minna Eväsojan kirjoihin Japanista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset animet oli jo lapsuudesta tuttuja. Hopeanuoli ensituttavuus päiväkodissa! Aika jolloin kaikki "piirretyt" oli lapsille 😅
Ainakaan oman lapsuuteni Hopeanuolella ei ollut yhtään mitään tekemistä japanilaisuuden, saatika animen kanssa, vaan oli villin lännen sarjakuva.
Jos et hopeanuolta tiennyt niin olet vanha tai asunut kiven alla! Tässä tunnari!
Populaarikulttuuri, anime, ruoka.
Ruoka on jonkin verran tuttua. Olen myös itse valmistanut japanilaista ruokaa. Auto on japanilainen ja varmaan jokunen elektroniikkalaite. Kerran olen yöpynyt "japanilaisessa majatalossa". Muutama leffa on tullut katsottua. Mangasta ja animesta olen kuullut, mutta en ole perehtynyt. Ainoa japanilainen, jonka osaan tähän hätään mainita, on ohjaaja Akira Kurosawa.
Hyllyssä on jokunen japanilaisen kirjailijan teos. Rakastan japanilaisia ruokia, ei niinkään sushia, vaan muuta. Teen usein itse ja jos asuisin yksin, söisin varmaan pelkästään japanilaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyllyssä on jokunen japanilaisen kirjailijan teos. Rakastan japanilaisia ruokia, ei niinkään sushia, vaan muuta. Teen usein itse ja jos asuisin yksin, söisin varmaan pelkästään japanilaista ruokaa.
Kirjoista lähti kiinnostukseni Japanin kulttuuriin. Olen siellä kerran käynyt, mutta nyky Japani on aivan muuta.
Lapsuuden harrastukseni oli alkuaan japanilainen. Ja olen pitänyt siellä tehdystä viihteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset animet oli jo lapsuudesta tuttuja. Hopeanuoli ensituttavuus päiväkodissa! Aika jolloin kaikki "piirretyt" oli lapsille 😅
Ainakaan oman lapsuuteni Hopeanuolella ei ollut yhtään mitään tekemistä japanilaisuuden, saatika animen kanssa, vaan oli villin lännen sarjakuva.
Jos et hopeanuolta tiennyt niin olet vanha tai asunut kiven alla! Tässä tunnari!
Väitinkö olevani nuori?
Kuten ihan selkeästi kerroin, totta kai tiedän Hopeanuolen, mutta sillä aidolla ja alkuperäisellä Hopeanuolella ei ollut mitään tekemistä minkään animen kanssa, vaan oli villin lännen sarjakuva.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjoRpLu4M3k8E…
Fanitan jpanilaista puutarha-arkkitehtuuria sekä perinteistä ankaraa ja tinkimätöntä asennetta. Tiedän että ne ovat mennyttä maailmaa, mutta silti arvostan tuollaista verrattuna suomalaiseen hälläväliä- luuseripaskahousukulttuuriin, jossa erityisesti miehet ovat saamattomia vetelyksiä ja kädestä autettavia tukielättejä.
Kyllä, kankaat on kauniita.