Milloin naiset tajuavat, että miehiä ei kiinnosta naisen ura, status tai mihin kaikkeen nainen pystyy ilman miestä?
Nuo ovat täysin toisarvoisia juttuja. Paljon tärkeämpää on se tukeeko nainen miestä, onko lämmin ihminen ja tuoko suhteeseen feminiinistä pehmeyttä.
Tämä pätee varsinkin menestyneisiin, maskuliinisiin korkean tason miehiin.
Mies ei halua kilpailla naisen kanssa.
Kommentit (321)
Kyllä mä mieluummin lääkärinaisen ottaisin kuin amiksen.
Ei ole ollenkaan totta! Ei ollenkaan.
Naisen koulutustasolla ja sivistystasolla on VALTAVA merkitys. Se on aivan keskeistä, jotta keskustelut ovat mielenkiintoisia ja arvot samanlaisia. Rahalla ei niin suurta merkitystä, mutta sivistyneisyydellä on! Mutta OK tulotkin on kiva, koska silloin on kahden ihmisen hyvät tulot, joka tuo tuplavarmuutta taloudellisesti. Sekä meille, että lapsille. Vaikka miehenä voinkin kantaa hieman suuremman kuorman (en joudu äitiyslomalle koskaan).
Haluan että nainen on myös liikunnallinen, tulosten pitää olla sellaisia että voimme käydä yhdessä lenkillä eikä hän hyydy heti. Kerran deittailin tamperelaista naista, joka hengästyi valtavasti kun oilsi pitänyt kiivetä Pyynikin näkötornin pienet kierreportaat, olihan se ihan kamalan iso turnoff. Ajattelin että mihin sun kanssasi voi lähteä seikkailemaan, kun et jaksa edes tuota.
Toivoisin myös huumorintajua, eikä vain sellaista että osaa nauraa oikeissa kohdissa, vaan myös keksiä oikeasti hauskoja läppiä jotka saa minutkin nauramaan. Toki ehkä miehenä haluan olla pikkuisen hauskempi osapuoli, mutta en todellakaan halua että se on yksinsuuntainen juttu. Yhteinen huumori on suhteen liima.
Nainen on ihminen, siinä missä mieskin. Naiselta tulee odottaa juuri samanlaisia asioita, kuin mieheltäkin. Paitsi fyysisissä asioissa voidaan antaa hieman armoa, älyllisissä ei ole mitään syytä tähän! Rikas elämä vaatii jatkuvaa itsensä kehittämistä, niin naisilta kuin miehiltäkin. Ja se tahtoo johtaa saavutuksiin.
Toki naisellista pehmeyttäkin pitää olla annos, mutta se ei todellakaan riitä yksinään, jos on aivan kunnianhimoton ressukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä nainen sille mahtaa, etteivät naiselle tärkeät asiat kiinnosta miestä?
Nainen mahtaa sen, että etsii sellaisen miehen, jota nuo kiinnostaa. Kyllä niitä löytyy myös henkisesti kypsiä miehiä, jotka kokevat naisen tasapuolisena kumppanina ja jotka ovat kiinnostuneita sen naisen urasta ja elämäntavoitteista.
Ei kai aloitus sitä tarkoita että miestä ei kiinnostaisi naisen elämä kokonaisuudessaan, myös se työ, vaan sitä että sillä missä on töissä/mikä koulutus ei ole kovinkaan suurta painoarvoa siinä parinvalinnassa.
Se ura on iso osa sitä elämäämme ja vie valtaosan ajastamme. Se voi hyvinkin heijastaa naisen haaveita, arvomaailmaa, luonteenpiirteitä, kiinnostuksen kohteita, puhumattakaan siitä, miten ura voi liittyä hänen tulevaisuuden tavoitteisiinsa ja elämäntyylinsä. Se, että sanot, että et ole kiinnostunut naisen työstä, on ihan yhtä kuin sanoisit, että et ole kiinnostunut siitä naisesta.
Näin sitä ihmiset ovat erilaisia. Työnteko toki vie hyvin paljon aikaa elämässämme, mutta itselleni se on melkeinpä vain tapa pysyä leivänsyrjässä kiinni. Ja todellinen elämä on sitten työajan ulkopuolella. Samanlaista asennetta elämään toivon naiseltakin.
No toki tämmöisiä naisia on, mutta nimenomaan niille naisille, joille se työ on osa sisäistä arvomaailmaa ja suurempia unelmia, niin he eivät helposti kykene samaistumaan sellaiseen mieheen, joka kokee, että ihan yks ja sama mitä tekee töissä. Turha siinä on kuitenkaan syyttää niitä naisia, jotka ajattelevat eri lailla kuin sinä. Se, että ne ovat toisarvoisia just sinulle, ei tarkoita, että ne olisivat toisarvoisia sille naiselle tai jollekin toiselle miehelle.
Yhyy. Siihenhän se elämäni rakkaus tyssäsikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykäs haluaa älykkään puolison, tyhmälle kelpaa tyhmä.
Tarkoitatko että ura ja status on yhtä kuin älykäs?
Kyllä ne korreloi vahvasti.
Tämä juuri. Älykäs ihminen, joka ei saa tarpeeksi henkistä haastetta työssään, voi helposti tylsistyä. Jos työ ei tarjoa mahdollisuuksia kehittyä, ratkaista ongelmia tai oppia uutta, työmotivaatio voi kärsiä, ja se voi puolestaan vaikuttaa myös hyvinvointiin ja yleiseen tyytyväisyyteen elämässä.
Oijoi. Kyllä nyt harmittaa, että olen itse rakentanut itselleni hyvän elämän: Kouluttautunut, panostanut uraan, päässyt taloudellisesti vakaaseen ja mukavaan tilanteeseen. Miinuspuolena on sitten, että joku random-nettikirjoittelija ei "huolisi" minua parisuhteeseen. Mitenköhän tästä pääsisi eteenpäin?
No, tarkemmin ajatellen, ei harmita yhtään. Hymyilen edelleen, suunnatessani sekä pankkiin, kotiin että töihin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä useimpia naisiakaan kiinnosta miehen ura, status, omaisuus ja mihin mies pystyy ilman naista. Useimpia naisia kiinnostaa miehessä hänen taidot pärjätä arjessa ja kantaa vastuuta elämästään, korkea moraali ja empatiakyky.
Tämä. Köyhimmät naiset ja hyvätuloisimmat miehet päätyvät parisuhteeseen tilastollisesti. Jos naisella on kykyä tienata itse, hän ei ota miestä, minkä todistaa tilastokeskuskin.
Ohessa yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset ja yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tuloluokk…
Eli naiset ovat miesten kanssa elintason vuoksi. Jos nainen osaa hankkia sen itse, hän ei ota miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä nainen sille mahtaa, etteivät naiselle tärkeät asiat kiinnosta miestä?
Nainen mahtaa sen, että etsii sellaisen miehen, jota nuo kiinnostaa. Kyllä niitä löytyy myös henkisesti kypsiä miehiä, jotka kokevat naisen tasapuolisena kumppanina ja jotka ovat kiinnostuneita sen naisen urasta ja elämäntavoitteista.
Ei kai aloitus sitä tarkoita että miestä ei kiinnostaisi naisen elämä kokonaisuudessaan, myös se työ, vaan sitä että sillä missä on töissä/mikä koulutus ei ole kovinkaan suurta painoarvoa siinä parinvalinnassa.
Se ura on iso osa sitä elämäämme ja vie valtaosan ajastamme. Se voi hyvinkin heijastaa naisen haaveita, arvomaailmaa, luonteenpiirteitä, kiinnostuksen kohteita, puhumattakaan siitä, miten ura voi liittyä hänen tulevaisuuden tavoitteisiinsa ja elämäntyylinsä. Se, että sanot, että et ole kiinnostunut naisen työstä, on ihan yhtä kuin sanoisit, että et ole kiinnostunut siitä naisesta.
Näin sitä ihmiset ovat erilaisia. Työnteko toki vie hyvin paljon aikaa elämässämme, mutta itselleni se on melkeinpä vain tapa pysyä leivänsyrjässä kiinni. Ja todellinen elämä on sitten työajan ulkopuolella. Samanlaista asennetta elämään toivon naiseltakin.
Olen eri, mutta kirjoitin pitkälti saman asian kuin kommentoimasi henkilö.
Eihän siinä mitään vikaa ole, jos työ on vain välttämätön paha ja silloin samanlainen puoliso on hyvä juttu. Mutta ap väitti olevansa uraorientoinut mies, mikä selvästikään ei pidä paikkansa. Jokainen, joka sellaisia miehiä tuntee, tietää, että heidän puolisonsa ovat samantyyppisiä ihmisiä. Totta kai, muuten suhteesta ei oikein tule mitään.
Naiset haluavat olla hieman miehensä alapuolella (paitsi ulkonäöllisesti), ja miehet haluavat olla naisensa yläpuolella. Mutta VAIN HYVIN VÄHÄN. Jos ero on liian suuri, suhde ei tule toimimaan. Ei ole mitään keskusteltavaa, kun toista kiinnostaisi maailmanpolitiikka, kirjallisuus, jazz ja dokumenttielokuvat, kun taas toista kiinnostaa tiktok, horoskoopit, rakennekynnet ja julkkisjuorut, eikä tykkää lukea kirjoja. Nämä ovat ylättävän paljon kytköksissä koulutustasoon, yliopistossa opiskelleet ihmiset puhuvat ja pitävät erilaisista asioista kuin amikset. Eikä kyse ole rahastakaan, amispariskunta voi tienata paremmin kuin akateeminen pari. Mutta silti koulutuksella on väliä, juuri keskustelujen kannalta.
Mä en kyllä halua olla kenenkään alapuolella. Kaikkein viimeiseksi parisuhteessa. Parasta on olla tasavertaisia ja samalla tasolla, niin älyn, huumorin, elämänarvojen kuin rahojenkin suhteen.
T. nainen.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni amis mielummin jos sillä on isot tissit ja lääkäri-naisella pienet. Naisellinen pitää tietenkin olla ja mukava luonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä useimpia naisiakaan kiinnosta miehen ura, status, omaisuus ja mihin mies pystyy ilman naista. Useimpia naisia kiinnostaa miehessä hänen taidot pärjätä arjessa ja kantaa vastuuta elämästään, korkea moraali ja empatiakyky.
Tämä. Köyhimmät naiset ja hyvätuloisimmat miehet päätyvät parisuhteeseen tilastollisesti. Jos naisella on kykyä tienata itse, hän ei ota miestä, minkä todistaa tilastokeskuskin.
Ohessa yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset ja yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tuloluokk…
Eli naiset ovat miesten kanssa elintason vuoksi. Jos nainen osaa hankkia sen itse, hän ei ota miestä.
Luotat näemmä siihen, ettei kukaan lue laittamaasi linkkiä, koska siinä ei sanota mitään tuollaista. Tietenkään.
Eikä tulotaso muutenkaan kerro siitä miten uraorientoitunut on eli koko aihe ei kuulu keskusteluun. Duunari ajattelee, että liksa on palkassa tärkeintä, mutta kun se ura voi olla vaikka rutiköyhällä tutkijalla tai taitelijalla.
Milloin tuollaiset miehet tajuaa ettei naiset tarvitse noin heikkoa miestä mihinkään?
Tajuamme asian vuosi sen jälkeen kun ulisevat sovinistimiehet ovat tajunneet ettei naiset kiinnostu ulisevista sovinistimiehistä. Eli ei tule tapahtumaan. Koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat olla hieman miehensä alapuolella (paitsi ulkonäöllisesti), ja miehet haluavat olla naisensa yläpuolella. Mutta VAIN HYVIN VÄHÄN. Jos ero on liian suuri, suhde ei tule toimimaan. Ei ole mitään keskusteltavaa, kun toista kiinnostaisi maailmanpolitiikka, kirjallisuus, jazz ja dokumenttielokuvat, kun taas toista kiinnostaa tiktok, horoskoopit, rakennekynnet ja julkkisjuorut, eikä tykkää lukea kirjoja. Nämä ovat ylättävän paljon kytköksissä koulutustasoon, yliopistossa opiskelleet ihmiset puhuvat ja pitävät erilaisista asioista kuin amikset. Eikä kyse ole rahastakaan, amispariskunta voi tienata paremmin kuin akateeminen pari. Mutta silti koulutuksella on väliä, juuri keskustelujen kannalta.
Pitää paikkansa. Silti palstalla on jauhettu niin kauan kun täällä olen käynyt sitä, miten muka "statusmies" ottaa vaimokseen jonkun instabeiben. Toki se johtuu siitäkin, että palstan miehille statusmies on joku rallikuski tai putkifirman omistaja.
Korkeasti koulutetulla ja varakkailla naisilla on vähemmän tarjontaa parisuhdemarkkinoilla. Kovapintainen ja rikas yritysjohtajanainen voi olla se kaikkein yksinäisin, jolla on kolme kissaa. Se ei kuitenkaan johdu siitä, että heidän arvonsa olisi alentunut, vaan siitä, että useimmat miehet kokevat heidät pelottavaksi ja emaskuloiviksi. Tällaisillekin naisille on olemassa miehiä, pitää olla sitten vielä rikkaampi ja ansioituneempi mies.
Valitettavasti hyvin monelle miehelle kelpaa se nahjus/ressukka nainen, joka ei ole saavuttanut oikein mitään elämässään... jos on vain kaunis ulkonäkö, hyvä kroppa ja perusfiksu, niin että jonkinlaista sanavalmiutta löytyy. Ja joku lukio keskitason paperein alla, niin on auttava yleissivistys. Naisen ei ole tarvinnut käyttää älyään mihinkään, löytääkseen rakkautta. Ulkonäöllä on korostunut rooli, valitettavasti. Toisaalta, tällaiset suhteet voivat olla epätasapainoisia, miestä saattaa myöhemmin kaduttaa että on ottanut vaimoksi nätin ressukan. Alkaa tympiä katsella sen touhuja, pitemmän päälle, jos itse painaa lujasti uraa.
Tämän takia suosittelen kyllä, että suht "samasta tasosta" katsellaan ne kumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni amis mielummin jos sillä on isot tissit ja lääkäri-naisella pienet. Naisellinen pitää tietenkin olla ja mukava luonne.
Näin isotissisenä amisnaisena voin sanoa, että mua ei tippaakaan kiinnostaisi tuollainen mies, jolle tärkein asia kumppanin valinnassa on tissien koko.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä halua olla kenenkään alapuolella. Kaikkein viimeiseksi parisuhteessa. Parasta on olla tasavertaisia ja samalla tasolla, niin älyn, huumorin, elämänarvojen kuin rahojenkin suhteen.
T. nainen.
Minäkin olen nainen ja kirjoitin olevani tuon edeltävän kommentin kanssa samaa mieltä, sillä tulkitsin, että kirjoittaja tarkoitti, että nainen haluaa ihailla miestään. Tunnistan tuon kyllä itsestäni. Olen aina halunnut ihailla, miehen pitää osata vastata kysymyksiin, joita kysyn, hänen pitää olla taitavampi erinäisissä asioissa ja myös taitava samoissa asioissa. Mutta eron ei pidä olla liian suuri.
Jos mies tekee jotain sellaista, mistä kunnioitus häntä kohtaan katoaa tai ei ole kuvatulla tavalla "parempi", niin silloin kiinnostukseni on loppunut ja suhde on loppunut. Myönnän, että miehen pitää olla täydellinen (kuten mieheni), haluan ihailla ja palvoa häntä. Toki hän ei välttämättä muiden mielestä ole ihan täydellinen, mutta mulle on. Ulkoisesti myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä vitsi, onhan? KAIKKIA miehiä, joita edes vähäkään tunnen isästäni lähtien, kiinnostaa miten nainen tienaa, mikä koulutus on, mikä status jne jne. Enemmän kuin naisia, vaikka ihan päinvastaista väitetään. Jos tämä olisi edes vähäkään totta, niin miksi et koskaan näe esim. lääkärimiehen puolisona vaikkapa siivoojaa? Miehet muutenkin tekee ihan toisin kun ne väittää tekevänsä. Olen sairaanhoitajana isossa yliopistollisessa sairaalassa ja melkein kaikkien mieslääkäreiden puolisot ovat joko toisia lääkäreitä tai sitten muita akateemisia. Naislääkäreiden puolisoissa on duunareitakin, eräskin nainen naimisissa sähköasentajan kanssa. Niin että kumpaa sukupuolta ne valta, koulutus ja raha nyt ei kiinnostakaan?
Jaa, eipä minua miehenä voisi nuo vähempää naisessa kiinnostaa.
Moni nainen tosiaan elää siinä kuvitelmassa että miehiä yleisesti tuollainen kiinnostaa. Varmasti on niitäkin joita kiinnostaa, mutta kyllä he ovat vähemmistössä.
Sinä junttimies olet siinä vähemmistössö, jolle naiset sanovat EI KIINNOSTA.
Eipä kiinnosta, mikä miehiä kiinnostaa naisissa.