Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on ärsyttävä ihminen?

Vierailija
28.04.2026 |

Moni sanoo jonkun olevan ärsyttävä. Mitä sillä tarkoitetaan?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaava, on aina oikeassa, tyhmä mutta ei tiedosta sitä, latelee itsestäänselvyyksiä, puhuu pahaa toisista, jauhaa samoja asioita, negatiivinen, neuvoo pyytämättä jne.

Vierailija
2/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan liian erilainen tai liian samanlainen kuin ärsyyntyjä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaa minut ajattelemaan itsenäisesti. Hui!

Vierailija
4/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juorukello, joka saattaa jopa kertoa tuttujensa intiimiasiat (ruumiin eritteisiin asti) vaikka en edes tunne kyseistä henkilö tai haluaisi tietää. Puhuu selän takana pahaa ja tekee olettamuksia oman kapean perspektiivinsä pohjalta. Pätee ja on olevinaan aina oikeassa. Valittaa, ettei nykyään saa sanoa mitään. Pilkkaa ja nälvii muita, mutta ottaa itseensä jos hänelle antaa takaisin samalla mitalla. Korostaa omia juttuja ja onnistumisia, mutta vähättelee muita ihmisiä rivien välistä. Tarve pistää aina paremmaksi.

Vierailija
5/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi liian puhelias. Töissä on pari tällaista. Ihan hyväntahtoisia ja tavallaan mukavia mutta voi luoja sitä taukoamatonta puhetta. Ei minua kiinnosta sun lapsen koulunkäynti, kun en ole lasta koskaan tavannutkaan. Tai teidän keittiöremontin yksityiskohdat, kun en ole teillä ikinä käynyt. Tai sun mutsin polvileikkaus. Ja papati paa papati jaarin jaarin.... Usein tämä yhdistyy siihen, että udellaan myös toisten asioista. Hei, jos en itse ota niitä puheeksi, niin otapa vinkistä vaari.

Vierailija
6/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi liian puhelias. Töissä on pari tällaista. Ihan hyväntahtoisia ja tavallaan mukavia mutta voi luoja sitä taukoamatonta puhetta. Ei minua kiinnosta sun lapsen koulunkäynti, kun en ole lasta koskaan tavannutkaan. Tai teidän keittiöremontin yksityiskohdat, kun en ole teillä ikinä käynyt. Tai sun mutsin polvileikkaus. Ja papati paa papati jaarin jaarin.... Usein tämä yhdistyy siihen, että udellaan myös toisten asioista. Hei, jos en itse ota niitä puheeksi, niin otapa vinkistä vaari.

Mikset vain sano, ettet halua jutella tai ettet halua vastata? 

Vierailija
7/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelias ja itsevarma

Vierailija
8/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaja. Kaikki on vähintään pikkasen pielessä ja huumori on aina semmoista sarkastista negailua. Pahimmillaan tehdään toisten inhimillisistä mokista kamala numero ja kaikki on aina niin vaikeaa ja vakavaa. Raskas tyyppi.

Vierailija
9/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oisko siksi, että olen sosiaalisesti normaali ihminen ja minun täytyy tulla näiden kanssa toimeen vielä 15 vuotta luultavasti. Ei ole minun etuni olla ikävän ihmisen maineessa. Joten toisinaan vain poistun vähin äänin paikalta tai nyökkäilen ja vastaan jotain ympäripyöreää. Hyvät välit ovat kuitenkin sosiaalisesti tärkeää pääomaa. Saatan hyvinkin joutua esimerkiksi pyytämään heidän apuaan johonkin asiaan tmv. Se on helpompaa, jos taustalla ei ole ikäviä tilanteita. Ei aina ole järkevää olla raatorehellinen.

Vierailija
10/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oisko siksi, että olen sosiaalisesti normaali ihminen ja minun täytyy tulla näiden kanssa toimeen vielä 15 vuotta luultavasti. Ei ole minun etuni olla ikävän ihmisen maineessa. Joten toisinaan vain poistun vähin äänin paikalta tai nyökkäilen ja vastaan jotain ympäripyöreää. Hyvät välit ovat kuitenkin sosiaalisesti tärkeää pääomaa. Saatan hyvinkin joutua esimerkiksi pyytämään heidän apuaan johonkin asiaan tmv. Se on helpompaa, jos taustalla ei ole ikäviä tilanteita. Ei aina ole järkevää olla raatorehellinen.

Sosiaalisesti normaali ihminen osaa sanoa toiselle, että ei halua jutella tai vastata näihin asioihin. Sinäkö mieluummin kärsit vielä 15 vuotta mieluummin, kuin sanoisit kohteliaasti ettet pidä juttelemisesta etkä halua vastata kysymyksiin jotka ovat sinusta liian henkilökohtaisia tms.?

Vierailija
11/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja joka leikkii jeesusta ja luulee vielä olevansa lääkärikin !

Vierailija
12/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka jakelee neuvoja ja ohjeita, vaikka niitä ei pyydetä. 

Vierailija
13/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalainen.

Vierailija
14/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta omahyväiset ihmiset ovat ärsyttäviä. Puhuvat koko ajan  omista saavutuksistaan ja liioittelevat minkä ehtivät. 

Vierailija
15/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisesti normaali ihminen osaa sanoa toiselle, että ei halua jutella tai vastata näihin asioihin. Sinäkö mieluummin kärsit vielä 15 vuotta mieluummin, kuin sanoisit kohteliaasti ettet pidä juttelemisesta etkä halua vastata kysymyksiin jotka ovat sinusta liian henkilökohtaisia tms.?

Voi hyvänen aika. Sinä olet ärsyttävä ihminen, paremmin tietävä ja arvosteleva. Onneksi minä teen sellaista työtä, että voin poistua paikalta, kun en enää jaksa pajatusta. Ja minä voin kohteliaasti vastata, että en ole tekemässä viikonloppuna mitään erikoista sen sijaan, että sanoisin, että enpä kerro. Oletko joku autisti? 

Vierailija
16/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalainen.

Vihervasemmistolainen. Olipa tämä nainen tai mies tai LBTQÖÄÅ.

Vierailija
17/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ärsyttävä on sellainen, joka tunkee nenänsä asioihin jotka eivät hänelle kuulu ja joka olettaa asioita, muttei vaivaudu ottamaan mistään selvää vaikka tieto tuodaan eteen tarjottimella. 

Vierailija
18/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka kyselee tyhmiä keskustelupalstoilla.

Vierailija
19/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tuo "miksi jotkut ja en ymmärrä" aloitusten tekijä.  On varmasti oikeassa elämässäkin samanmoinen yksinäinen mt potilas joka ei halua hoitoon.  Toinen tai jopa sama henkilö joka näkee Persun joka käänteessä.

Vierailija
20/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ärsyttää.