Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että on vain kahdenlaisia miehiä

Vierailija
29.04.2026 |

Niitä jotka käyttävät valtaa ja voimaa väärin (esim. alistamiseen) ja sitten niitä jotka eivät uskalla tai kykene käyttämään niitä ollenkaan. 

Missä luuraa se kolmas tyyppi? Eli mies joka käyttää valtaa ja voimaa hyvään (esim. suojelemiseen ja providaamiseen). Missä on terve maskuliininen voima? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä on.

Mutta esiinnymme vain sellaisille naisille, jotka ansaitsevat sen.

Vierailija
2/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väärää alistamisessa on? Alistuminen on musta ihanaa ja melkein parasta mitä mieheltä saa 🥰 n38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itse omat rahasi.

Vierailija
5/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa naiset on terveen maskuliinisia yleensä. Miesten ei tarvii, voivat helposti luisua tuohon passiviimoodiin.

Mutta kyllä niitä terveen maskuliinisiakin miehiä on. Tai miehiä, joilla on taipumusta siihen. Itse tunnen muutaman. 

Vierailija
6/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset on terveen maskuliinisia yleensä. Miesten ei tarvii, voivat helposti luisua tuohon passiviimoodiin.

Mutta kyllä niitä terveen maskuliinisiakin miehiä on. Tai miehiä, joilla on taipumusta siihen. Itse tunnen muutaman. 

Kannattaa tosiaan etisytyä lesbojen seuraan, jos tervettä maskuliinisuutta kaipaa. Tai yh-äitien. Ne ovat pystyviä ja suojelevia. Monet myös maskuliinisia, hyvällä tavalla. 

Vierailija
7/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä on.

Eli toisin sanoen, palstamammat ovat naisia jotka sinut ansaitsevat, kerta päätit täällä esiintyä :D

Vierailija
8/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon se on kiinni omasta asennoitumisesta, minkä luupin läpi tihrustaa ihmisiä? Näen ihmiset moniulotteisina persoonina, ei ketään jossain yhdessä lokerossa tai äärilaidassa. N52

Vierailija
9/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään miehillä ei ole enää vanhaa ahdasta roolia. Mies voi olla nainen tai jotain siltä väliltä. Koska kultuurivallankumous tapahtui osittain feministien ansiosta. Miehen ei enää tarvitse elättää naista tai käydä töissä. Nainen voi tehdä sen ja mies oleilla kotona ja palvella naistaan. 

Mies voi olla myös osa-aikainen sirkuspelle ja tehdä hyväntekeväisyyskeikkoja työttömänä ilmaiseksi lähialueella ottaen parikymppiä käteisenä rahaa synttäreiden järjestelystä. 

Enää miehen ei tarvitse olla sellainen mörökölli ja työnarkomaani. Miehet on vihdoinkin vapautettu yhteiskunnan kahleista! Muista erota jo tänään reservistä!

Vierailija
10/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvittelet kahdeksankulmion ja sen kolmiulotteisena ja sen sisälle paljon samalaisia kappaleita jokaiseen mahdolliseen kulmaan ja asentoon, niin niin monenelaisia miehiä on olemassa. Ei vain kahdenlaisia.

Vierailija
11/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluaa vain yhdenlaisia miehiä nimittään niitä narsistisia jännämiehiä.

Vierailija
12/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo ikinä palomiestä tai poliisia tavannut? 

Vierailija
13/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palomiehet <3

Vierailija
14/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve maskuliininen voima ei sovi kolonisoidun maan proletaattien kansalle. Hehän voisivat vaikka tulla tietoisiksi tilastaan.

Vierailija
15/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä on.

Eli siis ulkomaalaisille.

Vierailija
16/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset nimenomaan on heikkoja ja mielisairaita äärifeministejä.

Vierailija
17/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt taas? Feminismi voitti ja kaikki yksilölliseen ajatteluun kykenevät miehet ovat lopettaneeet parisuhteen tavoittelun (modernin naisen kanssa) ja siten saavuttaneet rauhan. 

Vierailija
18/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan miehenä kuuluneeni tuohon jälkimmäiseen kategoriaan, eli siihen joka ei käytä valtaa ja voimaa oikein mitenkään. Se johtui siitä, ettei minun ole tarvinnut tehdä sitä itseäni varten. Asiat, jotka eivät ole omaa ansiotani, kuten että olen usein saanut kuulla olevani hyvännäköinen ja sosiaalisesti lahjakas, ja kun tämän lisäksi olen aina mm. pärjännyt hyvin niin koulussa kuin työelämässä, niin ei ole ollut mitään syytä käyttää valtaa tai voimaa siihen että saavuttaa jotain, tai että täytyisi suojella omaa asemaansa ja omia oikeuksiaan. Elämä miehenä näistä lähtökohdista on ollut monella tavalla helppoa.

Vasta myöhemmin silmäni aukenivat sille, kuinka helppoja monet asiat ovat olleet minulle siksi että olen mies. Aloin kuunnella naisten kertomuksia aiempaa herkemmällä korvalla ja tajusin, kuinka paljon monet naiset joutuvat taistelemaan esim. sen eteen että heitä pidettäisiin uskottavina. Ja kuinka monet naiset ovat erikseen kiittäneet minuakin siitä, että olen kuunnellut heitä ja ottanut heidät heti todesta. Ei tuollaisesta pitäisi mielestäni joutua kiittämään.

Sitä voimaa onkin sitten joutunut kaivamaan esiin parisuhteen myötä. Ei siksi että täytyisi puolustaa itseään, vaan siksi että täytyy olla puolison tukena silloin kun häntä ei oteta todesta, ja niissä tilanteissa minun on turha lässyttää, vaan tehokkaampaa on jos ilmaisen itseni jämäkästi. Omien lasten myötä voimaa on joutunut kaivamaan vieläkin enemmän esiin, koska haluan suoda heille oikeuden unelmoida rajattomasti, enkä halua katkerien aikuisten väittävän heidän unelmoivan mahdottomia. Uskon että pojat tulevat pärjäämään hyvin, mutta tuon tytön kohdalla toivon, ettei hän koskaan lakkaa uskomasta itseensä vaikka joku väittäisi, ettei hänestä olisi johonkin siksi että hän on tyttö. Näiden asioiden ajattelu herättää minussa valtavasti sisua tehdä kaikkeni sen eteen, että niin puolisoni kuin lapseni otettaisiin aina todesta. Jos se vielä 2020-luvulla vaatii sen, että isän on astuttava esiin ja puolustettava, niin asia itsessään on tosi surullinen, mutta minä en pysty olemaan hiljaa sellaisissa tilanteissa. Samaa toivon muiltakin miehiltä. Älkää sulkeko silmiänne vääryyksiltä, ja vaikka teidänkään ei tarvitsisi puolustaa itseänne, niin puolustakaa niitä joita ei aina muuten oteta todesta.

Vierailija
19/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan miehenä kuuluneeni tuohon jälkimmäiseen kategoriaan, eli siihen joka ei käytä valtaa ja voimaa oikein mitenkään. Se johtui siitä, ettei minun ole tarvinnut tehdä sitä itseäni varten. Asiat, jotka eivät ole omaa ansiotani, kuten että olen usein saanut kuulla olevani hyvännäköinen ja sosiaalisesti lahjakas, ja kun tämän lisäksi olen aina mm. pärjännyt hyvin niin koulussa kuin työelämässä, niin ei ole ollut mitään syytä käyttää valtaa tai voimaa siihen että saavuttaa jotain, tai että täytyisi suojella omaa asemaansa ja omia oikeuksiaan. Elämä miehenä näistä lähtökohdista on ollut monella tavalla helppoa.

Vasta myöhemmin silmäni aukenivat sille, kuinka helppoja monet asiat ovat olleet minulle siksi että olen mies. Aloin kuunnella naisten kertomuksia aiempaa herkemmällä korvalla ja tajusin, kuinka paljon monet naiset joutuvat taistelemaan esim. sen eteen että heitä pidettäisiin uskottavina. Ja kuinka monet naiset ovat erikseen kiittäneet minuakin siitä, että olen kuunnellut heitä ja ottanut heidät heti todesta. Ei tuollaisesta pitäisi mielestäni joutua kiittämään.

Sitä voimaa onkin sitten joutunut kaivamaan esiin parisuhteen myötä. Ei siksi että täytyisi puolustaa itseään, vaan siksi että täytyy olla puolison tukena silloin kun häntä ei oteta todesta, ja niissä tilanteissa minun on turha lässyttää, vaan tehokkaampaa on jos ilmaisen itseni jämäkästi. Omien lasten myötä voimaa on joutunut kaivamaan vieläkin enemmän esiin, koska haluan suoda heille oikeuden unelmoida rajattomasti, enkä halua katkerien aikuisten väittävän heidän unelmoivan mahdottomia. Uskon että pojat tulevat pärjäämään hyvin, mutta tuon tytön kohdalla toivon, ettei hän koskaan lakkaa uskomasta itseensä vaikka joku väittäisi, ettei hänestä olisi johonkin siksi että hän on tyttö. Näiden asioiden ajattelu herättää minussa valtavasti sisua tehdä kaikkeni sen eteen, että niin puolisoni kuin lapseni otettaisiin aina todesta. Jos se vielä 2020-luvulla vaatii sen, että isän on astuttava esiin ja puolustettava, niin asia itsessään on tosi surullinen, mutta minä en pysty olemaan hiljaa sellaisissa tilanteissa. Samaa toivon muiltakin miehiltä. Älkää sulkeko silmiänne vääryyksiltä, ja vaikka teidänkään ei tarvitsisi puolustaa itseänne, niin puolustakaa niitä joita ei aina muuten oteta todesta.

TL;DR

Vierailija
20/27 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä on.

Providaattekin :D?