Onko Japanilla tai japanilaisuudella jotain osaa elämässäsi?
Kommentit (28)
Minulla on jääkaapin ovessa Japanista tullut postikortti
40 vuotta ollut japanilainen kirjekaveri, joka on lähetellyt paljon valokuvia ja kaikenlaisia erikoisuuksia Japanista.
Läheiseni harrastaa teetaidetta ("teeseremonia"), ja hänellä on kimono. Sitä kautta muutama asia tullut tutuksi.
Telkku (Sony) takana lukee Made in Japan. Auto on Toyotan 2023 Yaris Cross joka on japanilaisvalmisteinen. Jääkaapissa on muutama Japanissa valmistettu elintarvike kuten Kikkomanin kastikkeita ja riisiviini jossa lukee Alkuperämaa Japani mutta sitä käytän vain sushin kanssa.
Muutoin olen ihan tavallinen maaseudun talliainen joka ei ymmärrä maan kieltä tai kulttuuria syvällisemmin.
Mitsubishin ilmalämpöpumppu ollut kohta 20 vuotta ja edelleen sama malli jota huolletaan silloin tällöin. On ollut hyvä. Työmatkoilla käynyt Osakassa sen verran monta kertaa että ystävystynyt 2 paikallisen kanssa ja viestitellään Facebookissa. Auto on japanilainen. Kieltä osaan vähän mutta vain alkeiden tasolla.
Olen ollut yliopistovaihdossa, mutta ei musta suurta fania tullut.
Vierailija kirjoitti:
Sonyn viihdelaitteita
Jaa niin, Aiwa, Akai ja Kenwood myös.
Söin aiemmin Litalgin lääkettä kuukaut. aikana, se oli aika hurja vaikka vähäinen annos. Ja jokin osa siitä liittyi J maahan. Sen kouristuksia vähentävä ainesosa voisi olla joillekin tarpeen, vaikka kipulääkeosa kiellettiin, jonka voi korvata muu kipulääke. Siitä valmistamaan sitten joku.
Playstation 5 ainakin japsivalmisteinen, samoin känny eli Xperia 1 VII on japsi. Japanilaista ruokaa syön tai tilaan ehkä 4 kertaa kuussa.
No piirtotablettini ja ohjelmisto siihen liittyen on japanilainen. :D ja katson joskus tosi harvoin animea, mutta siinäpä se oikeastaan.
Statiineja eli sydänlääkkeitä (Mevalotin/Pravastatin) käytän ja niitä valmistaa japanilainen lääkeyhtiö Sankyo ja ne keksi japanilainen tiedemies Akira Endo. Olisin kuollut ilman noiden lääkkeiden olemassaoloa.
Ei sitten niin minkäänlaista.
Aikoinaan oli paljon japanilaista elektroniikkaa ja pari japanilaista autoakin, vaan ei ole enää niitäkään, kun muu maailma on mennyt jo niissäkin ohitse.
Opiskelen kieltä. Ruoka. Viihde.