Milloin naiset tajuavat, että miehiä ei kiinnosta naisen ura, status tai mihin kaikkeen nainen pystyy ilman miestä?
Nuo ovat täysin toisarvoisia juttuja. Paljon tärkeämpää on se tukeeko nainen miestä, onko lämmin ihminen ja tuoko suhteeseen feminiinistä pehmeyttä.
Tämä pätee varsinkin menestyneisiin, maskuliinisiin korkean tason miehiin.
Mies ei halua kilpailla naisen kanssa.
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin miehet tajuavat, että naisia ei kiinnosta sellaiset miehet, jotka vähättelevät naisen uraa eivätkä osoita kiinnostusta naisen tavoitteita kohtaan.
Tämä! Hyvä mies tukee naista tämän kouluttautumisessa, uraputkessa. Osoittaa kiinnostusta ja arvostusta. Kuka haluaa panna likoon itseään åerheensä eteen, jos ei edes oma puoliso kannusta? Ei se hyvä palkka naisellekaan ilmaiseksi tule.
Hyvä mies tuo ruoan pöytään ja on perheen pää. Juuri niin kuin nainen haluaa sisimmässään mutta ei nykyajan asenneilmapiirissä uskalla sanoa ääneen.
Tuo ruuan pöytään? Eli kokkaa ruuan ja kattaa pöydän ja nainen ja lapset saa vaan tulla valmiiseen pöytään? Hyvä kun oot tollanen nykyaikainen! Mut ei mun mielestä miehen yksin tarvi olla vastuussa ruuanlaitosta, siinä voi vuorotella vaikka viikottain että mun vuoro välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Kyllä akateemiset miehet ainakin haluavat että naisella on tutkinto, käy töissä jne. Opiskelin yliopistossa 2000-luvulla ja näin ainakin oli omassa laajassa akateemisessa tuttavapiirissäni. Myöskin kaikki tuntemani akateemiset miehet jotka ovat naimisissa ovat naimisissa akateemisen loppututkinnon omistavan naisen kanssa. Lopetin itse opinnot kesken ja menin vanhainkotiin töihin (ja ohessa myöhemmin opiskelin lähihoitajan ammatin), ja vaikka olin edelleen samassa kaveriporukassa, KUKAAN akateeminen mies ei enää huolinut mua. Sinkku olen vielä tänä päivänäkin koska kohtaamissani ei-akateemisissa miehissä ei ole ollut ketään joka kiinnostaisi. Sivistys ja tietynlainen hienostuneisuus vetoaa muhun sekä se ettei päihteile. Duunareissa sellaisia miehiä on Suomessa tosi vähän.
Ehkä et riittänyt akateemisille miehille ulkoisesti?
Ei kaikki akateemiset miehetkään ole ulkoisesti mitään jumalaisen komeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miestä voi kiinnostaa itse NAINEN ja mitä hän tekee, mistä on innostunut? Eli myös se ura ja tekeminen.
Onko siis naisen ainut rooli vain tukea, hemmotella ja ymmärtää miestä?
Minä ainakin olen kiinnostunut miehestä ihmisenä ja hänen urastaan myös.
Eikö toimi toisinpäin? Pitääkö miehen olla ainut keskipiste ja kaiken pyöriä hänen ympärillään.
- N42, menestynyt mutta myös hyvin femiininen, lämmin ja seksikäs
Niinhän moni teistä omasta mielestään on, mutta miehet voivat olla täysin eri mieltä.
Olen eri, mutta milloin sinä opit, että naisia ei kiinnosta kenenkään muun mielipide kuin sen miehen, josta hän on itse kiinnostunut. Ei siis miesten mielipide yleisesti.
En käsitä mistä tuollainen ajatus on tullut mieleen niille kaikille, jotka sitä täällä hokevat? Osaatko kertoa?
Jos joku mies ajattelee tai käyttäytyy törpösti, ainoa mikä hänessä kiinnostaa on se, että pysyisi kaukana :) Ajatelkoot mitä lystää, mitä siitä. Enkä kyllä usko, että valtaosa miehistäkään menettää yöuniaan sen takia, etten ole tippaakaan kiinnostunut hänen sovinistista mielipiteistään. Samanlaiset viihtyvät keskenään ja muut pysyvät erossa toisistaan ihan luontaisesti ilman sen kummempia karkottamistoimia. Senkun vain kertoo rehelliset mielipiteensä heti kättelyssä kuten ap tekee.
Milloin ap. tajuaa, että meitä naisia ei kiinnosta, kiinnostavatko ne miestä?
Keskeistähän tässä olisi kuunnella ihmisiä (tässä tapauksessa vastakkaista sukupuolta) noin yleisesti ja sitten erityisesti sitä yksilöä, jonka kanssa kohtaa. Se kun on ainoa keino saada selville, mistä ihmiset noin yleisesti ottaen ovat kiinnostuneita ja mistä joku tietty yksilö on kiinnostunut.
Kun tapaan naisen, niin tietenkin ainoa keino selvittää, miten hänen ajatusmaailmansa toimii on keskustella hänen kanssaan. En mä yritä lukea rivien välistä tai arvailla, koska silloin menee lähes varmasti osa asioista pieleen. Sama pätee toisinpäin, eli toivon, että nainen kuuntelee minua ja selvittää minun ajatukseni ilman kummempia ennakkoarvailuja. Tämä siis tietenkin olettaen, että nainen haluaa olla missään tekemisissä minun kanssani. Jos ei halua, niin sittenhän keskustelulle ja kuuntelulle ei ole tarvetta. M38
Kiinnostaa. Ei kaikki halua seurustella siivoojan kanssa, varsinkaan parempituloiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä useimpia naisiakaan kiinnosta miehen ura, status, omaisuus ja mihin mies pystyy ilman naista. Useimpia naisia kiinnostaa miehessä hänen taidot pärjätä arjessa ja kantaa vastuuta elämästään, korkea moraali ja empatiakyky.
Tämä. Köyhimmät naiset ja hyvätuloisimmat miehet päätyvät parisuhteeseen tilastollisesti. Jos naisella on kykyä tienata itse, hän ei ota miestä, minkä todistaa tilastokeskuskin.
Ohessa yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset ja yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tuloluokk…
Eli naiset ovat miesten kanssa elintason vuoksi. Jos nainen osaa hankkia sen itse, hän ei ota miestä.
Et ilmeisesti ole koko tilastoa? 😂
"siinä missä yksinasuvat naiset kuuluivat pääasiassa keskituloisiin ryhmiin, yksinasuvat miehet olivat selvemmin jakaantuneet pieni- ja suurituloisiin ryhmiin."
Lapsitalouksissa asuvien naisten tulot myös laskevat.
Näiden tilastojen perusteella suurin osa naisista ei halua taivaanrannanmaalaria mutta ei myöskään työnarkomaania, vaan suunnilleen oman tasoisen, tavallisen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta nämä asiat on naista itseään varten.
Miksi siitä sitten pitää ulista ulospäin. Jos on itseään varten niin sehän on ihan ok
Ap voisi harjoitella puhumaan vain itsestään eikä yleistää.
En ikinä voisi kuvitella olevani naisen kanssa jota ura ei kiinnosta, eli minua todellakin naisen ura kiinnostaa ja paljon. Sama kaikkien ystävieni kohdalla, kaikilla joko on tai he haluavat naisen jolla on oma ura.
Ainoat tuntemani ihmiset, joita puolison ura ei yhtään vaikuta kiinnostavan ovat sellaisia joilla itsellään ei mitään uraa ole; työttömiä tai matalapalkkaisissa duunarihommissa.
En pidä vaimoani minään kilpailijana, vaan päin vastoin olen hyvin ylpeä hänen saavutuksistaan. Tsemppaamme ja sparraamme toisiamme.
Mutta palkkapussi kelpoo! Ilolla pumppaatte naisen palkan omiin humputuksiinne. Ei teille kelpaa köyhä rahaton työtön.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ÄO < 70
Tämä. Ap vaikuttaa Allun hengenheimolaiselta... Onneksi noin typeriä miehiä ei ole paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä halua olla kenenkään alapuolella. Kaikkein viimeiseksi parisuhteessa. Parasta on olla tasavertaisia ja samalla tasolla, niin älyn, huumorin, elämänarvojen kuin rahojenkin suhteen.
T. nainen.
Tämä ei kyllä täsmää siihen, miten naiset oikeassa elämässä toimivat. Eli etsitään usein itseä hieman vanhempaa miestä. Mitäs se miehen vanhempi ikä tarkoittaa, no suurempaa elämänkokemusta, suurempaa varallisuutta, on ollut työelämässä jo pitempään, tai opiskellut pidemmälle. Eli nainen halusi olla hieman miehensä alapuolella. Ette te naiset edes tajua sitä, kun se on niin sisäänrakennettu teidän parinvalintakriteereihin.
Olen eri, mutta elät täysin omassa todellisuudessasi. Valtaosassa parisuhteita ikäeroa on noin kaksi vuotta. Isoja ikäeroja on kaikkein pienituloisimpien joukossa eniten.
Kaksi vuotta on valtava ero elämänkokemuksessa. Varsinkin kun ollaan alle 30-vuotiaita vielä, mitä nuorempia sitä suurempi ero 2 vuotta on. Jos naiset haluaisivat tasa-arvoa, he etsisivät samanikäisen kumppanin. Samalta vuosikurssilta koulusta tms.
Se kaksi vuotta on sen verran, minkä naiset ovat edellä kehityksessä. Naiset kun kehittyvät nopeammin. Eli nimenomaan sama tasoista puolisoa enimmäkseen etsitään.
Ap vaikuttaa täysin munattomalta nyhveröltä kun näkee naisen menestyksen jonain kilpailuna jota ei halua (uskalla) hävitä. Ilmeisesti hänen miehisyytensä ei ole kovin vahvoilla kannattimilla, huono itsetunto pistää silmään räikeästi. Ehkä ap ei koe, että hänellä olisi naiselle tarjota mitään henkisellä puolella ja haluaa siksi olla parempi edes jossain?
Hyvässä ja terveessä parisuhteessa molemmat tukevat toisiaan ja ovat ylpeitä puolisonsa mahdollisesta menestyksestä.
Ap:n kannattaisi pohtia, miksi kokee naisen menestyksen ja osaamisen noin suurena uhkana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, miehellä ei ole muuta mielessä kuin pillu, pillu pillu pillu. Sen takia paiskailevat vaikka liskoja. Saastaisia elukoita miehet.
Koska naisissa ei muuta hyvää ole :) olette ihmisinä toksisia, itsekeskeisiä persereikiä.
Tutkaile hetki tuota omaa kirjoitustasi, ja mieti sitten kuka on toksinen ja itsekeskeinen persereikä. 😂
Tämä laittoi naurattamaan ihan ääneen. 😂
Trollatakin voi ilman nimittelyä ja toksisuutta.
Mikä saa Ap:n kuvittelemaan etteivät naiset tätä tajuaisi?
Sehän on juuri se ongelma monella naisella, ettei löydy puolisoa joka aidosti välittäisi myös naiselle tärkeistä asioista.
Vai meinaatko etteivät nuo asiat ole merkityksellisiä naisille itselleen?
M44
Vierailija kirjoitti:
Somessa vaikuttaa siltä, että yhä useampi nainen on hyvin ulkonäkökeskeinen ja muut asiat ovat sivuseikka?
Myös erilaisia kauneuskilpailuita järjestetään yhä enemmän ja enemmän, joten ulkoseen olemukseen ja "sopivaan käytökseen/rooliin" istuminen näyttää olevan kasvava ilmiö nuorten tyttöjen keskuudessa?
No ei kyllä minun somessani. Minun someni on täynnä tutkimuksia, yhteiskunnallista vaikuttamista, teknologian edistysaskeleita, taidetta jne. Myös puutarhanhoitoa, liikuntaharrastuksia, ruokareseptejä, patikoimista, ja muutakin luonnossa liikkumista.
Tiesitkö, että some syöttää sinulle sellaista sisältöä, jota itse klikkailet. Eli siis olet itse noista asioista ollut kiinnostunut jos somesi sellasta sinulle tarjoaa.
Sinun somefeedisi kertoo vain sinun mielenkiinnon kohteistasi, ei siitä mistä ihmiset keskimäärin ovat kiinnostuneita.
Voit opettaa somea näyttämään sinulle muunlaista maailmaa lopettamalla noiden ulkonäkökeskeisten feedien seuraamisen, ja etsimällä parempaa seurattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Kyllä akateemiset miehet ainakin haluavat että naisella on tutkinto, käy töissä jne. Opiskelin yliopistossa 2000-luvulla ja näin ainakin oli omassa laajassa akateemisessa tuttavapiirissäni. Myöskin kaikki tuntemani akateemiset miehet jotka ovat naimisissa ovat naimisissa akateemisen loppututkinnon omistavan naisen kanssa. Lopetin itse opinnot kesken ja menin vanhainkotiin töihin (ja ohessa myöhemmin opiskelin lähihoitajan ammatin), ja vaikka olin edelleen samassa kaveriporukassa, KUKAAN akateeminen mies ei enää huolinut mua. Sinkku olen vielä tänä päivänäkin koska kohtaamissani ei-akateemisissa miehissä ei ole ollut ketään joka kiinnostaisi. Sivistys ja tietynlainen hienostuneisuus vetoaa muhun sekä se ettei päihteile. Duunareissa sellaisia miehiä on Suomessa tosi vähän.
Ehkä et riittänyt akateemisille miehille ulkoisesti?
Hyvin harva akateeminen mies haluaa matalasti koulutettua duunaria. Todella harva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta nämä asiat on naista itseään varten.
Miehelle taas sen naisen pitäisi riittää...
Uskomatonta kaksinaamaisuutta.
Miten pitäisi riittää? En ole kuullut parisuhteista, joissa nainen on pakottanut miehen suhteeseen ilman miehen suostumusta. Miehet voivat myös lähteä suhteista halutessaan.
Kukaan ei miehiä suhteisiin pakota, epämieluisan naisen siis ei tarvi miehelle riittää.
Sama täällä. Mun somefeedissä ei ole yhtään naista esittelemässä itseään. Jos on, se kertoo siitä mitä seuraa.