Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin naiset tajuavat, että miehiä ei kiinnosta naisen ura, status tai mihin kaikkeen nainen pystyy ilman miestä?

Vierailija
01.05.2026 |

Nuo ovat täysin toisarvoisia juttuja. Paljon tärkeämpää on se tukeeko nainen miestä, onko lämmin ihminen ja tuoko suhteeseen feminiinistä pehmeyttä. 

Tämä pätee varsinkin menestyneisiin, maskuliinisiin korkean tason miehiin. 

Mies ei halua kilpailla naisen kanssa. 

Kommentit (321)

Vierailija
141/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs haluaa älykkään puolison, tyhmälle kelpaa tyhmä.

Vierailija
142/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä nainen sille mahtaa, etteivät naiselle tärkeät asiat kiinnosta miestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisella ei ole työtä eikä uraa niin mies voi sitten helpommin manipuloida ja haukkua lokiksi. Vai mitä sä ap ajat takaa.

Vierailija
144/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkittu tosiasia tämä. Pariskunnan äo:t ovat hyvin lähellä toisiaan.

Vierailija
145/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun miestä kiinnostaa mun ura, Olen taitelija. Hän haluaa aina nähdä teokseni ja kysyy miten tein ne ja mitä aion tehdä seuravaaksi.

Vierailija
146/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että ura ja status on yhtä kuin älykäs?

Vierailija
147/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen mahtaa sen, että etsii sellaisen miehen, jota nuo kiinnostaa. Kyllä niitä löytyy myös henkisesti kypsiä miehiä, jotka kokevat naisen tasapuolisena kumppanina ja jotka ovat kiinnostuneita sen naisen urasta ja elämäntavoitteista.

Vierailija
148/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kaltainen mies, joka ei ole kiinnostunut naisen urasta, voi itse asiassa projisoida omia epävarmuuksiaan ja pelkojaan. Hän saattaa kokea itsensä riittämättömäksi, kun tällaiset uranaiset eivät ole kiinnostuneita hänestä tai koska hän ei ole itse yhtä menestynyt, ja kääntää tilanteen ympäri väittäen, ettei ole itse kiinnostunut. Tämä on psykologinen puolustusmekanismi, joka suojelee hänen itsetuntoaan.

Kyökkipsykologiaa taas kerrakseen. Ilmeisesti naisille on kerta kaikkiaan vaikeaa tunnustaa sitä tosiasiaa, että ei mies projisoi mitään. Ehkä tämä ymmärryksen puute johtuu siitä, että halu naista kohtaan lähtee hyvin syvältä. Sitä joko on tai ei, ja jos tällainen uranainen ei sitä herätä, niin se on siinä. Ikävää, mutta todellista. Ei siinä auta jälleen kerran syyttää kaikkia miehiä, jotka eivät sinua halua, jonkinlaisesta itsetunnottomuudesta tms, vaikka tällainen on naisille hyvin tyypillistä. Ehkä se on sitten se naisellinen psykologinen puolustusmekanismi?

Työskentelin aikoinani yhdessä maailman tunnetuimmista sijoituspankeista. Siellä työskentelevät miehet valitsivat kumppaneikseen poikkeuksetta naisia, jotka olivat itsekin menestyneitä omalla alallaan. Ei todellakaan ollut mitään pullantuoksuisia siivoojanaisia heillä.

Ja sitten kun näistä erosivat, menivät Tinderiin ja hakevat sitten uutta samanlaista..? Tuskin.

Ap:n kirjoitus lähti siitä, että joillakin naisilla on halu kirjoittaa kuvaukseensa joskus pitkästikin, kuinka hyvin osaavat vaihtaa renkaita, kuinka hyviä ja menestyksellisiä ovat kuka missäkin työssään jne, niin miksi? Miksi naiset kuvittelevat, että tämä jotenkin lisäisi miesten (yleistä) kiinnostusta juuri heihin?

On täysin selvää, että naisille itselleen miehen status on todella tärkeää. Mutta sama ei päde toiseen suuntaan, ei lähellekään. Ja tässäkin ketjussa haetaan esimerkkejä esim. siivoojanaisia pankkiireille parittamalla, mikä on hyvä esimerkki huonosta esimerkistä. Väliin mahtuu hyvin paljon.

Itse olen johtavassa asemassa oleva mies, joka hakee naista. Valitettavasti vain tosiasia on, että kaikki muu kuin tittelit, toimenkuvat tms työpaikkailmoituksista enemmän tutut ominaisuudet eivät lisää kiinnostusta naiseen, hyvin usein päinvastoin. Etsin kumppania itselleni, en työntekijää tiimiini.

Oletko siis ap? Miksi kirjoitit kuten kirjoitit, etkä sanonut, että kyse on vain deitti-ilmoitusten kuvauksista. 

Oli miten oli, niin itse en ole kiinnostunut miehistä, joille naisen työ ja ura ovat "ihan sama", vaan odotan jakamista siinä missä itsekin olen valmis panostamaan mieheen. Tosin olen naimisissa eli täysin kuvitteellinen tilanne. Ja kirjoitinkin jo, että jokainen mieheni on arvostanut hyvin korkealle sitä mitä työkseni teen ja tukenut minua vastavuoroisesti kuten minäkin häntä, näistä aviomies kaikkein eniten. 

En tunne kaltaisiasi miehiä, ehkä taustasi on työväenluokkainen, jos naisen paikka työelämässä ja älyllisissä pyrinnöissä on nollan arvoinen. Monestihan tämäntyyppiset asiat tulevat taustasta eikä niinkään koulutuksesta ja asemasta. Toki johtavassa asemassa voi olla varaosaliikkeen vastaava myyjäkin tms. duunariammatti. 

Vierailija
149/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että ura ja status on yhtä kuin älykäs?

Kyllä ne korreloi vahvasti.

Vierailija
150/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen mahtaa sen, että etsii sellaisen miehen, jota nuo kiinnostaa. Kyllä niitä löytyy myös henkisesti kypsiä miehiä, jotka kokevat naisen tasapuolisena kumppanina ja jotka ovat kiinnostuneita sen naisen urasta ja elämäntavoitteista.

Ei kai aloitus sitä tarkoita että miestä ei kiinnostaisi naisen elämä kokonaisuudessaan, myös se työ, vaan sitä että sillä missä on töissä/mikä koulutus ei ole kovinkaan suurta painoarvoa siinä parinvalinnassa.

Vierailija
151/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun miestä kiinnostaa mun ura, Olen taitelija. Hän haluaa aina nähdä teokseni ja kysyy miten tein ne ja mitä aion tehdä seuravaaksi.

Minäkin olen (myös) taiteilija, mutta mieheni ei onneksi ole valtavan kiinnostunut siitä mitä teen, vain pyytäessä ja kysyttäessä. Muissa ammateissa sama eli hän arvostaa korkealle, mutta ei ole liian kiinnostunut. 

Itselleni taiteen tekeminen on hyvin yksityistä, en halua ketään hönkimään niskaan kesken kaiken. Olisi painajainen, jos puoliso olisi taitelija. 

Vierailija
152/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai aloitus sitä tarkoita että miestä ei kiinnostaisi naisen elämä kokonaisuudessaan, myös se työ, vaan sitä että sillä missä on töissä/mikä koulutus ei ole kovinkaan suurta painoarvoa siinä parinvalinnassa.

Niin siinä kirjoitettiin. Lue otsikko ja teksti uudelleen. Ap:ta ei kiinnosta, mutta nyt koettaa selittää jotain muuta, kun vastaanotto oli tyrmäävä. Asia tuli kuitenkin selväksi.

Vierailija
153/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ura on iso osa sitä elämäämme ja vie valtaosan ajastamme. Se voi hyvinkin heijastaa naisen haaveita, arvomaailmaa, luonteenpiirteitä, kiinnostuksen kohteita, puhumattakaan siitä, miten ura voi liittyä hänen tulevaisuuden tavoitteisiinsa ja elämäntyylinsä. Se, että sanot, että et ole kiinnostunut naisen työstä, on ihan yhtä kuin sanoisit, että et ole kiinnostunut siitä naisesta.

Vierailija
154/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten täytyisi "tajuta" tätä? Eikö riitä, että miehet itse tajuavat, mistä ovat kiinnostuneita? Nyt tuntuu siltä, että eivät tajua, kun tykkäys laitetaan kaikille ja muutenkaan ei kriteereitä juuri tunnu olevan. Ja mitä se edes muuttaisi, jos naiset tajuaisivat tämän? Tai no siten toki muuttaisi, että koska naiset etsivät itselleen sopivaa kumppania, niin jos käy ilmi, että jokainen mies on epäsopiva, niin sitten he yksinkertaisesti swaippaavat vain kaikki miehet vasemmalle. Naiset eivät ole kuin miehet, jotka yrittävät sellaisiakin naisia, joiden hakukriteereihin eivät sovi.

Mitä ihmettä sä oikein selität. Millä perusteella miehet tykkäävät kaikista naisista? Voin sanoa että välillä tuntuu uskomattoman vaikealta löytää ylipäätään naisia jolle voisin tykkäyksen antaa. Tuntuu että naisista on tullut nykyään aivan mahdottomia esittäjiä. Jo pelkästään esittäminen kuvissa on syy ettei kiinnostusta synny, aika harvassa ovat sellaiset neutraalit naiset joita on kiva lähteä lähestymään. Mitä tulee esim koulutukseen niin sehän on vain oma valinta mitä on halunnut elämässä tehdä, ei kerro vähääkään onko tyhmä vai fiksu. Tykkään ehkä 10/100 naisesta jos sitäkään.

Todella hyvä, että toimit noin! Juuri tällaista me naiset olemme miehille ehdottaneetkin. Kun valitettavasti kaikki miehet eivät toimi sinun laillasi. Hämmästyttävän moni swaippaa kaikki, lähes kaikki tai ainakin suurimman osan oikealle. Sen vuoksihan tekstittömät ja kuvattomat naisprofiilitkin saavat järjettömän määrän tykkäyksiä. Mitä ilmeisimmin kritiikkini ei kohdistunut sinuun ja sinun kaltaisiisi miehiin.

Vierailija
155/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta huonoitsetuntoiset miehet, jotka kokevat älykkään ja menestyneen naisen kilpailuksi. Nimenomaan ne miehet, jotka ovat itsekin itsevarmoja ja tavoittelevat omia unelmiaan, arvostavat naisessa näitä asioita. Tällaiset miehet näkevät kumppaninsa vahvuudet ja saavutukset inspiraationa, eivät uhkana. 

Äh, ei. 

Mies ei koe "kilpailijaksi" tai "uhaksi" ketään naista. Tällainen ura-orientoitunut nainen vain on valitettavasti jotain muuta kuin sellainen, jonka mies haluaa kumppanikseen. Joskus voi mennä jopa niinkin, että ei halua tällaista edes sänkyynsä. Naisessa vetoaa aivan muut asiat kuin "ura" tai "kunnianhimo" tai ihan mikä tahansa tähän viittaava. Eikä tämä ole edes ennakko-asenne, vaan valitettavasti tosielämässä koettua ja mitä enemmän elää, sitä vähemmän haluaa näitä. Mies ei ole rekrytoimassa työntekijää Tinderissä.

Joskus näille naisille voi aluksi olla vähän ikävä kokemus, mutta miehiä riittää ja lopuksi useimmat löytävät toisensa.

No ota sinä itsellesi se vähemmän koulutettu tai kenties työtön nainen ja elätä. Jätä muut naiset rauhaan.

Vierailija
156/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei ole mutta kun laskut pitää maksaa niin yllätys yllätys naisen tuloilla onkin suuri merkitys. Ettehän pidä siivellä eläjistä.

Vierailija
157/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, no en mä ainakaan halua miestä, jolle mun ajatukset ja arvot on yhdentekeviä. Jos haluaa jonkun aivottoman palvelijan, niin saa suosiolla jatkaa matkaa.

Vierailija
158/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ura on iso osa sitä elämäämme ja vie valtaosan ajastamme. Se voi hyvinkin heijastaa naisen haaveita, arvomaailmaa, luonteenpiirteitä, kiinnostuksen kohteita, puhumattakaan siitä, miten ura voi liittyä hänen tulevaisuuden tavoitteisiinsa ja elämäntyylinsä. Se, että sanot, että et ole kiinnostunut naisen työstä, on ihan yhtä kuin sanoisit, että et ole kiinnostunut siitä naisesta.

Juuri näin. 

Sitä paitsi ap:n ajatusmaailma tulee selkeästi sellaisen ihmisen elämästä, jolla ei ole merkityksellistä uraa itsellään. Siksi hän ei käsitä, että ammatti kuvastaa usein ihmistä aika paljon ja myös muuttaa ihmistä, kun sitä on tehnyt tarpeeksi kauan. Ammatissa opitut asiat vaikuttavat ihmiskuvaan, rahatilanne vaikuttaa elämäntapaan jne.

Kaikki naiset eivät tietenkään ole urasuuntautuneita ja tekevät töitä vain rahan takia ja pakosta. Kuulostaa siltä, että ap on itse samanlainen.

Vierailija
159/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä ihmiset ovat erilaisia. Työnteko toki vie hyvin paljon aikaa elämässämme, mutta itselleni se on melkeinpä vain tapa pysyä leivänsyrjässä kiinni. Ja todellinen elämä on sitten työajan ulkopuolella. Samanlaista asennetta elämään toivon naiseltakin.

Vierailija
160/321 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naista ei kiinnosta mies, jota ei kiinnosta naiselle tärkeät asiat.