Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut pitävät työn tekemisestä

Vierailija
30.04.2026 |

?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on varmaan sellainen ammatti, jota ihaillaan. Buustaa kivasti itsetuntoa kun porukkaa ihailee, eikä tulisi mieleenkään olla työtön, kun sitten ei olisi mitään ja jäisi se kaikki ihailu saamatta.

Olet oikeassa. Kyllä tämä roskien ajaminen on parasta mitä on olemassa. Suunnilleen kaikki hymyilee eli ihailee. Palkkakin riittää hienosti yhdelle ihmiselle. N. 3000€/kk brutto eli joku 2250€/k käteen.

Koulunkäynti ei kiinnostannut? Odottelet vieläkin sitä hopeatarjotinta jolla sinulle tuodaan unelmatyö kotiin?

Mikäs kademieli sinua vaivaa?

Roskakuskin ammatti on kunnioitettava ja niin minun roskikselleni kuin yhteiskunnallekin hyödyllinen ammatti.

Vierailija
42/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve yhteiskunta perustuu työntekoon, koska ilman yhteisön jäsenten työpanostq sitä yhteiskuntaa ei olisi olemassa. 
Maatalous ,infra, liikenne, hallinto, terveydenhuolto, koulutus jne perustuu työntekoon. 
Terveessä yhteiskunnassa kotitalouksien tulonlähde on joko pääoma tai työnteko tai näiden yhdistelmä.

Sairaassa yhteiskunnassa kuten nykysuomi, kuvitellaan että työtä voi tehdä juuri sen verran kuin kivalta tuntuu ja valtio hoitaa 
perustoimeentulon. Pääomavaltaisen tulonlähteen omaavia vihataan ja heiltä pyritään ottamaan mahdollisimman paljon 
yhteiskunnan käyttöön. Myös kovasti työtä tekeviltä ja ansaitsevilta viedään valtaosa tuloista progressivisella verotuksella, 
ja heitäkin vihataan.

Työn tekeminen on vastenmielistä ja yrittäjät jotka mahdollistaa työpaikan ovat riistäjiä.

Porukka uskoo että hallitus on helpon elämän mahdollistaja, kunhan vaan siellä olisi ne vallassa jotka tuo kaikkea hyvää. 
Työnteon perimmäinen tarkoitus on kadonnut ja tilalle on tullut vapaa-aikaa ihannoiva sukupolvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pääsee helpommalla kuin kotona. Ja työstä tulee rahaa. En jaksaisi lorvia kotona tai kylillä. 

Vierailija
44/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassani vihasin työntekoa, mutta vaihdoin työpaikkaa ja ilmapiiri muuttui niin paljon kun kaikki esimiesten kyttääminen jäi pois. Töissä on huomattavasti mukavampi nykyään olla, lisäksi rahakkaita viikonloppuylitöitä on tarjolla paljon, mikä motivoi myös ylitöihin. Entisessä työpaikassa arkiylityöt ei kiinnostaneet pätkän vertaa eikö niistä juuri mitään tienannut.

45/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska laitteiden ajaminen on parasta! 🤩🎢🎡🎠😍

Vierailija
46/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso tykkää tehdä töitä. On omat taukotilat ja voi tehdä etänä halutessaan töitä ja tienaa neljä kertaa enemmän kuin minä tienaan. Se kuulemma on tärkein, että saa työstä arvostusta numeroina. Sitten itse kun tienaan hätään 1600 tekemällä toisinaan 10-12h päiviä ilman ylityölisiä tai kunnollisia taukoja, niin välttelen työtä kuin ruttoa. Menen sinne pariksi kuukaudeksi jos on pakko, mutta pysyttelen tiukasti tukien varassa. Vihaan työtäni. 

Se menettelee ensimmäisen 4h ajan ja sitten voisin lähteä kotiini. Palkka ja saatava korvaus tekee aika paljon ja tunnen että minua ryöstetään minulta ja perheeltä halvalla. Se on ihmisen elämän varastamista. 

Vierailija
47/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä pääsee helpommalla kuin kotona. Ja työstä tulee rahaa. En jaksaisi lorvia kotona tai kylillä. 

Ei kaikista töistä rahaa juurikaan tule. Ne menee vuokraan ja loppukuusta saat olla taas nälässä kuten opiskelijana olit. Niin ei se nappaa juurikaan. Silloin alkaa vain välttelemään töitä ja keksii villeimpiä keinoja saaadakseen jo työhaastattelussa monoa.

Vierailija
48/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee työstä. Meillä toimistolla jotkut nauttivat työnteosta kuin hullu puurosta, ja syy on luultavasti itsensä haastaminen vaikeissa tehtävissä.

Itse teen siellä helppoja rutiinitöitä, eikä voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
49/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisella ihmisellä ei ole mitään hajuakaan, mitä elämä on.  Kotona on kasvatettu siihen, että olet jotain vain tekemiseksi kautta. Ei, elämä itsessään on se itseisarvo. 

Sulla ennemmin ei ole mitään hajua, mitä elämä on. Katselet sitä kapeasti vain oman näkövinkkelisi kautta.

Elämä ei perustu mihinkään työhön, se on siihen liian lyhyt. Ihminen ei osaa arvostaa sitä kaikkea aikaa mikä hänelle olisi käytettävissään ilman työtä. Koska te suoritatte elämää valtaosan ihmisten luoman normiston mukaan ja/tai edelleen teillä ei ole elämässämme mitään muuta kuin työ tai kuvittelette arvomme ihmisenä riippuvan siitä. Ihmisen arvokkain asia ei ole raha ja tavarat vaan Aika, sitä, ette saa millään takaisin tai ostettua lisää. 

Niin, just tuota tarkoitan, että katsot asiaa kapeasti omasta näkövinkkelistäsi, etkä kykene mahduttamaan siihen sellaisia ajatuksia, että työ voi olla jollekulle ihmiselle (vaikkapa minulle) todella mielekästä, mutta ei se sitä tarkoita, että se olisi koko elämäni tai jotenkin määrittelisin itseni sen kautta.

Olen ainoastaan ollut työpaikoissa joista todella olen pitänyt (karma varmaan sillä nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä) ja tähdännyt sieltä ennen niin nykyiseen ammattiini eli toisen asteen opettajaksi. Siis aina olen onnistunut jostain löytämään töitä joista tykkään. Ennen tätä kysyi työmaan omistaja (siellä sai palkkansakin määritellä itse jotta teillekin jäisi jotain) että haluaisinko Tekun jälkeen siirtyä sinne toimitusjohtajaksi mutten halunnut. Korkeintaan tuotantopäälliköksi.

Vierailija
50/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaa pidä. Se on äärioikeistonn, esim. perssujen, kokkareitten,  pappien, kaikkien fasistien propagandaa, että köyhän rahvaan on raatamisesta tykkäämän... tai muuten...

Työn teko on Rangaistus. Kärsimystä...

Vierailija
51/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ kun työ.aina mukava lähteä töihin.mukavat työajat 07-16.ylityöt jokaikinen vuosi tehty kaikki sallitut tunnit.

Vierailija
52/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut pitävät toisten rahoilla laiskottelemisesta? Voi kun noista loissaatanoista päästäisiin eroon voimakeinoin.

Vierailija
53/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat saastaa

Vierailija
54/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkään mun työstä. Mielestäni ei kannata tuhlata 1/3 vuorokaudesta tehden jotain sellaista, josta ei pidä, jos on mahdollisuus valita tehdä jotain mistä tykkää. Mutta ammatinvalintakysymyksiä.

Vierailija
55/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukava tehdä mieluisaa duunia ja elättää sillä itsensä ja ajan myötä mahdollisesti myös oma perhe.