Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millä aloilla inhottavimmat työkaverit?

Vierailija
28.04.2026 |

voin aloittaa: mainosala, röyhkeää, itsekeskeistä, ei koskaan mennä itseensä, aina syytetään muita ja kaivetaan maata toisen alta.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni, että ei sotealan naisvaltaisuus itsessään aiheuta ongelmia, vaan hierarkia. Jos olet korkeakoulutettu ja vaativassa työssä, mutta palkka on huono ja lääkärit katsoo nenänvartta pitkin, niin alkaa vähitellen keittää. Lisäksi tuolla alalla täytyy jaksaa valtavasti sosiaalista kanssakäymistä.

Luulen, että osa sotealan ihmisistä pimahtaa juuri tuon alituisen sosiaalisen kanssakäymisen takia. Osalla ei riitä temperamentti, sosiaaliset valmiudet eikä erilaisuuden sietokyky niin intensiiviseen ihmissuhdetyöhön. Kiusaaminen ja törkeä käytös eivät tietenkään ole oikeita tapoja käsitellä asiaa mutta jos tunneäly on jo valmiiksi alhainen ja sosiaaliset taidot vähän sitä sun tätä niin henkilö ei varmaan itse edes ymmärrä käytöksensä epäasiallisuutta.

Vierailija
22/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuudessa työskentelevät insinöörit. Ovat ylimielisiä ja suhtautuvat tavallisiin duunareihin kuin joihinkin aivottomiin ameeboihin jotka eivät muka ymmärrä mitään, koska eivät ole insinöörejä. Omalla työpaikallani osa näistä mainioista insinööreistä ei edes tervehdi tavallista duunaria.

Eräs parikymppinen insinööriopiskelija yritti käskyttää minua, keski-ikäistä naista, mutta älähdin ja opiskelijapoika otti opikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on aloittajan motiivi laittaa negatiivinen viestiketju työelämästä? Olisi kiva kuulla aloittajan omasta työelämästä ja tarpeesta negatiiviseen aloitukseensa.

Vierailija
24/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti joka alalla on sekä inhottavia ihmisiä, mutta myös kivoja ihmisiä. 

Vierailija
25/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti. Hyviäkin paikkoja on, mutta niissä ei ole yhtään vaihtuvuutta henkilökunnassa eikä sinne pääse töihin.

Sitten näitä, joissa on ihan perseinen johto ja huono ilmapiiri. Henkilökunta vaihtuu monta kertaa lukuvuoden aikana, eikä koskaan muodostu hyvää tiimiä. En enää usko mihinkään opettajapulaan tai hoitajapulaan. On vain niin kamalia paikkoja, ettei kukaan halua niihin töihin. 

Vierailija
26/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti joka alalla on sekä inhottavia ihmisiä, mutta myös kivoja ihmisiä. 

Toki. Mutta ne muutamakin onnistuu hienosti pilaamaan muiden jaksamista. Jopa yksi myrkyllinen ihminen pystyy aiheuttamaan muille itkua töissä ja sairaslomaa. Kokemusta on.

En siis todellakaan vähättelisi tämän ketjun kirjoittajien kokemuksia. 

Vierailija
27/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni, että ei sotealan naisvaltaisuus itsessään aiheuta ongelmia, vaan hierarkia. Jos olet korkeakoulutettu ja vaativassa työssä, mutta palkka on huono ja lääkärit katsoo nenänvartta pitkin, niin alkaa vähitellen keittää. Lisäksi tuolla alalla täytyy jaksaa valtavasti sosiaalista kanssakäymistä.

Minkä ammatin harjoittaja on tällainen: sotealan huonopalkkainen korkeakoulutettu? 

Ravitsemusterapeutti? Onko muita? Tai ovatko huonosti palkattuja? 

Vierailija
28/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, mut mulla on ainakin. Se paikka muistuttaa erehdyttävästi hullujen huonetta, ainoa ero on vain puhelinnumero...................jos joku kiusaa jotakuta jollakin tavalla, siihen EI puututa kunnolla eikä oikein. Annetaan vaan riehua yms. Sellaiset pitäisi oikeen kirjaimellisesti heittää ulos sieltä lopullisesti pois. Ei mitään reagointia, kun MUHUN on kohdistunut kaikkein eniten kiusaamista eri tavoin ja ainakin 4-5:ltä eri ihmiseltä, naisilta ja miehiltä. En kohta enää kestä olla siellä hullujen joukossa ! Mut ei ole muutakaan mulle, jolla sattuu olemaan kokin paperit, ja jos saan kehua itseäni, niin todella hyvä kokki olenkin ! Vaikka vammainen olenkin. Mä osaan ! 

Vierailija
29/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kaikki alat on mainittu? 

Vierailija
30/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtimyyntialalla

Vierailija
31/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

It-alalla ei yleensä olla oikein joukkupelaajia.

Oman kokemuksen mukaan IT-alalla on paljon myös niitä firmoja joissa juurikin on joukkuepelaajia. Mitä pienempi tulosvastuullinen yksikkö, niin yleensä sitä parempi meno.

Ehkä jossakin start-upissa tai muussa pöhinäputiikissa, joissa innovoidaan ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista, mutta mitä nyt olen vierestä seurannut isoja it-konsultoinnin firmoja, niin tasaisesti on kolmet yyteet vuodessa, mistä seuraa, että jokainen yrittää olla se korvaamaton, joka saa jäädä. Toisin sanoen jokainen pitää niin kiinni omista laskutettavista töistään, ettei edes välttämätöntä tietoa jaeta edes lähimmälle työparille, ja aina tilaisuuden tullen tiimikavereita mustamaalataan, jotta potkut saisi kuka tahansa muu kuin itse.

Vierailija
32/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommilla rakennustyömailla on aina vapaamatkustajia, jotka keskittyvät työpäivän aikana kahvitaukoihin ja työkavereiden kanssa seurusteluun ja jättävät työnteon toisille. 

Vierailija
33/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isommilla rakennustyömailla on aina vapaamatkustajia, jotka keskittyvät työpäivän aikana kahvitaukoihin ja työkavereiden kanssa seurusteluun ja jättävät työnteon toisille. 

Ei koske vain työmaita

Vierailija
34/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on aloittajan motiivi laittaa negatiivinen viestiketju työelämästä? Olisi kiva kuulla aloittajan omasta työelämästä ja tarpeesta negatiiviseen aloitukseensa.

Realismia on..

Vierailija
35/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotealalla, koska naisvoittoista. Eli ainaista kyräilyä, kilpailua, selän takana puhumista, juoruilua.

Näin olen kuullut, naisvalta tosiaan ja myös raskas vuorotyö ja paljon vastuuta, sillä se soppa syntyy. Itse olen kaupan alalla, ja näihin hommiin tuntuu päätyvän usein sosiaalisia, ihmisläheisiä ja vilkkaita tyyppejä, joten sanoisin että aika hyvä ilmapiiri pääsääntöisesti on monen työpaikan kokemuksella.

Kumma kyllä minulla on sama kokemus sotealalta.

Vierailija
36/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka alalta löytyy joku kusipää tai joukko sellaisia.

Vierailija
37/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsulttien parissa, erityisesti big-4 yrityksissä. Ei jestas sentään millaista sakkia siellä oli.  Enemmistö oli yksi iso monoliitti, ja jos et siihen sopinut niin tehtiin kyllä selväksi sinulle. 

Vierailija
38/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu tuo työpaikan naisvaltaisuus, koska olen kokenut 30 vuoden työuran aikana molemmat ääripäät, kymmenisen vuotta sitten sen työurani huonoimman työilmapiirin ja tällä hetkellä vastaavasti parhaimman. Toiseksi huonoin ja toiseksi parhain menevät 50-50-aloille. Oma ammattini on ollut kaikissa sama tai ainakin melkein, mutta firman toimiala on vaihdellut laidasta laitaan.

Vierailija
39/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

papit ja puutarhurit, vältä niitä

Vierailija
40/46 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja siinä iässä että kaikki pelkää ja kunnioittaa mua. Niin vanhat kyykistelee ja nuoret kumartelee. Naiset ei uskalla sanoa mitään pahaa. Olen oikeastaan parhaimmassa roolissa yhteiskunnassa. Oon kolmekymppinen ja lajini kuningas. Kaikki tottelee mua ja saan töissä kaikki helpot hommat, koska ne pelkää että suutun tai otan hatkat.