Kuinka monella on se ylioppilaslakki tallessa jonka sai ylioppilaaksi valmistuessa?
Itselläni se on joutunut hukkaan varmaan 15 vuotta sitten. Enkä kehtaisi kyllä edes päähäni laittaa
Kommentit (58)
Tallessa on, vuodelta -83. Kerran olen sen jälkeen käyttänyt sitä.
Minulla on ylioppilaslakki tallessa. En kuitenkaan saanut sitä. Ostin sen omilla rahoillani, vein koululle ja jätin sinne. Se annettiin minulle takaisin tilaisuudessa, jossa sain todistukset. Tämä tapahtui vuonna 1987. En ole tuon päivän jälkeen lakkia päähäni laittanut. Se on vaatehuoneessa jossain hyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Sai? Itse se piti ostaa
Mä en maksanut lakista mitään, kun sen kustansi Rotarit tai Lionsit - olen jo unohtanut kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hävittänyt lakin kauan sitten. En kyllä viitsisi päähäni laittaa. Joskus nuorena opiskelijana pidin sitä ja nyt se melkein naurattaa.
Piditkö myös pellepukua?
Siis opiskelijahaalaria.
En pitänyt. Aikaa noilta vuosilta on yli 50 vuotta. Meillä ei ollut silloin ns. pellepukuja. Minulla oli ainakin Mantalla päällä vaaleanpunainen ompelijalla teetetty jakkupuku, popliinitakki, korolliset pikku kengät ja nailonit jaloissa. Oli hauskaa ja kipeät jalat kun pääsi aamuyöllä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ylioppilaaksi "valmistuta".
"Ylioppilaaksi valmistuminen edellyttää hyväksytysti suoritettua lukion oppimäärää (tai ammatillista tutkintoa) sekä hyväksyttyä ylioppilastutkintoa. Tutkintoon kuuluu viisi pakollista koetta, joista äidinkieli on kaikille pakollinen."
Ylioppilaaksi EI valmistuta.
Oo amis hiljaa.
En ole ikinä pitänyt ylioppilaslakkia ylioppilasjuhlien jälkeen. Lukio on minusta pelkkä peruskoulun jatke eikä ylioppilastutkinto ole mikään ihmeellinen saavutus.
Veljeni on varmaan heittänyt sen roskiin. Lakki jäi kotitaloon ja perinnönjaossa talo meni veljelleni tavaroineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ylioppilaaksi "valmistuta".
"Ylioppilaaksi valmistuminen edellyttää hyväksytysti suoritettua lukion oppimäärää (tai ammatillista tutkintoa) sekä hyväksyttyä ylioppilastutkintoa. Tutkintoon kuuluu viisi pakollista koetta, joista äidinkieli on kaikille pakollinen."
Ylioppilaaksi EI valmistuta.
Oo amis hiljaa.
Olen tosiaan amis: FT. Kertoisitko oman koulutustasosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sai? Itse se piti ostaa
Mä en maksanut lakista mitään, kun sen kustansi Rotarit tai Lionsit - olen jo unohtanut kumpi.
Ei kuitenkaan Vapaamuurarit...
Ei ole tallessa. En ole pitänyt sitä kuin sen yhden kerran. M52
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä pitänyt ylioppilaslakkia ylioppilasjuhlien jälkeen. Lukio on minusta pelkkä peruskoulun jatke eikä ylioppilastutkinto ole mikään ihmeellinen saavutus.
Se on koulun päätös, eikä lukiolainen ole vielä mikään opiskelija.
En minä ainakaan mitään lakkia saanut vaan se olisi pitänyt ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä heitin roskiin 10v sitten. Se oli aina tiellä jossain kaapin perällä. Ruma lakki.
Sen saa kyllä ihan kätevästi litistettyä, ettei vie tilaa - tohtorinhattu on sitten vähän hankalampi. Puhun kokemuksesta.
Olet minua parempi pakkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmillahan se on, kun itsellä on teekkarilakki.
Samoin. Fuksihatuksi tuunattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ylioppilaslakki on kuin olisi lunta paskahuussin katolla.
Tämä on niin vanha juttu.
Tallessa on, omassa pakkauksessaan ja jopa siististi muovipussissa jossa se alunperin tulikin. Siisti ja vitivalkoinen kun en asu Suomessa eika ole paikkaa tai tilaisuutta jossa voisi laittaa sen nuppiin. Kiva muisto silti.
Heitin pois heti ekassa muutossa. En ole koskaan kaivannut. Ei myöskään ole ylin tutkintoni, oikeastaan kolmanneksi alin.
Kumpaakaan en nimittäin pidä - tohtorinhattua en edes hankkinut kaapin päälle pölyttymään.