TÄNÄÄN EI OLE VAPPU
Tänään on vapun aatto eli vappua edeltävä päivä.
Kommentit (21)
Suomessa aatot ovat niitä humupäiviä, kun kansa juhlii. Ja tänään on vapunaatto.
Sama juhannuksena. Meinaatko jättää juhannusaattona juhlimatta, vaikka muu kansa juhlii silloin? Itsekö juhlit vasta varsinaisena juhannuspäivänä?
Sama jouluna... ja uutenavuotena....
Vierailija kirjoitti:
Suomessa aatot ovat niitä humupäiviä, kun kansa juhlii. Ja tänään on vapunaatto.
Sama juhannuksena. Meinaatko jättää juhannusaattona juhlimatta, vaikka muu kansa juhlii silloin? Itsekö juhlit vasta varsinaisena juhannuspäivänä?
Juhlia voi minä päivänä tahansa. Se ei muuta sitä faktaa, että aatto on aatto.
Kiitos tiedosta. Merkkaan kalenteriin. Ai, se olikin sinne jo painettu valmiiksi. Kappas vain. :)
Areenassa n. klo 17:30 alkaen lähetys Helsingistä. Myös iltapäivälehdet seuraavat kansan nousuhumalaa ja lakin nousua Mantan päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tietenkin juhlia koska vaan. Mutta enemmistö juhlii aattoina.
Oikeastaan mitä täs nyt juhlitaan ?
Ette te itsekään tiedä mitä juhlitaan . Mut juhlitaan silti.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus marssi varmaan huomenna ?
Kyllä ja kaikki muutkin marssit on vasta huomenna. Monella on myös pää niin kipeä, ettei pääse enää huomenna vapunpäivän juhlintaan.
Aatto on se röpöttelypäivä, varsinainen juhlapäivä on monilla sitten rauhallisempi.
Mulle vappu on se kokonaisuus, johon sisältyy vappuaatto ja vappupäivä. Juhliminen tapahtuu yleensä aattona, ja silloin toivotetaan hyvää vappua. Hyvää vappua! 🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tietenkin juhlia koska vaan. Mutta enemmistö juhlii aattoina.
Niin? Kysymys olikin siitä, että vappuaatto ei ole vappu eli vappupäivä..
Suomessa juhlitaan aattoina ja maataan varsinainen juhla(vapaa)päivä sitten krapulassa.
Ja sinä huomasit sen vasta iltapäivällä. Työssä olevan kansalaiset huomasivat sen jo aamulla, kun lähtivät töihin niin kuin muinakin arkipäivinä, joulu- ja juhannusaattoa lukuunottamatta.
Täällä Suomessa on tapana juhlia aattona, ja pitää se varsinainen juhlapäivä pikemminkin lepopäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Ette te itsekään tiedä mitä juhlitaan . Mut juhlitaan silti.
Kyllä me tiedämme. Tiedämme senkin, että työväellä on näinä aikoina aika vähän aihetta juhlaan, joten yritetään edes vähän vappuna. Ja sama homma opiskelijoilla.
JOKAPÄIVÄ OM VABBU JA SIT O JUHANNUS JAJOULU WOOOO
Ihanko tosi 😱