Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin naiset tajuavat, että miehiä ei kiinnosta naisen ura, status tai mihin kaikkeen nainen pystyy ilman miestä?

Vierailija
01.05.2026 |

Nuo ovat täysin toisarvoisia juttuja. Paljon tärkeämpää on se tukeeko nainen miestä, onko lämmin ihminen ja tuoko suhteeseen feminiinistä pehmeyttä. 

Tämä pätee varsinkin menestyneisiin, maskuliinisiin korkean tason miehiin. 

Mies ei halua kilpailla naisen kanssa. 

Kommentit (321)

Vierailija
201/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myönnän, että miehen pitää olla täydellinen (kuten mieheni), haluan ihailla ja palvoa häntä."

Mitä ihmettä, miksi :D ? Itselle on  tärkeää että mieheni on tavallinen ihminen, kuten olen itsekin. Hirveää jos kumpikaan palvoisi toista, Jumala on ainoa jota tulee palvoa.

vajavainen ja syntinen, joka on naimisissa vajavaisen ja syntisen kanssa

Palvoa on vähän leikillinen ilmaisu. Mutta varaa sinä se jumalillesi, mä palvon miestäni, hänen epätäydellisyyttään myös. Vasta se on mun mielestä rakkautta, että rakastaa niitä pikkuvikojakin puolisossa ja ne muuttuvat plussiksi, jotka tekevät hänestä juuri hänen.

Pikkuvikaisen puolison rakastaminen on aivan eri asia kuin palvominen. Mutta hyvä että se sentäs oli leikillinen ilmaisu. 

Itse ajattelen pragmaattisesti, että toisen viat voi myöntää ärsyttäviksikin jos ne ärsyttää. Ei tee liitosta yhtään huonompaa, jos ei koe "miinukset plussiksi"- narratiivia/pönkityksen tarvetta omakseen.

Vierailija
202/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä halua olla kenenkään alapuolella. Kaikkein viimeiseksi parisuhteessa. Parasta on olla tasavertaisia ja samalla tasolla, niin älyn, huumorin, elämänarvojen kuin rahojenkin suhteen.

T. nainen. 

Tämä ei kyllä täsmää siihen, miten naiset oikeassa elämässä toimivat. Eli etsitään usein itseä hieman vanhempaa miestä. Mitäs se miehen vanhempi ikä tarkoittaa, no suurempaa elämänkokemusta, suurempaa varallisuutta, on ollut työelämässä jo pitempään, tai opiskellut pidemmälle. Eli nainen halusi olla hieman miehensä alapuolella. Ette te naiset edes tajua sitä, kun se on niin sisäänrakennettu teidän parinvalintakriteereihin.

Nainen ei etsi vanhempaa miestä, se on teidän miesten unelma. Miehet on heikommin koulutettuja kuin naiset, joten sama mitä nainen etsii, vain osa löytää itseään koulutetumman miehen. Jos pariudutaan nuorena, yleensä kummallakaan ei ole kuin (opinto)velkaa.

Eli kirjoituksesi on täyttä sontaa.

Tämä. Eläketurvakeskuksen kyselyn mukaan suurin osa naisista kertoo tienaavansa puolisoaan vähemmän.

Puolisoiden väliset tuloerot lisäävät naisten tyytymättömyyttä raha-asioita koskevaan päätöksentekoon - Eläketurvakeskus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myönnän, että miehen pitää olla täydellinen (kuten mieheni), haluan ihailla ja palvoa häntä."

Mitä ihmettä, miksi :D ? Itselle on  tärkeää että mieheni on tavallinen ihminen, kuten olen itsekin. Hirveää jos kumpikaan palvoisi toista, Jumala on ainoa jota tulee palvoa.

vajavainen ja syntinen, joka on naimisissa vajavaisen ja syntisen kanssa

Palvoa on vähän leikillinen ilmaisu. Mutta varaa sinä se jumalillesi, mä palvon miestäni, hänen epätäydellisyyttään myös. Vasta se on mun mielestä rakkautta, että rakastaa niitä pikkuvikojakin puolisossa ja ne muuttuvat plussiksi, jotka tekevät hänestä juuri hänen.

Pikkuvikaisen puolison rakastaminen on aivan eri asia kuin palvominen. Mutta hyvä että se sentäs oli leikillinen ilmaisu. 

Itse ajattelen pragmaattisesti, että toisen viat voi myöntää ärsyttäviksikin jos ne ärsyttää. Ei tee liitosta yhtään huonompaa, jos ei koe "miinukset plussiksi"- narratiivia/pönkityksen tarvetta omakseen.

Voisin kyllä myöntää, jos joku ärsyttäisi. Ja on ollut aikoja, kun eräät pikkuviat ovat välillä ärsyttäneet. Nyt vanhemmiten ne samat asiat eivät enää häiritse lainkaan. Vähemmän tehtävää, huolehdittavaa ja stressiä nykyään ja muutenkin olemme jo vanha pari. Isompia kuin pikkuvikoja en olisi jäänyt ärsyyntyneenä katselemaan, kun olen aika pitkälti se parjattu "It's my way way or highway" -tyyppi. Kaikesta palvonnastani huolimatta.

Vierailija
204/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Itse olen johtavassa asemassa oleva mies, joka hakee naista. Valitettavasti vain tosiasia on, että kaikki muu kuin tittelit, toimenkuvat tms työpaikkailmoituksista enemmän tutut ominaisuudet eivät lisää kiinnostusta naiseen, hyvin usein päinvastoin. Etsin kumppania itselleni, en työntekijää tiimiini.”

Itse ajattelen, että todellakin haen sitä kovinta, parhainta tiimipelaajaa tiimiini. Olenkin nainen, ja haluan miehen joka pystyy vähintään samaan sitoutumiseen ja tiimityöhön kuin minä.

Itsensä korottajat, jotka etsivät kotiinsa poljettavaa (useammalla tavalla) saavat olla rauhassa minulta.

Vierailija
205/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
206/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan miehen tukevan mua omissa pyrinnöissä, myös ammatillisissa. Erikoinen aloitus, hyvin itsekeskeinen.

Vierailija
207/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin miehet tajuavat, että naisia ei kiinnosta sellaiset miehet, jotka vähättelevät naisen uraa eivätkä osoita kiinnostusta naisen tavoitteita kohtaan.

Vierailija
209/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, et naisten ei pitäis lainkaakn kehittää itseään? Mitä sit käy jos tulis vaikka ero? Ei naiset noita asioita miehiä varten tee vaan itseään. Sitäpaitsi kyllä ainakin omaa miestäni kiinnostaa minun ura koska se on intohimoni.

Vierailija
210/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin miehet tajuavat, että naisia ei kiinnosta sellaiset miehet, jotka vähättelevät naisen uraa eivätkä osoita kiinnostusta naisen tavoitteita kohtaan.

Ei kiinnosta tuollainen etkä pysty muuttamaan miesten mielipiteitä ja taipumuksia kiukuttelullasi.

Vierailija
211/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies sitten vaatii naista maksamaan puolet kuluista kun ensin on ottanut haluamansa naisen, joka on pienipalkkaisella uralla mutta feminiininen ja pehmeä?

Vierailija
213/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

57 puolesta ja 153 vastaan. Aloitus on kuitenkin totta pidät siitä tai et. Aikuinen ihminen ei taistele tosiasioita vastaan vaan hyväksyy ne ja muutaa näkemystään sen mukaan ellei asiaa pysty muuttamaan. Lapset sitten kiukuttelevat ja osoittavat mieltään todellisuutta vastaan, ovatko naiset samanlaisia eli holhottavia jotka eivät pärjää maailmassa vai ihan aikuisia jotka kykenevät maailmassa toimimaan ja pärjäämään? Miettikää sitä, tämä ei ole kiusaamista vaan sanon miten asia on.

Toivottavasti et sitten kiukuttele, kun et olekaan naisten mieleen tuollaisila mielipiteillä. Hyväksy tosiasiat niin mekin hyväksymme. Ei tuollaista miestä voi muuttaa. Suurin osa miehistä on kuitenkin toisenlaisia.

Luulet vain. Suurin osa miehistä elää aikuisten maailmassa ja ottaa asiat asioina ilman tunteita.

Vierailija
214/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buhahaa

Vierailija
215/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

57 puolesta ja 153 vastaan. Aloitus on kuitenkin totta pidät siitä tai et. Aikuinen ihminen ei taistele tosiasioita vastaan vaan hyväksyy ne ja muutaa näkemystään sen mukaan ellei asiaa pysty muuttamaan. Lapset sitten kiukuttelevat ja osoittavat mieltään todellisuutta vastaan, ovatko naiset samanlaisia eli holhottavia jotka eivät pärjää maailmassa vai ihan aikuisia jotka kykenevät maailmassa toimimaan ja pärjäämään? Miettikää sitä, tämä ei ole kiusaamista vaan sanon miten asia on.

Toivottavasti et sitten kiukuttele, kun et olekaan naisten mieleen tuollaisila mielipiteillä. Hyväksy tosiasiat niin mekin hyväksymme. Ei tuollaista miestä voi muuttaa. Suurin osa miehistä on kuitenkin toisenlaisia.

Luulet vain. Suurin osa miehistä elää aikuisten maailmassa ja ottaa asiat asioina ilman tunteita.

Varmaan sitten elävät aivan eri piireissä kuin minä itse, koska en tuollaista miestä ole koskaan tavannut. 

Vierailija
216/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Kyllä akateemiset miehet ainakin haluavat että naisella on tutkinto, käy töissä jne. Opiskelin yliopistossa 2000-luvulla ja näin ainakin oli omassa laajassa akateemisessa tuttavapiirissäni. Myöskin kaikki tuntemani akateemiset miehet jotka ovat naimisissa ovat naimisissa akateemisen loppututkinnon omistavan naisen kanssa. Lopetin itse opinnot kesken ja menin vanhainkotiin töihin (ja ohessa myöhemmin opiskelin lähihoitajan ammatin), ja vaikka olin edelleen samassa kaveriporukassa, KUKAAN akateeminen mies ei enää huolinut mua. Sinkku olen vielä tänä päivänäkin koska kohtaamissani ei-akateemisissa miehissä ei ole ollut ketään joka kiinnostaisi. Sivistys ja tietynlainen hienostuneisuus vetoaa muhun sekä se ettei päihteile. Duunareissa sellaisia miehiä on Suomessa tosi vähän.

Vierailija
217/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista kiinnostaa korkeakoulututkinto ja akateeminen ura. Jos miestä ei kiinnosta samat asiat, sitten se mies on väärä.

Vierailija
218/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sitten elävät aivan eri piireissä kuin minä itse, koska en tuollaista miestä ole koskaan tavannut. 

Miehet eivät kerro oikeita ajatuksiaan naisille koska naiset eivät kestä niitä.

Vierailija
219/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Kyllä akateemiset miehet ainakin haluavat että naisella on tutkinto, käy töissä jne. Opiskelin yliopistossa 2000-luvulla ja näin ainakin oli omassa laajassa akateemisessa tuttavapiirissäni. Myöskin kaikki tuntemani akateemiset miehet jotka ovat naimisissa ovat naimisissa akateemisen loppututkinnon omistavan naisen kanssa. Lopetin itse opinnot kesken ja menin vanhainkotiin töihin (ja ohessa myöhemmin opiskelin lähihoitajan ammatin), ja vaikka olin edelleen samassa kaveriporukassa, KUKAAN akateeminen mies ei enää huolinut mua. Sinkku olen vielä tänä päivänäkin koska kohtaamissani ei-akateemisissa miehissä ei ole ollut ketään joka kiinnostaisi. Sivistys ja tietynlainen hienostuneisuus vetoaa muhun sekä se ettei päihteile. Duunareissa sellaisia miehiä on Suomessa tosi vähän.

Minä olen sellainen mutta en kaipaa kotiini toista ihmistä asumaan.

Vierailija
220/321 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on mitä naaraat tajuaa ja mitä ei?

Uskokaa nyt hyvät miehet, ettei voi muuttaa naisia. Ne ovat mitä ovat.

Luuletko sinä, että nainen kokee tarvetta muuttua kun tietää, mitä mies haluaa?

Nainen kokee tarvetta mennä sitä kohti, mitä hän itse haluaa.